تاریخ انتشار
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۲:۴۲
کد مطلب : ۴۲۸۶۷۶
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با کبنا:

آمار حمل و نقل در کهگیلویه و بویراحمد / کاهش 60 درصدی جابجایی مسافر در ایام کرونا / لاستیک تا پایان سال با قیمت دولتی عرضه می‌‍شود

۰
آمار حمل و نقل در کهگیلویه و بویراحمد / کاهش 60 درصدی جابجایی مسافر در ایام کرونا / لاستیک تا پایان سال با قیمت دولتی عرضه می‌‍شود
کبنا ؛مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: لاستیک ناوگان حمل و نقل تا پایان سال به قیمت دولتی عرضه می‌شود. 
به گزارش کبنا، سید محمد حسین نصیری راد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت 26 آذر ماه روز حمل و نقل مهمان دفتر پایگاه خبری کبنا نیوز بود، او در گفت‌و گویی به آخرین آمارها در حوزه حمل و نقل پرداخت که بخش اول این گفت‌وگو در ادامه می‌آید.
نصیری‌راد با تبریک روز 26 آذر ماه، روز حمل و نقل به بیان خدمات کامیون داران و رانندگان اشاره کرد و اظهار داشت: رانندگان و کامیون داران سربازان گمنامی هستند، که در شرایط سخت و در همه حال، جاده‌های صعب العبور و وضعیت بد آب و هوایی و سایر مشکلات دیگر و دور از خانواده مشغول به خدمات رسانی هستند.
وی افزود: اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد، این روز را به رانندگان و خانواده‌های آنان تبریک می‌گوید، و زحمات آنها را پاس می‌دارد.
نصیری راد در بخش دیگری از صحبت‌های خود، اظهار داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد، 3 پایانه مسافربری فعال، 42 شرکت حمل و نقل مسافربری، 20 شرکت حمل و نقل کالا، 5 انجمن صنفی مسافربری و 2 تشکل صنفی حمل و نقل کالا دارد.
وی در ادامه افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد یک مرکز صدور، تمدید و تعویض کارت هوشمند رانندگان دارد. تعداد رانندگان فعال بخش مسافربری 1449 نفر و تعداد رانندگان فعال بخش باری قریب به 2 هزار نفر می‌باشد. تعداد ناوگان بخش باری 905 دستگاه است.
وی ناوگان بخش مسافربری را 846 دستگاه اعلام کرد و گفت: کنترل و ایمنی رانندگان در محورهای مواصلاتی همواره مورد نظر بوده است که از سامانه‌های هوشمند برای تخلفات جاده‌ای، کنترل سرعت و... بهره می‌بریم. دوربین‌های نظارتی، تردد شمار و همچنین دوربین‌های ثبت تخلف جاده‌ای نیز در محورهای مواصلاتی وجود دارد. 10 دوربین نظارتی و تصویری در محورهای اصلی و چهار خطه و 28 دوربین تردد شمار در 14 نقطه و 21 دوربین ثبت تخلف وجود دارد که متأسفانه به دلیل عدم فرهنگ استفاده از این دوربین تاکنون حدوداً 10 دوربین توسط افرادی تخریب شدند.
نصیری راد در ادامه با اشاره به شیوع ویروس کرونا، افزود: در فروردین 99 به دلیل بیماری کرونا جابه جایی مسافر نداشتیم و در ماه‌های اردیبهشت، خرداد و تیرماه 40 درصد جابجایی مسافر داشتیم، الان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 60 درصد کاهش جابجایی مسافر داشتیم.
وی ادامه داد: رانندگان در این ایام کرونا خودگذشتگی از خود نشان دادند و آن هم این بود که به جای 4 مسافر، 3 مسافر را می‌پذیرفتند. در ناوگان اتوبوس نیز 50 درصد پذیرش مسافر وجود داشت. خوشبختانه رانندگان، مسافران و شرکت‌های مسافربری رعایت می‌کردند.
مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به آمار حمل و نقل کالا در سال 99 اشاره کرد و گفت: میزان حمل بار در 8 ماهه سال 99، قریب به یک میلیون تن بوده، اما در سال 98، 720 تن بوده که 30 درصد افزایش جابجایی کالا را داشتیم، علی رغم بیماری کرونا در جابجایی کالاها محدودیتی وجود نداشته است.
نصیری راد در ادامه درآمدهای حاصله از بارنامه‌ها را افزایشی دانست و گفت: در 8 ماهه سال 99 نسبت به مدت مشابه سال گذشته 70 درصد افزایش وجود داشت.
  
