تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب : ۴۶۶۸۵۵
در گفت و گو با کبنانیوز مطرح شد

سیدباقر موسوی جهان آباد، نماینده اسبق شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون: استان ما رویه‌هایی غیر از شایسته‌سالاری را از مرکزنشینان یاد می‌گیرند / خودزنی‌ها ناشی از کوته‌فکری و خودخواهی است / وقتی قوم‌ سالاری و رفیق سالاری باشد افرادی که توانمندی و درک درستی از مردم ندارند، حاکم می‌شوند

۶۴
۳
سیدباقر موسوی جهان آباد، نماینده اسبق شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون: استان ما رویه‌هایی غیر از شایسته‌سالاری را از مرکزنشینان یاد می‌گیرند / خودزنی‌ها ناشی از کوته‌فکری و خودخواهی است /  وقتی قوم‌ سالاری و رفیق سالاری باشد افرادی که توانمندی و درک درستی از مردم ندارند، حاکم می‌شوند
کبنا ؛سید باقر موسوی جهان‌آباد_  سیاستمدار اصلاح‌طلب و نماینده اسبق مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی،  از جمله نمایندگانی است که در دوره‌های ابتدایی در مجلس حضور داشت. دوره‌هایی که هنوز مجلس جسورانه‌تر بود و حال و هوای مجلس با دوره‌های فعلی خیلی فرق داشت. سخنان شجاعانه موسوی جهان آباد، در سفر سیدمحمد خاتمی_ رئیس جمهور وقت به کهگیلویه بویراحمد هیچگاه از خاطرم بیرون نمی‌رود، وقتی که زبان اعتراض گشود و از حضور مدیران غیربومی ضعیف در کهگیلویه و بویراحمد انتقاد و اعتراض کرد. موسوی از جمله نمایندگانی است که در بویراحمد و دنا محبوبیت زیادی دارد و هنوز هم افرادی که با خدمات او آشنایی دارند، از او یاد می‌کنند. پایگاه خبری کبنا نیوز گفت و گوی کوتاهی با موسوی جهان آباد داشته که از خاطرتان می‌گذرد:

کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت‌های فراوانی دارد ولی متأسفانه استان از نظر شاخص‌های توسعه‌ای تغییر زیادی نکرده نظر شما دراین باره چیست؟
در سطح کشور یک سری مزیت‌های توسعه و پیشرفت همه جانبه وجود دارد که نتوانسته‌ایم از آن استفاده کنیم، به تبع استان ما هم به همان نسبت این عقب ماندگی را دارد. فراتر از مشکلاتی که در سطح ملی داریم، تعدادی از استان‌ها و مناطق کشور که توسعه نیافته و محروم هستند به دلیل بی‌توجهی دولت مرکزی از یک عقب ماندگی مضاعف در رنج‌اند و مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند. مسائلی هم در سطح استان وجود دارد که بخاطر کاهلی و ضعف در داخل خود استان رقم خورده و موجب چند برابر شدن مشکلات شده است.
نمی توانیم تمام تقصیر‌ها را گردن مردم و استان بیندازیم، به این دلیل که بعد از انقلاب نظام برنامه‌ریزی متمرکز اجرا شده است، برنامه‌ریزی‌ها ایالتی و ولایتی و فدرالی نبوده‌اند. استان تابع سیاست‌هایی است که از مرکز اجرا شده، بنابراین نه در امر سیاستگذاری خوب عمل شده و نه در امر اجرا.
بنابراین بخشی از مشکلات به خود استان بر می‌گردد، بخشی هم به مسائلی که در سطح کشور وجود دارد.

