تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۲۰
کد مطلب : ۴۰۱۵۲۹
گزارش:

نشست تشکل‌های دانشجویی با مدیرکل سیاسی استانداری / «پرواز» از چه چیزی ترس دارد / در دانشگاه‌ها فرهنگ‌ گفت‌وگو را جایگزین خشونت کنیم

۳۰
۱
نشست تشکل‌های دانشجویی با مدیرکل سیاسی استانداری / «پرواز» از چه چیزی ترس دارد / در دانشگاه‌ها فرهنگ‌ گفت‌وگو را جایگزین خشونت کنیم
کبنا ؛ تشکل‌های دانشجویی اصلاح‌طلب با علی پرواز مدیرکل سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بدون حضور رسانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد و تنها با حضور خبرگزارهای دولتی (ایرنا) و (ایسنا) جلسه تشکیل دادند.
اگر چه دلیل این کار علی پرواز برای تشکیل جلسه با دانشجویان آنهم بدون حضور خبرنگاران شاید قابل حدس زدن باشد، اما او خود باید توضیح دهد که چرا نمی‌خواهد اصل حرف‌هایش را مردم از رسانه‌های پرمخاطب و تاثیرگذار استان بخوانند و بدانند. وی قبلاً هم سعی کرد اصل سخنانش را در دیدار با بانوان اصلاح‌طلب استان کهگیلویه و بویراحمد کسی نخواند و نشنود. این در حالی است که یکی از شعارهایی که دولت تدبیر و امید بر روی آن مانور می‌داد و تاکید داشت و دارد، آزادی‌بیان و رسانه‌ها بود، اکنون می‌بینیم که جلسات این شکلی در استانداری کهگیلویه و بویراحمد بدون حضور رسانه‌ها و شاید تنها با حضور یک و یا دو رسانه دولتی برگزار می‌شود، البته چندان مهم نیست چرا که از اینگونه مدیران آبی برای مردم گرم نمی‌شود و شاید به همین دلیل از رسانه‌ها استان واهمه دارند و گزینشی آنها را به جلسات دعوت می‌کند.
صحبت‌های پرواز در این جلسه به شرح زیر است؛
ایرنا نوشت؛ مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه وبویراحمد در دیدار با دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی با تشریح خط و مشی‌ها و برخی آسیب‌های فرا روی تشکل‌های دانشجویی، تاکید کرد: دانشجو نباید پادو و پیرو جریان‌ها، طیف‌ها و گروه‌های سیاسی باشد بلکه همواره باید نقش پیشرو بودن خود را در سیر تحولات مختلف حفظ کند.
 پرواز اظهار داشت: فعالیت تشکل‌های دانشجویی همواره دچار آسیب‌ها و موانع جدی فراوانی در 2 عرصه درونی و بیرونی بوده است.

وی تصریح کرد: غفلت از نقش و جایگاه واقعی دانشجو یکی از آسیب‌ها و آفت‌های جدی فراروی تشکل‌های دانشجویی است که خود زمینه ساز بروز سایر مشکلات و موانع در فعالیت‌های این قشر شده است.
پرواز ادامه داد: برخی جریان‌ها و گروه‌های سیاسی به دنبال نقش پیرو بودن دانشجو هستند در حالی کهشان اصلی دانشجو بر پیشرو بودن استوار است.

