تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۲۲
کد مطلب : ۴۵۷۲۱۲
آخرین نشست خبری معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

حاجی‌زاده در ایستگاه پایانی؛ او چه کرد؟

۶
۰
حاجی‌زاده در ایستگاه پایانی؛ او چه کرد؟
کبنا ؛
ظهر امروز (27 دی ماه 1401) نشست خبری معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اصحاب رسانه با موضوع شرح خدمات و فعالیت‌های حوزه عمرانی استان کهگیلویه و بویراحمد در دو سال گذشته، در محل استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا، کیامرث حاجی‌زاده _معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد_ در این نشست اظهار داشت: بیشترین جلسات و یازدیدهای میدانی را در این دو سال در استان کهگیلویه و بویراحمد داشته ایم.
وی گفت: محرومیت‌ها زیاد است و تا رفع شوند، زمان می‌برد.
وی گفت: در حوزه عمرانی با کسی تعارف نداشتیم، خیلی از مدیران هم رنجیده خاطر می شدند. چون هدف ما اول رضایت خداوند و دوم رضایت مردم بود.
وی با بیان اینکه آمدن و رفتن ما را با هم مقایسه کنید، گفت: من همیشه می‌گفتم موافقین و مخالفین وقنی می‌خواهند نقد کنند منصفانه باشد چرا که به نفع ماست و هر جایی مورد نقد قرار گرفتیم هم توانستیم اصلاح کنیم و هم توانستیم کارهایمان را به جلو ببریم.
حاجی‌زاده سپس به حوزه مدیریت بحران پرداخت و با اشاره به اینکه با آمدن نیکروز روح تازه‌ای در ستاد بحران دمیده شد، گفت: در این دو سال، هفت پروژه جدید برای ستاد بحران را شروع کردیم و ساخت هفت سالن چندمنظوره مدیریت بحران با اعتباری معادل 75 میلیارد تومان شروع شد.
وی به یکی دیگر از اقدامات در این حوزه اشاره کرد و گفت: روستاهایی که در پهنه خطر هستند، مطالعه شده‌اند و برخی از آنها لازم است جابه‌جا شوند.
اخذ مجوز استقرار یک فروند بالگرد در فرودگاه یاسوج، 35 مورد اطفاء حریق، اخذ اعتبارات از محل اعتبارات جزء 11 ناشی از زلزله سیسخت، برگزاری تعداد 50 دوره آموزشی برای پیشگیری و مدیریت بحران، و... برخی دیگر از اقدامات مدیریت بحران در این دو سال بود.
اما حاجی‌زاده سپس به پدیده مونسون پرداخت و گفت: در پدیده مونسون شاهد بودید که ما جز سه استان اول از نظر بارش بودیم. اما آسیب جانی در این استان رخ نداد.
وی با اشاره به توپوگرافی استان گفت: همین موضوع باعث شد که یک مدیریت ویژه نیاز باشد. بنابراین در آن روزها شش و نیم میلیون پیامک برای هشدار سیل در استان ارسال شد.
حاجی‌زاده در ادامه به زلزله سیسخت اشاره کرد و اظهار داشت: در زلزله سیسخت در آن شب اول 150 نفر مصدوم داشتیم. این زلزله، شاید یکی از بحران‌هایی بود که همه چیز با هم در آن شروع شد.
وی در خصوص بازسازی شهر سیسخت پس از زلزله گفت: اکثر بازسازی‌ها کمتر از یک سال نتیجه داد؛ نزدیک هزار و 500 واحد ساخته و نزدیک 3 هزار واحد تعمیر شد. 7 مدرسه هم احداث شد که 5 مورد آن ساخته شده است.
حاجی‌زاده در خصوص اقدامات و عملکرد حوزه دفتر فنی نیز گفت: در کمیسیون ماده 5، در سال 1400، 14 جلسه و 412 مصوبه و در سال جاری نیز 11 جلسه و 117 مصوبه داشته‌ایم.