وی تعداد مسافر جابه جا شده را در 8 ماهه سال 98 را 692 هزار نفر اعلام کرد و افزود: سال 99 با وجود محدودیت‌های کرونایی 389 هزار نفر جابه جا شد که 43 درصد کاهش جابجایی داشتیم. همچنین بیش از 25 درصد کاهش سفر داشتیم.
مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد به کاهش ترددها در محورهای مواصلاتی استان اشاره کرد و گفت: با میزان تلفات جاده‌ای در این ایام 27 درصد کاهش یافت. در سال 98 تعداد 151 نفر در جاده‌های استان کهگیلویه و بویراحمد جان خودشان را از دست دادند که در 8 ماهه سال جاری 110 نفر در جاده‌ها فوت کردند. در بعضی از استان‌ها افزایش تلفات جاده‌ای وجود داشت که به این دلیل است که در استان کهگیلویه و بویراحمد نظارت‌ها دقیق‌تر انجام می‌گرفت. در کنار مأموران راهداری، پلیس زحمات زیادی را متقبل شدند که در این مدت در جهت ارتقاء امنیت و کاهش تلفات جاده‌ای تلاش‌های خوبی داشتند و جای تشکر دارد.
نصیری راد گفت: به پاس روز حمل و نقل در منزل یکی از رانندگان عزیز که به دلیل بیماری مشمول از کارافتادگی شدند، حاضر شدیم و حکم بازنشستگی با مزایا و حقوق را تحویل او دادیم.
 وی تاکید کرد: کلیه رانندگانی که در حوزه مسافر و کالا فعالیت می‌کنند، حتماً باید دارای بیمه تأمین اجتماعی و یا عشایری و روستایی باشند. یکی از خواسته‌های رانندگان همین بود. تا الان برای بیش از 7 هزار نفر بیمه تکمیلی صادر کردیم. حدوداً بیش از 60 درصد از رانندگان بیمه تکمیلی دارند، اما اجباراً رانندگان دارای بیمه تأمین اجتماعی و یا عشایری و روستایی هستند.
نصیری راد در ادامه به موضوع لاستیک ناوگان حمل و نقل اشاره کرد و گفت: لاستیک تا آخر سال به قیمت دولتی به رانندگان عرضه می‌شود. بنا دارد ارز 14 هزار تومان جایگزین شود که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به دنبال این است که رضایت رانندگان فراهم شود.
وی گفت: سازمان در خصوص روغن و سایر قطعات مورد نیاز رانندگان نیز تلاش می‌کند که مشکلات و دغدغه‌های آنها را برطرف نماید. تشکر می‌کنیم از رانندگان عزیز که همواره با تعامل و وحدت کارها را پیگیری می‌کنند و اجازه نداده‌اند که مشکل خاصی همانند سایر استان‌ها به وجود بیاید.
وی تصریح کرد: رانندگان با رعایت اصول و قوانین مورد نیاز سازمان راهداری می‌توانند از لاستیک دولتی استفاده کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

پایان وهم آقای پوپولیست

پایان وهم آقای پوپولیست

 پس از 6 هفته تلاش بی وقفه و نافرجام «دونالد ترامپ» برای بی اعتبار کردن پیروزی رقیب دموکراتش،...
واشنگتن در بحران ( + تصاویر )

واشنگتن در بحران ( + تصاویر )

همزمان با اردوکشی خیابانی هزاران نفری طرفداران ترامپ که به دنبال رد شکایت وی از وقوع ...
پای اقتصاد روی مین تورم!

پای اقتصاد روی مین تورم!

بودجه 1400 مورد انتقاد بسیاری از کارشناسان و نمایندگان مجلس است، چراکه این بودجه نمی‌تواند ...
فایل های مرتبط
1