تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۵۱
کد مطلب : ۴۵۴۳۷۶
در گفت‌وگوی مدیرکل بنیاد شهید کهگیلویه و بویراحمد با خبرنگاران مطرح شد؛

ساماندهی گلزارهای شهدای استان نیازمند 15 میلیارد تومان اعتبار است / بیمارستان سلمان محتاج یک دستگاه آمبولانس / مجتمع فرهنگی ورزشی ایثار در حال تبدیل شدن به یک معضل امنیتی است / گلایه پارسیان‌نژاد از شهرداری یاسوج

۶
۱
ساماندهی گلزارهای شهدای استان نیازمند 15 میلیارد تومان اعتبار است / بیمارستان سلمان محتاج یک دستگاه آمبولانس / مجتمع فرهنگی ورزشی ایثار در حال تبدیل شدن به یک معضل امنیتی است / گلایه پارسیان‌نژاد از شهرداری یاسوج
کبنا ؛
مدیرکل بنیاد شهید کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران از برنامه‌ها و مشکلات بنیاد شهید استان خبر داد و گفت: ده درصد از جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد، جامعه هدف بنیاد شهید است.
به گزارش کبنا، به گزارش کبنا رضا پارسیان‌نژاد صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه 80 هزار و 716 نفر تحت پوشش خدمات بنیاد شهید استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند، اظهار داشت: بنیاد شهید از لحاظ مأموریت اداری یکی از متکثرترین مأموریت‌ها را در حوزه‌های مختلف فرهنگی، سلامت، تعاون، اشتغال، مسکن، مددکاری و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد.
وی در ادامه به آمار مشارکت در جنگ اشاره کرد و گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد به نسبت حضور در جنگ، بیشترین مشارکت را داشته است؛ این در حالی است که این استان مرزی نیز نبوده است.
وی گفت: همین میزانِ بالای مشارکت، باعث شده آمار شهدا، جانبازان و ایثارگران به نسبت جمعیتِ استان بالا باشد.
پارسیان‌نژاد ادامه داد: آمار شهدای استان قریب به هزار و 900 نفر است. اما تعداد هزار و 804 شهید در استان پرونده دارند. تعداد 10 هزار و 623 جانباز در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که هفت هزار و 83 نفر زیر 25 درصد و سه هزار و 555 نفر بالای 25 درصد جانبازی دارند. آزادگان استان نیز 315 نفر هستند.
مدیرکل بنیاد شهید استان گفت: 530 گلزار شهدا در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که 481 عدد از آنها ساماندهی شده‌ و 49 گلزار نیز باقی مانده‌اند.
وی افزود: در دولت سیزدهم اقدامات خوبی صورت گرفته و امسال اعتبارات ساماندهی و مرمت گلزارهای شهدا بیش از 3 برابر افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه در سال جاری اعتباری بالغ بر 15 میلیارد و 700 میلیون تومان به ساماندهی گلزارهای شهدا اختصاص داده شده است، گفت: توقع ما این است که این اعتبار بیشتر شود تا امسال بتوانسیم همه را ساماندهی کنیم.
وی در ادامه افزود: برای ساماندهی گلزارهای شهدای استان، اعتباری بالغ بر 30 میلیارد تومان نیاز است.
پارسیان‌نژاد گفت: بزرگترین توقع ما ساماندهی گلزار شهدای مرکز استان است که 128 شهید استانی در آن مدفون هستند که ساماندهی و اجرای فاز دوم آن ضروری است.
مدیرکل بنیاد شهید با بیان اینکه تمام دستگاه‌ها در ارتباط با ترویج فرهنگ شهادت و ایثار، مأموریت دارند، گفت: در شهر، شهرداری، در بخش بخشداری و در روستا، دهیاری موظف به نگهداری و مراقبت از گلزار شهدا هستند و بنیاد شهید بیشتر وظیفه نظارت بر عملکرد دستگاه‌های مختلف در ارتباط با گلزارهای شهدا را بر عهده دارد.
پارسیان‌نژاد با اشاره به کارگروه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: در این شورا موانع، محدودیت‌ها، راهکارها و پیشنهادها بررسی می‌شود.
وی در ادامه با بیان اینکه یکی از چالش‌های بزرگ جامعه ایثارگری موضوع اشتغال فرزندان این جامعه است، گفت: گاهاً در گذشته دیده شده است که در جذب و به‌کارگیری این جامعه، انحراف‌هایی صورت گرفته است که نمود آن را در حال حاضر می‌توان در تبدیل وضعیت آنها دید.

پارسیان نژاد در ادامه به موضوعِ سلامت جامعه ایثارگری اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات بنیاد شهید، پایش سلامتِ همسران و والدین شهداء و خود جانبازان است.
وی تصریح کرد: در این زمینه همکاری خوبی با بیمه دی صورت گرفته است وجامعه ایثارگری، هزینه‌های درمانی‌شان را از طریق بیمه دی وصول می‌کنند و ما با استان فارس، به عنوان استان معین ما برای سلامت قرارداد داریم.