وی ادامه داد: جلسات کارگروه شهرسازی در سال 1400، پنج جلسه و 83 مصوبه و امسال هم چهار جلسه داشته‌ایم.
وی در ادامه به موضوع زمین‌های واگذاری شده اشاره کرد و گفت: از 100 طرح گردشگری که زمین داده شده بود، تنها هفت مورد انجام شده بود و 40 طرح هم خلع ید شدند و در طرح‌های کشاورزی نیز بازنگری جدی شد؛ بالغ بر هزار هکتار تاکنون برگشت خورداست و زمین‌هایی که در سواحل رودخانه‌ها آزادسازی کرده‌ایم، 150 هکتار بوده است.
حاجی‌زاده سپس به طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: 11 هزار و 200 واحد را شروع کرده‌ایم که چهار هزار آن در روستاها و هفت هزار و 200 واحد آن در شهرهای استان است.
وی با اشاره به ساختمان مطبوعات گفت: این ساختمان شروع شده بود، اما اعتبار نداشت و با اعتباری که برای آن گذاشته‌ایم تکمیل می‌شود. گفتنی است این ساختمان تاکنون حدود 85 درصد پیشرفت داشته است.
وی در ادامه به حوزه شهری پرداخت و گفت: در این دو سال، 353 میلیارد تومان از محل اعتبارات ارزش افزوده و آلایندگی و ... به شهرداری‌ها اعتبار داده‌ایم. بیش از 10 هزار تن هم قیر رایگان در اختیار شهرداری‌ها قرار داده شده است.
وی اظهار داشت: در آموزش پرسنل شهرداری‌ها در سال جاری، رتبه هفتم را در بین استان‌های کشور کسب کرده‌ایم.
وی اضافه کرد: در حوزه شهری، 24 دستگاه ماشین آلات نیز گرفته‌ایم. فاز اول کارخانه بازیافت نیز راه‌اندازی شده است و فاز بعدی نیز شهرداری باید پیگیری کند تا تمام شود.
حاجی‌زاده یکی دیگر از حوزه‌های معاونت عمرانی را دفتر امور روستایی عنوان کرد و گفت: مبلغ 20 میلیارد تومان در اواخر 99 و سال 1400 به طور کامل در این حوزه جذب کرده‌ایم
وی گفت: اعتبارات واریزی به فرمانداری‌ها برای روستاهای فاقد دهیاری نیز بالغ بر 20 میلیارد تومان بوده است.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص پروژه‌های آب منطقه‌ای استان گفت: سد تنگ سرخ در 10 سال، تنها 10 درصد پیشرفت فیزیکی داشت، اما اکنون 44 درصد پیشرفت داشته است.
وی ادامه داد: سد سقاوه با اعتباری بالغ بر 470 میلیارد تومان به مناقصه رفت، الأن در حال تجهیز کارگاه است و دهه فجر کلنگ زنی می‌شود.
وی افزود: پروژه آب‌رسانی چهار شهر کاملاً تعطیل شده بود. اما حالا فاز اول آن 95 درصد پیشرفت داشته است. برای آبرسانی به شهر لیکک که سال‌های سال خوابیده بود، 380 میلیارد تومان اعتبار گذاشته شد که 270 میلیار تومان آن تخصیص داده شده و پایان 1402 زمان بهره‌برداریِ آن است.
وی اضافه کرد: آبرسانی حومه غربی دهدشت را تعیین تکلیف کردیم و برای پروژه آبرسانی به دبشموک و چاروسا اخیراً 10 میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده است.  
وی با بیان اینکه ظرفیت توسعه استان برای آب کاملاً دیده و شروع شده است، گفت: 1923 میلیارد تومان پروژه حوزه آب منطقه‌‍ای در استان داریم.
حاجی‌زاده سپس به حوزه آب و فاضلاب پرداخت و گفت: در اصلاح شبکه یک حرکت جدی انجام شد؛ با 220 میلیارد تومان از اعتبارات سفر ریاست جمهوری که 65 میلیارد تومان آن تخصیص نقد داده شده  اصلاح شبکه شروع شده است.
وی با بیان اینکه در بسیاری از مناطق مشکل اورژانسی در حوزه آب داشتیم گفت: بالغ بر 300 میلیارد تومان اعتبار برای تنش آبی گذاشته شد.
وی گفت: تسویه خانه آب هم که دو سال خوابیده بود، در حال حاضر در مرحله افتتاح قرار گرفته است.
حاجی‌زاده سپس به حوزه برق پرداخت و اظهار داشت:برای برق‌رسانی در سال 1400 برای 13 روستا بالغ بر 14 میلیارد تومان و در سال 1401، برای 14 روستا بالغ بر 14 میلیارد تومان اعتبار هزینه شد.
وی گفت: در سال 1400 حدود 30 روستا با اعتبار 100 میلیارد تومان، و در سال جاری 70 روستا با اعتبار 350 میلیارد تومان از اینترنت برخوردار شدند.
حاجی‌زاده با اشاره به پروژه‌های حوزه گازرسانی گفت: در سال 1400، تعداد 63 روستا و در سال جاری نیز 60 روستا گازرسانی شد و 52 روستای دیگر هم در حال انجام است.
وی در ادامه به پروژه‌های آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در این دو سال 15 مدرسه افتتاح شد؛ 4 هنرستان با اعتبار 62 میلیارد تومان و یک مدرسه نیز مقاوم‌‎سازی شد؛ 150 فضای آموزشی مورد بهره برداری قرار گرفت؛ 36 مورد جایگزینی مدارس کانکسی انجام شد. 22 مورد نیز اجرای زمین چمن مصنوعی انجام شده است.
معاون عمرانی در ادامه به پروژه‌های راه در استان اشاره کرد و اظهار داشت: بالغ بر 200 کیلومتر بزرگراه در استان در 10 سال اخیر ایجاد شده است.
حاجی‌‌زاده در خصوص نقاط حادثه‌خیز در جاده‌های استان گفت: پنج کیلومتر از کمربندی یاسوج به بهره‌برداری رسید.
فاز اول کمربندی گچساران نیز در حال اتمام است. برای باند دوم آن 25 میلیارد تومان اعتبارات نقد گرفته شده و الأن در حال مناقصه است.
وی گفت: ورودی و خروجی چرام که یک و نیم کیلومتر بود را نیز کار کرده‌ایم. محور تنگ چویل نیز چهار کیلومتر پرتگاه بود که آن را ایمن‌سازی کردیم.
حاجی‌زاده اظهار داشت: بالغ بر 20 کیلومتر نیوجرسی در راه‌های استان گذاشته شده است و در برخی از راه‌ها هم حتی تابلوهای هشدار نداشتند که نصب شدند.
وی ادامه داد: گردنه شلالدون که سال‌های سال مانده بود را تمام کردیم. بوستان به کوپن هم با 400 میلیارد تومان به مناقصه رفت و پروژه محور شیراز که خوابیده بود، اما الأن تا مله شوره آسفالت شده است.
وی ادامه داد: برای پل چهارم بشار، سال گذشته 17 میلیارد و امسال هم 10 میلیارد تومان اعتبار داده شده است، اما مهمتر از پل، جاده آن است که باید تکمیل شود و پل سوم هم فعال شده و تنها یک دهنه آن مانده است.
وی به برخی دیگر از جاده‌ها اشاره کرد و گفت: جاده سیسخت 8 کیلومتر آن را به بهره برداری رساندیم، به تقاطع تنگ مهریان هم اعتباری تخصیص دادیم و بالغ بر 40 درصد جاده پاتاوه دهدشت در دو سال اخیر انجام شده است.
معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در خصوص حوزه راهداری و راه‌های روستایی، گفت: یکی از مهمترین خاطرات خودم را طریق الطیب می‌دانم که توانستیم با یک حرکت جهادی، 15 کیلومتر جاده را بدون هزینه به مرحله زیرساخت برسانیم.
وی گفت: کلنگ اولیه جاده پهنوک نیز زده شده و الأن دو پیمانکار در آن کار می‌کنند.
حاجی‌زاده اظهار داشت: برای محور اصلی پل بریم باشت چرام تا خوزستان توانستیم مجوز ماده 23 بگیریم. این جاده خیلی مهم است چرا که دو استان را به هم وصل می‌کند.

