تاریخ انتشار
شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۴۴
کد مطلب : ۴۲۸۲۴۲
رئیس صنعت و معدن کهگیلویه در گفت وگو با کبنا خبر داد

پیشرفت فیزیکی22 درصدی پتروشیمی دهدشت / تسهیلات ارزی ۱۳۵میلیون یورویی پتروشیمی از صندوق توسعه ملی

۳
۰
پیشرفت فیزیکی 22 درصدی پتروشیمی دهدشت
کبنا ؛رئیس صنعت و معدن و تجارت شهرستان کهگیلویه آخرین اقدامات و پیگیری‌ها برای توسعه و پیشرفت پتروشیمی دهدشت را تشریح کرد.
 «احمد حکیم» رئیس اداره صنعت و معدن و تجارت کهگیلویه در «گفت وگو با کبنا» در خصوص اقدامات انجام شده در «پتروشیمی دهدشت» گفت: در خصوص پتروشیمی. راه اندازی طرح تولید پلی اتیلن سنگین که واقع در شهرستان کهگیلویه دهدشت صحرای کلاچو متعلق به شرکت صنایع پتروشیمی دهدشت اقدامات زیر انجام گرفته است؛ خرید دانش فنی و لیسانس از شرکت لیوندل بازل آلمان؛ دستیابی به پیشرفت فیزیکی 23 درصد؛ تأمین تسطیح و فنس کشی زمین محل اجرای طرح به مساحت یک 102 هکتار و دریافت کلیه استعلام‌های مورد نیازاخذ شده است.
 وی افزود: اخذ مجوز تأمین خوراک از طریق خط لوله اتیلن غرب و پتروشیمی در دست احداث گچساران و اخذ موافقت اصولی از شرکت ملی صنایع پتروشیمی از دیگر اقدامات صورت گرفته در پتروشیمی دهدشت است.
 رئیس صنعت و معدن کهگیلویه در خصوص تأمین منابع مالی و اعتباری پتروشیمی دهدشت بیان کرد: تأمین منابع مالی از طریق فاینانس خارجی به دلیل مشکلات ناشی از تحریم علیرغم اقدامات انجام شده و پیشرفت‌هایی که حاصل شده بود از دستور کار خارج شده و تأمین منابع مالی اجرای پروژه به صورت EPC از طریق منابع صندوق توسعه ملی و منابع شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و سایر سهامداران صورت خواهد گرفت در این رابطه مکاتباتی با بانک تجارت موافقت اصولی به صورت سندیکایی از محل تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی به مبلغ 135 میلیون یورو با عاملیت این بانک به سهم الشرکه ۷۵ میلیون یورو و مشارکت بانک دیگری به مبلغ ۶۰ میلیون یورو و تأمین منابع ریالی از طریق انتشار اوراق مشارکت و تسهیلات بانکی اخذ گردیده است.
حکیم افزود: بر همین اساس ازطریق صنایع پتروشیمی خلیج فارس هلدینگ سرمایه گذاری مکاتباتی با سایر بانک‌ها جهت مشارکت در سرمایه گذاری انجام گرفته که به محض حصول نتیجه به اطلاع مردم شریف شهرستان کهگیلویه خواهد رسید.
حکیم در پاسخ به کارهای عمرانی و زیرساختی انجام شده در پتروشیمی دهدشت گفت: عملیات اجرایی طرح شامل خاکبرداری خاکریزی و ساعت بندی سایت محل اجرای پروژه و اجرای دیوارهای حائل احداث جاده‌ها و کانال سیلاب و همچنین تجهیز کارگاه برای انجام عملیات عمرانی و زیربنایی و شروع عملیات ساخت ساختمان‌های غیر صنعتی شامل کلینیک مهمانسرا سوله انبار شیمیایی سوله قطعات یدکی و سوله انبار عمومی درحال ساخت می‌باشد. وی افزود: در آخر به این نکته اشاره کنم که شرکت پترو پارس شرکت خدمات نفت و گاز ایرانی است، که از شرکت‌های تابعه شرکت نیکو به‌شمار می‌آید و از زیرمجموعه‌های فرعی شرکت ملی نفت ایران محسوب می‌شود این شرکت در زمینه توسعه میادین گازی، همچنین ارائه خدمات فنی، مهندسی و جانبی نفت و گاز، در مناطق خشکی و دریایی، فعالیت می‌نماید و یکی از پیمانکاران و شناخته شده می‌باشد و برنده آخرین مناقصه پتروشیمی دهدشت می‌باشد.
رئیس صنعت و معدن کهگیلویه تصریح کرد: امید آن می‌رود که این پیمانکار تجهیزات صنعتی را در فرجه‌های زمانی با توجه به قرارداد بین کارفرما و پیمانکاران هر چه زودتر به سرانجام برساند.
 وی افزود: عملیاتی کردن پتروشیمی دهدشت موجب اشتغالزایی جوانان تحصیلکرده بومی شهرستان‌های کهگیلویه بزرگ می‌شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

90
Iran, Islamic Republic of
خخخخخ جوک گفته
Iran, Islamic Republic of
پتروشیمی بویراحمد که ۲۲ بهمن حتما افتتاح میشه
رضا
Iran, Islamic Republic of
كل پيشرفت در حد تجهيز كارگاه بود؟!!!
واقعا مردم رو چي فرض كرديد
خانواده‌ای که اثر انگشت ندارند! + تصاویر

خانواده‌ای که اثر انگشت ندارند! + تصاویر

در منطقه راج شاهی بنگلادش اعضای یک خانواده دارای یک تفاوت ژنتیکی نادر هستند و آن نداشتن ...
همه چيز درباره واكسن كرونا

همه چيز درباره واكسن كرونا

  سخنگوي دولت : در حال حاضر واكسن ساخت ستاد اجرايي به تست انساني رسيده است. موسسه رازي ...
عطش برای دیده شدن / یا بمیریم یا مشهور شویم

عطش برای دیده شدن / یا بمیریم یا مشهور شویم

: فضای مجازی فضایی است که به‌عنوان قلمرو سایه فرض شده و به کناری گذاشته شده است. امروز ...
1