تاریخ انتشار
شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۳
کد مطلب : ۳۲۲۳۶۸

اعتراض کارگران «پتروشیمی گچساران» برای ششمین روز متوالی / کسی پاسخگو کارگران نیست

۵
۰
کبنا ؛
 
تعدادی از کارگران کارخانه پتروشیمی در حال ساخت گچساران که چند ماه حقوق دریافت نکرده اند از مسئولان خواستند نسبت به پرداخت مطالبات معوق این افراد اقدام کنند.
به گزارش کبنا، کارگران پتروشیمی گچساران روز برای ششمین روز متوالی در کنار این کارخانه تجمع کردند و خواستار پرداخت حقوق و مزایای عقب افتاده خود شدند.
کارگران پتروشیمی گچساران برای رفع مشکل خود از مسئولان ذیربط استمداد طلبیدند.

به گفته این کارگران، شمار کارگرانی که از شرکت پیمانکاری لیموچی حدود چهار ماه حقوق طلب دارند ۷۴نفر است.
مسئول حراست کارخانه پتروشیمی گچساران به خبرنگار ایرنا گفت: ۷۴نفر کارگر در شرکت پیمانکاری لیموچی پتروشیمی گچساران مشغول به کار هستند که ۳۵نفر آنها از نیروهای متخصص هستند.
کوروش امدادی افزود: به دلیل ارائه نشدن به موقع صورت وضعیت از سوی پیمانکار این شرکت، حقوق کارگران عقب افتاده است.
وی تاکید کرد که حقوق این کارگران تا پایان دی ماه سال جاری پرداخت شده و تا ۲۳ اسفند امسال حقوق معوقه و عیدی این کارگران پرداخت خواهد شد.
امدادی در مورد اخراج پنج نفر از کارگران این شرکت هم گفت: این افراد به دلیل برخی مشکلات داخلی از سوی شرکت پیمانکاری لیموچی اخراج شدند.
جمعی از کارگران(شرکت لیموچی) مجتمع پتروشیمی گچساران در این زمینه گفتند که امروز چهار شنبه  (۹اسفندماه) ، برای سومین روز پیاپی، مقابل درب ورودی این مجتمع دست به اعتراض زده اند.
یکی از کارگران بصورت مشخص در مورد مطالبات خود وهمکارانش می گوید: در شرکت لیموچی حدود ۸۰نفر مشغول کارند که این کارگران حقوق و مطالباتشان از آبان ماه امسال تاکنون پرداخت نشده است .

دیگری افزود: متاسفانه مسئولان شرکت به جای پاسخگویی و رفع مشکلات کارگران،۵ نفر از کارگران را نیز درلیست سیاه قرارداده اند و حق ورود به مجتمع پتروشیمی را به آنها نمی دهند درحالی که آنها تنها خواستار دریافت مطالبات قانونی و به حق خود بودند.



یکی دیگر از کارگران تصریح کرد: کارگران معترض از دو روز گذشته تاکنون تلاش کرده‌اند تا به نشانه اعتراض کاری انجام ندهنداما این موضوع درحالی است که  تجمع اعتراضی کارگران به روز سوم رسیده است و هنوز کارگران پاسخ قانع کننده ای از سوی متولیان امر دریافت نکرده اند.

دیگری ادامه داد:کارگران زیادی در مجتمع پتروشیمی مشغول به کارهستندبرخی مدیران شرکت با حضور در جمع معترضین وعده رسیدگی به خواسته های کارگران را درهفته ها و بلکه ماه های آینده داده‌اند واز کارگران خواسته اند به اعتراضات خود تا بررسی این موضوع خاتمه دهند که باید گفت این همان وعده سرخرمن مسئولان به کارگران است.

یکی دیگر از معترضین گفت:از آبانماه تاکنون پولی دریافت نکرده ایم نزدیک عید است و واقعاشرایط سختی برخانواده های چند فرزندی تحمیل شده است ،یکی هم باید به داد ما برسد با این همه نداری و شب عید باید چکار کنیم؟ چرا کسی به فکر ما کارگران نیست؟.

وی اظهارکرد:یکی نیست بگوید آقایان مسئول! به جای گزارش عملکرد بی ارزش به مردم حداقل مشکل کارگران را حل کنید؟خجالتم خوب چیزی است! گزارش عملکرد سالانه شما چه دردی از رنج و دردمان دوا می کند؟!،مگر در۵سال گذشته گزارش عملکردتان دردی از مردم گچساران برطرف کرده که حالا تبلیغ گزارش عملکرد سال ۹۶را می کنید؟!.

یکی دیگر از معترضین افزود:تجمع اعتراضی کارگران پتروشیمی گچساران درچند روز اخیر نتیجه بی توجهی مسئولین امر به حق و حقوق کارگران است و ما خواستار دریافت مطالبات قانونی و حقوقی خود هستیم.

وی ادامه داد:البته این موضوع اولین باری نیست که رخ می‌دهد و حتی در شرکت های مختلف پتروشیمی گچساران کارگران زیادی مشغول کارند که حقوقشان نیز به تعویق افتاده است.

به گفته وی کارگران پتروشیمی گچساران دچار مشکلاتی شده اند که زندگی را برایشان بغرنج کرده است درحالی که نزدیک عید است و هنوز پرداختی به ما داده نشده است.

مسئول حراست پتروشیمی گچساران افزود: بعد از پیگیری های صورت گرفته از سوی پتروشیمی گچساران این افراد قرار است از ۱۳ اسفند در شرکت پیمانکاری لیموچی مشغول بکار شوند.
فرماندار گچساران نیز گفت: پیگیری و پرداخت مطالبات برخی از کارگران پتروشیمی گچساران در دستور کار قرار می گیرد .
عبدالرحیم رحیمی اظهار داشت: تا ۲۳ اسفند امسال حقوق ۲ ماه کارگران پتروشیمی گچساران پرداخت خواهد شد.
کارخانه پتروشیمی گچساران در زمینی به مساحت ۱۵۷ هکتار در دست ساخت است.
هم اکنون بیش از یکهزارو ۷۰۰ نفر در پتروشیمی گچساران مشغول به کار هستند.

نام شما

آدرس ايميل شما

کریمی
Iran, Islamic Republic of
جناب تاج حالا بگو اگه در بویراحمد کاندید شوم رای میارم ههههه
اسلام علیک یا امام محمد باقر علیه السلام
Iran, Islamic Republic of
کارگران پتروشیمی همه اش وابستگان آقای تاج گردون ورحیمی فرماندار وکورش امدادی هست نمی گذارند به مشکل بر بخورندبقیه مردم گچساران آدم با .همین ها بهش رای بدن
همشهری
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون جوابگو هست اینم اخراستخدام فله ای
بدبختان چمشیر
Iran, Islamic Republic of
آقای رحیمی و تاج چرا حقوق کارگران سد چمشیر را پیگیری نمیکنین که از شهریور ماه ۹۶ پرداخت نشده ۷ ماه با عیدی................ آقای نماینده یک بار آومدی سدچمشیر...................
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
وقتی شرکت مورد نظر هنوز نتونسته کارشو به مرحله ای برسونه که از کارفرماش پول دریافت کنه تقصیر گردن کیه ؟؟
اینو باید مدیریت شرکت پیمانکار مربوطه پاسخگو باشه
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1