وی در ادامه به بحث پل روستای بیدانجیر اشاره کرد و گفت: این پل فلزی و قابل جابجایی است.
حاجی‌زاده هدف از نصب این پل در روستای بیدانجیر را جلوگیری از آسیب به مردم به خاطر استفاده از گرگر عنوان کرد و گفت: زمانی هم کل قرار باشد سد آبریز زده شود، آن را باز می‌کنیم.
وی گفت: بالغ بر هزار و 200 میلیارد تومان در این دو سال برای راهداری در نظر گرفته شد که بالغ بر 700 میلیارد تومان در راه روستایی تخصیص داده شده است.
وی در خصوص برخی از پروژه‌های بهداشت و درمان گفت: برای بیمارستان نرگسی شش ماه وقت گذاشتیم، بیمارستان بهمئی آماده افتتاح شده و بیمارستان سیسخت نیز پیشرفت خوبی دارد. 10 پروژه خانه بهداشت تکمیل، 19 پایگاه سلامت ساخته و 40 میلیارد تومان برای اورژانس‌های جاده‌ای در نظر گرفته شده است.
حاجی‌زاده در مورد پروژه‌های فرهنگی در استان گفت: در چند سال اخیر، بالغ بر 80 درصد گلزارهای شهدا در استان ساماندهی شده‌اند. برای مصلی‌ها اعتبار در نظر گرفته شده، موزه دفاع مقدس دیده شده و برای ورودی شلمچه و زائرساری مشهد   نیز اعتبارات خوبی گرفته شده است.
وی گفت: در حوزه‌های ورزش و جوانان در این دو سال 150 پروژه داشته‌ایم و برای مجموعه رفاهی و فرهنگی ارشاد که از سال 87 مانده بود، سرمایه‌گذار پیدا شده و الأن شروع به کار کرده است.
حاجی‌زاده پس از اتمام بخشی از اقدامات و عملکردش در حوزه معاومت عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به داستان ماندن و حالا رفتن خودش از استان اشاره کرد.
وی گفت: ما به دموکراسی معتقدیم و چون می‌دانستیم با تغییر دولت، افراد همسو باید شروع به کار کنند، من از اولین کسانی بودم که استعفانامه خود را به استاندار پیشین ابلاغ کردم. با تغییر استاندار نیز چند بار درخواست استعفا دادم اما به هر دلیلی عملی نشد.
وی گفت: البته خودم هم می‌خواستم پروژه‌هایی که شروع شده بودند را به اتمام برسانم.
حاجی‌زاده اظهار داشت: حالا نیز که از این حوزه رفته‌ام، هنوز استاندار با رفتن من موافقت نکرده است.
وی گفت: من از اینجا رفته‌ام و در دانشگاه مشغول به خدمت شده‌ام و حالا هم که در کهگیلویه و بویراحمد حضور دارم، از محل کار خود در خوزستان مرخصی گرفته‌ام.
در پایان، شهابی‌نسب رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد در حالی کبه بغض در گلویش جمع شده بود گفت: رفتن حاجی‌زاده از استان را باور نمی‌کنم و امیدوارم که این اتفاق نیفتد.
نام شما

