تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۳:۳۸
کد مطلب : ۴۰۰۵۶۲
در گفت‌وگو با کبنا مطرح شد

مشکل بیکاری جوانان با شعارهای رنگ و لعاب‌دار رفع نمی‌شود / اراده‌ای برای مقابله با استخدام‌های فله‌ای شکل گرفت

۱۰
۲
مشکل بیکاری جوانان با شعارهای رنگ و لعاب‌دار رفع نمی‌شود / اراده‌ای برای مقابله با استخدام‌های فله‌ای شکل گرفت
کبنا ؛مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری استان کهگیلویه و بویراحمد، در گفت و گو با خبرنگار کبنا نیوز در یاسوج با اشاره به اینکه شکستن قوانین، پارتی بازی، عدم رعایت ملاحظات اجتماعی، عدم توجه به ظرفیت‌های مناسب حرفه‌ای، دستکاری و هدایت جریان اطلاعات و منابع دولتی به سمت منافع شخصی و سو استفاده از اختیارات، نوعی فساد اداری محسوب می‌گردد، گفت؛ هر کسی که برای بقا خود و اخذ امتیازات سیاسی و شغلی به انجام باج سیاسی و قومیتی فرانقش قانون تن دهد، معاملة را پذیرفته است.
امتیازات را از خداوند بخواهید
وی با تاکید بر این نکته که مدیران دلسوز، مردمی و صادق، اهداف، منابع و ماموریت سازمانی را بر پارتی‌بازی و نفوذهای سیاسی ترجیح می‌دهند، خطاب به مدیرانی که به قدرت تصمیم‌گیری درخصوص توزیع منابع دولتی دسترسی دارند، توصیه کرد: پارتی‌بازی را درچنگال وجدان و عدالت خویش مکنون و له نموده و امتیازات اصلی را از خداوند متعال طلب کنند نه افراد و کسان خاص.
محمود مومن نسب، اظهار کرد؛ مسئولین به عنوان متولیان امر که به لطف همین مردم در گوشه‌ای توفیق تولیت موضوعی را به عهده گرفته‌اند و مردم از انتصاب آنان دل‌خوش کرده‌اند با اختیارات قانونی خشنودی و رضایت مردم را در بخش‌های دولتی و وابسته به دولت فراهم کنند و تلاش نمایند که مردم به احسن وجه به مطالبات به حق و قانونی مورد انتظار دست پیدا کنند. چنانچه اقدامات 9 ماهه اخیر را مجسم کنید فرآیند به سمت آزمون و رقابت هدایت شده است. 
بازرس وزارت کشور در استانداری، بیان داشت؛ کسانیکه احیاناً پدیده تبعیض را به یک روال عادی تبدیل کنند و با رفتارشان موجب رنجش بخش‌های از مردم و بدبینی نسل جوان، نخبه و تحصیل‌کرده شوند، حتماً در برابر عملکرد غیرتکلیفی خود مقابل خدا، مردم، وجدان و تاریخ مسئول و محکوم هستند و جوانان دانشگاهی و مردم بدانند این دسته افراد تا بمیرند در زجر و نا آرامی هستند. 
مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری، در ادامه با اشاره به اینکه ماجرای برخی به‌کارگیری‌ها در ذهن و فکر مردم به گونه‌ای تداعی شده که در همه دوره‌های مدیریتی نفوذ، رانت، لابی‌گری و مافیای قدرت موثر است نه عدالت و قانون، گفت؛ از زمان پذیرش تصدی مسئولیت بازرسی و امور حقوقی (قریب به یکسال پیش) تاکنون بارها در خصوص به‌کارگیری‌های اتفاق افتاده و حفظ حقوق مردم به آنچه که احساس شد مقتضای رضای خدا و حق الناس هست به‌صورت شفاهی، جلسه‌ای و کتبی پیگیری شده است.
 وی در ادامه افزود؛ دغدغه و سئوال اساسی مردم در محافل و مجالس بعضاً این است که اقدام این طیف جذب‌ها موضوعی است که به صورت سیستمی در چنبره یکسری مافیای قدرت واقع شده است و تلاش مقام عالی استان، دستگاه‌های نظارتی و شما نمی‌تواند تغیری در آن ایجاد کند. 
