تاریخ انتشار
جمعه ۷ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۷
کد مطلب : ۴۳۴۷۰۳
سید حسین رازیان نامزد ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر یاسوج:

مردم با رأی‌شان به شورای پنجم یاسوج پاسخ می‌دهند / شاهد رشد جوانان در شورای 1400 خواهیم بود / پارک‌های محله‌ای یاسوج وضعیت مناسبی ندارند / توسعه یاسوج بدون برنامه مدون امکان‌پذیر نیست

۱۳
۳
مردم با رأی‌شان به شورای پنجم یاسوج پاسخ می‌دهند / شاهد رشد جوانان در شورای 1400 خواهیم بود / پارک‌های محله‌ای یاسوج وضعیت مناسبی ندارند / توسعه یاسوج بدون برنامه مدون امکان‌پذیر نیست
کبنا ؛او می‌گوید: «یاسوج امروز تبدیل به یک شهرِ استرس‌زا شده است. کدام یک از ما از ساعت 11 تا ساعت 1 حاضریم در شهر یاسوج طی این ساعت حضور پیدا کنیم؟ اولاً تجمیع ادارات در یک مسیر مزید علت شده است برای ترافیک. برنامه‌ریزی برای پراکندگیِ ادارات در کل شهر، هنوز صورت نگرفته است. من اعتقاد دارم نهضت پارکینگ‌سازی در سطح شهر با حضور اینجانب و حضور سایر جوانان که مردم انتخاب خواهند کرد، راه‌اندازی شود.» کبنا نیوز با حسین رازیان نامزد ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر یاسوج گفت‌وگویی انجام داده که از نظر خوانندگان می‌گذرد.
 کبنا نیوز: لطفاً خودتا را معرفی کنید
سیدحسین رازیان، خدمتگزار مردم در حوزه‌ی بهداشت و درمان و مسئول روابط عمومی مرکز بهداشت و درمانِ استانِ کهگیلویه و بویراحمد، بنا بر یک تکلیف اجتماعی به عنوان کاندیدای ششمین دوره‌ی شورای اسلامیِ شهر یاسوج در خدمت‌تان هستم
 کبنا نیوز: با چه اهدافی وارد صحنه‌ی انتخابات شده‌اید؟
از آن‌جا که احساس کردم در این شهر مشکلاتی هست و خود به عنوان یک شهروند در این شهر زندگی می‌کنم، این توانایی را در خود دیدم به عنوان یک نوکرِ صدیق و وفادار به مردم می‌توانم ورود پیدا کنم و گره‌ای از مشکلاتِ این شهروندان را حل کنم.
 کبنا نیوز: شما با چه برنامه‌ای به صحنه‌ی انتخابات ورود پیدا کرده‌اید؟
من اعتقادم این است که باید شعاری داد که به صورت عملی قابلیتِ انجام و اجرا داشته باشد. از مهمترین برنامه‌هایی که من دارم، به عنوان کسی که سال‌ها در حوزه‌ی بهداشت و درمان، اندک تجربه‌ای اندوخته است، کارهایی که می‌خواهم انجام دهم شاید چندان برای شهر ما هزینه‌بر نباشد. یکی از شعارهای بنده، مدیریت واحد شهری است. یعنی ادارات خدمات‌رسان، مثل آب و فاضلاب، شرکت گاز و ... در تغییر مدیریت، مردم دخالت داشته باشند. یعنی مردم بتوانند در مدیریت این ادارات تأثیرگذار باشند. مجموعه‌ی شهرداری کارهایی انجام می‌دهند، بعد از یکی دو ماه می‌بینیم که آن طرح ممکن است از بین رفته باشد و نیاز به ساخت و ساز و اجرای دوباره داشته باشد. من در نظر دارم که دیگر چنین مشکلاتی پیش نیاید. برنامه‌ام هم برای آن طرح مدیریت واحد شهری است.
دومین برنامه‌ی اینجانب، تشکیل معاونت سلامتِ شهری در شهرداریِ یاسوج است. ان شاء الله آن را دنبال خواهم کرد. می‌بایست متخصصینی از حوزه‌ی بهداشت در این معاونت حضور پیدا کنند و به مردم خدمت ارائه کنند. با توجه به تغییر سبک زندگی ما، شعار سلامت از ارجحیت و اهمیت بالایی برخوردار شده است. ما ممکن است سال‌های سال با ویروس منحوس کرونا زندگی کنیم. من اعتقاد دارم باید راهی را دنبال کرد که هم کرونا کنترل شود و هم این‌که چرخه‌ی گردشگری فعال شود. این را با توجه به تخصص و تجربه‌ای که دارم با اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در کنار توریسم‌پذیری در شهر یاسوج حتماً پیگیری خواهم کرد. یاسوج یکی از قطب‌های گردشگری است و هر گردشگری که قصد ورود به این شهر را دارد باید یک‌سری آیتم‌های بهداشتی در آن به وضوح دیده شود. بنابراین این حقیر مسائل عمرانی و گردشگری را در آینده حتماً هماهنگ خواهم کرد.
