تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۲۸
کد مطلب : ۴۵۴۲۵۱
علیرضابیگی، نماینده مجلس:

نباید گشت ارشاد را ناموس و خط قرمز تلقی کنیم / دزدانی که ۹۲ هزار میلیارد ثروت این کشور را به یغما برده بودند از فرصتی که گشت ارشاد به وجود آورد استفاده کردند؛ انگار نه انگار که دزدی اتفاق افتاده / چرا در خصوص جدا بودن سلف غذاخوری دانشجویان انقدر اصرار می‌کنیم؛ دانشجویان که سر کلاس درس و سلفی که خودشان غذا میخرند در کنار هم هستند / دسترسی به فضای مجازی از حقوق شهروندی مردم است

۴
۲
نباید گشت ارشاد را ناموس و خط قرمز تلقی کنیم / دزدانی که ۹۲ هزار میلیارد ثروت این کشور را به یغما برده بودند از فرصتی که گشت ارشاد به وجود آورد استفاده کردند؛ انگار نه انگار که دزدی اتفاق افتاده / چرا در خصوص جدا بودن سلف غذاخوری دانشجویان انقدر اصرار می‌کنیم؛ دانشجویان که سر کلاس درس و سلفی که خودشان غذا میخرند در کنار هم هستند / دسترسی به فضای مجازی از حقوق شهروندی مردم است
کبنا ؛یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس با تأکید بر ضرورت داشتن نگاه منطقی در برخورد با مسائل جامعه، گفت: چرا مرزبندی‌های خودساخته‌ای را که نقطه طمع دشمنان است خطوط قرمز تلقی کرده و آنقدر هم پافشاری می‌کنیم که طرف مقابل احساس کند می‌تواند کار خاصی در آن حوزه انجام دهد.
به گزارش کبنا، احمد علیرضابیگی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اتفاقات اخیر رخ داده در سطح کشور و حوادث رخ داده در استان سیستان و بلوچستان، بیان کرد: اگر در خصوص آنچه که در این مدت در سطح کشور رخ داده است چه حادثه فوت خانم مهسا‌امینی و چه حوادث سیستان و بلوچستان تامل کنیم شاید ظاهراً با یکدیگر ارتباطی نداشته باشند. فوت خانم مهسا‌امینی به واسطه عملکرد گشت ارشاد بود که اصلاد گشت ارشاد در سیستان و بلوچستان موضوعیتی ندارد. اما یک نقطه مشترک بین حوادث سیستان و بلوچستان و با آنچه که به دنبال فوت خانم مهسا‌امینی رخ داد وجود دارد آن هم این است که علت وقوع این موضوعات در برخی نواقض نیروی انتظامی بوده است.
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: همین گشت ارشاد منفعت خارجی‌ها را تأمین کرد و به سوژه‌ای برای تضعیف جمهوری اسلامی ایران تبدیل شد. این عملکرد امکانی برای اصلاح طلب‌ها فراهم کرد تا اظهار حیات کنند. در موضوعات دیگر که جرأت اظهار نظر ندارند. از سوی دیگر اصولگرایان نیز به واسطه گشت ارشاد اظهار وجود می‌کنند. زمانی که گشت ارشاد به حرکت در می‌آید پرچم اصولگرایان را به احتزاز درآورده و نشان می‌دهد اصولگرایان در قدرت هستند. از سوی دیگر دزدانی که ۹۲ هزار میلیارد ثروت این کشور را به یغما برده بودند از فرصتی که گشت ارشاد به وجود آورد استفاده کردند و انگار نه انگار که دزدی اتفاق افتاده است. مردم هم فراموش کردند.
این عضو کمیسیون امور داخلی در ادامه با بیان اینکه خود نیروی انتظامی نیز برای پوشاندن ضعف‌های خود از گشت ارشاد استفاده می‌کند، تأکید کرد: در بحث حوادث سیستان و بلوچستان باید ریشه‌یابی کنیم. نتیجه آنچه که اتفاق افتاده این بوده که مردم نمازگزار به کلانتری حمله کنند. کسانی که در نماز جمعه شرکت می‌کنند از مؤمن‌ترین و متدین‌ترین افراد جامعه هستند که چراغ نماز جمعه را روشن نگه داشته‌اند. چه اتفاقی رخ داد که مردم نمازگزار به کلانتری حمله کردند؟ این موضوع نیز مجدداً به خطای نیروی انتظامی باز می‌گردد.
وی افزود: یک امام جمعه‌ای در یکی از شهر‌های چابهار اظهاراتی را بیان می‌کند مبنی بر اینکه یک دختر بلوچ توسط یکی از فرماندهان نیروی انتظامی مورد تعرض واقع شده است، ضعف رسیدگی در این موضوع و تعلل در این زمینه سبب می‌شود تا این موضوع به نماز جمعه زاهدان کشیده شود. اقدامات پیشگیرانه نیز انجام نمی‌شود تا این موضوع که مورد گلایه‌مندی مردم بوده رسیدگی شود. نتیجه آن نیز این می‌شود که فرمانده نیروی انتظامی پیش‌بینی می‌کند که کلانتری جنب محل برگزاری نماز جمعه مورد تعرض قرار خواهد گرفت و آن را تسلیح می‌کند. مردم جلوی کلانتری تجمع کرده و اعتراض می‌کنند و بعد هم حوادث ناگوار رخ می‌دهد که این امکان وجود داشت که جلوی آن گرفته شود.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: این حوادث منجر به فعال شدن گسل‌هایی می‌شود که همواره مورد طمع دشمنان ما بوده است. نتیجه آن نیز فاصله بین مردم و نظام است. نشستن مگس بر روی عفونت یک امر بدیهی است. وقتی ما زخم داشته باشیم ضدانقلاب، بیگانه و دشمن از آن سوءاستفاده می‌کنند. چرا این زخم باید ایجاد شود که چنین اتفاقاتی به دنبال آن رخ دهد و خاطر ملت آزرده شود؟ این وضعیت به نوع مواجهه نیروی انتظامی با موضوعات باز می‌گردد. به نظر می‌رسد ساختار نیروی انتظامی کارآمدی لازم را برای مواجهه با این موضوعات ندارد. کشور ما همواره آبستن حوادث است، همواره مورد تهدید است. این قبیل حوادث نیز برای ما تازگی ندارد.
این عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شورا‌ها در مجلس، تصریح کرد: ما باید در ساختار و وظایف نیروی انتظامی تجدید نظر کنیم. زمانی که سازمان نیروی انتظامی ارتقا داده شده و به فراجا تبدیل شده است یعنی از قالب یک نیرو درآمده و به یک سطح بالای تشکیلاتی رسیده است و هم ردیف سپاه و ارتش است و حتماً باید تغییرات در نیروی انتظامی به وجود بیاید.
نماینده مردم تبریز در ادامه تأکید کرد: انتظار این است که ما با این موضوعات برخورد منطقی داشته باشیم. نباید گشت ارشاد را ناموس و یک خط قرمز تلقی کنیم یا مرزبندی‌های خودساخته را که نقطه طمع دشمنان است خطوط قرمز تلقی کنیم. مثلاً در خصوص جدا بودن سلف غذاخوری دانشجویان آنقدر اصرار کنیم که دشمن هم حس کند در آنجا چیزی است که باید بر روی آن متمرکز شود. دانشجویان سر کلاس درس با هم هستند، در سلفی که خودشان غذا را خریداری می‌کنند نیز در کنار هم هستند اما فقط در سلفی که غذای یارانه‌ای می‌گیرند ما اصرار داریم که آن‌ها را از هم جدا کنیم، آنقدر هم پافشاری می‌کنیم که طرف مقابل احساس می‌کند در این نقطه می‌تواند کاری انجام دهد.