مومن نسب، گفت؛ گرچه دغدغه مردم قابل چشم پوشی نیست و در اندک دستگاههای هنوز نگرانی‌های به گوش می‌رسد و تا اصلاح فرآیندها و حذف این رویه‌ها زمان نیاز است، اما چنانچه اقدامات 9 ماهه اخیر به‌ویژه بعضی از عزل‌های مدیریتی را مجسم کنید، به روشنی خواهید پذیرفت که به کمک مدیریت ارشد استان و دستگاههای امنیتی و نظارتی اراده‌ای استوار و محکم‌تر برای مقابله با جذب‌های به قولاً فله‌ای شکل گرفته است. به‌طوری که این فرآیند به سمت آزمون، مصاحبه و رقابت هدایت شده است. بیکاری جوانان با تحصیلات عالیه در قالب شعار رفع نمی‌شود 
این مسئول نظارتی در استانداری استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد؛ بیکاری جوانان شایسته با تحصیلات عالیه و آکادمیک موضوعی است که با آمارها و شعارهای رنگ و لعاب دار رفع نمی‌شود. تنها چیزی که به رفع این موضوع منجر خواهد شد باور به بیکاری این نسل، خصوصاً نسل دهه 60 تی ها با رویکرد جامع نگری، برنامه‌ریزی منسجم و پایدار، تقویت تولید داخلی و مدیریت هوشمند در کوتاه مدت است، که امیدواریم تا حدودی این نگرانی مهم در دولت تدبیر و امید به نحو مناسبی کاهش یافته و انشاالله شاهد زمینه‌های اشتغال جوانان نخبه، حرفه‌ای و تحصیل‌کرده عزیز باشیم. 
وی با اشاره به اینکه باید همه بپذیریم جذب‌های حرفه‌ای و قانون‌مند استان را به‌سوی پیشرفت حرکت می‌دهد، افزود؛ نکته قابل تامل این است که در فرآیند جذب‌ها بخش قابل توجهی از برخی فرصت‌های طلایی پشت سرگذاشته شده و هزینه‌برها و ضعیف‌ترین‌ها بکار گرفته شده‌اند تا نیروهای نخبه و حرفه‌ای از جذب باز بمانند. 
مومن نسب با تبیین مزایا و آثار منابع انسانی متخصص، گفت؛ اگر افراد نخبه و متخصص وارد سیستم‌ها و چرخه نظام اداری شوند علاوه بر کاهش هزینه، نیاز به دوره‌های آموزشی و برنامه‌های توجیهی پی در پی نیز از بین می‌رود و مسئولیت‌ها به بهترین وجه انجام می‌شوند.
 مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، اضافه کرد؛ در شرایطی که مقیاس و گستره انتخاب شایسته و شایسته‌گماری بسیار وسیع است، خدای ناکرده با انتخاب نادرست و جذب عوامل غیر ماهر فرصت طلایی را تبدیل به تهدید جدی و هدر رفت هزینه‌ها برای سازمان‌ها و نظام ادری نکنیم.
 این مقام مسئول؛ خطاب به مدیران دستگاههای دولتی که به نحوی از بودجه عمومی دولت استفاده می‌کنند، خاطر نشان کرد؛ تلاش کنند تا هرگونه کارمندیابی بر مبنای شایسته‌گزینی، شایسته‌یابی، تخصص و متناسب با شاخص‌های حرفه‌ای، شرح شغل و شرط احراز در طرح یا پروژه مطابق با قانون و رعایت الزامات اجتماعی صورت گیرد. 
وی در بخش دیگر با اشاره به اینکه نباید به بهانه شرکتی، مطالعاتی، حجمی، فاکتوری، ساعتی و ... اعتماد و اطمینان عمومی و الزامات اجتماعی نادیده گرفته شود. توصیه کرد؛ هرگونه کارمندیابی و کارگریابی و موارد مشابه در بخش‌های دولتی تحت هر عنوانی برابر مقررات جاری به مردم اطلاع رسانی و اطمینان داوطلبین واجد شرایط را از فرصت برابر در برنامه‌های جذب و یا آزمون‌های استخدامی فراهم سازند. اولویت خدمت باید توجه به تحصیل‌کرده بیکار باشد.
 مدیرکل بازرسی و مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری، در تبیین نقش و اولویت خدمت به مردم بیان داشت: دین اسلام دینی اجتماعی است که بر همه ابعاد و زوایای زندگی بشری نظارت و توجه دقیق دارد و رابطه انسان با خدا را فقط در چارچوب انجام یک سلسله عبادات دستوری مانند نماز و روزه خلاصه نمی‌کند، بلکه عبادت خداوند در قالب مظاهر و جلوه‌های بسیار متنوع از جمله مقوله خدمت‌رسانی به مردم نمایانگر است. 