پارسیان نژاد به بیمارستان 37 تخت خوابیِ اعصاب و روان سلمان اشاره کرد و گفت: این بیمارستان یک مجموعه فعال خوب در جنوب کشور است که به غیر از جانبازان و خانواده‌های شهداء کهگیلویه و بویراحمد، به ایثارگران استان بوشهر و چهارمحال و بختیاری نیز خدمات می‌دهد.
وی تأکید کرد: مهمترین نیازمندی این بیمارستان آمبولانس است؛ برخی از بیماران در این بیمارستان گاهی اوقات نیاز به اعزام دارند. اما تنها یک آمبولانس در این بیمارستان وجود دارد که آن هم مستعمل است و ایمن نیست.
وی یکی دیگر از مشکلات بیمارستان سلمان را توسعه خود بیمارستان عنوان کرد و گفت: توسعه بیمارستان، نیازمند همکاری برخی از دستگاه‌های استانی است.
پارسیان‌نژاد یکی دیگر از حوزه‌های کاری بنیاد شهید را حوزه فرهنگی عنوان کرد و گفت: یکی از اقدامات ما در این حوزه، مشارکت و حمایت برای تولید آثار سینمایی، تله فیلم، مستند و سریال از زندگی شهداء و مفاخر استان است که با همکاری صدا و سیما قرار است یک تله فیلم تا پایان سال تولید شود. تفاهم‌نامه آن نیز منعقد شده است.
یکی دیگر از برنامه‌های این حوزه، خاطره‌نگاری از همسران و والدین شهداء و خود جانبازان است که خاطرات آنها ثبت و ضبط می‌شود و در قالب فیلم‌های کوتاه در صدا و سیمای استان پخش می‌شوند.
وی گفت: امسال هشت یادواره شهدا تا پایان سال برگزار خواهیم کرد و سه کتاب نیز از زندگی شهداء و جانبازان استان تولید می‌کنیم.
پارسیان‌نژاد، دیوارنویسی در ارتباط با تصاویر شهداء، فعالیت‌های قرآنی و برنامه‌های ورزشی را از دیگر اقدامات حوزه فرهنگی بنیاد شهید برشمرد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در سطح استان، 24 مدرسه شاهد در مقاطع مختلف وجود دارد، گفت: در مدارس شاهد هم ایثارگران و هم بقیه افرد مشغول به تحصیل هستند.
یکی از حوزه‌های کاریِ بنیاد شهید، حوزه تعاون است که یکی از فعالیت‌های آن تجلیل و سرکشی از خانواده‌های شهداست. در این زمینه برنامه‌ای تحت عوان طرح سپاس وجود دارد که طی آن، مسئولین به صورت میدانی از خانواده شهداء سرکشی می‌کنند و از نزدیک با روحیه ایثار و اخلاص آشنا می‌شوند.
پارسیان‌نژاد در این زمینه گفت: در سال 1400، بنیاد شهید کهگیلویه و بویراحمد پنج هزار و 760 سرکشی از منزل ایثارگران داشته است. این اقدام در سال 1401 تا پایان مهرماه، هفت هزار و 636 مورد بوده است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به 10 هزار مورد برسد.
مدیرکل بنیاد شهید در زمینه اشتغال خانواده شهدا و ایثارگران نیز بیان کرد: در سال 1400، تعداد 150 نفر از ایثارگران مشغول به کار شدند و 584 نفر نیز از وام و تسهیلات خوداشتغالی استفاده کردند. اما در سال 1401، 362 نفر مشغول به کار شدند و قرار است 800 نفر وام اشتغالزایی دریافت کنند؛ بنابراین امسال نسبت به سال گذشته، امکان پرداخت تسهیلات خوداشتغالی سه برابر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه بزرگترین مسأله‌ای که جامعه ایثارگری استان را رنج می‌دهد همین اشتغال است، گفت: 283 نفر از فرزندان شهید بیکار و متقاضی شغل هستند. در جامعه ایثارگری پنج هزار و 400 نفر بیکار وجود دارد.
پارسیان‌نژاد به مشکل تسهیلات مسکن اشاره کرد و گفت: در این زمینه یک معضل اساسی داریم؛ بنا بر قانون باید مسکن و شهرسازی اقدام به تهیه زمین ویژه ایثارگران کند. اما در مرکز استان عملا تا الأن نتوانستیم از این ظرفیت استفاده کنیم.
وی یکی دیگر از مشکلات این جامعه را حقوق ناکافی آنها عنوان کرد و گفت: باید از بحث توانمندسازی این جامعه حمایت شود؛ چرا که جامعه ایثارگری اگرچه بالنده و باعث افتخار است اما از لحاظ مالی در شرایط خوبی به سر نمی‌برد.
مدیرکل بنیاد شهید کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نیازمندی برخی از خانواده‌ها به وام ضروری، از بانک‌های استان درخواست کرد که همکاری‌های لازم را در این زمینه داشته باشند.
پارسیان‌نژاد در ادامه به سفر اول ریاست جمهوری به استان اشاره کرد و گفت در آن سفر مبلغ 60 میلیارد تومان برای توسعه کارخانه آرد و گلوکز در نظر گرفته شد که متأسفانه در عمل امکان‌پذیر نشد.
