تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۰۳:۲۳
کد مطلب : ۴۱۹۳۵۹
پروانه نیک مرام مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با کبنا:

مدیران آسانسوری بلای جان اقتصاد کشور شده‌اند / متقاضیان بیمه بیکاری ثبت نام کنند / خدا را شکر می‌کنم که معاونت استانداری کهگیلویه و بویراحمد را نپذیرفتم / آقای کلانتری به معنای واقعی انسان است

۱۵
۲
مدیران آسانسوری بلای جان اقتصاد کشور شده‌اند / متقاضیان بیمه بیکاری ثبت نام کنند / خدا را شکر می‌کنم که معاونت استانداری کهگیلویه و بویراحمد را نپذیرفتم / آقای کلانتری به معنای واقعی انسان است
کبنا ؛پروانه نیک مرام اولین مدیرکل اجرایی استان کهگیلویه و بویراحمد که توانست با حمایت‌های جدی اش از کارگران، لقب حامی کارگران را برای خود به دست بیاورد، نیک مرام همچنین اعتماد مسئولان ارشد استان و کشور را برای واگذاری مسئولیت‌های بالاتر را به دست آورد که او در ادامه راه آن را نپذیرفت. در ادامه پروانه نیک مرام مدیرکل تعاون، کار و امور اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد به سئوالات کبنا نیوز پاسخ داده که از نظر خوانندگان می‌گذرد.

کبنا نیوز: نظرتان درباره شعار سال «جهش تولید» چیست؟ و مهمترین برنامه‌های اداره کل در سال 99؟
قطعاً شعار سال مسئولیت پذیری نه تنها اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی را، بلکه همه وزارتخانه‌ها و مسئولین استانی را دوچندان می‌کند. 
یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های تحقق شعار سال در استان کهگیلویه و بویراحمد هم افزایی؛ همدلی و همصدایی بین مسوولان ارشد اجرایی، قضایی، نظامی، فرهنگی و اقتصادی هست که گام بسیار مثبت و مهمی است. و شعار سال مدنظر مقام معظم رهبری نیز در ادامه شعار سال گذشته «رونق تولید» هست و این اداره کل و با همت استاندار محترم سال  گذشته برای رونق تولید و کاهش نرخ بیکاری استان گامهایی برداشته شد و ان شاء الله در سال جدید نیز تلاش خودمان را افزایش خواهیم داد. و با توجه به گزارش مرکز آمار ایران نرخ بیکاری استان در سال گذشته  نسبت به زمان مشابه کاهش خوبی را داشتیم و به طور قطع امسال  هم به همین صورت است که نشان دهنده جهت گیری درست سیاست‌ها و راهبردهای سند رونق تولید و اشتغال استان است.
استان کهگیلویه و بویراحمد در همه زمینه‌های مختلف دارای پتانسیل و ظرفیت بالای تولید، توسعه و پیشرفت است و دارای مزیتهایی برای صادرات، تجارت، گردشگری، آب و زیرساخت‌های مهم گاز، برق، راه‌های ارتباطی جاده، فرودگاه، قطار  است که هر کدام می‌توانند در تحقق شعار سال کمک بسزایی کند.
 یکی از مهم‌ترین اقدام‌های در دست اجرا برای تحقق شعار سال؛ احیای واحدهای راکد و تعطیل استان  هست که به همت استاندار محترم و معاون هماهنگی امور اقتصادی که برای راه اندازی بنگاه‌های راکد و نیمه فعال تلاش شد که ان شاء الله موانع  از سر راه برداشته شود، در سال گذشته ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در این راستا کارنامه خوبی داشت و بعضی از  شرکت‌ها  و بنگاه‌های تولیدی استان دوباره به تولید بازگشتند و امسال نیز این روند با قدرت بیشتری ادامه خواهد داشت.
 بهبود
فضای کسب و کار از دیگر سیاست‌های مهم تحقق شعار سال گذشته بود که در سال ۹۹ مانند سال ۹۸ در راستای جهش تولید و رونق آن به جد پیگیری می‌شود. برای سال ۹۹ کاهش نرخ بیکاری هدف گذاری شده که ان شاء الله پس از پشت سر گذاشتن بحران کرونا و برگشت فعالیت‌های اقتصادی به حالت عادی برای رسیدن به این هدف بزرگ تلاش خواهیم کرد.