وی در ادامه بیان داشت؛ مطابق روایات و احادیث خدمت خالصانه و صادقانه به مردم و برآوردن موانع و حاجات قابل انجام آنان، در نظام فکری اسلام از زیباترین و با فضیلت‌ترین عبادات و متضمن ثواب اخروی و پاداش فراوان نزد خداوند متعال است.
 مومن نسب در پایان، با تاکید بر سخن حضرت امام (ره) در مراسم تحلیف شهید رجایی سال 1360 که فرمودند، عزت و شرافت همه ما این است که به خلق خدا خدمت کنیم، افزود؛ شایسته است با تکیه بر فرمایش گهربار حضرت امام همه مدیران در رعایت حقوق حقه و مشروع مردم به‌ویژه مراعات حقوق قانونی در اولویت خدمت به اقشار فارغ التحصیل دانشگاهی و مطالبات به حق آنان کوتاهی نکنند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

همنشین
Iran, Islamic Republic of
اینهمه .. چیه همین سال جدید محیط زیست ، فروشگاه رفاه ،هواشناسی ،اداره برق ابفای شهری ،ابفای روستایی نیرو گرفتن شما کجا بودید که نفهمیده البته مشکل اصلی ما در استان استاندار ،سیستم نظارتی ونمایندگانند
احمد
United States
کاش سر .ت به این حرفها .
بررسی کردم
Iran, Islamic Republic of
برادر مومن نسب گل فرمودید ولی اگه راست حسینی میخوای کارکنی استانداری و برنامه و بودجه را کنترل کن همه جادرست میشه ،تمام بی عدالتی ها درهمه زمینه ها ازجمله استخدام ،امریه ،وام های بانکی از استانداری سرچشمه میگیره
Iran, Islamic Republic of
سلام با عرض ادب تا ما بخواهم خدا پیامبر اسلام وجدان وروز قیامات را پیشه کنبم آقایان کار خودشان را انجام دادن ما انتظار داریم مردان قانون و عدلت را به حق برساند با مدیران به جدیت برخورد شود که مردم ببینند و باور کند که عدلتی هست قانون حکم است نه حرف و قدرت مدیران موضوع اصلی و حدف ما قانون ماست هر مدیر مسولی کوتاهی کند در مقابل خدا جوابگوست
میرزا قلی خان
Iran, Islamic Republic of
با عرض ادب
بیشتر مدیران استان به جهت سیاسی سر کارن بدون هیچگونه پیشینه مدیریت خوب (خوب) خود شما هم به جهت سیاسی اونجا هستید
به نمایندگی از جمع دانشجویان خواهشمندیم شما مسئولین به ما کمک کنید و کمکتان این است که هیچ کاری برای ما نکنید یعنی کلا ولمون کنید
Iran, Islamic Republic of
اگر میخاید مشکل بیکاری رو حل کنید لطفا جلوی . رو بگیرید تا بدون ضابطه و قانون بستگانش رو نذاره سر کار
باوی
Iran, Islamic Republic of
برادر جهاد و سازمان مدیریت و آب چند. بردن میدونی، .
شرکت گاز
United States
از بازرسی استانداری تقاضا دارد به موضوع جذب بیش از ۶۳ نفر نیروی پیمانکاری مازاد شرکت گاز استان که در دوره های قبل غیرقانونی و فامیلی و فله ای جذب شده اند ورود پیدا نماید و نتیجه را به مردم گزارش نماید.باتشکر
Iran, Islamic Republic of
اون اراده تا جایی که میدونیم از طرف سازمان بازرسی کل کشور بود نه شما. خیلی از کارمندان استانداری اگه براشون فرصت باشه خودشون نیرو تحمیل میکنند. اگه. مصداقی بگو چه برخوردی کردی؟
دانشجوی علوم سیاسی
Iran, Islamic Republic of
سیاستمدار ترین و با سوادترین و نویسنده ترین و با ثباترین و مردمی ترین و گوچک نظم ترین و علمی ترین شخص در سیاست استان کسی نیست جز مهندس محمود مومن نسب از طایفه اصیل شرانی کهگیلویه.
امید اینده کهگیلویه ور مجلس
امید اینده طایفه شرانی
امید بویر احمد و ثلاث
مهندس مومن نسب شرانی
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1