این عضو کمیسیون امورداخلی کشور در ادامه بیان کرد: برخورد ما با موضوعات باید منطقی باشد. همه دستگاه‌های اداری کشور و حتی سازمان انتظامی برای مردم است. از سوی دیگر گروه نخبگان جامعه و افراد صاحب‌نظر نیز باید مشوقانه راهکار ارائه کنند. در این جنگل آتشی رخ داده که هر نسیمی می‌تواند آن را شعله ور کند. آیا ما باید با نسیم مبارزه کنیم یا آتش را خاموش کنیم؟ از سوی دیگر این وضعیت سبب شده تا همه به یکدیگر‌اتهامات ناروایی وارد کنند. در صورتی که ما باید به ریشه مسائل توجه کنیم تا زمانی که علت موضوع حل نشود آن نارضایتی استمرار خواهد داشت.
علیرضابیگی با اشاره به زمزمه‌ها از فعالیت مجدد کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت، بیان کرد: ما باید ارزیابی کنیم آیا تا به امروز از محدود کردن و بستن فضای مجازی سود برده‌ایم یا خیر؟ دسترسی به فضای مجازی از حقوق شهروندی مردم است. فضای مجازی مانند اکسیژن است که مردم برای حرف زدن به این اکسیژن نیاز دارند. اساس شکل‌گیری جمهوری اسلامی ایران بر پایه مردم استوار است این مردم هستند که از جمهوری اسلامی در بحران‌ها محافظت کردند.
وی در پایان بیان کرد: وقتی ما مردم را پشت جمهوری اسلامی ایران نداشته باشیم و یا دیدگاه ما تهدید محور باشد قطعاً ضرر خواهیم کرد. گویی ما بگوییم در جامعه سرقت افزایش پیدا کرده و فراموش کنیم که سارقان جمعیت اندکی از جامعه هستند و نوع برخورد ما با همه ملت ایران جوری باشد که انگار همه دزد هستند. این دیدگاه جواب نمی‌دهد. این دیدگاه تهدید محور درست نیست. ما باید این امکان را ایجاد کنیم که همه مردم حرف‌های خود را مطرح و حس کنند که رای و نظر آن‌ها تعیین‌کننده است. اگر این اختیار را به مردم بدهیم شاهد یک مصون‌سازی در ابعاد مختلف خواهیم بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

بهلول
Iran, Islamic Republic of
صد رحمت بر رفتگان شما ، وقتی مردم و حتی آن دسته از مسئولیت دلسوز نظام در اختلاسی به این بزرگی سکوت اختیار کردند و مطالبه گری و تقاضای پیگیری و برخورد شدید با عوامل نکردند ، عده ای دیگه از مسئولین میدان رو خالی دیدن و مسئله حجاب رو مطرح کردن (مثل لری خودمون میگه : وقتی بیه کاره نری سرش بسونکار ویبو )
ایمان
Iran, Islamic Republic of
با سلام دمت گرم بگید دزدی 92هزار میلیارد فولاد طی این دوسال که رو شد چی شد این چند سال دیگه چه خبر بوده چرا دزدی. چند سال گذشته پنهان شد
Iran, Islamic Republic of
زیادی خواب بودی
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا‌همه‌این‌بگیر‌و‌ببندها‌برای‌انحراف‌اذهان‌از‌اختلاس‌است‌...
درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1