مدیریت موفق بانوی «کار» کهگیلویه و بویراحمد (+ اسناد )

کبنا نیوز: آیا شما برای کارگران و یا واحدهای تولیدی که همزمان با شیوع ویروس کرونا آسیب دیده‌اند، و برای جبران خسارت درآمد کارگران و یا واحدهای تولیدی که در این شرایط آسیب دیده‌اند برنامه‌ای دارید؟
برای کلیه کارگرانی که به دلیل شیوع کرونا ویروس شغل خود را از دست داده‌اند و یا دچار آسیب شده‌اند به دستور مقام عالی وزارت جناب دکتر شریعتمداری، ادارات کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استانها شروع بکار سامانه ثبت درخواست متقاضیان بیمه بیکاری را در دستور کار قرار دارند که با توجه به شیوع ویروس کرونا و به منظور جلوگیری از ایجاد اختلال در ارائه خدمات به متقاضیان بیمه بیکاری در استانها و همچنین جهت پیشگیری از گسترش این ویروس سامانه ثبت درخواست بیمه بیکاری به نشانی Bimebikari.mcls.gov.ir راه اندازی گردید که تمامی متقاضیانی که مشمول قانونکار هستند و شغل خود را از دست داده‌اند و بیکار شده‌اند می‌توانند از طریق این سامانه نسبت به ثبت درخواست‌های خود اقدام نمایند. بدیهی است کارشناسان این اداره کل در این سامانه بطور روزانه  نسبت به بررسی و رصد درخواست‌های واصله اقدامات کارشناسی خود را بعمل می‌آورند که نتایج از طریق همین سامانه به اطلاع متقاضیان خواهد رسید و تا امروز تعداد  ۴۱۰ نفر ثبت نام کرده‌اند. البته ثبت نام افراد به منزله این نیست که همه ثبت نام شدگان  مشمول دریافت بیمه بیکاری قرار می‌گیرند قطعاً بررسی و اعلام می‌شود.

https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/000410/n00410645-r-b-021.jpg

کبنا نیوز: جشنواره شهید رجایی را چطور ارزیابی می‌کنید با توجه به اینکه شما هم در سال ۹۸ جزء دستگاه‌های برتر بودید؟
ارزیابی هر سال در سال بعد به نمایش گذاشته می‌شود  و این رتبه مربوط به سال ۹۷. بود در بحث اقتصاد مقاومتی جز دستگاههای برتر بودیم  آن هم به دلیل جذب بسیار خوب تسهیلات روستایی و عشایری که جزء ۵ استان برتر کشور بودیم. در شاخص‌های عمومی واختصاصی در بین ۶۸ دستگاه در سطح استان رتبه  ۱۱/۵ را کسب کردیم که این رتبه بدلیل سلایق شخصی افراد جای بحث دارد و می‌گذریم. امید داریم با توجه به اقدامات خوبی که در سال  گذشته
داشتیم رتبه یک تا سه را در سال ۹۸ داشته باشیم.
کبنا نیوز: با اینکه پست معاونت استانداری به شما پیشنهاد داده شد چرا نپذیرفتید؟ آیا امروز پشیمان نیستید که چرا به پست سیاسی نه گفتید؟
اجازه دهید ابتدا از جناب آقای دکتر کلانتری استاندار محترم که عنایت ویژه داشتند تشکر و قدر دانی داشته باشم ایشان انسانی فرهیخته ودانا هستند و روزی که به ایشان کتباً اعلام کردم که عذر ما را بپذیرید احساسم بر این بود که ایشان ناراحت شده باشند و بعد از این قضیه برخوردی را داشته باشند و ممکنه احتمالاً خود و یا مجموعه مرا حمایت نکند اما ایشان بزرگوارانه لطف و محبت داشتند و در جلسه معرفی معاونت پشتیبانی فقط به این بسنده کردند که فرمودند من از خانم نیک مرام گله دارم. و من نیز تا چند روز تو جلسات شرکت نمی‌کردم و معاونین خود را می‌فرستادم اما امروز خدمت شما عرض می‌کنم که دکتر کلانتری انسانی هستند به تمام معنای انسانیت. آن روزها دو دل بودم که معاونت استانداری را بپذیرم یا نه و امروز خدا را شاکرم که  نپذیرفتم چرا که من از جنس کارگران هستم و خاک خورده وزارت کار،؛ ترجیح دادم با کارگران بمانم اما ناگفته نماند  در نهایت با شخصیتی که خیلی برایم مهم بود مشاوره و مشورت هم گرفتم.

