تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۷
کد مطلب : ۴۷۲۶۹۲
کبنا گزارش می‌دهد

فیلم و تصاویر| جشنواره موسیقی فجر در کهگیلویه و بویراحمد/ شور و نشاط جشنواره موسیقی کهگیلویه و بویراحمد پس از ۶ سال وقفه

۰
کبنا ؛پس از ۶ سال وقفه، جشنواره‌های هنر‌های تجسمی و موسیقی فجر در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که برخلاف سال‌های گذشته، جشنواره در تمام شهرستان‌های استان به طور همزمان برگزار خواهد شد.
   
یاسوج، دهدشت و گچساران، میزبانان جشنواره

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص گفت: «جشنواره در شهر‌های یاسوج، دهدشت و گچساران برگزار می‌شود و گروه‌های موسیقی قشقایی، محلی، بندری و موسیقی اصیل ایرانی به اجرای برنامه خواهند پرداخت.»
حضور ۷ گروه از ۴ استان
صادق خاک‌نژاد افزود: «در این جشنواره، ۷ گروه موسیقی از استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و تهران حضور دارند و به مدت ۴ روز به اجرای برنامه می‌پردازند.»

علت وقفه ۶ ساله
وی در خصوص علت وقفه ۶ ساله در برگزاری این جشنواره‌ها، توضیح داد: «شرایط اقتصادی در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی، عدم همکاری برخی از گروه‌های موسیقی و همچنین شیوع بیماری کرونا، از جمله دلایل این وقفه بودند. علاوه بر این، برنامه‌ریزی صحیح برای گردآوری گروه‌ها همزمان با تهران نیز صورت نمی‌گرفت.»
جشنواره‌ای برای شور و نشاط

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به اهمیت برگزاری این جشنواره‌ها، گفت: «هدف از برگزاری این جشنواره‌ها، ایجاد شور و نشاط در جامعه و همچنین ترویج فرهنگ و هنر است. ‌امیدواریم که این اتفاق، زمینه‌ساز رونق هرچه بیشتر فعالیت‌های هنری در استان باشد. »
آغاز جشنواره
جشنواره هنر‌های تجسمی فجر در تاریخ ۲۶ بهمن ماه در نگارخانه باران شهر یاسوج آغاز به کار کرد و تا ۲۹ بهمن ماه ادامه خواهد داشت. جشنواره موسیقی فجر نیز از ۲۶ بهمن ماه آغاز شده و تا۱اسفند در یاسوج، دهدشت و گچساران به کار خود ادامه خواهد داد.
انتظار برای یک رویداد فرهنگی و هنری
به نظر می‌رسد که مردم استان کهگیلویه و بویراحمد، پس از ۶ سال وقفه، منتظر یک رویداد فرهنگی و هنری هستند. برگزاری جشنواره‌های فجر در این استان، فرصتی برای هنرمندان محلی است تا استعداد‌های خود را به نمایش بگذارند و همچنین مردم استان نیز می‌توانند از جدیدترین آثار هنری در حوزه‌های تجسمی و موسیقی لذت ببرند.
نام شما

آدرس ايميل شما

هنرمند
Iran, Islamic Republic of
چرا حرف نادرست میزنید بعد از کرونا همه جشنواره ها برگزار شد فیلم ما خودمون بلیط خریدیم فقط زمانشون جابجا شدن با تاخیر انجام شدن اونم بخاطر کرونا. . شش سال نمیشه دو سالی هست نیومدیم ارشاد
احمد
Belgium
سه سال پیش جشنواره موسیقی خیلی با کیفیت بهتر برگزار شد تو سالن جهاد بود و همه چی هم خوب بود
محمد ولایی
Iran, Islamic Republic of
واقعا ظلم به مردم هنر دوست ددهدشته:::: برای شهریار کریمی تبلیغ شود:::: اما دیگری اید که کمتر فردی حتی بتواند نامش را یاد بگیرد::::: از رسانه هنرمند وتواناتر نیست:::: مردم خاصه جوانان این شهرستان:::: خواستشون اغای کریمی بود::::(((( چرا بلیطهای نجومی از مردم))) گرفتند؟؟؟؟؟
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
فایل های مرتبط
1