تاریخ انتشار
پنجشنبه ۷ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۹
کد مطلب : ۴۵۲۹۲۶
در نشست خبری مدیرکل گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد؛

راه توسعه کهگیلویه و بویراحمد از مسیر گردشگری می‌گذرد / اولتیماتوم طالبی‌پور به سرمایه‌گذار تله‌کابین / پارک آبی یاسوج تا دو ماه دیگر تکمیل می‌شود / (+ تشریح برنامه‌های هفته گردشگری)

۷
۰
راه توسعه کهگیلویه و بویراحمد از مسیر گردشگری می‌گذرد / اولتیماتوم طالبی‌پور به سرمایه‌گذار تله‌کابین / پارک آبی یاسوج تا دو ماه دیگر تکمیل می‌شود / (+ تشریح برنامه‌های هفته گردشگری)
کبنا ؛
سعید طالبی‌ پور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در نشست با خبرنگاران، به تشریح وضعیت گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت.
وی گفت: ما می‌توانیم با کمک مسئولین و متولیان، استان را به جایگاه واقعی خود در سند توسعه برسانیم و ین مهم میسر نیست مگر اینکه از همه ظرفیت‌ها استفاده شود؛ به‌ویژه بخش رسانه که می‌تواند تقاط ضعف‌ها و رهنمودها را به مسئولین گوشزد کند تا بتوانیم با همدلی استان را به جایگاه خود برسانیم.
طالبی پور با بیان اینکه کارهای خوبی در حوزه گردشگری صورت گرفته است، گفت: استان در حوزه گردشگری نوپا و دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی است؛ کهگیلویه و بویراحمد همچون نگینی در جنوب کشور است و این ظرفیت را دارد که به عنوان پایلوت گردشگری در جنوب کشور مطرح شود.
مدیرکل گردشگری استان اضافه کرد:  اما مهمتر از همه، فراهم نمودن زیرساخت‌ها است؛ جاده دسترسی، سرویس بهداشتی، رستوران و .. باید فراهم شود، مسأله بعدی، شناسایی و معرفی زیرساخت‌ها است.
وی در ادامه گفت: امسال 3 میلیون و 300 هزار خودرو در مسیر ترددهای استان ما عبور و مرور داشته‌اند. این حاکی از این است که ظرفیت خوبی در استان ما هست و ما باید بتوانیم بخشی از این‌ها با استفاده از فرهم نمودن ظرفیت، یک شب در استان بمانند.
وی با بیان اینکه ظرفیت صنعت و کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد نزدیک به 50 درصد  است، گفت: بخش خدمات به تنهایی حدود 50 درصد است.
طالبی پور اظهار داشت: بخش گردشگری در همین حوزه خدمات است. درآمد گردشگری در دنیا نیز دو و نیم برابر سازمان جهانی اوپک است. کشور ما هم باید از این موضوع عقب نماند.
وی اضافه کرد: اول باید نگاه مسئولین ما به این موضوع، خاص و ویژه باشد. ما باید طبق سند برنامه توسه پیش برویم.
مدیرکل گردشگری و صنایع دستی استان با اشاره به آمار مهاجرت از شهر به روستا در کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: مهاجرت‌ها در استان تقریباً نزدیک به صفر است و این پدیده، نوید این را می‌دهد که اگر گردشگری پایدار را به روستاها ببریم، می‌توانیم این مهاجرت را معکوس کنیم.
وی با اشاره به اینکه در زیرساخت‌ها اتفاقات خوبی افتاده است، گفت: تقریبا زیرساخت مناطق گردشگری مثل برق و جاده و ... در حال حل شدن است، اما این اقدامات کافی نیست.
طالبی پور با اشاره به اینکه بخی از سیاسیت دولت مبتنی بر اصل 44 و حضور بخش خصوصی است، گفت: مهمترین سیاست دولت فعلی، همان تبصره 18 است.
وی اضافه کرد: دولت در قالب تبصره 18 اعتبارات خوبی به بخش خصوصی می دهد؛ سال گذشته 70 میلیارد تومان در بخش گردشگری به پروژه‌های نیمه‌تمام داشتیم. امسال روندی که گذاشته‌اند می‌خواهند پروژه‌های از صفر را از همان وهله اول به آن پرداخت کنند.
وی ادامه داد: امسال 48 پروژه برای تسهبلات معرفی کردیم حدود 170 میلیارد تومان که 375 نفر اشتغال‌زایی مستقیم دارند.