چرا هنوز بعد از سال‌ها انتصابات از کانال قوم و قبیله و طایفه اتفاق می‌افتد، چطور از این روش می‌توانیم عبور کنیم؟
یک ضرب المثلی در این باره هست که می‌گوید «ماهی از سر گنده گردد، نی ز دم»، وقتی در اغلب مواقع که باید شایسته سالاری در سیستم اجرایی ساری و جاری باشد و این را در عمل نمی‌بینیم، از طرفی در اجرای قانون و امر قانون‌گذاری مشکلاتی داریم، قانون باید بر عدالت اجتماعی و برابری و شایسته سالاری استوار باشد.
شایستگی افراد بستگی به توانمندی علمی، اخلاقی و تعهد فرد دارد و اینکه یک مسوول چه درکی از کشور دارد، چقدر تعصب و عشق و احساس مسئولیت به مردم دارد و چقدر به اجرای قانون تعهد دارد، این شایسته سالاری است. مسوول باید شناخت درستی از مردم داشته باشد، عشق و علاقه به مردم داشته باشد و آماده فداکاری برای خدمت به مردم باشد ولی وقتی شایسته سالاری نباشد، گروه سالاری، صنف سالاری، خویشاوند سالاری و رفیق سالاری حاکم می‌شود. بنابراین به جای نیرو‌های توانمند و شایسته، افرادی که توانمندی و درک درستی از مردم ندارند حاکم می‌شوند.
زمانی می‌توانیم جامعه توسعه یافته‌ای داشته باشیم که مسئولان ما از نظر سطح درک و سواد و تعصب به مردم، توسعه یافته باشند، و از طرفی متعهد باشند و به دنبال شایستگان جامعه بگردند.
در هر صنف و صنعت و تخصصی باید شایستگان حضور داشته باشند، و قانون ضامن باشد که اگر یک مسئوول از قانون تخطی کند پاسخگو باشد، ولی متأسفانه استان ما رویه‌هایی غیر از شایسته سالاری را از مرکزنشینان یاد می‌گیرند. شاید مردم ما مردمی خوب و با حسن نیتی باشند، ولی این بدآموزی در سطوح بالای کشور وجود دارد و مردم وقتی در سطح بالا چنین مسائلی را می‌بینند آن را تکرار می‌کنند، بنابراین منفعت شخصی بر منفعت عمومی ترجیح پیدا می‌کند.
هیچ فاجعه‌ای بالاتر از این نیست که مسوولان منافع شخصی و جناحی و حزبی و فردی را بر منافع عمومی جامعه و مردم ترجیح بدهند. در استان‌ها و مناطق به میزان مسئولیت و درک و دلسوزی که برخی افراد دارند قدم‌هایی بر می‌دارند ولی فراتر از کار‌های فردی و شخصی باید این سیستم در مملکت نهادینه شود و ساختاری حاکم شود که اگر کسی به دنبال منفعت شخصی باشد نتواند صاحب پست و مسوولیت شود.
باید چارچوب و ساختار‌های قانونی چنان مستحکم باشد که نظام مدیریتی، نظام برنامه‌ریزی، نظام انتخاب مدیران بر مبنای شایسته سالاری پیش برود ولی متأسفانه در همه سطوح خیلی عقب هستیم.

چرا مدیران با برنامه‌ای را در بویراحمد نداریم و عموماً بی‌برنامه و بی‌انگیزه هستند؟  
من این مسأله را فقط در بویراحمد نمی‌بینم بلکه در سطح کشور چنین مشکلی وجود دارد.

دلیل خودزنی‌های سیاسی و پایین کشیدن افراد توانمند و دارای‌ اندیشه چیست؟
من فکر می‌کنم که این خودزنی‌ها ناشی از کوته فکری و خودخواهی است. اگر ما منفعت کشور و مردم و عدالت را بر منافع شخصی و‌ فامیلی ترجیح بدهیم بسیاری از مسائل و مشکلات کشور حل می‌شود.

در آستانه انتخابات مجلس هستیم، چه نظری دارید؟
انتخابات شرایطی دارد، باید زمینه و بستر برای یک رقابت آزاد، سالم و عادلانه وجود داشته باشد و مردم بتوانند در یک محیط باز و آزاد و بر اساس شایستگی‌ها، نمایندگان واقعی خود را انتخاب کنند، باید سلیقه‌ها، افکار و صدا‌های مختلفی در صحنه باشند تا مردم حق  انتخاب واقعی خود را داشته باشند.

چه توصیه‌ای به مردم دارید؟
هر کسی بر اساس وظیفه ملی، میهنی و به تشخیص خود عمل کند.

