تاریخ انتشار
شنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۱۵
کد مطلب : ۴۵۳۴۲۱
سفر خبرنگار کبنا به روستای گلال از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد:

بخش پنجم) مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد: از احداث و بازگشایی جاده‌های عشایری تا بهسازی چشمه‌ها و قنوات

۴
۰
بخش پنجم) مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد: از احداث و بازگشایی جاده‌های عشایری تا بهسازی چشمه‌ها و قنوات
کبنا ؛
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد به همراه کاروان خدمات‌رسانی بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از مناطق عشایری لوداب بازدید کرد.
به گزارش کبنا، در حاشیه سفر ستاد اجرائی فرمان حضرت امام خمینی (ره)، به منطقه گلال لوداب از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد، فضل‌الله آذرفر مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد که همراهِ این کاروانِ خدمات‌رسانی بود در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا نیوز عنوان کرد: یکی از برنامه‌هایی که سازمان امور عشایر دنبال می‌کند، استفاده از انرژی‌های نو و حذف سوخت‌های فسیلی است که خوشبختانه در یکی دو سال گذشته کارهای بسیار خوبی در توزیع پنل‌های خورشیدی در سطح جامعه عشایری انجام شد.
               
وی ادامه داد: در سال 1399، تعداد هزار و 150 دستگاه پنل خورشیدی بین همه مناطق عشایری استان توزیع کردیم. در سال 1400 نیز سهمیه استان همین تعداد دستگاه است که خریداری شده و ظرف مدت دو هفته آینده کار توزیع آنها را انجام می‌دهیم. برای سهمیه سال 1401 نیز پیگیری کردیم. در این سال هم همین تعداد دستگاه هست و سعی خواهیم کرد در کوتاه‌ترین زمان ممکن همین دستگاه‌ها را بین عشایر استان توزیع کنیم.
وی با بیان اینکه این یک کار بسیار خوب برای حفظ طبیعت است گفت: با توزیع این پنل‌های خورشیدی، عشایر برای تأمین روشنایی، دیگر با مشکل جدی روبه‌رو نمی‌شوند.

آذرفر در ادامه گفت: یکی از کارهایی که پیگیری می‌کنیم، بازدید منظم از عشایر استان به خصوص مناطق محروم آن است. امروز هم در مناطق عشایری لوداب حضور پیدا کردیم که عمق محرومیت در آنجا خیلی زیاد است.
مدیرکل امور عشایر استان با اشاره به مشکل جاده‌های دسترسی ادامه داد: یکی از مهمترین مشکلات این منطقه، جاده‌های دسترسی است. ما در کمیته برنامه‌ریزی با استفاده از اعتبارات تملک دارایی‌های شهرستان بویراحمد قصد داریم تا یک ماه آینده، به احداث و بازگشایی جاده کولمه به گلال اقدام کنیم.
وی افزود: مشکل دیگر این منطقه، عدم دسترسی به آب شرب بهداشتی است. درخواست‌هایی که عشایر این منطقه داشته‌اند، بهسازی چشمه‌ها و قنوات عشایری است که سعی می‌کنیم ظرف دو تا سه ماه آینده کار آنها را انجام دهیم. همچنین لوله‌های تأمین آب را هم فراهم می‌کنیم.
آذرفر بیان کرد: در این مناطق، کار توزیع آرد را نیز انجام می‌دهیم؛ ماهیانه در سطح استان 700 تن آرد توزیع می‌کنیم که سهم این مناطق هم ویژه هست.
وی با بیان اینکه کار بعدی ما توزیع نهاده‌های دامی است، گفت: با توجه به اینکه نرخ ارز ترجیحی برداشته شده است ما بیشتر سعی کرده‌ایم با توزیع کنستانتره که به شکل دولتی هست به عشایر کمک کنیم تا کار دامداری را با انگیزه بیشتری دنبال کنند.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

عشایر
Iran, Islamic Republic of
جناب آذر فر شما هیچ کاری برای عشایر نکرده اید ونه نخواهید کرد فقط آمار غلط میدید لطفا صداقت داشته باشید
دستان پور
Iran, Islamic Republic of
20 سالی میشه از دوران ستار هدایتخواه تا دوران غلام محمد زارعی و حالا هم مهدی روشنفکر این اقا با لابی گسترده در همه این بیست سال داری پست و سکان مدیریتی بوده.. آیا واقعا فردی بهتر از ایشان در استان برای مدیریت وجود نداشت و نداره و آیا قحط الرجاله که ایشان رو از مدیریت این اداره به مدیریت اداره دیگه و الا ماشااله ابقا میکنن..؟
آیا اینه عدالتی که ازش دم میزنی آقای روشنفکر...؟
عملکرد این شخص رو در طول تمام این دوران بررسی کردید؟
چرا باید اینهمه افراد لایق و مدیر، کنار گذاشته بشن تا آقای آذرفر خدای نکرده بدون پست مدیریتی بمانند..؟
خداوند شمارو به راه راست هدایت کنه اقای روشنفکر که جز نخبه کُشی و نالایق مداری دستاوردی برای بویراحمد نداشتی
Iran, Islamic Republic of
سلام جو را که به نرخ دولتی بود توزیع کردید 10 درصد عشایر ندید و بیشتر کازرون و شیراز ی ها بهره بردند و الان برو در کارخانه خوراک دام ببین چطور هر روز بارکیری کنسانتره میشه برای دلال های شیراز البته کردار نیک در این دولت همین است و مورد تایید فقط انقلابی باید بود
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر قوت من تربه نیکنه
بشینید و ببینید
و چه ساده بودیم که باور کردیم روشنفکر توانایی نمایندگی داره
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
روزنه‌های احیای برجام

روزنه‌های احیای برجام

دلايل متعددي وجود دارند که نشان مي‌دهند بهتر است امريکا به دنبال احياي برجام باشد و به ...
بحران بدهی دولت؛ بدهکاری چه بر سر دولت می‌آورد؟

بحران بدهی دولت؛ بدهکاری چه بر سر دولت می‌آورد؟

انتشار صورت‌های مالی بانک‌ها دولتی در سال گذشته، حاکی از زیان انباشته قابل توجه آن‌ها ...
فایل های مرتبط
1