تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۳۰
کد مطلب : ۴۰۲۸۱۲
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران:

هزار میلیارد تومان دیگر برای تکمیل راه‌آهن یاسوج-اقلید نیاز است / علت طولانی شدن پروژه‌های راه استان مشخص شد

۱
۰
هزار میلیارد تومان دیگر برای تکمیل راه‌آهن یاسوج-اقلید نیاز است / علت طولانی شدن پروژه‌های راه استان مشخص شد
کبنا ؛مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از 400 طرح مهم راهسازی اعم از بزرگراه و راه اصلی در مناطق مختلف این استان در حال اجراست.
محمدعلی علیمردانی در بازدید خبرنگاران از برخی طرح‌های راهسازی در شهرستان بویراحمد، اظهار داشت: میانگین پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها از 30 تا حدود 90 درصد است.
وی چهارخطه یاسوج- سمیرم - بابامیدان، یاسوج - شیراز، گچساران- بهبهان، 30 کیلومتری ورودی شهرهای استان در حوزه بزرگراهی و جاده ملی پاتاوه - دهدشت، باشت- چرام، یاسوج - سی سخت و همچنین توسعه جاده باغچه سادات- سرفاریاب را از مهمترین طرح‌های در حال اجرا در حوزه راه‌های اصلی ذکر کرد.
علیمردانی با بیان اینکه طرح‌های راهسازی و بزرگراهی در این استان از نظر وزارت راه و شهرسازی نقش شاهراه حیاتی در کشور را دارند، گفت: جاده‌های ارتباطی در این استان از شمال، جنوب، غرب و شرق به راه‌ها و شریان‌های حیاتی کشور متصل شده است.
وی جاده ملی پاتاوه - دهدشت را یکی از مسیرهای اصلی و طرح‌های ملی راهسازی برای اتصال جنوب به مرکز کشور دانست و گفت: با بهره برداری این جاده به طول 137 کیلومتر بیش از 400 روستای محروم در 2 شهرستان بویراحمد و کهگیلویه با جمعیتی افزون بر 100 هزار نفر از نعمت جاده مناسب برخوردار خواهند شد. 
وی با بیان اینکه بیش از یک هزار میلیارد ریال از محل‌های مختلف برای شتاب بخشی در اجرای این طرح ملی اختصاص یافته است، گفت: سال گذشته نیز افزون بر 950 میلیارد ریال به این طرح ملی تخصیص یافته بود.
وی با بیان اینکه این میزان اعتبار برای شتاب بخشی و اجرای قطعه سوم به طول 63 کیلومتر تخصیص یافته است، گفت: با توجه به پیش بینی انجام شده، این طرح تا سال 98 زیر بار ترافیک می‌رود.
علیمردانی با اشاره به اینکه حدود 480 کیلومتر راه روستایی در این استان در حال ساخت، بهسازی و آسفالت است، گفت: هر سال حدود 100 کیلومتر آن به اتمام می‌رسد. 
علیمردانی یکی از مشکلات و دلایل طولانی شدن روند اجرای طرح‌های راهسازی در این استان را علاوه بر کوهستانی بودن کمبود اعتبار برای پرداخت مطالبات پیمانکاران و مردم بابت هزینه زمین‌ها و باغ‌های تخریبی آنها دانست.
وی گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان افزون بر 50 میلیارد ریال بابت پرداخت مطالبات مردم در طرح چهار خطه یاسوج - شیراز و افزون بر 130 میلیارد ریال بابت مطالبات پیمانکار جاده باغچه سادات- سرفاریاب بدهکار است.
محمدعلی علیمردانی به پروژه‌های در دست احداث راه و شهرسازی در شهرستان‌های استان اشاره کرد و گفت: عمر راهسازی در این استان به بعد از انقلاب باز می‌گردد، قبل از انقلاب ۲۴۰ تا ۲۵۰ کیلومتر راه وجود داشت که آسفالت نبود.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بعد از انقلاب اقدامات زیادی در حوزه راهسازی استان صورت گرفت، گفت: با کمک پیمانکاران پروژه‌های بزرگی در استان شروع شد که محور یاسوج-سی‌سخت، سپیدان-یاسوج، یاسوج سمیرم-بابامیدان و پاتاوه-دهدشت از جمله این پروژه‌ها است.
وی با اشاره به در دست احداث بودن محور سپیدان-یاسوج گفت: ۳۷ کیلومتر این محور در استان قرار دارد که ۱۶ کیلومتر به بهره‌برداری رسیده و ۱۶ کیلومتر در دست احداث و چهار خطه شدن است.
این مسوول پروژه سمیرم-یاسوج و بابامیدان را از دیگر محورهای در دست احداث شهرستان بویراحمد دانست و افزود: ۴۶ کیلومتر این محور به بهره‌برداری رسیده و ۲۵ کیلومتر در حال احداث است که تا پایان امسال ۱۰ کیلومتر این محور به بهره‌برداری می‌رسد.

چهار خطه شدن محور یاسوج-سی‌سخت

علیمردانی در خصوص  محور مهم یاسوج-سی‌سخت گفت: این محور ۳۵ کیلومتر است که حدود ۱۵ کیلومتر آن چهارخطه شده و۳ کیلومتر هم تونل اجرا می‌شود.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد میانگین پیشرفت پروژه‌های عمرانی در دست احداث همه شهرستان‌های استان را ۷۰ درصد دانست و گفت: محور ملی پاتاوه-دهدشت ۱۳۶ کیلومتر است که روند احداث به دلیل صعب‌العبور بودن طولانی شد. ترانزیت بندر امام و استان خوزستان از طریق این محور صورت می‌گیرد.
وی عنوان کرد: این پروژه سال گذشته ۹۴ میلیارد تومان اعتبار داشت و امسال هم ۱۰۰ میلیارد تومان به پروژه داده شده که بخشی از این مبلغ توسط  دفتر مقام معظم رهبری اختصاص یافت.