عملکرد نمایندگان در دوره‌های گذشته را چطور می‌بینید؟
من در این رابطه اظهارنظری نمی‌کنم. آرزوی سلامتی برای شما دارم.
نام شما

آدرس ايميل شما

کلات
Iran, Islamic Republic of
درود
United Arab Emirates
های های های های های باقر باقر باقر کرل بی نمونه های کرل بی‌نظیر های کرل شجاع نترس های کرل بی کله آخ آخ آخ و بخت استان
همراه مردم
Iran, Islamic Republic of
پروردگارا یک‌بار دیگر مردشجاع توانمند،مردم دار،دلسور،مجرب واسطو ره تکرار نشدنی بویراحمد ودنادرمجلس شو رای اسلامی را دوباره به عرصه نمایندگی مجلس برگرداند.
خدایی
Iran, Islamic Republic of
کدوم مرد شجاع؟؟میدون خالی بود و امکانات در اختیار جهاد و مختص مناطق محروم و مردم هم ناآگاه.....از منابع دولتی به کام خود سو استفاده میکردم و راحت هرچی قوم و قبیله داشت هلشو داد توی ادارات.... حالا هم در تهران میذارند روی هم برای هفت نسلشو....یه مدیر یا یه شخصی میخاد یه اشتغال ایجاد میکنه فوری هم بوق و کرناش میکنن
Iran, Islamic Republic of
زمان موسوی ، مقام معظم رهبر درطی سفربه استان میلیاردها کمک کرد که می شد 2 تا استان ازش ساخت . اون پولها کجا رفتند
Iran, Islamic Republic of
بیشتر اون پولها هزینه ی دو روستای مختار و ده بر آفتاب شد
من
Iran, Islamic Republic of
ببخشید زمان حسینی بود حرف نزنید
Iran, Islamic Republic of
باز موقع انتخابات شد تا سرو کله ایشون پیدا بشه
Iran, Islamic Republic of
شما که دلسوز مردمی تا الان کجا تشریف داشتی؟
فداکاری در حمایت از مردم رو در کدوم قسمت از رفتار و عملکرد شما طی این ۲۰ سال باید جستجو کنیم؟!
کسی که خودش زندگی در مرکز رو بر ماندن در کنار مردم ترجیح میده از بقیه مرکزنشینان جدا نیست.
در دولت روحانی چند نفر از نیروها و نزدیکان شما در منصب های ملی(معاون وزیر،ریاست سازمانها،هلدینگ های اقتصادی و سرمایه گذاری و...)حضور داشتند،اون موقع دلتون برای مردم نسوخت که حداقل یک پیشنهاد برای اجرای طرح اشتغال و تولید برای شهرستان بهشون بدید و پیگیر باشید؟
حرف با شما زیاد داریم که فکر نکنم توجیهی برای اون داشته باشید!
البته بماند به وقتش انشاالله!!!
احمد
چی
Iran, Islamic Republic of
زمان نمایندگی موسوی عقب ماندگی استان نسبت به بقیه استان ها بیشتر شد و الان هم توی تهران نشسته موقع انتخابات سر و کله اش پیدا میشه تا از یکی از نماینده ها اعلام حمایت کنه ، کار و کاسبی راه انداخته برای خودش
علی
Iran, Islamic Republic of
دوباره انتخابات سو و سروکله بعضی ها پیدا شد. آخه شما حودتون ۸ سال تو این شهرستان مسئول بودی چه گلیبه سرمان زدی که دیگران هم توقع داری بزنند.
حامد
Iran, Islamic Republic of
تا جایی که یادمه آخرین بار با حاج زارعی معامله کردی
و رفتی
حالا احوالت چطوره
خوبی
بهتر شدی
دیگه کسالتی نداری الحمدالله
گنجه ای در پاسخ به حامد
Iran, Islamic Republic of
وقتی از موسوی جهان آباد و منش و رفتار و شخصیت او خبر نداری حرف بی ربط نزن
امثال تو ( حامد) تنها هنرتان تخریب است
Iran, Islamic Republic of
حامد کوچولو...تو هنوز بجه ای..دهنت بوی شیر میده
Germany
درود بر سید باقر هرچی کمایی خواسته یه حرفی علیه روشنفکر ازش بکشه نتونست
Germany