کبنا نیوز: نظرتان درباره مدیریت زنان چیست؟ آیا زنان استان کهگیلویه و بویراحمد توانایی مسئولیت‌های بیشتری را دارند؟
قبلاً هم به این سؤال رسانه‌ها پاسخ داده بودم.
زنان نشان داده‌اند که می‌توانند پا به پای مردان یا حتی در برخی زمینه‌ها یک گام جلوتر از مردان باشند اما شرایط فرهنگی حاکم بر جامعه همچنان علایقی را در سطح جامعه به نمایش می‌گذارد که مانع ارزش گذاری واقعی فعالیت مدیران زن در جامعه می‌شود. باور غلط به برتر بودن جنس مذکر نسبت به مؤنث از جهت قدرت مدیریتی، گرایش به مردسالاری در انتصاب مدیران، باور به اینکه زنان در موضع تصمیم گیری محتاطانه‌تر عمل می‌کنند، باور به عاطفی‌تر و احساسی‌تر بودن و... از باورهایی است که در این زمینه تأثیر می‌گذارد.  فعالیتی که در آن خلاقیت‌های انسانی با بهره گیری از فنون، تخصص، مهارت‌ها و تجارب در هم می‌آمیزد و هیچگاه نبایست عاملی همچون جنسیت زمینه ساز شکل گیری عدم توازن و تعادل در آن باشد. آنچه در سبک مدیریت علاوه بر ویژگی‌های روانشناختی اهمیت دارد، برخورداری از تخصص و تجربه و مهارت است که فارغ از مقوله جنسیت است و تمام افراد به تناسب این توانمندی‌ها شایسته آن هستند که به
عرصه‌های مدیریتی وارد شده و در آن پیشرفت می‌کنند. 
امروزه بیش از پیش ضرورت سازمان‌ها و نهادها و ارگان‌هاست که از تمام ظرفیت‌های متفاوت زنان در عرصه‌های مدیریتی جهت دستیابی به اهداف مورد نظر خود استفاده کنند.
 برخی از مدیران ما «مدیران آسانسوری» هستند و این عده یک شبه از پارکینگ یک ساختمان به اتاق مدیر نقل مکان می‌کنند و به مدیر تبدیل می‌شوند. به همین دلیل مدیران آسانسوری بلای جان اقتصاد کشور شده‌اند» فرقی ندارد مرد باشد یا زن که بنده با این نوع تفکر مخالفم.

نیک‌مرام نرخ بیکاری کهگیلویه و بویراحمد را تک‌ رقمی کرد
کبنا نیوز: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد چه موفقیت‌های به دست آورد؟
•کسب رتبه ۸ کشور با جذب ۹۶ درصدی تسهیلات روستایی.
•کسب رتبه برتر با بکارکماری ۱۰۶۰ شغل اولی طرح یارانه حقوق و دستمزد.
•راه اندازی باشگاه کارآفرینان نوجوان برای اولین بار در کهگیلویه و بویراحمد.
•افتتاح بزرگ‌ترین تعاونی با بیشترین عضو در استان با اشتغالزایی بیش از ۵۰ نفر مستقیم وغیر مستقیم.
•انعقاد تفاهم نامه با بخش خصوصی از جمله موسسه خیر بوتراب و اتاق بازرگانی جهت هم افزایی ظرفیت‌ها و اجرای بسته‌های حمایتی اشتغال.
•جذب ۸۱۲ نفر فارغ التحصیل دانشگاهی از طریق طرح کارورزی.
•تک رقمی شدن نرخ بیکاری استان در فصل تابستان ۹۸  (۹/۹ درصد).
•کاهش حوادث ناشی از کار به نسبت حادثه‌های ناشی از کار در سنوات گذشته.
•راه اندازی سامانه جامع روابط کار و ارائه 19 خدمت به جامعه کارگری و کارفرمایی و الکترونیکی شدن فرآیند رسیدگی به دعاوی. کارگری و کارفرمایی.
•کاهش واکنش‌های کارگری در سطح استان.
•شناسایی واحدها، شرکت‌ها و تعاونی‌های مشکل دار و پرداخت تسهیلات اشتغالزایی.
• جذب صد در صدی مشاغل خانگی.
•صدور رتبه و تائید صلاحیت و همچنین صلاحیت ایمنی پیمانکاران در کمترین زمان.
•تحقق  صد در صدی برنامه‌های پیش بینی شده وزارت خانه متبوع.

