تاریخ انتشار
سه شنبه ۵ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۷
کد مطلب : ۴۰۱۰۵۲
پدیده تک فرزندی ارمغان صنعتی شدن جوامع

پیامدها و مشکلات تک فرزندی را بیشتر بشناسیم

۰
پیامدها و مشکلات تک فرزندی را بیشتر بشناسیم
کبنا ؛ گلدانا نیک اقبال افزود: تک فرزندان به دو علت عمده رفتار متفاوت والدین با آن‌ها و نداشتن خواهر و برادر رفتارشان با افراد غیر تک فرزند ممکن است متفاوت باشند.
 وی ادامه داد: دوران کودکی فرایندی است که باید چشیده شود، مسابقه ای نیست که هر چه سریع تر به پایان برسد بنابراین حق کودک است که مسیر زندگی را با روال طبیعی و به شیوه خودش طی کند.
 وی با بیان اینکه تک فرزندی به خودی خود فرصت تجربه نمودن تمام عیار دوران کودکی را از فرزندمان می‌گیرد، اذعان داشت: داشتن تک فرزند گاهی منجر به توقعات غیرمنطقی می‌شود که در والدین چندفرزندی دیده نمی‌شود و این به خاطر این است که کل عشق، آرزو و امید آن‌ها در وجود یک فرزند جمع می‌شود.
 نیک اقبال عنوان کرد: لحظه ازدواج یک دختر و پسر تک فرزند را مجسم کنید کودک آن‌ها نه خاله خواهد داشت و نه عمه، نه عمو و نه دایی، چنین زوجی نه تنها خودشان از نعمت داشتن خواهر و برادر محروم بوده‌اند، بلکه فرزندشان در خلاء ناخواسته محروم بودن از بستگان درجه یک، زندگی خواهد بود.
 کارشناس باروری سالم معاونت بهداشت در پایان خاطر نشان کرد: سعی کنید خانه ای بسازید که در آن کودک شما کودک باشد، در خانه کودک مدار (و نه کودک سالار)، کودک در بازی کردن با دوستان، خوردن غذا، و ریخت و پاش احساس راحتی می‌کند و داشتن خواهر یا برادر موثرترین راهی است که به کودک این فرصت را می‌دهد که کودکی کند.5
 
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1