وی یادآور شد: البته برخی‌ها حتی نقش پیرو بودن برای دانشجو قایل نیستند و به دنبال پادویی دانشجویان هستند.
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه وبویراحمد با تاکید بر اینکه، دانشگاه، باشگاه احزاب و گروه‌های سیاسی نیست، گفت: قوام ودوام یک دانشگاه بر وجود و حضور دانشجویان با انگیزه، پرسشگر و آرمان خواه استوار است.
پرواز با توجه به نقش کمیسیون دانشجویی در دفتر سیاسی و انتخابات استانداری، گفت: رویکرد اصلی در این کمسیون، دانشجو محوری در همه محیط‌های علمی و دانشگاهی است.
وی با بیان اینکه فعالیت‌های دانشجویی نباید تنها به شعارها و برنامه‌های هیجانی محدود شود، گفت: فعالیت‌ها و برنامه‌های این تشکل‌ها باید با نگاه‌های ژرف و فکرهای عمیق همراه باشد.
پرواز نگاه‌های ناموزون برخی مسئولان و تصمیم سازان درون محیط‌های دانشگاهی را از دیگر آسیب‌های فراروی فعالیت‌ها و جنبش‌های دانشجویی برشمرد و گفت: برخی‌ها تنها به دنبال فعالیت‌های تفننی و پرکردن اوقات فراغت دانشجویان در محیط‌های دانشگاهی هستند که این امر در ساحت فعالیت‌ها و تشکل‌های دانشجویی نمی‌گنجد.
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه وبویراحمد از دیگر آسیب‌های جدی پیش روی جنبش‌های دانشجویی را نگاه‌های آمرانه و قیم مآبانه به دانشجو دانست و گفت: مشکلات دانشجو باید در خود دانشگاه و با مشارکت خود دانشجویان حل شود.
وی با بیان اینکه دخالت‌های بی جا از بیرون بر محیط‌های دانشگاهی از دیگر آفت‌ها و موانع جدی تشکل‌های دانشجویی است، افزود: حتی کمیسیون دانشجویی در دفاتر سیاسی استانداری هم حق دخالت در امور دانشجویان را ندارد بلکه کارکرد اصلی آنها حمایت از فعالیت‌های دانشجویی است.
پرواز در بخش دیگری از سخنان خود به این جمله عمیق حضرت امام (ره) در زمینه نقش محیط‌های دانشگاهی که دانشگاه محل و مبدا همه تحولات است، اشاره کرد و افزود: دانشجوی مطالبه گر و آرمانخواه پیش نیاز و بسترساز دانشگاه تحول خواه است.
وی با تاکید بر اینکه فلسفه تاسیس و ایجاد دانشگاه دانشجو بوده است، ادامه داد: رویکرد هر مسئول وناظری به دانشگاه باید با محوریت و مشارکت دانشجویان باشد.
پرواز تاکید کرد: همواره یک دانشجوی پرسشگر، تحول خواه، کنجکاو و چابک در کنار یک مسئول پاسخگو زمینه ساز جامعه‌ای آرمانی را فراهم می‌آورد و هرگاه نقش و تکلیف پاسخگویی مسئولان به محاق رفت، جامعه نیز به همان میزان دچار زیان‌های متعدد شده است.
وی برخی التهابات و تنش‌های سیاسی حاکم بر استان را یادآور شد، گفت: اصلی‌ترین راهبرد در حوزه دفتر سیاسی استانداری کهگیلویه وبویراحمد برای بهبود و آرام کردن فضای موجود، ترویج و باب کردن فرهنگ گفت وگو است.
این مسئول سیاسی در کهگیلویه وبویراحمد گفت: به طور معمول فرهنگ گفت و گو همواره 2 رقیب جدی شامل فریبکاری و خشونت همراه خود دارد.
پرواز یادآور شد: بدون شک باید بتوان فرهنگ گفت وگو را به جای غلبه خشونت در محیط‌های دانشگاهی و در میان افراد و گروه‌های مختلف سیاسی نهادینه کرد.
وی با بیان اینکه گفت وگو یک بازی برد برد است و در این فرهنگ نباید در اندیشه حذف رقیب باشیم از جریان‌ها و گروه‌های مختلف سیاسی، نخبگان و دانشگاهیان استان خواست که در زمینه واقعیت‌ها، اولویت‌ها، تکالیف و برنامه‌های مختلف برای پیشبرد اهداف توسعه‌ای استان گفت وگو کنند.
پرواز در پاسخ به سئوالی در خصوص برخی حرف و حدیث‌ها و اتفاقات از جمله اعتراض‌ها و انتقادهایی که از مدیر ارشد اجرایی استان و همزمانی این مسایل با زمان انتصاب وی به عنوان مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه وبویراحمد رخ داد، گفت: همزمانی هیچ اتفاق سیاسی نباید به همزبانی میان دلسوزان، افراد و گروه‌ها دوستان لطمه بزند.
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه وبویراحمد همچنین به سابقه اصلاح طلبی و فعال سیاسی بودن و حضور فعالانه در تشکل‌های دانشجویی خود را یادآور شد و گفت: به اصلاح طلبی خود افتخار می‌کنم.