صحبت های ایشون خیلی شفاف بود و خبرنگار تمام تلاششو کرده که علیه روشنفکر ازش حرف بکشه و دکتر روشنفکر را محکوم به قومیت گرایی کنه ولی ایشون این موضوع را مربوط به ساختار معیوب و پایتخت نشینان دانسته و عملا نخواسته علیه دکتر روشنفکر حرف بزنه .
شما دقت کنید خبرنگار گفته علت قومیت گرایی در بویراحمد چیست؟حتی آیت خبرنگار اشاره نگرده در استان گفته در بویراحمد که نگاه ها به سمت دکتر روشنفکر بیاد ولی ایشون باز خیلی زیرکانه گفتند مشکل از بالادستی هاست .
Iran, Islamic Republic of
درود بر مرد شجاع سید جلیل القدر جانباز سرافراز هشت سال دفاع مقدس برادر سردار رشید اسلام سردار سید جواد موسوی رحمت الله علیه که این مرد بزرگ هرگز نه حرف از ایثارگری و جانبازی خود زد و نه هرگز خواست از نام و آوزه و فداکاری سردار رشید و شهیدش سوءاستفاده کند سردار رشیدی که درس آزادگی و جوانمردی و رشادت و شهادت طلبی را از این مرد بزرگ میادین جهاد و شهادت و ایثار و جهاد سید بزرگوار سید باقر موسوی آموخت مردی که در همان ایام جوانی با برگزاری نماز جماعت و کلاس های بصیرت افزایی و مبارزه با طالوت در فهلیان ممسنی چندین بار مورد غضب ساواک و ژاندارمری شاهنشاهی و مورد شکنجه قرار گرفت ولی هرگز دست از ارمانگرایی و ارمانخواهی برنداشت و پیروزی انقلاب اسلامی از پای ننشست و در دفاع مقدس تا پایان دفاع مقدس حضور فعال داشت و به درجه رفیع جانبازی نائل گردد و برادرش سرار رشید اسلامی سید جواد موسوی به تاسی از فداکاری های برادرش تا روز شهادت جانانه جان در طبق اخلاص گداشت در راه دفاع از انقلاب و کشور اسلامی به شهادت رسید
Iran, Islamic Republic of
واقعا متاسفم. کدخداها و خوانین را جناب موسوی داشت احیا می کرد. انتصابات غلط از خود ایشون شروع شد. الان هم پر از انتصابات غلط هست./ بهتر بود موسوی سوزن را به خودش می زد و جوالدوز را بعد... چقدر پارتی بازی کردی جناب موسوی در انتصابات، وام دادن ها، چه و چه. بنده فکر می کنم اگر روند غلط آن نماینده های هم قطار موسوی نبود کشور تحریم نمی شد. دشمن کاری نمی توانست بکند.
Iran, Islamic Republic of
سید باقر وحاج حسینی دیگر تمام شد البته دیگر نیازی به مردمی که نردبان پیشرفتشون سدند ندارند .
خدایی
Iran, Islamic Republic of
جمع کنید بساطتو .... مگه سران ایرانی نیستند...‌وقتی شما عرضه ندارید و کم ظرفیت هستید باید از اصالت دارهای چشم ودل سیر استفاده کنند
واقع بین دنا
Iran, Islamic Republic of
جای بسی تعجب است در دوره نمایندگی حاج مسعود حسینی فرودگاه بیمارستان امام سجاد کارخانه سیمان دشتروم احداث در زمان استانداری کارخانه سیمان مارگون بیش از ۱۹۰ روستا گاز رسانی تعداد زیادی مدارس سالنهای تربیت بدنی احداث و حداقل در یک فقره مبلغ ۱۵ میلیارد تومن در دوره آقای بهرامی به ایشان کمک شد ولی هیج صحبتی از این بزرگوار نیست تازه مقام معظم رهبری در زمان نمایندگی ایشان تشریف آوردند یاسوج ولی می نویسند در دوره نمایندگی آقای موسوی تشریف آوردند ابشان سال ۷۳ تشریف آوردند در حالیکه شروع دوره نمایندگی آقای موسوی سال ۷۵ است. اشکال عمده حاج حسینی اینست که یکی از دوستان قدیمی ایشان به شده این بزرگوار را تخریب ولی ایشان هیچگاه از خود دفاع نمی کنند
روزهای طلایی
Iran, Islamic Republic of
کاش یک بار دیگر در قامت نماینده بویراحمد و دنا و مارگون قرار می گرفتی