در شهر یاسوج باید به بهداشت محیط، بهداشت آب، سالمند و ... توجه شود. برای اجرای این برنامه‌ها هم به کسانی نیاز هست که تحصیل‌کرده‌ی این رشته باشند. من احساس می‌کنم می‌توانم هم برای سالمندان، پارک مخصوص ساالمندان را دنبال خواهم کرد. با توجه به بیماری‌های فشار خون، دیابت، نیاز داریم به حوزه‌ی ورزش ورود پیدا کنیم. توسعه‌ی ورزش همگانی بسیار مهم است که می‌تواند در روند سلامت و طول عمر بسیار اثرگذار باشد که من آن را به جد پی خواهم گرفت.
حاشیه‌ی رودخانه‌ی بشار یاسوج یک حاشیه‌ی ناامن است. هم زمینه‌ی است برای غرق‌شدگی؛ ما دو مورد غرق‌شدگی در آن داشته‌ایم. حقیقت امر این است که یک حفاظ امنیتی و یک تابلوی هشدار دهنده باید در آنجا نصب شود. رودخانه بشار یک رودخانه‌ی دائمی است نه فصلی. هر گونه عمران و آبادی در رودخانه بعد از شش ماه از بین می‌رود.
ممکن است سال آینده سالی پربارش باشد. برخی از عزیزان می‌گویند ما در رودخانه‌ی بشار دریاچه‌ی مصنوعی ایجاد می‌کنیم. این کار غیرممکن است. اما می‌توان کاری انجام داد که این رودخانه زیباتر جلوه داده شود. از همه مهمتر این‌که من حفاظ امنیتی رودخانه‌ی بشار را حتماً دنبال خواهم کرد که این یکی از طرح‌های من است.
آن‌چه که برای من خیلی مهم است توسعه‌ی سرانه‌ی فضای سبز است. ما سرانه‌ی فضای سبز را به چند نقطه محدود کنیم. ما پارک‌های محله‌ای داریم که واقعاً وجهه‌ی پارک ندارند. فقط یک فضای خالی هستند. این پارک‌های محله‌ای را می‌توانیم ساماندهی کنیم. پارک موجود هست ولی باید این پارک‌ها نهایت بهره‌بری را انشاالله ببریم.
یکی دیگر از برنامه‌های بنده، در حوزه‌ی بازیافت و تفکیک زباله است. اگر به درستی انجام شود نه تنها از هزینه‌های میلیاردیِ شهرداری می‌کاهد بلکه یک درآمدزایی هم هست. در استان ما کارخانه‌ی بازیافت زباله هم در شورای فعلی و قبلی برایش بودجه مصوب شد، چندین سال است که هنوز به مرحله‌ی اجرا نرسیده است. این مهم را دنبال خواهم کرد برای بحث اتمامش. بازیافت زباله از آن‌جا برای من مهم است که در کشورهای اروپایی به زباله می‌گویند طلای کثیف. متأسفانه در استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل نداشتن علم و برنامه‌ریزِ مناسب، این حلقه، مفقود است و قطعاً این مهم باید از مبدأ تا مقصد، تفکیک زباله انشاالله صورت بگیرد تا از این هزینه‌ها جلوگیری شود.
احیای مجدد فوتبال شهرداریِ یاسوج را نیز در برنامه‌هایم پیگیری خواهم کرد. خیلی از عزیزان این شعار را می‌دهند. اما کسی می‌تواند دغدغه‌ی فوتبال شهرداریِ یاسوج را داشته باشد که هم جوان باشد و هم دغدغه‌ی جوانان را درک کند و هم این‌که واقعاً فوتبالِ شهرداریِ یاسوج، بسیار افتخار آفرید برای شهر ما. ولی سرانجامِ این تیم نمی‌دانم به کجا ختم شد. قطعاً این مهم در دستور کاریِ ما قرار خواهد گرفت.
