کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در کارگروه پیشگیری کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

صدور پروانه برای ساخت‌وسازهای غیرمجاز توسط اداره کهگیلویه و بویراحمد

7 شهريور 1397 ساعت 13:20

مدیرکل دفتر امور شهری و روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز از کاهش چشمگیر جمعیت روستایی استان و افزایش مهاجرت به حاشیه شهرها خبر داد و گفت:2 هزار و 239 روستا وجود دارد که 861 روستای آن به‌طور کامل خالی از سکنه شده‌اند.


 ۹۰ روستا در کهگیلویه و بویراحمد در معرض مهاجرت و خالی از سکنه شدن هستند.
 معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در کارگروه پیشگیری از گسترش بافت‌های ناکارآمد استان با اعلام این خبر گفت:90 روستا در معرض آسیب مهاجرت به حاشیه شهرها در استان شناسایی شده است که 30 روستای آن باید در اولویت کاری مسئولان و دستگاه‌های اجرایی متولی قرار بگیرد.
گشتاسبی نبود امکانات رفاهی، خدماتی و نداشتن شغل پایدار را از عمده دلایل این مهاجرت برشمرد و افزود: چنانچه دستگاه‌های متولی برای برطرف کردن این موضع اقدام نکنند شاهد افزایش مهاجرت روستائیان و گسترش پدیده حاشیه نشینی در شهرهای استان خواهیم بود.
مدیر تشخیص و وصول درآمدهای شهرداری یاسوج نیز با اشاره به ناکارآمد بودن طرح راه اندازی گشتهای ساختمان سازی در این شهر گفت: این گشت‌ها بنا به دلایلی در ماموریت و وظایف محوله برای جلوگیری از ساخت و سازهای شبانه و غیرمجاز چندان موفق نبوده‌اند.
خلیلی همچنین از خدمات رسانی برخی دستگاه‌های خدمات رسان به ساخت و سازهای غیرمجاز و صادر کردن سند و پروانه ساخت و ساز توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در محدوده شهرداری یاسوج انتقاد کرد.
امیدوار معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هم در پاسخ گفت: بر اساس قانون، صدور سند و پروانه ساخت و ساز در حاشیه شهرها به عهده این اداره است و شهرداری حق دخالت در این موارد را ندارد.
رحیمیان معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) استان نیز از اجرای 875 طرح خوداشتغالی در 5 ماهه اول امسال در روستاها با اعتبار 169 میلیارد ریال خبر داد و گفت: تا پایان امسال هم باید 3 هزار طرح خوداشتغالی دیگر با اعتبار 110 میلیارد تومان اجرا شود.
مدیرکل دفتر امور شهری و روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز از کاهش چشمگیر جمعیت روستایی استان و افزایش مهاجرت به حاشیه شهرها خبر داد و گفت:2 هزار و 239 روستا وجود دارد که 861 روستای آن به‌طور کامل خالی از سکنه شده‌اند.
عزیزی افزود: از مجموع یک هزار و 378 روستای دارای سکنه در استان 776 روستای آن زیر صد نفر جمعیت دارند.
خوب معاون ثبت اسناد و املاک استان هم با انتقاد از عملکرد برخی دستگاه‌های اجرایی در تهیه و تحویل به موقع نقشه و اجرا نکردن طرح کاداستر گفت: دستگاه‌های اجرایی متولی باید تا پایان شهریورماه طرح کاداستر را به منظور مشخص کردن حریم راه‌ها، تالاب‌ها، رودخانه‌ها و منابع ملی که همجوارِ دیگر استان‌ها هستند تهیه و تحویل این سازمان دهند.


کد مطلب: 402617

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/402617/صدور-پروانه-ساخت-وسازهای-غیرمجاز-توسط-اداره-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1