تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۱۴
کد مطلب : ۴۶۲۳۴۷
در گفت‌وگو با مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد؛

آریا: به دنبال تأمین سبد معیشتی جامعه هدف بهزیستی هستم نه سبد آرای نمایندگان / 10 باب مغازه در شهر یاسوج برای مددجویان تهیه شد / حق پرستاری از 460 نفر به هزار و 265 نفر افزایش یافت / احداث چمن مصنوعی و والیبال ساحلی برای جامعه هدف بهزیستی

۳۳
۳
آریا: به دنبال تأمین سبد معیشتی جامعه هدف بهزیستی هستم نه سبد آرای نمایندگان /  10 باب مغازه در شهر یاسوج برای مددجویان تهیه شد / حق پرستاری از 460 نفر به هزار و 265 نفر افزایش یافت / احداث چمن مصنوعی و والیبال ساحلی برای جامعه هدف بهزیستی
کبنا ؛
روز گذشته با همکاری یک خیر از خارج از استان کهگیلویه و بویراحمد، 10 باب مغازه در خیابان گلستان 10 یاسوج، برای بازارچه معلولین تهیه و تحویل بهزیستی داده شد. 
به گزارش کبنا، برای گفت‌وگو با مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد، وارد ساختمان بهزیستی استان شدیم. دوشنبه‌ها از ساعت 9 تا 12، روز ملاقات مردمی است؛ به‌همین خاطر اتاق کنفرانس در طبقه اول این اداره‌کل، مملو از مددجویان بهزیستی بود. ما دیر رسیده بودیم و نتوانستیم مشکلات تمام مددجویان را از نزدیک بشنویم؛ اما رفتار محمدکریم آریا با آن‌ها در نوع خود جالب توجه بود. در حالی که بسیاری از آن‌ها توانایی تکلم نداشتند، اما مدیرکل با همان زبان ایما و اشاره با آن‌ها گفت‌وگو می‌کرد. آریا پیش از این رئیس هیئت ناشنوایان استان بود، اما در زمان انتخابات مجمع به نفع یکی از نامزدها کناره‌گیری کرد و همان فرد که از مددجویان جوان بود، به‌عنوان رئیس هیئت انتخاب شد.
حجم زیادی از آن‌ها به آزمون استخدامی بهزیستی دل بسته بودند و مطالبه آنها استخدام در بهزیستی بود. آریا در پاسخ نیز به همه آن‌ها می‌گفت که مددجویان بهزیستی اولویت دارند و این آزمون یکی از مهمترین فرصت‌هایی است که جامعه هدف بهزیستی می‌توانند از آن بهره ببرند.
گفتی است قرار است تابستان سال جاری 50 نفر در ادارات بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد استخدام شوند. همین موضوع بارقه امیدی در دل این مددجویان به وجود آورده است.
در حالی که اغلب اوقات بوروکراسی فشل اداری، افراد را از پیگیری کارهای اداری منصرف می‌کند، اما در بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد، آن‌چیزی که ما امروز دیدیم این بود که در این‌جا رویه متفاوت است. گفت‌وگوی مدیرکل با مددجویان، نشان از آن دارد که سعی دارد فارغ از کاغذبازی‌های مرسوم، مشکل آن‌ها را برطرف کند. در یکی از موارد آریا خطاب به معاونش گفت: «هر راهی را که از دستتان برای حل مشکل این مددجو برمی‌آید کار او را راه‌بیندازید».
بررسی امروز ما نشان داد که عمده مشکلات مددجویان بهزیستی، نبود مسکن، مسکن استیجاری و مسکن بی‌کیفیت است. البته اشتغال و نیاز به تسهیلات نیز مشکلات بسیاری از آن‌ها بود.