در حوزه‌ی مدیریتِ شهری بیشتر از جوانان استفاده خواهم کرد. همچنین از بانوان شایسته و توانمند ان شاء الله استفاده خواهم کرد. سهمِ یکی از معاونت‌ها را به بانوان اختصاص خواهم داد. یاسوج شهر جوانی است. میدان خدمتگزاری را برای جوانان هموار خواهم کرد. ظرفیت جوانان برای بنده بسیار حائز اهمیت است. انشاالله با انتخابی که مردم خواهند کرد، شاهد رشد جوانان در شورای 1400 خواهیم بود.
با توجه به این‌که استان ما یکی از قطب‌های گیاهان دارویی در کشور است و بازارهای خرده‌فروشیِ عطاران در شهر یاسوج داریم، خود بنده اولین کسی بودم که در معاونت غذا و دارو پرونده‌ی الکترونیکی برای عطاران تشکیل دادم. ان شاء الله سعی می‌کنم این را دنبال کنم که بازار عطاران را از صنف خاروبارفروشان جدا خواهم کرد. آن را تبدیل به یک بازار مستقل و در خورِ شأن عطاران دنبال خواهم کرد.
 
کبنا نیوز: شما چه ضرورتی دیدید که به این عرصه وارد شوید؟ یعنی چه مسائل و مشکلاتی در شهر دیدید که لازم دانستید وارد عرصه‌ی شورای شهر شوید؟
زندگی شهرنشینی نیازمند یک‌سری زیرساخت است. ما یاسوج را به عنوان پایتختِ طبیعتِ ایران معرفی کرده‌ایم. من احساس می‌کنم قبل از هر چیز به فکر ایجاد زیرساختش می‌بودیم. یاسوج شهری چهار فصل است. ما باید برای این کار از قبل برنامه‌ریزی می‌کردیم. انتظار می‌رفت قبل از هر چیزی زیرساخت حوزه‌ی گردشگری را ساماندهی می‌کردند. آبشار یاسوج با معضلات و مشکلات زیادی مواجه است. برنامه‌ریزی مدونی وجود ندارد. ان شاء الله کارهای نیمه‌کاره را دنبال خواهم کرد تا به اتمام برسانم و کارهایی هم که سال‌های سال است بر زمین مانده در برنامه‌ریزیِ اینجانب قرار خواهد گرفت. به نظرم این کارها را کسانی می‌توانند انجام دهند که دارای روحیه‌ی مدیریتِ جهادی باشند. این حقیر با شعار مدیریت جهادی این کارها را دنبال خواهم کرد. من با شعارِ توجه ویژه به بهداشتیِ عمومی ورود پیدا کرده‌ام.
 کبنا نیوز: شما برای درآمد پایدار شهری برنامه‌ای دارید؟
قطع یقین توجه به اقشار مستضعف در بدنه‌ی شهرداری به ویژه پاکبانان عزیز، که بخش زیادی از زحماتِ شهر بر عهده‌ی ایشان است انشاالله این وعده و این وعید را خواهم داد که هم بحث تبدیل وضعیت این نیروها را دنبال خواهم کرد. در بحث منابع مالی، منابع درآمدزای شهردای بد نیست. منابع مالی که در حوزه‌ی شهرداری است یکی از وظایف شورای شهر است. با توجه به ارتباطاتی که با مسئولینِ بالادست دارم انشاالله به فکرِ این هستم.
یکی از اولویت‌های اینجانب بروز کردن حقوق نیروهای پاکبان و نیروهایی است که حقوق آن‌ها عقب مانده است.
 کبنا نیوز: شما عملکرد شورای پنجم را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
مردم به آن‌ها با رأی‌شان پاسخ می‌دهند. ما از آن‌ها در طول این چهار سال، جز بحث و جدل و گروکشی چیزی ندیدیم. ان شاء الله با نه قاطع مردم مواجه خواهند شد. چون مردم عملکرد آنها را دیده‌اند. من به اکثریتِ این عزیزان رأی دادم با توجه به شعارهایی که می‌دادند. من احساس می‌کردم در طول این چهار سال، یاسوج را گلستان خواهند کرد. ولی حتّی جواب تلفنِ ما را هم ندادند. آن‌ها حتّی کارهای ابتدایی را هم درست انجام ندادند. آن‌ها نمی‌توانند این دست‌اندازها را درست کنند؟ به خدا ما گناهی نکردیم. مردم گناهی نکردند.
کبنا نیوز: مسائل و مشکلاتِ بسیاری در شهر یاسوج وجود دارد که در خور نام این شهر نیست. به نظر شما چرا چنین است؟
یاسوج امروز تبدیل به یک شهرِ استرس‌زا شده است. کدام یک از ما از ساعت 11 تا ساعت 1 حاضریم در شهر یاسوج طی این ساعت حضور پیدا کنیم؟ اولاً تجمیع ادارات در یک مسیر مزید علت شده است برای ترافیک. برنامه‌ریزی برای پراکندگیِ ادارات در کل شهر، هنوز صورت نگرفته است.