پروزا تاکید کرد: اصول اطلاح اطلبی مبتنی بر اندیشه‌های بلند امام و قانون اساسی استوار است.
وی با تاکید بر اینکه پایه‌های اصلی جریان اصلاحات مبتنی بر 2 پایه مستحکم شامل اندیشه و اخلاق استوار است، گفت: بی اخلاقی، سخن‌های سخیف و برنامه‌های ضعیف به دور از شان و ساحت اصلاح طلبی و در مسیر انحراف است.
مدیرکل سیاسی و انتخابات کهگیلویه وبویراحمد گفت: روزهای سخت و گردنه‌های بلندی را پیش رو داریم برای اینکه از این اوضاع و شرایط ویژه عبور کرد، نیازمند تشریک مساعی همه گروه‌ها و فعالان سیاسی در استان هستیم.
پرواز تاکید کرد: جریان‌ها و گروه‌های سیاسی مختلف اگر دارای دیدگاه‌های مشترک نیستند، اما دغدغه‌های مشترک می‌توانند داشته باشند و گاه برای همکاری و تشریک مساعی همین دغدغه‌های مشترک نیز کافی است.
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه وبویراحمد خطاب به تشکل‌های دانشجویی، جریان‌های سیاسی و عوامل اجرایی در استان، گفت: در رفتارهای فکری و برنامه‌های اجرایی خود باید تواضع و فروتنی را پاس داشت و خودبین و خودمحور نباشیم.
وی با بیان اینکه اندیشه و خاصیت فکری وابسته ومحدود به زمان و مکان نیست و اندیشه خود همواره مسیر بیانش را پیدا خواهد کرد، گفت: نمی‌توان به اعتقاد آنکه یک فکری قدیمی است باید مقابل آن موضع گرفت، یا اینکه یک فکری تازه مطرح شده باید مفتون آن شویم، نمی‌توان به صرف آنکه یک فکر شرقی است تسلیم آن شویم و یا آنکه غربی است دشمن آن فکر باشیم.
این فعال سیاسی در کهگیلویه وبویراحمد گفت: معیار سنجش ارزش فکر، استدال ومنطق است و زمان ومکان ارزش فکر را تعیین نمی‌کند.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های جریانی و شناسانامه ای در جامعه یک ضرورت است و باید برای نهادینه شدن آنها تلاش کرد، گفت: البته کسانی که نقاب جریانی می‌زنند و قلاب قومیتی می‌اندازند صلاحیت پیش قراولی هیچ جریانی اعم از اصلاح طلبی، اصولگرایی و یا اعتدال را ندارند.
وی از دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه‌های مختلف استان خواست که در جهت روشنگری این وضعیت گام بردارند و اجازه سوء استفاده از جریان‌های سیاسی با قلاب قومیتی و طایفه گرایی را در عرصه سیاسی ندهند.
پروزا تاکید کرد: تا زمانی که در مسئولیت دفتر سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه و بویراحمد هستم از این دفتر صدای نامانوس با ذائقه طرفداران دولت شنیده نخواهد شد.
وی گفت: قول مساعد خواهم داد که دفتر سیاسی و انتخابات استانداری لجستیک قوم، منطقه، طایفه و طیف خاصی نخواهد بود.