بعد از تو بویراحمد و دنا و مارگون روزهای خوشی نداشتند
حسام عزیز خانی
Iran, Islamic Republic of
همیشه به وجود سید باقر موسوی جهان آباد در مجلس افتخار کرده و می کنم
گنجه ای جهان آباد
Iran, Islamic Republic of
کبنا نیوز
واقعاً گلی
واقعاً نشان دادی لایق بهترین ها هستید

چه کار ارزنده ای کردید
موسوی جهان آباد اسطوره ای است که فراموش نمی‌شود
دنا
Iran, Islamic Republic of
انشالله با تمام قدرت این بار حاج زارع رو حمایت میکنم
حداقل انسان باشخصیتی هست
نسل سوخته
Iran, Islamic Republic of
به خدا موسوی حتی روز آخر انتخابات هم تأیید شود (!!!!!) باز هم برنده انتخابات مجلس می‌شود

اسطوره یعنی موسوی جهان آباد
شهرضا علوم سیاسی
Iran, Islamic Republic of
ای سید خوبی ها داد از غم تنهایی
دل بی تو تنگ آمد وقت است که باز آیی
شهرضا علوم سیاسی
Iran, Islamic Republic of
ای سید خوبی ها داد از غم تنهایی
دل بی تو تنگ آمد وقت است که باز آیی
انتخابات ۷۸
Iran, Islamic Republic of
یادش بخیر
هی ککایل هی ککایل روز روز غیرته
سی باقر کر عشایر مرد هونه ی ملته


چه شعار زیبایی بود
انتخابات ۷۸
Iran, Islamic Republic of
یادش بخیر
هی ککایل هی ککایل روز روز غیرته
سی باقر کر عشایر مرد هونه ی ملته


چه شعار زیبایی بود
هادی بخارایی
Iran, Islamic Republic of
افتخار می کنم که همیشه به سید باقر موسوی جهان آباد رأی دادم
بویراحمد سفلی
Iran, Islamic Republic of
سید باقر موسوی ابادکر زیلایی و مارگون و لوداب و پاتاوه و........ است

خیلی خیلی زحمت کشید
فراموشت نکردم سید باقر
sajad.fateh2427@gmail.com
Iran, Islamic Republic of
وجهنمت بی ،الان ۲۰ سال از نمایندگی اش ایگذره هنوز در محرومیت هستند،کمتر از افراد بت بسازید،این همه تعریف و تمجید می کنی قطعاً منافعی داشتی.
صفایی دشتروم
Iran, Islamic Republic of
خدارحمتش کنه مردش بودیم فوت کرد
کریم نامجو
Iran, Islamic Republic of
اسناد سید باقر موسوی جهان آباد یک انسان آگاه و مطلع و فرهنگی و اجتماعی است
مانند سید باقر نداریم
نسل پرسشگر
Iran, Islamic Republic of
کسانی که سید باقر موسوی را بی دلیل رد صلاحیت کردند حتماً روزی در پیشگاه خداوند و مردم پاسخگو خواهند بود