در حالی که ما فکر می‌کردیم تنها روزهای ملاقات مردمی، مراجعان این‌قدر زیاد است، اما کارکنان می‌گفتند تقریباً همه روزها مراجعات به بهزیستی زیاد است. البته مراجعات همه‌روزه جامعه هدف بهزیستی به‌دلیل مشکلات متعددی که دارند، دور از انتظار نیست.

در همین حین که ما آن‌جا نشسته بودیم مادری که فرزندش دچار سی‌پی خیلی شدید بود به مدیرکل مراجعه کرد و گفت ماهانه بیش از پنج میلیون تومان هزینه فرزندم می‌شود، چون توانایی بلع ندارد و هزینه داروهایش نیز بسیار سرسام‌آور است. او خطاب به آریا گفت: من تعریف شما را شنیدم به همین خاطر، خدمت شما رسیدم. آریا نیز قول داد از ماه آینده حق پرستاری برای او برقرار شود.
گفتنی است در طول سال‌های گذشته، تنها 460 نفر در استان حق پرستاری می‌گرفتند، اما در یک سال گذشته، این عدد به هزار و 265 نفر یعنی سه برابر افزایش یافته است.
یکی دیگر از مراجعان می‌گفت: 15 سال پیش تا حالا به من گفته‌اند او را استخدام می‌کنند، اما هنوز در نوبت قرار گرفته است. اما آریا به او گفت ما ظرفیت 50 نفر استخدامی داریم و تنها از طریق آزمون استخدام می‌کنیم.
اما آریا وعده جالب‌تری به او داد. وی گفت: ما دیروز ده باب مغازه را توسط یک خیر برای بهزیستی خریداری کرده‌ایم. می‌توانیم بین 100 تا 150 میلیون تومان تسهیلات به شما بدهیم تا در آن واحدها مشغول به کار شوید.
در همین حین یکی دیگر از بانوان مددجود نیز با مشکل اشتغال مواجه بود که آریا نیز به او پیشنهاد رایگان یکی از همین مغازه‌ها را داد.
گفتنی است روز گذشته با همکاری یک خیر، 10 باب مغازه در خیابان گلستان 10 یاسوج، برای بازارچه معلولین تهیه شده است.
راه‌اندازی و رونق این بازارچه نیاز به عزمی جدی برای تبلیغات دارد تا شهروندان یاسوجی با شناخت آن محل، مایحتاج خود را از آن‌جا تهیه کنند. رونق این بازارچه می‌تواند کمک قابل توجهی به زندگی این مددجویان کند.
مشکلات سیستمی گذشته در بهزیستی نیز موجب مشکلاتی برای مددجویان شده بود؛ یکی از مراجعان که دارای معلولیت شدید بود، در سیستم بهزیستی، معلولیت او را متوسط زده بودند. اما آریا مشکل او را برطرف و در بروزرسانی جدید، معلولیت او را شدید ثبت کرد.
یکی از مددجویان که خود معلول بود و دارای سه فرزند معلول نیز بود با نامه‌ای در دست به آریا مراجعه کرد و با اظهار گلایه از بانک اقتصاد نوین، گفت: برای وام من را به بانک معرفی کرده است، اما حالا ما را اراجاع می‌دهند که اعتبار نیست. او گفت: مگر می‌شود اعتبار نباشد، اما ما را به بانک بفرستند؟
آریا جواب داد: تسهیلات تکلیفی به چند بانک ارائه شده، اما بانک اقتصاد نوین تاکنون به هیچ‌کدام از تعهدات خود عمل نکرده است.
این در حالی است که جامعه معلولین استان یکی از نیازمندترین اقشار در استان هستند. از آن‌جا که معلولین و مددجویان نیاز وافری به تسهیلات دارند، انتظار می‌رود رئیسی رئیس جمهور کشور برخورد جدی با بانک‌هایی داشته باشد که به تکلیفات خود عمل نکرده‌اند.