نام شما

آدرس ايميل شما

دانشجو
United States
اونجايي كه تشكل هاي دانشجويي پيام تبريك براي انتصاب ميدن و به ديدار اهالي قدرت ميرن بايد حساب كار دست همه بياذ ك فضا چقد ميتونه مبتذل باشه. اينها نفس جنبش دانشجويي رو استحاله كردن. واي بر مردمي كه جنبش دانشجوييش به ديدار اهالي قدرت برن. دستكم ميشه متوجه شد كه اميد چنداني به اينده ي اين خاك نيست با اين جوانه هاي نابالغ. دستكم ميشه فهميد اخر و عاقبت نيروهاي تحول خواه و به قولي اصلاح طلب تا چه حد دچار سيه روزيه. خيانت اين دار و دسته به پيشينيان جنبش دانشجويي در تاريخ ثبت و ضبط خواهد شد
همشهری
Iran, Islamic Republic of
وی گفت: قول مساعد خواهم داد که دفتر سیاسی و انتخابات استانداری لجستیک قوم، منطقه، طایفه و طیف خاصی نخواهد بود
اتفاقا شده !!!!!
حسن
Iran, Islamic Republic of
این چطور نشست دانشجویی است که برخی از اینا دوران دانشجوییشون تمام شده؟
مردم
Iran, Islamic Republic of
آقای پرواز مدیر توانمندی است ولی شما هم بد تیتر زدی کبنا جان نه اینجور نیست انصافا به شخصا رسانه شما را قبول دارم
مردم
Iran, Islamic Republic of
آقای پرواز مدیر توانمندی است ولی شما هم بد تیتر زدی کبنا جان نه اینجور نیست انصافا به شخصا رسانه شما را قبول دارم
صدای مردم
Romania
جناب اقای پرواز مدیری توانمند و با برنامه هستند ایراده شما مبنی بر عدم حضور همه رسانه ها را وارد می دانم امیدوارم اصلاح بشه چون از شخصیت ایشان بعید هست
دنا
Iran, Islamic Republic of
با سلام و عرض ادب و احترام خدمت مدیر مسئول سایت خبری کبنا نیوز جناب آقای کمائی

از روز انتصاب سید علی پرواز به عنوان مدیر کل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه و بویراحمد هئیت تحریریه شما با تیتر های نامناسب و جانبدارانه قصد تخریب را دارید خدمت حضرتعالی عرض کنم سید علی پرواز برای کار آمده و از توانایی و پتانسیل بسیار بالایی برخوردار است که شما نمیتوانید با هیچ خبری و هیچ تیتری در موقعیت و موفقیت ایشون لطمه ای وارد کنید

انتظار می رود همه ی کامنت ها منتشر شود باتشکر
Iran, Islamic Republic of
درود بر سید علی پرواز مدیر شایسته و لایق الحق و الانصاف جایگاه حضرتعالی فراتر از استانداری هست
دوگنبدان
Iran, Islamic Republic of
جناب کمایی داری این روزها با انتشار اخبار عجیب و غریب جایگاه و منش سایت خود را پائین می آوری
علی پرواز یکی از بهترین انتصابات علی محمد احمدی استاندار‌ کهگیلویه و بویراحمد بوده تا الان
اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
نکنه پشت این قضایا و تیتر های تخریب گرایانه شما موجودی به اسم .باشد
دانشجو موفق
Iran, Islamic Republic of
درود بر سید علی پرواز انصافاً بی نظیری سید
از روز انتصاب تا کنون فعالیت های شبانه روزی حضرتعالی در تمامی زمینه ها در استان مشاهده می شود که ما امیدواریم در آینده ی ن چندان دور خروجی کارها و فعالیت های حضرتعالی را ببینیم
علم
Iran, Islamic Republic of
سردبیر سایت کبنا

