تاریخ انتشار
چهارشنبه ۷ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب : ۴۰۲۶۱۷
در کارگروه پیشگیری کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

صدور پروانه برای ساخت‌وسازهای غیرمجاز توسط اداره کهگیلویه و بویراحمد

۱
۰
صدور پروانه برای ساخت‌وسازهای غیرمجاز توسط اداره کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛ ۹۰ روستا در کهگیلویه و بویراحمد در معرض مهاجرت و خالی از سکنه شدن هستند.
 معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در کارگروه پیشگیری از گسترش بافت‌های ناکارآمد استان با اعلام این خبر گفت:90 روستا در معرض آسیب مهاجرت به حاشیه شهرها در استان شناسایی شده است که 30 روستای آن باید در اولویت کاری مسئولان و دستگاه‌های اجرایی متولی قرار بگیرد.
گشتاسبی نبود امکانات رفاهی، خدماتی و نداشتن شغل پایدار را از عمده دلایل این مهاجرت برشمرد و افزود: چنانچه دستگاه‌های متولی برای برطرف کردن این موضع اقدام نکنند شاهد افزایش مهاجرت روستائیان و گسترش پدیده حاشیه نشینی در شهرهای استان خواهیم بود.
مدیر تشخیص و وصول درآمدهای شهرداری یاسوج نیز با اشاره به ناکارآمد بودن طرح راه اندازی گشتهای ساختمان سازی در این شهر گفت: این گشت‌ها بنا به دلایلی در ماموریت و وظایف محوله برای جلوگیری از ساخت و سازهای شبانه و غیرمجاز چندان موفق نبوده‌اند.
خلیلی همچنین از خدمات رسانی برخی دستگاه‌های خدمات رسان به ساخت و سازهای غیرمجاز و صادر کردن سند و پروانه ساخت و ساز توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در محدوده شهرداری یاسوج انتقاد کرد.
امیدوار معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هم در پاسخ گفت: بر اساس قانون، صدور سند و پروانه ساخت و ساز در حاشیه شهرها به عهده این اداره است و شهرداری حق دخالت در این موارد را ندارد.
رحیمیان معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) استان نیز از اجرای 875 طرح خوداشتغالی در 5 ماهه اول امسال در روستاها با اعتبار 169 میلیارد ریال خبر داد و گفت: تا پایان امسال هم باید 3 هزار طرح خوداشتغالی دیگر با اعتبار 110 میلیارد تومان اجرا شود.
مدیرکل دفتر امور شهری و روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز از کاهش چشمگیر جمعیت روستایی استان و افزایش مهاجرت به حاشیه شهرها خبر داد و گفت:2 هزار و 239 روستا وجود دارد که 861 روستای آن به‌طور کامل خالی از سکنه شده‌اند.
عزیزی افزود: از مجموع یک هزار و 378 روستای دارای سکنه در استان 776 روستای آن زیر صد نفر جمعیت دارند.
خوب معاون ثبت اسناد و املاک استان هم با انتقاد از عملکرد برخی دستگاه‌های اجرایی در تهیه و تحویل به موقع نقشه و اجرا نکردن طرح کاداستر گفت: دستگاه‌های اجرایی متولی باید تا پایان شهریورماه طرح کاداستر را به منظور مشخص کردن حریم راه‌ها، تالاب‌ها، رودخانه‌ها و منابع ملی که همجوارِ دیگر استان‌ها هستند تهیه و تحویل این سازمان دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما

اعتماد
Iran, Islamic Republic of
نمیخواد جای دور برند بیان بین میدان انقلاب و چهار راه عدل را نگاه کنند بغل ساختمان بزرگمهر دارن میسازند یکیش نسبت به ساختمان بغلی ۳متر و بعدیش ۴ متر پیشروی کرده حالا شهردار محترم کجا بوده خدا میدونه اداره ثبت کجا بوده خدا میدونه افسوس و صد افسوس برای این شهر که هر کس طبق نظر خود عمل میکند و ضوابط شهرسازی ول ول ول .
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1