تاریخ انتشار
شنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۱۶
کد مطلب : ۴۵۹۳۱۲
در آستانه سال نو؛

توصیه‌های نوروزی رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد / خودروهای متخلف علاوه بر نمره منفی، 72 ساعت نیز توقیف خواهند شد

۰
توصیه‌های نوروزی رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد / خودروهای متخلف علاوه بر نمره منفی، 72 ساعت نیز توقیف خواهند شد
کبنا ؛
با توجه به اینکه در آستانه عید نوروز هستیم و متأسفانه در این ایام میزان تصادفات در کشور و به تبع آن در استان کهگیلویه و بویراحمد افزایش پیدا می‌کند، با سرهنگ بهنام ویسی‌پور رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت‌وگویی داشته‌ایم.
وی اظهار داشت: جاده‌های این استان اکثراً کوهستانی، و به صورت رفت و برگشت هستند. همچنین این راه‌ها دارای پیچ مرکب هستند و به دلیل کوهستانی بودن، زاویه دید در آنها کم است.
وی گفت: بر اساس جلساتی که داشته‌ایم، باید تا قبل از تعطیلات حتماً جاده‌های اصلی استان مجهز شوند؛ تلاش بر این است در محور یاسوج-اصفهان، جداکننده فیزیکی نصب شود تا ایمنی یبیشتری در جاده‌ها داشته باشیم.
سرهنگ ویسی پور در ادامه به طرح نوروزی سال جدید اشاره کرد و گفت: طرح نوروزی از 24 اسفندماه همزمان با سراسر کشور و با حضور همه سازمان‌های امدادی و خدماتی آغاز می‌شود.
وی با بیان اینکه پلیس هم از همه امکانات خود استفاده خواهد کرد، گفت: آمادگی کامل و صد درصد را خواهیم داشت.
وی تأکید کرد: در طول طرح نوروزی، برخورد قاطع و بدون اغماض با متخلفان خواهیم داشت و خودروهای متخلف، علاوه بر نمره منفی، به مدت 72 ساعت نیز توقیف خواهند شد.
رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه 95 درصد مردم نسبت به قوانین و مقررات پایبند هستند، گفت: زمینه ساز بسیاری از حوادث رانندگی، تخلفات حادثه‌سازی است که توسط همین 5 درصد انجام می‌شود.

سرهنگ ویسی‌پور یکی از علل اصلی تصادفات را سرعت غیرمجاز عنوان کرد و گفت: تصادفی نیست که سرعت در آن دخیل نباشد؛ 44 درصد حوادث رانندگی ناشی از سرعت غیرمطمئنه است.
وی در ادامه به علل بیش از 85 درصد حوادث رانندگی اشاره کرد و گفت: انحراف به چپ، عدم رعایت حق تقدم، استفاده از تلفن همراه، عدم استفاده از کمربند ایمنی و عدم توجه به جلو از جمله عواملی هستند که بیش از 85 درصد حوادث رانندگی در سطح استان ناشی از آنهاست.
رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه توصیه‌های خود به مسافران نوروزی را بیان کرد: راننده و همه سرنشینان از کمربند ایمنی استفاده کنند؛ از تلفن همراه استفاده نکنند و هنگام خستگی و خواب‌آلودگی رانندگی نکنند.  
وی یکی از مهمترین مشکلات در جاده‌های استان را کمربندی یاسوج عنوان کرد و گفت: مشکل این کمربندی وجود معارض است و بخش قابل توجهی از حوادث ما در همین کمربندی اتفاق می‌افتد.
نام شما

آدرس ايميل شما

صندلی خاص برای علی دایی

صندلی خاص برای علی دایی

نمی‌توان از جایگاه خاصی که فیفا برای علی دایی در نظر گرفته است، گذشت؛ جایگاهی که همین ...
چین روسیه را مسلح خواهد کرد؟

چین روسیه را مسلح خواهد کرد؟

به گفته فدراسیون دانشمندان آمریکایی در فقدان کنترل تسلیحات موجودی زاردخانه‌های هسته‌ای ...
رئیسی در آستانه شب عید خانه‌تکانی می‌کند؟

رئیسی در آستانه شب عید خانه‌تکانی می‌کند؟

 به تازگی خبرها و شایعاتی درباره تغییرات در کابینه دولت سیزدهم به گوش می‌رسد؛ تغییراتی ...
1