احداث آزادراه یاسوج-اصفهان-شیراز با اعتبار 1000 میلیاردی

این مسوول از مطالعه آزاد راه یاسوج-اصفهان-شیراز خبر داد و افزود: طول این آزادراه  ۶۰ کیلومتر و از شهر سی‌سخت عبور خواهد کرد، مطالعه طرح صورت گرفته و در وزارت راه و شهرسازی نیز به تصویب رسیده است، اعتبار مورد نیاز برای اجرای این پروژه هزار میلیارد تومان است که ۳۰ درصد از طریق بخش دولتی و ۷۰ درصد خصوصی تامین می‌شود.
وی با اشاره به اینکه برای احداث این آزادراه مذاکراتی با شرکت‌های داخلی و خارجی صورت گرفته است، گفت: با احداث آزادراه صعب‌العبورترین مناطق استان از این مسیر عبور می‌کنند.
علیمردانی در ادامه سخنان خود به اقدامات راهسازی در شهر دهدشت اشاره کرد و یادآور شد: امسال طرح مطالعات حوزه راه دهدشت انجام شده و تمام محورهای این شهر در حال چهار خطه شدن است.

بهره‌برداری از پروژه سوق پس از 10 سال
وی با اشاره به اینکه پروژه سوق ۱۰ سال به طول انجامید که با تلاش‌های صورت گرفته این محور در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد، عنوان کرد: قضاوت در خصوص راه و شهرسازی را به چشم‌‌ها می‌سپارم.
وی به محور یاسوج-سپیدان-سرفاریاب- دهدشت اشاره کرد و گفت: ۶ کیلومتر این محور آماده بهره‌برداری است و بخشی از طرح مطالعاتی چرام و دهدشت انجام شده است.
این مسوول در خصوص پروژه‌های لنده و بهمئی گفت: در این دو شهرستان بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان پروژه راهسازی داریم، ضمن اینکه توانستیم پروژه ۳۰۰ میلیاردی در این دو شهرستان را مورد مطالعه قرار دهیم.
علیمردانی با اشاره به پروژه‌های گچساران اظهار داشت: حدود ۵۶ کیلومتر از محور ۱۲۰ کیلومتری گچساران-بهبهان- بابامیدان مورد بهره‌برداری قرار گرفته و ۵۰ کیلومتر در دست است که ۱۴ کیلومتر این طرح مورد مطالعه قرار گرفته است.

بهره‌برداری از دو بیمارستان یاسوج و باشت

مدیرکل راه و شهرسازی از افتتاح و بهره‌برداری بیمارستان‌های باشت و یاسوج و پیشرفت ۷۰ درصدی بیمارستان گچساران خبر داد و گفت: بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی یاسوج توسط وزارت راه و شهرسازی احداث و به دانشگاه علوم پزشکی واگذار شد که با بهره‌برداری از این  بیمارستان‌ها ۵۰۰ تخت جدید به تخت‌های بیمارستانی استان اضافه می‌شود.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص اقدامات راه و شهرسازی در طرح بازآفرینی شهری گفت: ۱۴ میلیارد پروژه در یاسوج و گچساران تعریف شده و یک میلیارد و ۲۰۰ هم برای شهر دهدشت در نظر گرفته شده است.این اعتبارات برای مناطق حاشیه‌نشین این شهرها اختصاص یافت.
علیمردانی بیان کرد: ۳ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده گچساران با کمک بنیاد مسکن و‌ راه و شهرسازی بازسازی و بهسازی می‌شوند، ضمن اینکه اعتبارات خیابان بلادیان گچساران با کمک نماینده مردم در مجلس به صورت ملی جذب شده است.
وی از مطالعه ۱۱ طرح توسعه عمران شهری خبر داد و گفت: راه و شهرسازی ۲۰۰ طرح در حوزه گردشگری و خدماتی تعریف و به وزارت معرفی کرده است که در صورت تصویب در کارگروه امور زیربنایی و شورای برنامه‌ریزی طرح می‌شود.

خارج 400 روستا از بن‌بست با احداث محور پاتاوه-دهدشت

این مسوول در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص وضعیت راه‌های روستایی استان گفت: ۳۵۶ کیلومتر راه روستایی در استان داریم که با به مناقصه رفتن بخشی از راه‌های روستایی طول این راه‌ها به ۴۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد. در سال گذشته ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی بهسازی،تعریض، اصلاح و آسفالت شده است.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص راه‌آهن یاسوج-اقلید گفت: راه‌آهن یاسوج-اقلید 145 کیلومتر است که قطعه اول آن 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تاکنون مبلغ 35 میلیارد تومان برای ساخت این پروژه هزینه شده و هزار میلیارد دیگر نیاز است.
نام شما

آدرس ايميل شما

مسافر
Iran, Islamic Republic of
در محور یاسوج اصفهان بعضی قطعاتی که دارن چهار خطه میکنن چند ساله که باز شده زیرسازی هم میکنن و آماده تا مرحله آسفالت (مثلا حدفاصل نده تا سرتنگ توتنده )ویا پیچ سمرون که سه سال گذشته بازگشایی شد اما آسفالت نشده و به بهره برداری نرسید .مدیرکل محترم لطف کنن تا قبل از شروع بارندگی محور یاسوج پاتاوه حداقل در قطعاتی که باز گشایی شدن به سرانجام برسونید و آسفالت بشه تا دوباره کاری نشه
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1