با اولین نگاه نسبت به دیگران قضاوت نکن

☝چرا که با اولین نگاه نمک و شکر از هم تشخیص داده نمی شوند

?مردم نیز چنین هستند که بعد از تجربه معاشرت تشخیص داده می شوند
مردم کهگیلویه
Iran, Islamic Republic of
درود بر سید نترس ،شجاع و مردمی
انشاءالله که در این منصب موفق و موید باشید
یاران اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
خدارا شکر که .ن از روی دفتر سیاسی انتخابات استانداری کهگیلویه و بویراحمد کوتاه شد و حق به حقدار رسید
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
سید علی پرواز بهترین انتخاب دکتر احمدی بوده
مهد ایران کهگیلویه
Iran, Islamic Republic of
درود بر سید اصلاحات
عسکری
Iran, Islamic Republic of
حضور سید علی پرواز در جمع جوانان همیشه از دغدغه های ایشون بوده و این قابل تقدیر هست.
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر علی محمد احمدی استاندار‌ فهیم
عملکرد مدیریت حضرتعالی را بخش بزرگیشو جناب آقای سید علی پرواز برعهده دارد
United States
اتفاقا از روزی که پرواز انتصاب شده تمام مشکلات اب و برق و اشتغال استان حل شده.
امیداست اعتیاد و اختلاس را هم حل کنند.
.
باوی
Iran, Islamic Republic of
جناب کمایی نمیتوانم باور کنم که دغدغه شما عدم دعوت از رسانه ها بوده.
شما ایقدر بی انصاف بودبد که قوی ترین مدیر دولت در استان را چنین مورد حمله قرار داده اید.
اتفاقا پرواز جز مدیرانی است که بیش از همه از رسانه استقبال میکند چون به قدرت استدلال مسلح است
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
پرواز قوی ترین مدیر دولت در استان هست و با این حمله ها نمی توان چهره پرواز را خراب کرد
عمران
Iran, Islamic Republic of
بنده از مخاطبان سایت کبنا هستم اما این تیتر غیرحرفه ای و دوراز شان رسانه ای را درخور سایت کبنا ندیدم
هدف رسانه ایجاد پل ارتباطی میان مردم و مسولین است حال اگر یک رسانه در جمعی باشد یا نباشد دعوای کودکانه و دوراز اخلاق حرفه ای است
بهمني
Iran, Islamic Republic of
اقاي پرواز بيدي نيست كه با اين بادا بلرزه
گلستانی
Iran, Islamic Republic of
از نظر محتوی بیانات آقای پرواز گامی بزرگ برای توسعه سیاسی استان محسوب میگردد
بنظر باید به کمک پرچمداران این مواضع روشن و مهم شتافت
ریحانه اکوان مور
Iran, Islamic Republic of
تیتر تعجب برانگیزی بود
از شما انتظار بیشتری میرفت
حسن حقیقت خو
Iran, Islamic Republic of
خوشحالیم ک خبرگزاری کبنا مشکل دقیق استان را واکاوی کرده وچنین تحلیل چاق وپاقی را نصیب جناب پرواز نموده است...اولا متاسفم برای استانم ک خبرگزاریش اینچنین از روی غرض به نقد وتحلیل می پردازد.متاسفم ک خبرگزاری استانم کوچه بازاری حرف میزند وبه جای پردازش به مسایل بزرگ درگیر حواشی قومی وقبیله ای شده است.شما ک متن سخنرانی پرواز را دارید,بهتر نیست راجب معضل بیکاری در استان چنین تیترهایی وتفاسیری بیشتر بزنید؟بهتر نیست راجب کم کاری مدیران استانی چنین تیترها وتفاسیری بزنید؟ای داد وبیداد,بقول شیروی جوان شما چشمان بیدار جامعه هستید😄😄😄
بنی اسدی
Iran, Islamic Republic of
سخنان آقای پرواز کارشناسانه و دقیق و نیاز امروز جامعه هست
شما بیش از آنکه روی برنامه ها مانور بدید و رسالت خود را بجا آورید به حواشی پرداخته اید

بنی اسدی
نجاتی
Iran, Islamic Republic of
سخنان آقای پرواز کارشناسانه و دقیق و نیاز امروز جامعه هست
شما بیش از آنکه روی برنامه ها مانور بدید و رسالت خود را بجا آورید به حواشی پرداخته اید موفق و پایدار باشید

نجاتی
مظفری
Iran, Islamic Republic of
درود بر مواضع دقیق و روشن آقای پرواز
پایدار باشید
Iran, Islamic Republic of
اقاي پرواز انسان بادانش و باتقواي است .وبهترين انتخاب استاندار است
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1