تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۳۷
کد مطلب : ۴۶۱۱۴۲
در گفت‌وگو با کبنانیوز مطرح شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد: سفر هیأت بلندپایه وزارت کار در سال 1399 هیچ دستاوردی برای استان نداشت / برخی از امضاهای صدور مجوزهای مشاغل خانگی، فتوشاپی و تقلبی بود / 400 نفر در استان به سامانه تسهیلات مشاغل خانگی دسترسی داشتند + پیشنهادات مدیرکل برای دور دوم سفر ریاست جمهوری

۳
۰
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد: سفر هیأت بلندپایه وزارت کار در سال 1399 هیچ دستاوردی برای استان نداشت / برخی از امضاهای صدور مجوزهای مشاغل خانگی، فتوشاپی و تقلبی بود / 400 نفر در استان به سامانه تسهیلات مشاغل خانگی دسترسی داشتند + پیشنهادات مدیرکل برای دور دوم سفر ریاست جمهوری
کبنا ؛
حمیدرضا واعظی‌زاده_ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد_ با حضور در دفتر کبنا نیوز به ارائه گزارشی از عملکرد و اقداماتش پرداخت.
به گزارش کبنا، وی با اشاره به آمار بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد و مقایسه آن با آمار بیکاری کشوری، اظهار امیدوری کرد و گفت: آمار بیکاری در کشور در حال حاضر 9/7  و در استان، 7/3 است.
وی تأکید کرد: این آمار به معنای آن است که فضای کسب و کار در کهگیلویه و بویراحمد بهبود یافته است.
واعظی‌زاده با اشاره به معضل بیکاری گفت: یکی از مهمترین موضوعات در این حوزه، موضوع تعهد به اشتغال است که بر اساس آن سهمیه استان ما در سال 1401، حدود 13 هزار و 520 فرصت شغلی بوده که حدود 92 درصد آن یعنی 12 هزار و 350 فرصت شغلی فراهم شده است.
وی تعهد به اشتغال سال جاری را بالغ بر 10 هزار شغل عنوان کرد و گفت: در سال جاری، این میزان اشتغال را فراهم خواهیم کرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به تسهیلات تبصره 16 اشاره کرد و گفت: در سال 1401، مبلغ 195 میلیارد تومان در قالب دو هزار و 500 طرح پرداخت کرده‌ایم که باعث ایجاد هزار و 425 فرصت شغلی در استان شده است.
وی افزود: البته تبصره 16 هنوز به اتمام نرسیده و با توجه به مصوبه اخیر، احتمال ارائه فرصت برای پرداخت بقیه تسهیلات وجود دارد.
واعظی‌زاده در ادامه به تبصره 18 پرداخت و گفت: بر اساس این تبصره، حدود 27 میلیارد تومان سهم ما بوده که در سال 1401 جذب شده است.
وی تأکید کرد: در خصوص تبصره 18، آنچه که اولویت ما بود، پیگیری طرح‌های حوزه سلامت، ورزش و فرهنگی بود.
تسهیلات حوزه مشاغل خانگی که در کهگیلویه و بویراحمد سر و صداهای زیادی به پا کرده بود موجب ورود بازرسانی از مرکز کشور به استان شد. واعظی‌زاده در خصوص این تسهیلات عنوان کرد: در حالی که در گذشته، خود اداره‌کل رأسا اقدام می‌کرد و هماهنگی خیلی جزئی نیز با بخش‌های اقتصادی داشت، اما این رویه در دولت سیزدهم تغییر کرد.
وی ادامه داد: ما حدود 12 هزار مجوز صادر کردیم که برگرفته از سیاست تسهیل صدور مجوزهاست.
مدیرکل کار گفت: آن چیزی امروز می‌توان از سامانه برداشت کرد، پرداخت مبلغ 52 میلیارد و نیم تسهیلات حوزه مشاغل خانگی است.
وی افزود: ما بالغ بر چهار هزار طرح را نیز به صورت میدانی بازدید کردیم و علاوه بر آن یک طرح پایش 1400 موردی نیز انجام دادیم و حالا کار نظارت بر 2500 طرح تبصره 16 را نیز شروع کرده‌ایم.
واعظی‌زاده یکی از مشکلات مربوط به صدور مجوزهای مشاغل خانگی که با تخلف همراه بود را به دسترسی 400 نفر در استان به سامانه تسهیلات مشاغل خانگی عنوان کرد و ادامه داد: علاوه بر این، هک سامانه نیز وجود داشت و برخی از امضاهای این مجوزها به صورت فتوشاپی و تقلبی بوده است.
وی با اشاره به موضوع کانون کارآفرینان گفت: با تلاش‌های صورت گرفته، کانون کارآفرینان هم در این وسط قرار گرفت تا به افراد مشاوره کارآفرینی بدهد؛ از سوی دیگر، کارآفرینان برتر را رصد و پیگیری می‌کردیم که موجب شد کارآفرین برتر ملی هم داشته باشیم.
واعظی‌زاده اقتصاد تعاونی را مردمی‌ترین بخش اقتصاد عنوان کرد و گفت: دو هزار و 335 شرکت تعاونی فعال در استان با اشتغال حدود 24 هزار نفر داریم که به اعتقاد ما باید یک برزورسانی اساسی در آن اتفاق می‌افتاد.
یکی دیگر از موضوعات مهم در این حوزه، روابط کار به معنای ایجاد تفاهم بین کارگر و کارفرماست که واعظی‌زاده در خصوص آن گفت: ما بیش از سه هزار و 200 پرونده در سال جاری را رسیدگی کرده‌ایم.
در حالی که در دوران یکی از مدیران کل قبلی اداره کار، هیأتی بلندپایه از وزارت کار به استان سفر کرده بود، اما مشاهدات نشان می‌دهد، آن سفر دستاورد چندانی برای کهگیلویه و بویراحمد نداشته است.
واعظی با تأیید این موضوع گفت: برای مجموعه ورزشی دنا، مبلغ چهار میلیارد و 800 میلیون تومان مصوب شد، اما عملیاتی نشد، در حالی که اگر مصوب می‌شد این مجموعه ورزشی به اتمام می‌رسید.
وی ادامه داد: اما با وجود مشکلاتی که وجود داشت، ما این پروژه را پیگیری و تکمیل پرونده کردیم و در حال حاضر تشریفات قانونی آن در حال کار و پیمانکار نیز انتخاب شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد یکی از اقدامات خود را صدور حدود سه هزار و 500 کالابرگ الکترونیکی عنوان کرد و گفت: در همین راستا 598 پایانه در استان فعال شده است.
واعظی‌زاده در ادامه به پیشنهادات خود برای دور دوم سفر ریاست جمهوری به کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: پیشنهاد پارک شهر کارآفرینی را دادیم که قرار است بازارچه دائمی صنایع دستی نیز پای ثابت آن باشد.

