تاریخ انتشار
شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۵۸
کد مطلب : ۴۰۲۶۸۲
امروز:

 جشن نشان محبت در یاسوج برگزار شد

۰
 جشن نشان محبت در یاسوج برگزار شد
کبنا ؛ جشن نشان محبت با هدف کمک به بازسازی عتبات عالیات در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
جشن نشان محبت برای کمک به بازسازی عتبات عالیات با مشارکت شبکه دو سیما در حسینیه ثارالله یاسوج برگزار شد.در این برنامه که با حضور داریوش ارجمند هنرمند مطرح تئاتر، سینما و تلویزیون برگزار شد مبلغی برای کمک به عتبات عالیات در آستانه ماه محرم جمع‌آوری شد.
 امروز این جشن که به منزله مراسم گلریزان برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی با هدف بازسازی عتبات عالیات بود با حضور داریوش ارجمند هنرمند مطرح کشور و مشارکت شبکه دوم سیما برگزار و به صورت زنده از این شبکه هم پخش شد.
اما علی‌رغم آنکه انتظار می‌رفت این برنامه با استقبال خوبی از سوی ادارات، مردم و مسؤلان برگزار شد در کمال تعجب تنها چیزی که در این برنامه معنوی و ملی بیشتر به چشم می‌خورد صندلی‌های خالی بود، ادارات کهگیلویه و بویراحمد و مدیران استان به این جشن بی‌اعتنایی کردند تا عدم استقبال از این برنامه هم موجب تعجب متولیان این برنامه و برنامه‌سازان کشوری و هم میهمان سرشناس این جشن شود.
اعضای ستاد عتبات عالیات استان به عنوان متولی برای تمامی مدیران، مسؤولان، پیمانکاران، پزشکان و کسبه و بازار دعوت‌نامه ارسال کردند اما تعداد کمی در این برنامه حضور داشتند.

 
 انتظار می‌رفت مدیران استان در این جشن مهم حضور یابند اما به جزء عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار، شهردار یاسوج، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی و مدیرکل حوزه سرمایه‌گذاری استانداری، مدیرعامل آب منطقه‌ای، مدیرعامل جمعیت هلال احمر، مدیرکل نوسازی مدارس، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، مدیرکل فنی و حرفه‌ای، مدیرکل  شرکت غله و خدمات بازرگانی و تعدادی از کسبه و بازاریان، دیگران در این برنامه مهم معنوی حضور نداشتند.
اما عدم حضور مدیران و مردم و ضعف در برگزاری برنامه‌های فرهنگی تنها به این مراسم ختم نمی‌شود روز گذشته امام جمعه موقت شهر یاسوج از عدم برگزاری باشکوه برنامه‌ها و جشن‌های عید غدیر خم انتقاد کرد و گفت: در سایر استان‌ها برنامه‌های باشکوهی برای عید مهم شیعیان جهان برگزار شد اما در استان کهگیلویه و بویراحمد برنامه این روز به خوبی برگزار نشد.
برای بیان غفلت مردم و مدیران دستگاه‌ها نسبت به برنامه‌های فرهنگی و مناسبت‌های دینی به عقب‌تر باز گردیم  ویژه برنامه سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در 18 تیر ماه انتقاد نماینده ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی را در پی داشت حجت‌الاسلام حبیب‌الله زمانی در مراسم سخنرانی سالروز شهادت رئیس مذهب جعفری گفت: اگر امروز مراسم ترحیم یک فرد عادی و یا مراسم یکی از اقوام و بستگان یکی از مسؤولان اجرایی بود مردم و مدیران حضور گسترده و باشکوهی داشتند.
اما آنچه بیش از همه باید به حال آن گریست تنها عدم حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی نیست، مدیران دستگاه‌های فرهنگی هم در این برنامه‌ها حضور پیدا نمی‌کنند و نسبت به این رخدادها بی‌توجه هستند.