طالبی در ادامه به دهکده گردشگری سد چمشیر اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از سیاست‌های دولت توجه به گردشگری در کنار سدهاست.
وی در خصوص طرح جامع گردشگری استان گفت: از سال 1397 تاکنون درگیر طرح جامع گردشگری بودیم. اما هفته قبل کار آن انجام گرفت. در کارگروه گردشگریِ بعدی، طرح جامع استان برای تصویب می‌رود و سپس به شورای برنامه‌ریزی می‌رود و ابلاغ می‌شود.
طالبی در خصوص پارک آبی عنوان کرد: پارک آبی یک سال به دلیل عدم تخصیص اعتبارات تکمیلی، معطل مانده بود. اما تا دو ماه دیگر تکیمل می‌شود.
وی در ادامه به بیان برخی آمارها پرداخت و گفت: در شش ماهه اول امسال، در صدور مجوزها، 10 مورد موافقت اصولی تأسیسات گردشگری داشته‌ایم که اشتغالزایی آن حدود 118 نفر است.  
وی افزود: تعداد مجوز ایجاد تأسیسات گردشگری 4 مورد داشته‌ایم؛ حجم سرمایه‌گذاری آن، 236 ملیارد ریال با اشتغال‌زایی 42 نفر است.
طالبی عنوان کرد: پروژه‌ها و تأسیسات گردشگری در دست احداث حدود 48 مورد با حجم سرمایه‌گذاری حدود 742 میلیارد ریال با اشتغال‌زایی 951 نفر است.
وی اضافه کرد: اشتغالزایی پارک آبی هم به صورت مستقیم حدود 84 نفر است. البته با مجموعه‌های ضروری که در کنار آن ایجا می‌شود اشتغالزایی غیرمستقیم آن خیلی بیشتر خواهد شد.
طالبی عنوان کرد: از محل تسهیلات اشتغال روستایی، 4 طرح به بانک معرفی شدند با 35 میلیارد ریال و اشتغالزایی 27 نفر بوده است.
مدیرکل گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه صحبت‌هایش به موضوع پروژه تله کابین یاسوج اشاره کرد و به سرمایه‌گذار این پروژه اولتیماتوم داد و گفت: اگر این پروژه تا یک ماه دیگر تعیین تکلیف نشود، بر اساس قانون پیمانکار را خلع ید خواهیم کرد.
اگر تله کابین ایجاد شود حداقل ۲۰۰ شغل مستقیم دارد، وجود تله کابین و موج‌های آبی گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد را متحول خواهد کرد.
با وجود این دو پروژه کلکسیون مکان‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تکمیل می‌شود و گردشگر وقتی به این استان سفر کرد، همه فضا‌های تفریحی و گردشگری را یکجا دارد و لازم نیست که دیگر برای تله کابین و یا موج‌های آبی به استان‌های دیگر سفر کند.
طالبی پور تأکید کرد: راه توسعه کهگیلویه و بویراحمد از مسیر گردشگری است. وقتی فردی بیاید و دو شب اینجا بخوابد، و وضعیت آب و هوا را ببیند، یقیناً تشویق می‌شود برای حضور بیشتر وسرمایه‌گذاری.
طالبی‌پور به جشنواره برفی کاکان هم گریزی زد و گفت: سعی داریم که این جشنواره به مدت سه روز برگزار شود. چرا که این جشنواره‌ها فرصت مغتنمی است برای معرفی صنایع دستی و ظرفیت‌های گردشگری.