من اعتقاد دارم نهضت پارکینگ‌سازی در سطح شهر با حضور اینجانب و حضور سایر جوانان که مردم انتخاب خواهند کرد، راه‌اندازی شود. زمین‌های خالی که در شهر وجود دارد، یا باید مالکانِ آن‌ها را به ساختِ پارکینگ ملزم کنیم یا واگذار کنند به بخش خصوصی. کدام یک از ما را تا به امروز، عزیزان پلیس راه در سطح شهر جریمه نکرده است؟ همه‌ی ما چاره‌ای نداریم که پارک دوبل کنیم. از آن طرف راهنمایی و رانندگی هم حق دارد ما را جریمه کند. این نشان می‌دهد که تا به امروز برنامه‌ریزی برای این کار انجام نگرفته است.
ما پروژه‌های نیمه‌کاره‌ای در سطح شهر یاسوج داریم که در سریع‌ترین زمانِ ممکن آن را به بهره‌برداری خواهیم رساند. پل سوم بشار یکی از همین پروژه‌هاست که سالیان سال است که نیمه‌کاره است. این محل، جایی شده است برای تصادفات. پل سوم بشار امروز تبدیل به یک قتل‌گاه شده است. تبدیل به یک جولانگاه برای سگ‌های ولگرد شده است. با مدیریت جهادی می‌توان این مشکلات را برطرف کرد.
این وعده را به مردم می‌دهیم که 24 ساعت و شبانه‌روز در خدمت شما هستم. قول می‌دهم سر از پای نشناسم تا کارهای عقب‌مانده بر زمین را به اتمام برسانم. این قول را به مردم می‌دهم در صورتی که وعده‌ای وعیدی به شما داده‌ام با توجه به تخصصم پیگیری و دنبال خواهم کرد. در برنامه دارم که هر سه ماه یک بار گزارش کامل عملکرد خویش را به مردم اعلام کنم. قطعاً پاسخ اعتماد مردم را با عملکرد خوب و تأثیرگذار خواهم داد. با حول و قوه‌ی الهی.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند
Iran, Islamic Republic of
درود بر سید انقلابی انشاالله شاهد شکست سنگین افرادی که بفکر اندوخته شدن سرمایه های شخصی خود هستند خواهیم بود
رحمانی
Iran, Islamic Republic of
لبیک یا حسین
فقط
سید ابراهیم رئیسی
سید حسین رازیان
دانشگا
Iran, Islamic Republic of
ای خدا نخو
کموتر
Iran, Islamic Republic of
خدا و او شهری نخو
رضا جوکار
Iran, Islamic Republic of
سید خستگی ناپذیر بحول قوه الهی با اکثریت آرا برنده انتخابات پیش رو شورای شهر یاسوج
رزمجو
Iran, Islamic Republic of
افتخار و داماد ایلم طایفه آقایی تولگهی سید حسین مردمی و باغیرت
ساسان امیری
Iran, Islamic Republic of
سید حسین محبوب ترین نیروی زحمتکش و از مسئولان پرتلاش مرکز بهداشت استان
ناصر بازپور خبرنگار
Iran, Islamic Republic of
آقای کبوتر اگر خوب بودی نامت کبوتر نبود، حیف رازیان که کاندیدای شورای شهر یاسوج شده است
لر اصیل
Iran, Islamic Republic of
کبوتر یه اسم اصیل در بین مردم ماست.احترام به اسم ها و افراد واجبه.آقای خبرنگار شما چرا اینها رو نمیدونید؟!!!
Iran, Islamic Republic of
کبوتر اسم قشنگی برای مردم نیست
Iran, Islamic Republic of
خخخخخ
ابوالقاسم راستیان
Iran, Islamic Republic of
سید حسین رازیان همکار گرامی ما تنها کاندیدای انتخاباتی است که زجر و زحمت تلاش کرد تا اینجا خدا پشت پناهت
سید
Iran, Islamic Republic of
درود بر سید رازیانی عزیز مرد خستگی ناپذیر و انقلابی انشالا که با پوست اندازی این دور از شورا شاهد افراد تواتمندی مثل شما باشیم به حول قوه الهی
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

«شهرداری دیگر مماشات نکند و منابعی که در اختیارشان گذاشتیم را هرچه سریع‌تر برای رفع نقص ...
۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

اکنون که یکی از عجیب‌ترین انتخابات‌های بعد از انقلاب تمام شد، انتظار آن بود که تحلیل‌ها ...
1