 

اجرای 150 طرح بازسازی توسط ستاد عتبات عالیات در عراق
معاون هماهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور با تبریک سالروز ولادت امام موسی کاظم(ع) گفت: یک دهه از فعالیت این ستاد می‌گذرد و تاکنون حدود 150 طرح بازسازی توسط این ستاد در کشور عراق انجام شده است.
حمید افضلی بیان کرد: برنامه بعدی این ستاد توسعه حرم اهل بیت(ع) است که در همین راستا از 6 سال پیش عملیات اجرایی صحن حضرت زهرا(س) به عنوان بزرگترین پروژه مذهبی جهان اسلام آغاز شده و در مرحله بهره‌برداری است.
معاون هماهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور بیان کرد: با اجرای صحن حضرت زهرا(س) در کنار حرم مطهر امام علی(ع) ظرفیت حرم مطهر امام علی(ع) با افزایش 20برابری به حدود 220 هزار متر مربع می‌رسد.
وی عنوان کرد: طرح توسعه صحن حضرت زینب(س) با مساحت 165 هزار متر مربع در کربلای معلی در حال احداث است که این طرح از یکسال پیش آغاز شده که با اتمام آن ظرفیت حرم سیدالشهدا(ع) 14 برابر افزایش پیدا می‌کند.
این مسؤول به عملیاتی بمب‌گذاری گروهک‌های تروریستی در حرم امامین عسکریین در سال 1388 اشاره کرد و افزود: کار بازسازی حرمین عسکریین(ع) بعد از انفجار چند سال پیش انجام شده و در مرحله بهره‌برداری قرار دارد.
افضلی با اشاره به اینکه جشنواره نشان محبت تاکنون در 11 استان کشور برگزار شده، گفت: هدف از برگزاری این جشنواره جمع‌آوری کمک‌های مردمی خیرین برای بازسازی عتبات عالیات است که تا پایان امسال در تمامی مراکز استان‌های کشور برگزار می‌شود.
وی با اشاره به ظرفیت خیرین در برگزاری این جشنواره گفت: بیشترین سرانه جمع‌آوری کمک‌های مردمی به لحاظ جمعیت در استان محروم کشور از جمله خراسان جنوبی و هرمزگان است.
این مسؤول بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ حضور در تمام صحنه‌های انقلاب کارنامه درخشانی دارد و امیدواریم در این جشنواره هم برگ‌زرینی را به افتخار بگذارد.

اجرای طرح بنای نور با هدف بازسازی عتبات عالیات در کهگیلویه و بویراحمد/اعزام 124 نیروی کار به عراق و کربلا
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح بنای نور با همکاری بانک رسالت برگزار می‌شود که بر اساس آن به متقاضیان کمک به بازسازی عتبات عالیات تا سقف 4 میلیون تومان بدون ضامن و سود تسهیلات داده می‌شود.
سید فرج‌الله نظرپور پیش از ظهر امروز در جشنواره نشان محبت که با مشارکت شبکه دوم سیما برگزار شد، گفت: ستاد بازسازی عتبات عالیات فعالیت خود در استان کهگیلویه و بویراحمد را از شهریور 95  آغاز کرد و هم‌اینک در بسیاری از شهرها و نقاط استان دارای نمایندگی است.
وی عنوان کرد: مهمترین ماموریت ستاد، بحث بازسازی عتبات عالیات است که در این زمینه با مردم، خیرین و دستگاه‌های اجرایی تعامل برقرار کردیم.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ستاد به جزء ماموریت بازسازی در برگزاری باشکوه پیاده‌روی اربعین ماموریت دارد.
این مسؤول عنوان کرد: در سال 95، 17 موکب برای پیاده‌روی اربعین حسینی توسط استان کهگیلویه و بویراحمد دایر شد که 6 مورد در نجف و کربلا، سه مورد در مرز شلمچه و مابقی در شهرهای استان بوده است.
نظرپور عنوان کرد: کمک مردم و خیرین در سال95 به پیاده روی اربعین حسینی یک میلیارد تومان بود و این میزان در سال 96 به 8 میلیارد تومان رسید.
وی عنوان کرد: تعداد موکب‌های استان در اربعین سال گذشته 27 مورد بود که از این تعداد 7 مورد در نجف و کربلا، سه مورد در مرز شلمچه و 17 مورد در شهرهای استان بوده است.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سال 96 حدود 3 میلیون و 260 هزار شرکت کننده در پیاده‌روی اربعین در این 27 موکب پذیرایی شدند.ضمن اینکه از سال گذشته تاکنون 124 نیروی متخصص از این استان برای کارهای عمرانی حرمین به شهرهای نجف و کربلا اعزام شدند.
وی عنوان کرد: طرح بنای نور با همکاری بانک رسالت برگزار می‌شود که بر اساس آن به متقاضیان کمک به بازسازی عتبات عالیات تا سقف 4 میلیون تومان بدون ضامن و سود تسهیلات داده می‌شود، اقساط ماهیانه این طرح نیز 66 هزار و 500 تومان است.
در بخش پایانی این جشنواره عزیز فیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: کهگیلویه و بویراحمد دارای مردمی 100 درصد شیعه، عاشق و ارادت‌مند اهل بیت عصمت و طهارت است.
این مسؤول عنوان کرد: مردم این استان در همه عرصه‌ها و زمینه‌ها از جمله دوران هشت سال دفاع مقدس پیشگام بودند و امید است در زمینه کمک به بازسازی عتبات عالیات نیز پیشرو باشند.
وی عنوان کرد: از مردم و دستگاه‌های اجرایی انتظار می‌رود در این زمینه فعالیت بیشتری داشته باشند و در بحث بازسازی مشارکت کنند.