وی تصریح کرد: برآورد اولیه ما برای پارک شهر کارآفرینی، مبلغ 62 میلیارد تومان است.
وی افزود: برای کهگیلویه و بویراحمد، پییشنهاد ایجاد مجموعه ورزشی در 9 شهرستان را نیز داده‌ایم.
وی گفت: برای بویراحمد 13 میلیارد تومان، گچساران 32، دنا 9 میلیارد و 500 میلیون تومان، کهگیلویه 43 میلیارد تومان و برای شهرستان‌های بهمئی، چرام، لنده، مارگون و باشت نیز هر کدام 29 میلیارد تومان پیشنهاد شده است.
یکی دیگر از پیشنهادات واعظی‌زاده احداث بوستان بازنشستگان برای تکریم آنهاست. وی در این خصوص گفت: برای این پارک مبلغ 60 میلیارد تومان پیشنهاد داده‌ایم.
وی با توجه به مشکلات کارگران، پیشنهاد ایستگاه و استراحتگاه کارگری را برای سه شهرستان استان ارائه داده است.
واعظی‌زاده یکی دیگر از پیشنهادات خود را احداث ساختمان اداری آموزشی تشکل‌های کارگری با مبلغی حدود 13 میلیارد تومان عنوان کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
حیف این انقلاب
Iran, Islamic Republic of
شما فکر می کنی همه کارمندای اداره /جز گروه طرفدار خودت سالم و پاکدست هستند و مدیر موفق حداقل باید نحوه برخوردش با ادب و متانت باشه و نه اینکه دیدگاه ارباب رعیتی داشته باشی
همکار
Iran, Islamic Republic of
اما آنها ادعا هم نداشتن شما که اداره را نابود کردید و خودت هم می دانی که ۳ نفر از این کارمندان قبولت ندارن هیچ عملکردی در این یکسال نداشتی و آخر جدول هستی چه جوابی داری
سقوط صدام؛ بیست سال بعد

سقوط صدام؛ بیست سال بعد

20 فروردین روزی است که صدام سقوط کرد. او چرا سقوط کرد عراق پس از صدام روزگار بهتری دارد....
ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

انتقادات پویانفر مداح در سحرگاه ۲۱ماه رمضان: امیدوارم امر به معروف در سطوح بالا انجام ...
زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

اعتماد نوشت: برخی از کاربران شبکه‌های فضای مجازی با انتشار تصاویری از مراسم شب احیا ماه ...
1