شک نکنید
تاریخ
Iran, Islamic Republic of
موسوی بی تکرار
گلستان
Iran, Islamic Republic of
موسوی جهان آباد قهرمان زندگی من است
Iran, Islamic Republic of
شیر مردان استان کهکیلویه و بویراحمد سرداران رشید و غیور که با اسلحه های برنوی شخصی خود به مصاف دشمن تا بن دندان مسلح و ارتش بعث و مزدور عراق رفتند و ا کیان و تمامیت ارضی کشور دفاع کردند ا انقلاب اسلامی دفاع کردند حال انقلاب اسلامی و کشور شده سهم ارث پدری زاکانی و قاضی زاده / یک انگشت زاکانی برابر تمام ملت ایران سهم از سفره انقلاب دارد در مملکت اسلامی و چنین بی عدالتی را کی باید پاسخ دهد کی باید پاسخگوی رانت تحصیلی و شغلی و پستی آنها باشد که نخبگان و تحصیلکردگان و مدیران مدبر و توانمند وسرداران و علمای استان ما که هیچ کدامشان نه پدر منافق بودند نه داماد منافق داشتند و نه منافق پرور بودند و نه سوت و کف برای شاه و شهبانو میزدند و همیشه یک رو و یک رنگ مردانه هر جایی مشکلی و تهدیدی و خطری برای کشور بوجود آمد شجاعانه و دلیرمرانه ایستادند و دفاع کردند چون تنها قوم صد رصد شیعه ای هستند و هرگز تهدیدی برای کشور نبودند و همیشه مدافع کشور و انقلاب بودند مورد بی مهری و بی توجهی قرار گرفتند و استان ما استانی محروم ماند و سهمی جز دود نفتمان و حسرت ابهایمان فقر و بدبختی نخواهد بود
جلیلی
Iran, Islamic Republic of
هنوز دوستت داریم..
خدایی دست بردارید از شعار
Iran, Islamic Republic of
برادر کمایی سلام
برادر موسوی سلام
باقر موسوی خودش مبتکر و مخترع رفیق بازی قوم سالاری و رفیق سالاری و....بود
آقای کمایی سن شما اجازه نمیدهد اون دوران را.
مدیران دوره 8ساله نمایندگی باقر موسوی را ببینید وتحقیق نمایید:
آیا مدیرکل بهزیستی نظری
مدیر کل شهرکهای صنعتی موسوی
و.....
در دوران نمایمدگی باقر موسوی
اینها خفری نبودند؟
ح
Iran, Islamic Republic of
باور کنید در دوره ای که ایشان نماینده بود، کشور از نظر شرایط اقتصادی تا حدی مطلوب بود. ولی این آقا با غوغا سالاری و همسو شدن با بعضی افراد جنجالی فرصت ها را از بین برد.
خداکرم
Iran, Islamic Republic of
یاباقر یا باطل..مرد یکی باشد لطفعلی باشد
درویشی
Iran, Islamic Republic of
به حق لیاقت رییس جمهوری را داری، مرد بزرگ
Iran, Islamic Republic of
و معامله ای جدید در پیش است
Iran, Islamic Republic of
کفگیر به ته دیگ خورده باز به یاد استان افتادی
Iran, Islamic Republic of
مگه نمیدونی گرونی بیداد میکنه بلاخره باید از ی جایی تامین بشه
Iran, Islamic Republic of
بله کاملا درسته
الان نزدیک به انتخاباته دوباره با کدو نماینده قراره تعامل کنی
در قبلی آقای زارع بود الان زارع هست یا کس دیگه
Iran, Islamic Republic of
درود بر مرد بزرگ و دوست داشتنی سید دلها جانباز سرافراز سید باقر موسوی عزیز یادگار هشت سال دفاع مقدس یاگار خون و خاک و باروت یادگار یاگار ماندگار مردی و مردانگی ایثار و شهادت و گرامی میداریم یاد و خاطره سردار رشید اسلام سردار سید جواد موسوی که درس ایثار و شهادت و انقلابی گری و انقلابی ماندن ار از محضر استاد و اسوه خود سید باقر بزرگ تلمذ کردند و تا شهادت و نثار جان خود از پای ننشست و جانانه جنگید و جانانه به دیار یار باقی شتافت
Iran, Islamic Republic of