سال‌ها به دنبال الگویی برای زندگی بودم/نهج‌البلاغه بیش از هر بخشنامه دولتی به انسان اطلاعات می‌دهد
بازیگر مطرح ئتائر، سینما و تلویزیون گفت: نهج‌البلاغه پاسخگوی همه نیازها و سوالات و ابهامات بشریت است و آنهایی که می‌خواهند بیش از بخشنامه‌های دولتی اطلاعات و آگاهی داشته باشند به نهج‌البلاغه مراجعه کنند.
 داریوش ارجمند پیش از ظهر امروز در جشنواره نشان محبت که به جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای بازسازی عتبات عالیات اختصاص داشت، با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد استان 100 درصد شیعه گفت: سال‌ها به دنبال الگویی برای زندگی بودم و مطالعات زیادی در خصوص شخصیت‌های مختلف داشتم اما همه آنها تک بعدی بودند.
بازیگر مطرح تئاتر، سینما و تلویزیون با اشاره به اینکه حضرت محمد(ص) پیامبر مهربانی، عشق و علم و رحمت است، گفت: پیامبر(ص) الگوی مناسبی برای همه مسلمانان در تمام ابعاد زندگی است  و آن حضرت فردی را به عنوان جانشین انتخاب کردند که بهترین الگو برای شیعیان جهان است.
وی با اشاره به مطالعه کتاب نهج‌البلاغه گفت: نهج‌البلاغه پاسخگوی همه نیازها و سوالات و ابهامات بشریت است و آنهایی که می‌خواهند بیش از بخشنامه‌های دولتی اطلاعات و آگاهی داشته باشند به نهج‌البلاغه مراجعه کنند.
بازیگر نقش مالک اشتر در سریال ماندگار امام علی(ع) ادامه داد: در نهج‌البلاغه امام علی(ع) در خصوص بازرگانی داخلی و خارجی،اقتصاد، معامله، قضاوت، فلسفه خلقت، آفرینش، سیاست و همه زمینه‌ها اشاره کرده و پاسخ‌هایی دارد.
ارجمند عنوان کرد: امیرالمومین(ع) اقدامات ارزشمندی در طول دوران امامت خود انجام داد، کارهایی که در حال حاضر هیچ حاکمی توانایی انجام دادن آنها را ندارد.
وی به ساده‌زیستی امام علی(ع) هم اشاره کرد و افزود: این امام بزرگوار زندگی ساده‌ای داشتند و لباس‌های مندرس استفاده می‌کردند و کفش‌‌های خود را وصله می‌زد،وقتی به ایشان اعتراض می‌کردند می‌فرمود باید به گونه‌ای لباس پوشید که افراد متمکن خجالت بکشند و فرد فقیر شرمنده نباشد و بگوید امام و پیشوای من هم به مانند من لباس می‌پوشد.
بازیگر مطرح کشور با اشاره به اینکه امام علی(ع) الگوی مناسبی برای شعییان و حتی تمام بشریت است، افزود: در دنیای ما کدام حاکم اسلامی حاضر به وصله کردن کفش‌های خود و استفاده از لباس‌های مندرس است.
وی تصریح کرد: افتخار می‌کنیم که چنین امام و پیشوایی داریم و باید از ایشان الگو بگیریم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1