افرادی نیز بودند که تقاضای این را داشتند که تحت پوشش بهزیستی قرار گیرند. یکی از مراجعان نیز که همسر و فرزند او در کمپ قرار داشتند با وجود این‌که ناامید به این‌جا مراجعه کرده بود، در پایان گفت: بدون هیچ امیدی به این‌جا مراجعه کردم، اما حالا با خیال راحت از این‌جا می‌روم.
صحبت‌های تمامی این افراد را آریا خود تک به تک می‌شنید و سعی می‌کرد به هر طریقی فارغ از کاغذبازی مشکل آنها را برطرف کند.
در ادامه مدیرکل بهزیستی کهیگلویه و بویراحمد در گفت‌وگو به برخی از اقدامات صورت گرفته در یک سال اخیر اشاره کرد.
آریا اظهار داشت: روزانه حداقل 100 نفر را در دفتر مدیریت می‌بینم؛ البته معاونت‌ها نیز به‌صئورت جداگانه مراجعان را می‌پذیرند.
وی ادامه داد: در این مدت، مهمترین دغدغه ما افراد پشت نوبت بود که تعداد آن‌ها هشت هزار و 500 نفر بود که در سالیان گذشته پشت نوت دریافت مستمری در بهزیستی استان قرار داشتند.
وی گفت: از سال گذشته تاکنون توانستیم این عدد را صفر کنیم و در حال حاضر هیچکس پشت نوبت قرار ندارد.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از دغدغه‌های ما حق پرستاری بود؛ در حالی که تعداد بهره‌مند از حق پرستاری در بهزریستی استان، 460 نفر تا انتهای سال 1400 بود، اما آن را به هزار و 265 نفر افزایش دادیم.
وی یکی دیگر از دغدغه‌های جامعه هدف را اشتغال دانست و گفت: پیگیریم به انحاء مختلف، نسبت به رفع بیکاری جامعه هدف اقدام کنیم. در این راستا یکی از دستاوردهای مهم بهزیستی استان، دریافت 50 فقره مجوز استخدامی به اداره‌کل بود که چنین مجوزی بی‌سابقه بوده است.
آریا راه‌اندازی بازارچه معلولین و نمایشگاه دائمی فروش محصولات مددجویان را یکی دیگر از دغدغه‌های خود عنوان کرد و گفت: بعد از جلسات متعدد، در نهایت دیروز این موضوع در پروسه اقدام قرار گرفت و 10 باب مغازه توسط یک خیر برون‌استانی برای فروش محصولات در اختیار اداره‌کل قرار داده شد که 10 خرداد افتتاحیه آن انجام می‌شود.
وی بیان کرد: جانمایی محصولات مددجویان نیز از هفته دیگر آغاز می‌شود.
آریا تأکید کرد که شهروندان یاسوجی برای انجام خریدهای خود به این بازارچه که در گلستان 10 شهر یاسوج قرار دارد مراجعه کنند.
وی با بیان اینکه بهزیستی پیشگام‌تر از دستگاه‌های متولی، برای ورزش معلولین قدم برمی‌دارد، گفت: ما ورزشکاران ناشنوایی داریم که قهرمان آسیا شده‌اند.
وی ادامه داد: علاوه بر احداث یک چمن مصنوعی در محوطه این اداره‌کل، اقدام به احداث زمین والیبال ساحلی نیز کرده‌ایم.
وی گفت: والیبال ساحلی معمولاً در استان‌های شمالی و جنوبی کشور که به دریا نزدیک هستند، پیگیری می‌شود، اما ما این کار را برای اولین بار در کهگیلویه و بویراحمد انجام دادیم.
آریا در مورد مزایای ورزش در بهزیستی عنوان کرد: ورزش باعث تقویت روحیه نشاز در بین کارکنان می‌شود تا آنها بتوانند همکاری مؤثرتری با جامعه هدف داشته‌ باشند. از سوی دیگر، ورزش می‌تواند در توانمندسازی معلولین مؤثر باشد و همچنین می‌تواند آن‌ها را وارد جامعه کند تا از خمودی و تنهایی خارج شوند.
