تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۶
کد مطلب : ۴۰۲۹۱۷
یادداشت:

خبرنگاران مطالبه‌گر

ولی‌الله شکوهی
۱
۲
خبرنگاران مطالبه‌گر
کبنا ؛خبرنگاران مطالبه گران واقعی مشکلات مردم و صنوف مختلف هستند و همواره در مسیر رفع این مشکلات قلم می‌زنند.
 این در حالی است که فعالان رسانه‌ای خود درگیر مشکلات زیادی نظیر فقدان امنیت شغلی، حقوق و دستمزد پایین و مشکلات معیشتی هستند و هیچ نهاد و صنفی چالش‌های آن‌ها را بررسی نمی‌کند و مطالبه گر مشکلاتشان نیست.
با این وجود خبرنگاران مشکلات صنفی این حوزه را پذیرفته‌اند و با بزرگ منشی تنها مطالبه گر مشکلات سایر اصناف هستند.
 رشد قارچ گونه کانالهای خبری در فضای مجازی منجر به ایراد خدشه به جایگاه خبرنگاران شده است.
 انتشار اخبار و گزارش در رسانه‌های مکتوب، خبرگزاری‌ها و صدا و سیما به عنوان سند قابل پیگیری است اما با ظهور و گسترش فضای مجازی خبرنگاران غیررسمی پا به این عرصه گذاشته‌اند و نوعی بی اعتمادی در مسئولان ایجاد کرده‌اند.
 انتشار اخبار غیرواقعی و غیرمستند در شبکه‌های مجازی که قابلیت پیگیری نیز ندارد از آفتهای حوزه خبر به ویژه خبرنگاران است.
فضای مجازی به دلیل سرعت در انتشار اخبار و اطلاعات، رسانه‌های مکتوب را دچار نوعی عقب افتادگی کرده است. شبکه‌های مجازی بی هویت به نوعی فضای خبری جامعه را ملتهب کرده‌اند. سازمان‌ها که پیش از این با خبرنگاران شناسنامه دار همکاری می‌کردند در فضای ملتهب فعلی در را به روی همه خبرنگاران بسته‌اند.
با انتشار اخبار نادرست در این شبکه‌ها بی اعتمادی نسبت به رسانه‌های رسمی نیز افزایش یافته و جایگاه خبرنگاران زیر سئوال رفته است.
چراکه هیچ خبرنگاری برای خودش خبرنگاری نمی‌کند و هرچه هست برای مردم است، زیرا او زبان گویای مردم است و باید بتواند در هر زمانی و در هر مکانی که لازم است و منع قانونی ندارد، حاضر باشد و گزارش تهیه کند؛ خبرنگاری که هر لحظه زندگی‌اش می‌تواند سوژه‌ای برای آغاز یک گزارش باشد چگونه می‌تواند از طرح ترافیک در راستای غیرکاری استفاده کند! خبرنگار که پشت میز نشین نیست، او باید در جامعه باشد.
البته منظور بنده از خبرنگار، افرادی نیستند که دنبال سوءاستفاده از عنوان خبرنگار برای داشتن مصونیت حقوقی و رسانه‌ای در جهت زد و بند و منفعت‌های شخصی هستند! و به خاطر یک کارت هدیه پنجاه هزارتومانی سر تعظیم در برابر بعضی از مدیران فرود اورند ورسالت و اصالت خبرنگاری خودشان را زیر سوال ببرند بلکه منظورم از خبرنگار، خبرنگارانی هستند که از معضلات جامعه در رنج هستند و رنج مردم، آن‌ها را رنج می‌دهد و تلاش خود را در اطلاع‌رسانی صحیح به افکارعمومی و آگاه‌سازی جامعه به‌کار می‌برند، این‌ها براساس تعهد عمل کرده و گاه به خاطر اصرار و سماجت بر تعهدات خود جریمه‌های سنگینی می‌پردازند و محرومیت‌هایی را متحمل می‌شوند و در برابر هیچ مدیری به خاطر منافع شخصی تسلیم نمی‌شوند و هیچ گاه به خاطر خواسته‌های غیر قانونی از مدیران به دنبال نقد کردن شخص انها نباشندو چنانچه بخواهند نقد کنند به دور از کدورت و مسایل سیاسی عملکرد انها را نقد کنند.
--------------------------
ولی‌الله شکوهی
 
نام شما

آدرس ايميل شما

عیسی
Iran, Islamic Republic of
جالبه
این دلالم نویسنده شده!!!
اینو کجای دلم بزارم
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1