وی ادامه داد: اما در سفر دوم ریاست جمهوری دنبال دو مصوبه هستیم که یکی از آنها ساماندهی گلزارهای شهدا است که لازم است تأمین اعتبار شود و دوم، بحث مجمتع فرهنگی ورزشی ایثار است که متأسفانه در حال تبدیل شدن به یک معضل امنیتی است.
پارسان‌نژاد ادامه داد: این پروژه بعد از 12 سال هنوز 36 درص پیشرفت فیزیکی داشته است و اجرای فاز دوم آن نیازمند همکاری دستگاه‌های دیگر است.
وی گفت: پیش‌بینی ما این است اگر 50 میلیارد تومان در اعتبارت سفر به این مجتمع اختصاص داده شود و بنیاد هم 50 میلیون تومان سرمایه فراهم کند، فاز اول آن به بهره‌برداری برسد.
پارسیان‌نژاد در پایان با گلایه از شهرداری یاسوج گفت: در ارتباط با گلزار شهدای یاسوج، شهرداری همکاری مطلوبی ندارد و تنها به وعده اکتفا می‌کند و اقدام عملی خاصی از ظرف شهرداری دیده نمی‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

طالبی
Iran, Islamic Republic of
بناااازمت.
خودم میدونم و خودت فقط.
فرزند شهيد
Iran, Islamic Republic of
ضمن تقدير و تشكر إز تلاشهاي شبانه روزي و اقدامات مؤثر بنياد شهيد انصافا مديريت جهادي و خستگي ناپذيري مديران جوان و ايثارگر مجموعه بنياد جان تازه اي گرفته است نمونه اش برگزاي سايستْه استأني گراميداشت شهداي پد خندق و تجليل إز ازادگان و مراسمات تشيع باشكوه شهدا و .... معلوم مي كنه كه چقد كإرهابي خوب انجام مي شه
دست تون درد نكنه
يا حق
موسوي زاده
Iran, Islamic Republic of
خانواده هاي شهدا و جانبازان فراموش شده بودند
مطالبه گري و پيگيري حق و حقوق شان با سماجت و جديت بنياد استان و حمايت و همكاري مشاور ايثارگران استاندار كه خودشون هم فرزند شهيد هستند واقعا جاي تقدير و سپاس دارد
خدايي هرچه إز دست شون مي يامد كوتاهي نكردند
چند بار رفته بودم بنياد شهيد اكثر مراجعه كنندگان تقاضاي وأم دارند
نياز است كه بأنك ها بيشتر همكاري كنند
مبلغ وأم مسكّن كم و با أين سقف وام تأمين و خريد ملك بسيار سخت و شايد ناممكن است بأنك ها سندمنزل ، بروانه و پايان كار ميخواهند ، چطوري تأمين كنيم ؟
موسوي زاده
Iran, Islamic Republic of
خانواده هاي شهدا و جانبازان فراموش شده بودند
مطالبه گري و پيگيري حق و حقوق شان با سماجت و جديت بنياد استان و حمايت و همكاري مشاور ايثارگران استاندار كه خودشون هم فرزند شهيد هستند واقعا جاي تقدير و سپاس دارد
خدايي هرچه إز دست شون مي يامد كوتاهي نكردند
چند بار رفته بودم بنياد شهيد اكثر مراجعه كنندگان تقاضاي وأم دارند
نياز است كه بأنك ها بيشتر همكاري كنند
مبلغ وأم مسكّن كم و با أين سقف وام تأمين و خريد ملك بسيار سخت و شايد ناممكن است بأنك ها سندمنزل ، بروانه و پايان كار ميخواهند ، چطوري تأمين كنيم ؟
علی
Iran, Islamic Republic of
با 15 میلیارد مدرسه بزنید
به فقرا کمک کنید جاده های استان رو درست کنید
شهدا نیازی به این تزیینات ندارند
كارمند بنيان شهيد و أمور ايثارگران استان
Iran, Islamic Republic of
سالهاست بنياد كار مي كنم
واقعا بعد إز سردار أسدي مديركل وقت مجموعه ، اقتدار به بنياد برگشت
مديران بومي بنياد بيشتر إز غيره بومي ها دل مي سوزانند
بيشتر استأن ، خانواده ها و مناطق را مي شناسند و وقت ميگذارند
تا الان چه خيري إز مديران غيره بومي ديديم !!؟؟
حاصل حضورشان خودكشي و احساس بي كسي و بي پناهي ايثارگران و جانبازان و فرزندان شهدا بود
تبعيض و بي عدالتي و سكوت بنياد بود
الان جوانان ايثارگر و فرزندان شهدا ميدان دار شدند
اميد بين جامعه ايثارگري بيشتر شده
مشكلات و گرفتاري ها خيلي زيادة اما واقعا بخش اعظم موانع و گرفتاري ها مربوط به سال هاي قبل است كه روي هم انباشته شده و پيگيري و حل و فصل انها زمانبر و نيازمند صبر و حوصله و البته برنامه ريزي مناسب است
حقيقتا به أينده أميدواريم ،
از ارواح طيبه شهدا برا خدمت صادقانه مدد مي جويم
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
1