کبنا نیوز: تلخ‌ترین و شیرین‌ترین خاطره شما در سال 98
تلخ‌ترین خاطره مربوط به خبر شهادت سردار سپهبد سلیمانی بود که واقعاً متأثر شدم.
شیرین‌ترین خاطره هم وقتی حوزه ارزیابی تهران با من تماس گرفتند که اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد بیشترین درصد رشد را در سال گذشته نسبت به استان‌های دیگر داشته که واقعاً خستگی کار را از تنمان دور کرد و احساس کردم که همه تلاش‌های خود و همکارانم نتیجه داده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Germany
بر چه اساسی نرخ بیکاری رو در تابستان 9/9ارزیابی کرده اید شما هم مدیر همون رئیس جمهور و وزیر هستید که مردم .نرخ بیکاری در استان بیش از ۶۰ درصد هست به نظرم شما بلال فروشی و کارهای موقت و روز مزد را جز نرخ مثبت بیکاری محاسبه میکنید. همه جوونهای ما با مدرک دانشگاهی راننده اسنپ و ماکسیم شدن
نیروهای شرکتی سازمان صنعت ومعدن تجارت
Iran, Islamic Republic of
سر کار خانم نیک مرام چرا می گوید چرا شرکت /حق حقوق و مزایای پرسنل را در سازمان صنعت و معدن و تجارت استان پرداخت نمی کند چرا به ما نیروها می گوید .استان تو دستم هست واقعا چرا این شرکت را پشتیبانی می کنید مثال
اضافه کار و پرداختی حق بیمه و عیدی و سنوات و پول لباس و و پول مرخصی و مالیات جمعی از نیروهای / در سازمان صنعت معدن و تجارت
گچساران
Iran, Islamic Republic of
واقعا شرکت ..چرا جلوی این شرکت نمی گیرد که حق نیروها را می خورد در صورتی که سازمان کامل پول بهش داده ولی مدیرعامل شرکت هر روز یه بهانه می آورد
کارمند
Iran, Islamic Republic of
همش یه شعاری بیش نیست حیف ک مردم خام اند و واقعیت ها را نمیبینند.با لابی گری مدیر شدی و حمایت نماینده اقای تاج
سجاد
Iran, Islamic Republic of
اینقد این استان بی صحاب بود زمان آقای احمدی بخاطر دخالت بی جا نمایندگان بعنوان مدیر استفاده کردند
اسمان
Romania
خانم نیک مرام جلوی پارتی بازیهای اداره کار بگیر و استاندار ومسولین این استان
فرزندان فقر
Iran, Islamic Republic of
ااحق فقط خودت مدیر توانمتد بودی
کارفرما
Iran, Islamic Republic of
بله. خانم مدیر شما به چه قیمتی حاضر شدید حقوق مسلم کارفرمایان را به نفع کارگران ضایع کنید.ایا تا کنون فکر کرده اید چرا بعنوان حامی کارگر لقب گرفته اید در صورتی که شما میبایست رابط بین کارگر و کارفرما باشید. پس این لقب شما بسیار ظالمانه هست وباید در قیامت جوابگوی این باشید
شیدا
Iran, Islamic Republic of
درود بر مدیر کل پرتلاش استان
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
انصافا از این مصاحبه ها . واقعا خود خانم نیک مرام حالا می خونه چطور متوجه نمی شه که خیلی هستند که متوجه چگونه با الفاظ هستند یا می شوند .
Iran, Islamic Republic of
َضمن احتران به خانم نیکمرام . مخالف امار بیکای ایشان هستم تو کوچه ای که ما در یاسوج هستیم خانواده ای نیست که ۲ و یا ۳ تحصیل کرده بیکار نداشته باشه . صبح ساعت ۷ بره زیر هتل ارم اگر توقف کردی درب ماشینت از هجوم کارگران کنده میشه امار بیکاری بالای ۳۰ درصده میشه ه عمق فاجعه پی ببرد
بویراحمد عزتمند
Iran, Islamic Republic of
سلام و تشکر از همه زحمات تان اما نکته ای که مردم استان کهگیلویه و بویراحمد همیشه با آن دست و پنجه نرم اعلان نرخ بیکاری است. آمارهای میدانی و خانه به خانه نشان از افزایش سرسام آور نرخ بیکاری دارد و وقتی آمارها اعلان می شود کاهش شدید نرخ را می گوید. یک دوگانگی وجود دارد و متاسفانه مردم به آمارهای دولتمردان یا اعتماد ندارند و یا تردید دارند. همیشه هم همینطور بوده است. بهرحال روزانه شاهد افزایش جوانان بیکار در چهاراهها و معابر و خانواده ها هستیم و از سویی شرکت ها و بنگاههای خصوصی به شکل تاسفباری در رکود و تعطیلی هستند. کاش می شد اسامی افرادی که در یکسال اشتغال پیدا کرده اند را منتشر می کردید تا مردم با واقعیت های بیشتری رو به رو شوند. از شما مسوولان هم خواهش می کنیم با دادن آمارهای تردیدی، در شرایط کنونی و حساس امروزی، رنجش مردم را ۲ چندان تر نکنید. ممنون و خسته نباشید..
بوشهر
United Kingdom
درود و خداقوت به خانم دکتر خوش فکر و پرتلاش
کارگر شهرداری
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما خانم نیک مرام . والا اداره کار یاسوج توی این چند سال فقط شما طرفداری از کارگر می کنید .نمیدونیم بعد از شما چه بر سر ایما کارگران بیا .
مقاومت
United Arab Emirates
اگه‌توتعریف‌ندی‌پس‌کی‌تعریف‌بده
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1