وی نیازمندی‌های جامعه هدف بهزیستی را بسیار گسترده و عمق محرومیت استان کهگیلویه و بویراحمد را زیاد دانست و گفت: سایر دستگاه‌ها نیز باید پای کار باشند تا همگی بتوانیم نیازهای این مددجویان را برطرف کنیم.
وی در ادامه مهمترین هدف خود را رسیدگی به مددجویان بهزیستی عنوان کرد و گفت: من به دنبال تأمین سبد معیشتی جامعه هدف بهزیستی هستم نه سبد آرای نمایندگان؛ بنابراین باید هر چه بیشتر از سیاسی‌کاری دوری کنیم.
وی تأکید کرد: باید این نگاه در جامعه گسترش یابد که نگاه‌های سیاسی نباید جایگاهی در مدیریت بهزیستی داشته باشند.
وی با انتقاد از برخی دستگاه‌های استانی گفت: برخی از دستگاه‌ها به وظایف خود در قبال جامعه بهزیستی توجهی ندارند؛ مثلا شرکت نفت که باید در پرداخت سهم مسئولیت اجتماعی خود، به این عزیزان نیز توجه داشته باشد، تاکنون اقدام قابل توجهی انجام نداده است.
وی در پایان با قدردانی از رویکرد دولت سیزدهم گفت: نگاهی که این دولت به مناطق محروم و کم‌برخوردار همچون کهگیلویه و بویراحمد دارد، بسیار ویژه است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
بنده خدا اگر نمایندگان نبودند .
.تعجب میکنم از این دوگانگی ها
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
یک اصلاح طلب حرفه ای در بدنه دولت و استان ک ب
گویا
Korea, Republic of
درود بر شما
حاج آریا بینظیر هستند.
مدیرکل مردمی و تمام عیار
خوش بدرخشید جناب حاج آریا
خدا پشت و پناهتون باشه
Iran, Islamic Republic of
در حد مدیر کل نیست
گویا
Iran, Islamic Republic of
کاملا درسته نظر شما در حد مدیر کل نیستند،بلکه جایگاهشان فراتر از مدیرکلی می باشد .ان شاءالله در جایگاه والاتر ببینیمشون.
از چشم بد به دور باشند ان شاءالله
مهم نیت و کاری که داره واسه جامعه هدفش بدون از هیچ چشم داشتی کار میکنه.
معلول
Belgium
واقعا درود بر انسانیت و جناب آریا شما بهترین راهکا را برای خدمت به قشر ضعیف جامعه به کار برده اید درود بر افکار نیک اندیشان...
محمد
Iran, Islamic Republic of
درود بر مدیر کل بهزیستی کهکیلویه و بویراحمد یاد بگیرین خیلی از مدیران کشور و استانهای دیگر مردم اینجور مدیرانی را لایق هستند که خدمت بی منت انجام دهند درود به شرفت اگر چه من از استان همجوار هستم درود می‌فرستم به پدر و مادرت
م ح
Iran, Islamic Republic of
آریا
پر تلاش و از درک و شعور بالایی برخوردار است
پیگیر و فعال
واقعا منحصر به فرده
عبدل پور
United States
تا بوده هرکس به داد مظلوم رسیده در این استان محروم مورد بی مهری و حرفهای صد من یه غاز عده ای که دنبال منفعت طلبی خودشون هستند بوده
کاش این استان چندین مسئول مثل تو داشت. همین قدر زلال همین قدر پیگیر همین قدر با صداقت وخالص وخستگی ناپذیر❤️
معلول
Iran, Islamic Republic of
بعضی نظر میدم اما جرات ندارن اسم بنویسند بینم سرشون به کدوم آخور بنده
راحله بوستانی
خدا قوت مدیرکل مردمی و خستگی ناپذیر و پناه ما معلولین انشاالله خدا پشت و پناهت و یارت و نگهدارت
Iran, Islamic Republic of
آقای آریا شما اگر با پیگری دکتر روشنفکرنبود خواب این جایگاه هم نمی دیدیت
United States
واقعا اگر چنین هست درود بر روشنفکر با این مدیر روشندل
وارسته اصل
Iran, Islamic Republic of
اگه طایفه و بخش ایشون نبودن میشه گفت جایگاه روشنفکر هم اونجا نبود😏وخدا شاکرم ک نماینده مورد نظر من نبود.