متأسفانه بعضی‌ها با دید منفی این جشنواره‌ها را می‌بینند که کار خوب نیست، بلکه این جشنواره با توجه به حضور گردشگران و علاقه‌مندان فرصتی است که فعالیت‌های فرهنگی متناسب و لازم انجام گیرد.
کرمی معاون گردشگری اداره‌کل نیز به مناسبت هفته گردشگری، برنامه‌های این هفته را تشریح کرد: غباررویی گلزار شهدا، میز خدمت نماز جمعه، تور گردشگری جانبازان دفاع مقدس، کارگاه آموزشی طرح کودک‌همیار گردشگری، مسابقات کورس و نمایشی اسب‌دوانی، پاکسازی معابر جاده‌های شاخص گردشگری در سطح شهرستان.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
. لعنت بر توسعه ای که با تخریب مدارس و اعمال نفوذ و زد و بند سیاسی انجام پذیرد وقتی آتش و قلیان بوم گردی بر مدرسه و تحصیل و تعلیم مقدم و مقدستر شود باید هم شما ادعای توسعه طلبی داشته باشید از ضعف آموزش و پرورش و زد و بند با خدمات اموزش و پرورش در تخریب مدارس و واگذاری آن به بخش خصوصی تحت عنوان بوم گردی و باید توسعه استان را در تنباکو و قلیان و شب نشینی ها نامشروع در بوم گردی ها بدانید ....
خانم دکتر
Iran, Islamic Republic of
جهت صحبت ها خیلی خیلی واضح پوپولیستی و تقریبا غیر واقعی بود باردیگر یاد احمدی نژاد زنده شد
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
..چطور به این جایگاه رسیدی
بویر احمد
Iran, Islamic Republic of
کی سیت گو راه توسعه استان از گردشگری می گذرد!؟!؟ وای و ای مدیرکل
خوب حالا که فهمیدی باید میگفتی بعد از یکسال چه عملکردی برای این حرفت داشتی برادر
Iran, Islamic Republic of
اولتیماتوم سختی دادی حرف رئیس جمهورت کلا کم و زیاد چه رسد به تو با این همه شغلی که قول داد و این ۵ میلیون مسکن ارزانش چه شد دلتر ۱۰ هزار تومانیتون چه شد خودتون .... ید
Iran, Islamic Republic of
جناب مدیر با خوب حرف زدن استان آباد نمی شود با خوب عمل کردن استان دیده می شود پس باید بیشتر عملگرا باشید تا سخنور
گردشگر
Iran, Islamic Republic of
شما مهماندار یاسوج بودی ،مدتی هم همکار مدیر دفترهتل بودیدشماداریدباکارمندانی درمیراث فرهنگی کارمی کنید که سالها ی زیادی مسوولیت تخصص و تجر به کاری دارندفکر کنم اشتباه منصوب شدید به زودی جایگزین شما از کهگیلویه بزرگ مشخص خواهدشدخودت را آماده کن بروی بهترازاینه که برداشته شوی.
انتصابات به سبک زاکانی

انتصابات به سبک زاکانی

پیش از انتصابات اخیر زاکانی در سالگرد آغاز فعالیتش به‌عنوان شهردار دو حکم زد. یکی از ...
گره کور برجامی؛ در نیویورک خبری نشد

گره کور برجامی؛ در نیویورک خبری نشد

منابع آگاه از رایزنی های ایران و دیگر قدرت های جهانی پیش از آغاز نشست مجمع عمومی و پس ...
رونمایی از سبک جدید  کی روش

رونمایی از سبک جدید  کی روش

یک پیروزی روحیه‌بخش در مهم‌ترین دوستانه پیش از جام جهانی؛ این رویایی‌ترین شروع ممکن برای ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1