تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۳
کد مطلب : ۴۰۱۷۴۶
در شورای فنی کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

سرعت‌کاه‌های خودسرانه دهیاران در کهگیلویه و بویراحمد

۰
سرعت‌کاه‌های خودسرانه دهیاران در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛عزیز فیلی روز سه شنبه (2 مردادماه) در نشست شورای فنی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: به تازگی بخشنامه‌ای توسط سازمان برنامه و بودجه کشور در مورد اصلاح سرعت کاه‌ها و شیارهای لغزنده در جاده‌های ارتباطی درون و برون شهری به استان‌ها از جمله کهگیلویه و بویراحمد ابلاغ شده است.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هر چند که این بخشنامه جنبه اختیاری دارد و هنوز الزامی نشده اما انتظار می‌رود در استان مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی عنوان کرد: بر اساس گزارش‌های رسیده برخی از دهیاران کهگیلویه و بویراحمد به طور خودسرانه سرعت کاه‌هایی را در جاده‌های ارتباطی مناطق روستایی استان نصب می‌کنند که خطرها و مشکلات متعددی به دنبال دارد.
فیلی ابراز داشت: استاندارد نبودن عمق شیارهای لغزنده در جاده‌های ارتباطی درون و برون شهری کهگیلویه و بویراحمد سبب ایجاد سروصدا و اذیت ساکنان اطراف جاده‌ها شده است.
وی بر لزوم ساماندهی تابلوهای هشداردهنده و علائم ایمنی موجود در کنار جاده‌های ارتباطی اصلی کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: بحث «تعدیل» قیمت‌ها به اجرای سریعتر طرح‌های عمرانی نیمه تمام این استان کمک می‌کند.
بحث «تعدیل» بدان معناست که هرگاه هزینه اجرای یک طرح عمرانی به دلیل طولانی شدن مدت زمان ساخت یا نوسانات نرخ ارز افزایش یابد مابه التفاوت این افزایش قیمت توسط دولت به کارفرما یا پیمانکار پرداخت می‌شود.
فیلی بیان کرد: آن دسته از دستگاه‌های اجرایی این استان شامل راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و شهرداری‌ها که دارای طرح‌های عمرانی متعدد هستند از این فرصت مناسب و ظرفیت قانونی مهم برای شتاب بخشی در اجرا، تکمیل و افتتاح طرح‌های خود استفاده بهینه کنند.
وی افزود: 29 طرح عمرانی مربوط به شهرستان‌های گچساران و باشت در این نشست بررسی شد که از این تعداد کیفیت اجرای 25 مورد خوب و چهار مورد نیز متوسط بود.
این طرح‌ها در حوزه‌های راهسازی، آموزشی، آب، کشاورزی، ورزشی و بهداشتی - درمانی بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1