تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۲:۰۹
کد مطلب : ۴۳۴۸۰۸
محمد علی آروس کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر دهدشت در گفت‌وگو با کبنانیوز:

باید به سمت برداشتنِ نگاه‌های طایفه‌ای حرکت کنیم / سوء مدیریت در شهرداری دهدشت وجود دارد / اعضای شورای شهر باید با مردم صادق باشند

۱۰
۱
باید به سمت برداشتنِ نگاه‌های طایفه‌ای حرکت کنیم / سوء مدیریت در شهرداری دهدشت وجود دارد
کبنا ؛او معتقد است که «یکی از مسائل اصلی که این روزها به وجود آمده، بحث عدم اعتماد است؛ عدم اعتماد به منِ کاندیدا. منِ نوعی شعارهایی می‌دهم که نمی‌توانم اجرایی کنم. حلقه‌ی اتصال و اعتماد بین مردم و بعضی مسئولین پاره شده است. خواهشی که از همه‌ی کاندیداها دارم این است که شعارهایی بدهند که قابلیت اجرایی داشته باشند. شهرداریِ دهدشت را بشناسند، وضعیتِ ردیف‌های اعتباریِ آن را بدانند؛ و بررسی کنند که کارهایشان را بر اساس چه منابعی می‌خواهند عملی و اجرایی کنند.» محمد علی آروس کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر دهدشت که پایگاه خبری کبنا نیوز با او گفت‌وگویی انجام داده است که از نظر خوانندگان می‌گذرد.
 کبنا نیوز: لطفاً خودتان را معرفی کنید.
محمدعلی آروس هستم؛ کاندیدای ششمین دوره‌ی شورای اسلامی شهر دهدشت، دارای مدرک کارشناسی ارشد سازه‌های هیدرولیکی و دانشجوی دکتری مهندسی عمران و کارمند فرمانداریِ کهگیلویه که در دو سال گذشته هم در سمت معاونتِ هماهنگیِ امور عمرانی، در خدمت مردمِ شهرستان کهگیلویه بوده‌ام.
 کبنا نیوز: مهم‌ترین معضلاتی که شهرداری دهدشت با آن‌ها روبه‌رو است به نظر شما کدامند؟
الأن مهم‌ترین مشکلی که شهرداری دهدشت دارد، محدودیت منابع است. باید بحث درآمدِ پایدار در دستور کار قرار گیرد. اگر شهرداریِ دهدشت، درآمد مناسبی داشته باشد، قطعاً از این وضعیت بیرون خواهد آمد. متأسفانه در شهرداری دهدشت حتی حداقل‌ها هم انجام نمی‌شود. سوءمدیریت‌هایی وجود دارد که ان شاء الله برطرف می‌شوند.
 کبنا نیوز: به‌طور کلی عملکرد شورای گذشته را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
شورای پنجم در حد توانِ خود، کارهایی انجام داده‌اند. کاری که شورا و شهرداری باید به آن توجه بیشتری می‌کرد، ایجاد درآمد پایدار است. همه‌ی مردم در هر سطحی برنامه‌های خوبی می‌توانند برای شهرداری ارائه دهند ولی این‌که آیا اجرایی کردنِ برنامه‌ها با این میزان از محدودیتِ منابع امکان‌پذیر هست یا نه.
 کبنا نیوز: شما برای افزایش درآمد شهرداری و رسیدن به یک درآمد پایدار چه راهکارهایی دارید؟
این یکی از اساسی‌ترین سؤال‌هایی است که هر کاندیدایی باید به آن پاسخ دهد. یکی از کارهایی که می‌توان انجام داد، پلاک‌بندی و ممیزی هست که به هر حال حق شهرداری است که آن را به صورت جدی پیگیری کند. ما حدود 17 هزار پلاک مسکونی و سه هزار پلاک تجاری داریم که با سامان‌دهی آن، درآمدِ خوبی نصیبِ شهرداری می‌شود. بازارچه‌هایی در دهدشت وجود دارد. بازار روز دهدشت هم باید ساماندهی و ایمنی‌سازی شود. بازارچه‌ی جدیدی برای شهرداری احداث شده که امیدواریم این بازارچه جواب بدهد در این نقطه از شهر. بحث بازارچه‌های سنتی هم هست در بافت قدیمیِ شهر دهدشت. این بازارچه‌ها با احیا کردن توسط بخش خصوصی می‌تواند به شهر دهدشت رونق ببخشند. با استفاده از بخش خصوصی، از زمین‌های خودِ شهرداری می‌توان نهال‌خانه‌ای برای شهرداری احداث کرد. اگر در روز، 20 نهال کاشت، در ماه 600 و در سال حدود 6000 نهال کاشته می‌شود که هم به عنوان فضای سبز می‌توان از آن استفاده کرد هم یک یک درآمدی برای شهرداری به وجود می‌آورد. در شهر دهدشت ظرفیت سه چمن وجود دارد. دو چمن مصنوعی در شهر دهدشت با هزینه‌ای قریب به یک‌میلیارد و دویست میلیون تومان می‌توان ایجاد کرد که هم باعث اشتغال‌زایی می‌شود و هم درآمدی برای شهرداری به دنبال دارد.