عزیزی نوشته اگردلسوز مردم بودید تا الان کجا بودید ایشان چوب مبارزه با خود خواهی ها و مبارزه استثمار و منیت خواهی ها را خورد هرکس خواست با ویژه خوران و رانتخواران و مستبدین مبارزه کند باید رنج و زحمت به خوش بدهد هرکس خواست برای ازادی و آزادگی مبارزه کند باید خودش را به زحمت و زنجیر فرصت طلبان و منفعت طلبان محبوس بداند ریاکاران انقلابی نمای ویژه خوار اجازه نفس کشیدن و اعتراض به هیچ کس نمی دهند و ایشان با توجه به ظلم ستیزی مورد خشم و غضب قرار گرفت و از حق و حقوق به حق و مسلم خود محروم شد ولی همیشه در کنار مردم ماند و علت محبوبیت ایشان در کنار مردم و با مردم ماندن شان می باشد
مردم بدبخت
Iran, Islamic Republic of
میان حرف تا عمل چندین سال نوری فاصله است
مردم بدبخت
Iran, Islamic Republic of
میان حرف تا عمل چندین سال نوری فاصله است
Iran, Islamic Republic of
تا حالا کجا بودی. اومده معامله بعدی جوش بده بره .حیف .آخ و بخت اونایی که دل ویه خش کردنه . کاش تعیدمیشد تا مشخص میشدچی وبارش نیسی
ایلیاتی
Iran, Islamic Republic of
زنده باد سید باقر
تنها نمایند عی ک آتش از زبانش بیرون می آید و
sajad.fateh2427@gmail.com
Iran, Islamic Republic of
اگر منظورت اون کلامی است که به اتفاق برخی از نمایندگان عنوان شد بهتر است بگویم سمی بود که خودش به دست خودش تناول کرد،،بت درست نکنید .
دشت روم
Iran, Islamic Republic of
درود بر سید جهادی
هر کلام تو مساوی هست با یک قطار فشنگ در جنگ تنگ تامرادی
تامرادی
Iran, Islamic Republic of
زندع باد سید یار مظلومان
تنها سید و نمایند ع ی ک حرف حق و عمل حق علی وار و علی گونه زیست
پازنون چشمه بلیطک
Iran, Islamic Republic of
زندع باد سید باقر بزرگ
تنها نمایندع تکرار نشدنی
تک نمایند ع ی عملگرا
تنها نمایندع ی جهادی
تک سید واقع گرا
ایثارگر جهادی ،عملگرا،نترس، مکتبی،
حسین
Iran, Islamic Republic of
سیدباقر موسوی ..در زمان خودش بیشتر استخدام های فله ای صورت گرفت
ساده نباشیم
United Arab Emirates
آقای محترم چطور موقع انتخابات پیداتون میشه . یه استان را تباه کردین با زدبند هاتون تو تهران ،دوستان ب نکات خوبی اشاره فرمودند. تقصیرما مردم هست که الکی با درست میکنم برا خودمون ،
ازلی آسودن ونیاسودن سنگ زیرین آسیاب شدیم .
دکترای مدیریت
Iran, Islamic Republic of
سلام
کجایی که وقت انتخابات سر وکله ات پیدا میشود
مردم همه درک وشعور دارند نیازی نیست شما در زمینه عدم مدیریت برای مردم تعریف کنی همه مردم واقف هستند شما فقط بفکر جیب خودتی
پس برو معامله ات رو انجام بده
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای موسوی ؛ حنای شما دیگر رنگی ندارد اززمان دولت اصلاحات تاکنون رفتید پایتخت نشین شدید زمان انتخابات که میشه میخواهید خودی نشان دهید فردی مثل دکتر غریب پور اگر تهران رفت ارتباطش راحفظ کرد به همه ی مناطق هم کمک کرد گرچه اشتباهاتی داشت ولی شما چکارکر دید ؟
جمال
Iran, Islamic Republic of
سید باقر نماینده بود روشنفکرو هم بگیم نماینده
ناامید از خشکسالی و بیکاری

ناامید از خشکسالی و بیکاری

قطعاً هر رجل سیاسی با توجه به سابقه و سرمایه اجتماعی که از آن برخوردار است، یک چتر حمایتی ...
دموکراسی آب رفت

دموکراسی آب رفت

اکونومیست در انتهای گزارش خود پیشنهاد می‌کند که محققان به جای آنکه به دنبال شناسایی عقبگرد ...
رکود علمی دانشگاه

رکود علمی دانشگاه

مصطفی معین گفت: حرمت و امنیت و فعالیت مفید علمی را از فضای دانشگاهی کشور سلب کرده‌اند....
1