Iran, Islamic Republic of
والا اگر یه مدیر کل و درد بخر در بدنه ای دولت در استان بو آریایه. ری نماینده و استاندار و ....ن سفی کرده
زهرابوستانی
Iran, Islamic Republic of
خدا قوت مدیرکل مردمی و خستگی ناپذیر و پناه ما معلولین انشاالله خدا پشت و پناهت و یارت و نگهدارت
Iran, Islamic Republic of
اگر نماینده‌ها نبودند کی تورا مدیرکل میکرد؟؟؟
معلول پرتلاش
Iran, Islamic Republic of
خداقوت میگم به مدیرکل جوان پرتلاش شبانه روزی جامعه هدف سازمان
خدا میدونه ۳۰سال در بهزیستی بودم تابحال مدیرکل مثل حاج آریا وجود نداشت نداره
رضایت قلبی ماست
طاهره صداقت نسب
Russian Federation
واقعا ممنونیم از حاج آریا مدیر بالیاقت.. خدا بهش توفیق روز افزون بده.. که در کنار معلولین هست و مشکلاتشون حل میکنه
شیخ سقاوه
Iran, Islamic Republic of
قطعا که در تاریخ بویراحمد مدیری پیدا نمیکنین که مثل حاج آریا دغدغه مردم و جامعه هدف سازمانشو داشته باشه امیدوارم که بازی کثیف سیاست باعث نشه این استان از‌ وجود همچین مدیر لایقی محروم بشه
سابقه سیاسی و اجتماعی ایشون همیشه مشخص بوده و جایگاهی هم که الان دارن رو با وابستگی به هیچ نماینده ای بدست نیاوردن بلکه توانایی و خوشنام بودن ایشون باعث رسیدن به این جایگاه شده
منتقد
Iran, Islamic Republic of
این قبر که شما روی آن گریه میکنید هیچ مرده ای درآن نیست. الکی آدم ها را بزرگ نکنید
جهانشاهی
Japan
جناب دکتر حاج آریا مدیرکل بهزیستی بهترین مرد دوران دلسوز دیدگاه‌های باز و پر کار درد آشنا
کربلایی اردشیر
Japan
درود بر شرفت حاج آریا فرشته نجات جامعه هدف هستی مرد نیک اندیش


فقط دو دوره جامعه هدف قراره از بهزیستی که متولی اصلی خود که تنها تکیه گاه معلولین هست خیر برده اند و صد برابر ببرند زمان دکتر جاودان سیرت و این یک سال که حاج آریا با تلاشی راسخ پرتلاش وارد عرثیه کار مدیریتی شده جامعه هدف دلش خوش کرده اند به کارهای خیرخواهانه دکتر آریا درود بر شرفت حاج آریا مرد روزهای سخت جامعه هدف
کارمند
Romania
اقای اریا بفرماییدازقسم وتلاشتان برای احقاق حق حقوق ومزایای کارمندان خدوم بهزیستی چه خبر؟این دوران مدیریت شماهم مثل بقیه تمام میشه وبه هوش باشید...وعده تاعمل راه بس درازی است...بزرگترین اشتباهم ورودبه سازمان بهزیستی بود...عین مددجویان ماهم فلک زده وبه حاشیه رانده شده
آگاه
Romania
ما کارمندانی داریم دریکی ازرشهرستان ها اصلا کارمندنیستندوهیچ مسوولیتی ندارن وپوست پیازی بودن ونبودنشان ارزش نداره ولی رسمی هستندودارن سربرج حقوق میگیرن اضافه کاری ورفاهی هم دارن بهشون میدن...ماشالا فقط ورودوخروجشان تنها حسن انهاست..برای ماوجدان کاری واینکه بایه عده بی خاصیت یکی باشیم دیگه انگیزه ای نذاشته...
