تاریخ انتشار
شنبه ۵ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۳۹
کد مطلب : ۴۷۳۰۱۵
در نطق انتخاباتی خود مطرح کرد

تصاویر| علی مژدهی در دیشموک: کیفیت آب شرب دیشموک و روستاهای همجوار به شدت نگران کننده است / روستا زاده‌ای هستم که طعم فقر و نداری را به خوبی چشیده‌ام / شهرستان شدن دیشموک و قلعه رئیسی یک مطالبه عمومی است

۰
کبنا ؛ نطق انتخاباتی علی مژدهی، نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در شهر دیشموک برگزار شد. مژدهی گفت:  طایفه‌گرایی و قوم‌گرایی در نگاه من و تفکر من جایگاهی ندارد و کسانی که به این تفکر غلط دامن می‌زنند هیچ جایگاهی در افکار و اردوگاه من نخواهند داشت. 
مژدهی در این برنامه با تمجید از مردم بهمئی، اظهار کرد: خدای بزرگ را سپاسگزارم که این توفیق را نصیب گردانید تا در این روز حماسی در خدمت مردم عزیز، بافرهنگ و غیرتمند بهمئی باشم. این مردم دین خود را به ناموس و شرف و وطن خود در دوران ستم‌شاهی ادا نمودند بی‌احترامی به فرزند خود را تاب نیاورده و قیامی به عظمت 1316 در تاریخ پر فراز و نشیب این دیار رقم زدند. 
وی افزود: صداقت و یک‌رنگی مردمان این دیار زبانزد خاص و عام است و در دنیای سیاست هم کسانی ماندگار شده‌اند که از صداقت بیشتری برخوردار شده‌اند به شما اطمینان می‌دهم صداقت و اخلاق‌مداری را قربانی سیاست‌های کثیف نخواهم کرد وعده دروغ نخواهم داد با شما صادق خواهم ماند.
مژدهی بیان کرد: اگر تا دیروز تفنگ نماد شجاعت و قدرت ایل بهمئی بود امروز تحصیل‌کردگان دانشگاهی و جوانان اندیشمند نماد فرهنگ و قدرت ایلند.
وی که در میان هواداران خود، برخی از حامیان سردار هاشمی از جمله خانوداه‌های، جهان‌خواه، شریعت‌نیا، بهادر، قاضی جو، جمالی، هاشم پوربهنام، رستگاری، ناصریان و... را مشاهده می‌کرد، عنوان کرد: امروز جوانان خوش فکر و مستعد و دگر اندیش بهمئی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند قطعاً به یاری خداوند اگر توفیقی حاصل شد زمینه رشد و ارتقاء آنها فراهم خواهد شد.
مژدهی راجع به  بحث پُرتکرار شهرستان شدن دیشموک و قلعه ریسی گفت: بحث شهرستان شدن دیشموک و قلعه رئیسی امروز به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است و متاسفانه علیرغم شعارها و وعده‌های دم انتخاباتی تا کنون اتفاقی نیافتاده است معتقدم با شهرستان شدن دیشموک و مستقر شدن ادارات و نهادهای دولتی بسیاری از جوانان بیکار تحصل کرده مشغول خواهند شد و همین عامل باعث می‌شود بسیاری از معضلات اجتماعی جوانان حل شود.
اگر شهرستان شدن دیشموک مصوب و اجرایی شود روستاهای بزرگ اسفندان و درغک نیز به بخش تبدیل خواهند شد و علاوه بر اشتغال‌زایی خدمات‌رسانی بیشتر و بهتر را در پی خواهد داشت. 
مژدهی بهره برداری از معدن نیترات لیراب را راه حل مشکل بیکاری در دیشموک دانست و گفت: موضوع دیگر اینکه معدن نیترات لیراب که به گواه کارشناسان جزء چهار معدن برتر در جهان است متاسفانه تا کنون بلا استفاده مانده است راه اندازی این معدن به تنهایی می‌تواند مشکل بیکاری جوانان را در این منطقه محروم مرتفع نماید. 
ایشان برخی از مشکلات دیشموک را بر شمرده و راهکار ارائه دادند.
این نامزد انتخابات مجلس اظهار کرد: کیفیت آب شرب دیشموک و روستاهای همجوار به شدت نگران کننده و آبستن حوادث تلخی است که ممکن است سلامت عمومی را با چالش جدی مواجه بکند این مشکل را می‌توان از طریق پروژه آبرسانی از رودخانه گندمکار حل کرد.
مژدهی گفت: می‌توان زمین‌های حاصلخیز منطقه را از طریق پمپاژ آب رود سمه سیراب و توسعه کشاورزی و اشتغال زایی مولد را به مردم این منطقه هدیه کرد. 
جاده دیشموک به خوزستان می‌تواند این منطقه را از بن بست خارج نماید و توسعه و پیشرفت منطقه به واسطه این ارتباط سرعت بیشتری خواهد گرفت 
متاسفانه راه‌های ارتباطی این منطقه به دلیل سهل انگاری‌ها و کم کاری‌ها به شدت خطرناک و می‌تواند موجب خسارت‌های جبران ناپذیری گردد. 
آمار خودکشی و ترک تحصیل جوانان و نوجوانان این منطقه وجدان هر انسان آزاده‌ای را  به درد می‌آورد.
همه ما تحت لوای یک پرچم در این کشور زندگی می‌کنیم بر اساس قانون اساسی مردم از هر قوم و قبیله که باشند از حقوق مساوی برخوردارند و رنگ و نژاد و زبان باعث امتیاز نخواهد بود اما امروز تبعیض در حد اعلای آن در این منطقه بیداد می‌کند.
 مژدهی با طرح پرسشی تلخ به صحبت‌هایش ادامه داد و گفت: عزیزان من،  من از شما سوال می‌کنم چه تفاوتی بین جوانان استان فارس، اصفهان، بوشهر و استان‌های همجوار با استان ما وجود دارد و جوانان دیمشوک چه تفاوتی با جوانان مرکز استان دارند؟
 حتی در استان شاهدیم که تفاوت‌های بسیاری بین شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و دیشموک نیز از این قاعده مستثنی نیست و حجم عقب افتادگی در این دیار از سایر نقاط استان ملموس‌تر است.
 این نامزد انتخابات مجلس ابراز کرد: روستا زاده‌ای هستم که طعم فقر و نداری را به خوبی چشیده‌ام و امروز بیش از هر کس دیگری می‌دانم و می‌فهمم که شرایط اقتصادی فعلی عرصه را بر مردم به شدت تنگ کرده است. 
آمده ام تا آبروی و اعتبار چندین ساله‌ام را که به واسطه‌ی دعای خیر شما مردم به دست آورده‌ام هزینه رفع محرومیت مزمن  کهگیلویه بزرگ نمایم. آمده‌ام تا جوانان و نوجوانان نا امید از آینده را به زندگی امیدوار کنم.
تفرقه افکنی و جداسازی قومیت‌ها اسم رمزی است که سال‌ها با هدف تفرقه بیفکن و حکومت کن دشمنی‌ها و اختلافات قومی و قبیله ای را دوچندان کرد. 
علی مژدهی نسبت خود را با قوم گرایی مشخص کرده و گفت: همین‌جا اعلام می‌کنم طایفه‌گرایی و قوم‌گرایی در نگاه من و تفکر من جایگاهی ندارد و کسانی که به این تفکر غلط دامن می‌زنند هیچ جایگاهی در افکار و اردوگاه من نخواهند داشت. چتری خواهم بود برای همه نگاه‌ها و اندیشه‌ها و تمام ایلات و طوایف.
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1