می‌شود یک شرکت تابعه‌ی پیمانکاری برای شهرداری ایجاد کرد که از طریق آن یک درآمد ثابت برای شهرداری به وجود آورد.
 کبنا نیوز: مهم‌ترین مسائلی که شهر دهدشت با آن‌ها روبه‌رو است به نظر شما کدامند؟
بیکاری یکی از مهم‌ترین معضلاتی است که الأن در شهر دهدشت وجود دارد. با توج به مسائلِ فرهنگی هم که در شهر دهدشت وجود دارد می‌توان برای شهرداری معاونتی با نام معاونت فرهنگی ایجاد کرد. معاونت فرهنگی می‌تواند در معضلاتِ اجتماعی و فرهنگی که در شهر دهدشت وجود دارد، ورود پیدا کند.
 کبنا نیوز: ایجاد معاونت فرهنگی در شهرداری برنامه‌ی خیلی مفیدی است. چرا تابه‌حال شهرداری و شورای شهرِ دهدشت به مسائل فرهنگی ورود نکرده است؟
یکی از اساسی‌ترین دلایلش عدم تعریف بودجه برای آن است. بدون اعتبارات هم نمی‌شود کار فرهنگیِ خاصی انجام داد. ان شاء الله باید با توجه به انجام مطالعات در این خصوص، باید دقت و جدیت در انجام این کار در نظر گرفته شود. به هر مسأله‌ای در شهر نگاه کنید، یک طرفِ قضیه مسائل و مشکلاتِ فرهنگی است. بحث تکالیف و وظایف شهروندان، چه بحث حقوق شهروندی آن‌ها برمی‌گردد به مسائل فرهنگی. ان شاء الله باید بحث فرهنگی توجه ویژه‌ای شود چرا که به نظر من تا توسعه‌ی فرهنگی انجام نشود نمی‌توان هیچ نگاهی به بقیه‌ی ابعاد توسعه داشت.
 کبنا نیوز: برخی می‌گویند شورای شهرِ دهدشت، به‌صورت طایفه‌ای اداره می‌شود. نظر شما در این باره چیست؟
استان کهگیلویه و بویراحمد یک استان طایفه‌ای و عشیره‌ای هست. باید نخبگان همه‌ی طوایف را به کار گرفت.
کسی که انتخاب می‌شود منتخبِ همه‌ی مردمِ شهر است. ما باید به سمت برداشتنِ نگاه‌های طایفه‌ای حرکت کنیم. امسال شرایط انتخابات با توجه به کرونا متفاوت از سال‌های قبل است. استفاده از فضای مجازی، پتانسیلی در اختیار مردم قرار داده که با مطالعه و تحقیق بتوانند بهترین‌ها را انتخاب کنند.
 کبنا نیوز: مهم‌ترین برنامه‌های‌تان را هم لطفاً اعلام کنید؟
به نظر من مهم‌ترین برنامه که باید در اولویت باشد، همان‌طور که اعلام کردم، بحث درآمد پایدار برای شهرداری است. چون هر کاری که بخواهیم انجام دهیم به هزینه نیاز دارد. این‌که شعار دهیم می‌خواهیم پارک بانوان ایجاد کنیم، شعار خوبی است، اما باید پرسید هزینه‌ی آن را چطور می‌خواهید تأمین کنید؟ مهم‌ترین اصل به نظر من پاسخ به این سؤال است که منابع را چگونه می‌خواهید تأمین کنید؟ من از خود رسانه‌ها هم انتظار دارم اعضای شورای شهر را به چالش بکشند که قرار است برنامه‌هایتان چگونه اجرایی شوند؟
یکی از برنامه‌های من، نهالستانِ شهرداری است. با حداقل اعتبار، که هم درآمدی برای شهرداری دارد و هم فضای سبز شهری را تأمین می‌کند. برنامه‌هایی که من در ذهن دارم فضایی نیستند؛ برنامه‌هایی هستند که قابلیت اجرایی دارند.
یکی از مسائل اصلی که این روزها به وجود آمده، بحث عدم اعتماد است؛ عدم اعتماد به منِ کاندیدا. منِ نوعی شعارهایی می‌دهم که نمی‌توانم اجرایی کنم. حلقه‌ی اتصال و اعتماد بین مردم و بعضی مسئولین پاره شده است. خواهشی که از همه‌ی کاندیداها دارم این است که شعارهایی بدهند که قابلیت اجرایی داشته باشند. شهرداریِ دهدشت را بشناسند، وضعیتِ ردیف‌های اعتباریِ آن را بدانند؛ و بررسی کنند که کارهایشان را بر اساس چه منابعی می‌خواهند عملی و اجرایی کنند.