معلول
United Kingdom
خداقوت به جوان برتر مدیرکل پرتوان تلاش زحمت کش شبانه روز جامعه هدف سازمان
معلول
United Kingdom
خداقوت به جوان برتر مدیرکل پرتوان تلاش زحمت کش شبانه روز جامعه هدف سازمان
معلول
Iran, Islamic Republic of
دور از ادب است چیز دیگری بگم اما برین نان بخورین ک خربزه آب است مطمئن باشید حاج اریا دست مظلوم گرفته و خدا دست حاج اریارو و هیچ وقت رهایش نخواهد کرد
م م
United States
درود بر مرد بزرگ ،مرد عمل حاج آریا ،،میدونی چرا خوبه ،،چون بدی مثل تورا اهمیت نمیده و بد هایی مثل تو را هم به زودی برکنار میکنه
شهلا علیزاده
Iran, Islamic Republic of
با سلام و خسته نباشید خدمت مدیر کل محترم بهزیستی استان ک.ب واقعا کارشون عالی بود جای بود جای تشکر دارد
الهی
Germany
ضمن احترام به نظر افرادی که میفرمایند اگر حمایت نماینده نبود..... شاید حمایتی هم بوده ولی نماینده و نمایندگان از خیلی مدیران حمایت کردند که جز بی عدالتی و ضربه به این شهر و ادارات و ابن شهر استان کاری نکردند اصل اینه که آقای آریا در کمال صداقت و وجدان و بی غل و غش دارن خدمت میکنند. تا جایی که ایشون رو میشناسم فکر نمیکنم جایگاه براشون مهم باشه و مطمئنم تا هستن عملکردشون همینقدر مثبته
پ پ
United States
حاجی خیلی مرد دوست داشتنی و بزرگی هستن اما بین بچه های بهزیستی فقط یه عده خاص رو میبینه که متاسفانه باعث ناراحتی خیلیا هست ولی به زبون نمیارن ولی باز هم خدا قوت به حاجی عزیز ...
ابوالفضل . ش
Iran, Islamic Republic of
دروود
خداوند مهربان بر شما جوان نیکو نام و دلسوز مردم و همراه مردم...حاج آریای عزیز مدیر کل محترم بهزیستی استان ک.ب
و همچنین همکاران دلسوز با محبت و وظیفه شناس شأن
انصافا جامعه فرشتگان (معلولان) این مرز و بوم از شما راضی و خرسند هستیم . امیدوارم که در پیش گاه پروردگار هم سربلند و سرافراز باشید.
آرزوی سلامتی و عاقبت بخیری برای همه مردم غیور و باغیرت ایران عزیزمان و چنین مسعولان دلسوزی را از خداوند دادار و دادگر خواستارم.آمین 🌹🤲26.02.02
پروژه حذف قالیباف؟

پروژه حذف قالیباف؟

مجادله جریان اصلی در مجلس به رهبری قالیباف با جریان پایداری در هفته‌های اخیر به شکل بی‌سابقه‌ای ...
(عکس) داستان حجاب به ماراتن شیراز کشید

(عکس) داستان حجاب به ماراتن شیراز کشید

ماجرا وارد فاز تازه‌تری هم شد؛ چون به غیر از حضور ورزشکارانی که گفته شد حجاب را به‌صورت ...
قطع شبانه درختان بلوط در روستاهای دنا

قطع شبانه درختان بلوط در روستاهای دنا

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: متخلفی که شبانه با اره موتوری ۱۵ اصله ...
1