آدرس ايميل شما

فرهنگ دوست
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه آقای معاونت عمرانی اعتقادی به حوزه فرهنگی نداشتند و حتی یک پروژه فرهنگی بخصوص کتابخانه عمومی افتتاح نکردند یا تکمیل ننموده، البته آقای شهابی هم اعتقادی ندارد
Iran, Islamic Republic of
کتاب و کار فرهنگی دیگه به درد کسی نمیخوره اگه کتابخانه ها هم بشه .
Iran, Islamic Republic of
او هیچ نکرد
علی
Iran, Islamic Republic of
خدایی حاجی زاده مرد توانمندی بود
احسان
Iran, Islamic Republic of
استان شبیه تیمهای فوتبال شده، یک مشت بازیکن خریداری میشه بعدش نیم فصل اخراج... امثال حاجی زاده هم زیاد اومدن رفتن. این مردم چ گناهی کردن که گیر چنین استانداران ، معاونین و مدیر کل های شدن؟
Iran, Islamic Republic of
خدایا خودت مسئولانی را که تلاش می کنند را حفظ کن و کسانی را که خیانت می کنن را رسوا کن این صندلی ها چند روزی امانت در اختیار افراد است خوش به حال کسی که خدمت کند قطعا حاجی زاده هم سعی کرده خدمت کنه باور کنید خدمت به شخص بر نمی گرده بستگی به شرایط/و امکانات داره خدمت مهیا باشه وقتی بودجه نباشه خدمت نمیشه کرد وقتی برا استان کسی که یه رای داده به نماینده توقع داره اون استاندار را هم انتخاب کنه قطعا کارها پیش نمیره
نرخ تورم بالای ۴۰ درصد باقی می‌ماند

نرخ تورم بالای ۴۰ درصد باقی می‌ماند

مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۲پیش بینی کرده است که با فرض تداوم وضعیت موجود،...
تذکرات مهم محسن رنانی: هیچ‌چیز در کشور سر جایش نیست

تذکرات مهم محسن رنانی: هیچ‌چیز در کشور سر جایش نیست

محسن رنانی عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان، در پاسخی به درخواست مرکز پژوهش‌های ...
شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی مطالبات خود از رئیس جمهور را بیان کنند

شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی مطالبات خود از رئیس جمهور را بیان کنند

با توجه به اینکه رئیسی به زودی به کهگیلویه و بویراحمد سفر خواهد کرد، شهروندان می‌توانند ...
1