تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب : ۴۰۱۱۹۴
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

آلودگی مخزن آب آشامیدنی بخش لوداب / 101 نفر راهی بیمارستان شدند / ایلامی: این بیماری کنترل شد

۳
۰
آلودگی مخزن آب آشامیدنی بخش لوداب / 101 نفر راهی بیمارستان شدند / ایلامی: این بیماری کنترل شد
کبنا ؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر اورنگ ایلامی اظهار داشت: به علت آلودگی یکی از مخازن آب در بخش لوداب، شاهد فراوانی عفونت های دستگاه گوارش به صورت اسهال و استفراغ بودیم، که تیم سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان با تدبیر و اقدامات لازم توانست این بیماری را کنترل کند.
وی با بیان اینکه بخش لوداب با دارا بودن یک پایگاه، 7 خانه بهداشت و 17 پرسنل، پزشک و دندانپزشک در حال ارائه خدمت به مردم این بخش هستند، افزود: تیم سلامت مرکز لوداب شامل کارشناس ارشد بهداشت محیط، کارشناس مبارزه با بیماری ها، کاردان های بهداشت خانواده و مامایی با طغیان این بیماری شروع به فعالیت کرده و خوشبختانه با کمک تیم سلامت دانشگاه موفق به کنترل بیماری شدند.

وی حفظ سلامت و بازگرداندن سلامتی افراد بیمار را وظیفه دانشگاه علوم پزشکی عنوان و تصریح کرد: به دلیل آلودگی مخزن آب و طغیان بیماری در این منطقه تیم سلامت استان همراه با متخصصین عفونی و همچنین پزشکان مربوطه به منطقه اعزام، نمونه‌های علمی انجام  و جهت انجام آزماش‌های فوق تخصصی تعدادی از نمونه‌ها نیز به تهران ارسال شدند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، ادامه داد: با اعلام نتایج نمونه‌های آزمایش شده، نوع میکروب مشخص و بلافاصله تیم درمانی اقدامات درمانی لازم را آغاز و تاکنون تا حدود زیادی این بیماری کنترل شد.
ایلامی خاطرنشان کرد: 101 نفر از مردم منطقه دچار این بیماری شدند که خوشبختانه هم اکنون عامل بیماری شناخته شده و تحت کنترل است.
وی در ادامه توصیه کرد افراد هنگام طغیان بیماری‌های منتقله از راه آب، بهداشت آب آشامیدنی را رعایت کرده و حتما آن را بعد از جوشاندن مصرف کنند، همچنین جهت استفاده از میوه و سبزیجات نیز آنها را کاملا ضد عفونی و بشویند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همچنین از مسؤولان آبفا نیز خواست تا میزان کلرزنی در این مناطق را تقویت کند.
عقد دومین قرارداد بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی استان
ایلامی در ادامه اشاره ای نیز به عقد دومین قرارداد بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی استان داشت و گفت: دومین قرارداد بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی استان پس از دانشگاه رایزان روسیه، با دانشگاه سائو پائولو برزیل منعقد شد.
وی با عنوان این مطلب که شاخص‌هایی همانند وضعیت علمی  دانشگاه‌های بین‌المللی جهت عقد قرارداد، مدنظر خواهد بود، اظهار داشت: دانشگاه سائوپائولو یکی از دانشگاه‌های معتبر در آمریکای جنوبی است که در رنکینگ رتبه 50 ام جهان را به خود اختصاص داد.
وی یادآور شد: این دانشگاه با 80 هزار دانشجو و 14 هزار عضو هیات علمی در مقاطع مختلف با بیمارستان های متعدد و امکانات آموزشی- تشخیصی درمانی در حال فعالیت است.
ایلامی این قرارداد را فرصت مناسبی برای اساتید دانشگاه علوم پزشکی استان دانست و اذعان نمود: اساتید دانشگاه برای فرصت های مطالعاتی دوره های فوق تخصصی، پستاک و فلوشیپ و همچنین رشته هایی که در کشور وجود ندارد، می توانند از ظرفیت این دانشگاه استفاده نمایند.
وی با بیان اینکه در شهریورماه سال جاری دو نفر از اساتید دانشگاه روسیه به یاسوج سفر می‌کنند، تصریح کرد: این دو استاد با تخصص های فوق تخصص جراحی عروق و فوق تخصص بیماری های عفونی به مدت 6 ماه در استان کارهای آموزشی، پژوهشی و درمانی انجام خواهند داد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، سرمایه‌گذاری در بخش سلامت را یکی دیگر از هدف‌های عقد تفاهم با دانشگاه های بین‌المللی عنوان و اظهار داشت: در آمایش سرزمین، مزیت نسبی دانشگاه علوم پزشکی استان، بحث گیاهان دارویی است که با توجه به اینکه بخش دپارتمان فارماکولوژی(داروسازی) دانشگاه سائوپائولو یکی از بخش های توانمند در دنیا است، می‌توانند در تهیه داروهای گیاهی به ما کمک قابل توجهی داشته باشند.
وی ابراز داشت: همچنین مرکز تحقیقات گیاهان دارویی در دانشگاه علوم پزشکی یکی از مراکز مصوب وزارت بهداشت بوده و یکی از مزیت های نسبی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و استان است که با توجه به حضور متخصصین و دانشکده‌های کشاورزی و داروسازی دانشگاه سائوپائولو که جزء موفق‌ترین دانشکده‌های جهان هستند، می توانند در این امر نیز از تجربیات آنان استفاده کرد.
وی ادامه داد: تنوع درمانی در استان نیز یکی از مزیت‌های استان در بحث آموزش بوده، به طوری که ممکن است این بیماری‌ها در بقیه کشورها با این تنوع شایع نباشد، بنابراین پزشکانی در استان و کشورهای دیگر علاقمند هستند با کسب اطلاعاتی از جمله نحوه درمان و تشخیص در زمینه بیماری‌های مناطق دیگر تجربیات علمی خود را تکمیل کنند.
 ایلامی در پایان برخورداری از بازار توریسم درمانی را یکی از سیاست‌های وزارت بهداشت دانست و اذعان داشت: با توجه به توانمندی‌های استان و همچنین ظرفیت و توانمندی‌های پزشکان و استفاده از تجارب کشورهای دیگر در بحث توریسم درمانی می توان در این امر نیز موفق عمل کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
عجت تنوع بیمار و بیماری داریم اون موقع شما جناب میگید این یک فرصت برای توریسم درمانی است !!!!!!!! خودت می دونی چه گفتی ؟! توریسم درمانی برای جاهایی است که علم پزشکی پیشرفته ای با پزشکان حاذق داشته باشند نه بیماران زیاد
خدایا د بسه
پزشک
Iran, Islamic Republic of
. بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کم بو که حالا شیوع بیماری ها هم به آن ا ضافه شد
کارشناس
Iran, Islamic Republic of
نتیجه اوردن مدیران ضعیف اوضاع. است
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1