یکی از کارهایی که شورا می‌تواند انجام دهد، برقراریِ ارتباط بیشتر با مردم است. اعضای شورا می‌توانند به صورت مستمر با مردم ارتباط برقرار کنند و به مردم القا شود که شهر برای خود شهروندان است و مالکانِ اصلیِ شهر، شهروندان هستند.
اعضای شورا باید با مردم صادق باشند؛ باید با آن‌ها شفاف بود. باید اتوماسیونِ شهرداری به طور کامل شفاف باشد. اگر با همه‌ی مردم یکسان برخورد شود، قطعاً رضایت‌مندی مردم را به دنبال خواهد داشت.
از همه‌ی مردم خواهش دارم با توجه به حقوق و مسئولیتی دارند افرادی را انتخاب کنند که راهکارهای عملی برای حل مشکلاتِ شهر داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
مجید دلبندم آموس نه
آروس درسته
آروس
ناصر
Iran, Islamic Republic of
درود بر مهندس آروس
کاربلد، متخصص و شایسته..
Iran, Islamic Republic of
یکی بهش بگه بیکاری ربطی به شهرداری نداره
حق
Iran, Islamic Republic of
شما خودت تبلور طایفه گرایی هستی
ناحق عزیز
Iran, Islamic Republic of
از طرف کدام طایفه آمده؟ اینکه نخبگانی ا از طوایف دشمن زیرای، طیبی، بهمئی و ساداتی و اولاد میرزاعلی و شرونی و زنگوایی و طاس احمدی و شیخ و همه و همه دارند از ایشان حمایت می کنند یعنی طایفه گرایی؟ تا کی باید با ذهن های بسته و فشل اینگونه بوقچی آدمهای ضیف باشیم؟ بیشتر فکر کن ببین کدام از ایشان حمایت نکرده؟
جمعی. ازمتقاضیا ن مسکن ملی دهدشت
جون خوت تو نتونستی مشکل. زیرساخت آب برق و... مسکن ملی دهدشت حل بکنی میخوای شوری بشی
شهرسازی
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا هرکاری را که به ایشان سپردیم به بهترین نحو ممکن ساختند و تحویل دادند. ما بودیم و دیدیم. خواهشاً بهتر قضاوت کنید
طیبی
Iran, Islamic Republic of
آنچه من از این برادر بزرگوار جناب مهندس آروس می دانم، تخصص، تحصیلکپکرده، منپتعهد، دلسوز و عاشق کار بودن هست. یقین دارم که اگر مردم اعتماد کنند و ایشان را انتخاب کنند، می تواند در آبادانی شهرمان کوشا و فعال باشد.
سجاد
Iran, Islamic Republic of
عالی عالی هستن ایشون
مردم دهدشت
Iran, Islamic Republic of
درود بر مهندس آروس تنها کسی هستند ک کار مردم را در فرمانداری بدون توجه ب ایل و عشیره اش به نحو احسنت انجام میدهد
جناب مهندس شما لایق بالاترین مقامات هستین و ایشالا همیشه موفق و تندست باشی
فیلم/ رئیسی: اقتصاددان‌ها را به خط می‌کنم

فیلم/ رئیسی: اقتصاددان‌ها را به خط می‌کنم

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری: برای من خدمت کردن در دستگاه قضا مغتنم است. امروز مواجه شدم ...
تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه؛ چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟

تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه؛ چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟

همتي و مهرعليزاده اما تمام توجه‌شان معطوف به اصلاح‌طلبان نيست. همتي در روزهاي اخير در ...
آخرین اظهارات جهانگیری در باره رد صلاحیتش، اصلاح‌طلبان و شورای نگهبان

آخرین اظهارات جهانگیری در باره رد صلاحیتش، اصلاح‌طلبان و شورای نگهبان

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش‌رو گفت: گاهی ...
1