تاریخ انتشار
يکشنبه ۳ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۵۱
کد مطلب : ۴۷۰۷۳۰
کبنا گزارش می دهد

اجلاس نماز در گچساران برگزار شد/ از فعالان عرصه نماز تجلیل شد(+تصاویر)

۰
کبنا ؛سومین اجلاس نماز با محوریت نسل نو و تمرکز بر نقش مدرسه، دانشگاه و مسجد با حضورسید آیت الله سید نصیر حسینی نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد،حجت السلام رضا قاسمی مدیرستاد اقامه نماز استان کهگیلویه وبویراحمد، سید عنایت هاشمی مهرامام جمعه گچساران، فرماندار،بخشدارمرکزی، فرمانده انتظامی،فرمانده سپاه ناحیه گچساران،جمعی از مسئولان، سید فاضل رضایی رئیس ستاد اقامه نماز گچساران وانوشیروان قیطاسی رئیس آموزش و پرورش گچساران و جمعی از دانش آموزان مدارس گچساران در سالن آزادی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز: در ابتداء این اجلاسیه پیام سید احمد زرهانی قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور قرائت شد.
برادرارجمند جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای رضا قاسمی برم سبز
 مدیر محترم ستاد اقامه نماز استان کهگیلویه وبویر احمد 

الَّذِينَ إِنْ مَكَّنَّاهُمْ فِي الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ
سلام علیکم
اقامه دین، اقامه کتاب آسمانی قرآن مجید و اقامه عدل و اقامه نماز در صدر رسالت‌های انقلاب اسلامی قرار دارند و ضامن سعادت دنیوی و اخروی امت مسلمان به شمار می‌آیند.استان کهگیلویه وبویر احمد و شهرستان گچساران از مناطق موحد پرور و دین باور به شمار می‌آیندو تمرکز بر تعمیق آموزه‌های دینی در این سرزمین پر برکت واجب اهمیت است.
برنامه ریزی برای تعلیم احکام وآثار سازنده نماز وارتباط با مراکز علمی و دانشگاهی و حوزوی و تعامل مستمر بین مدارس و مساجد و بیوت صالحه پشتوانه محکمی برای اقامه نماز و ترویج معارف آن است. همکاران گرامی با عنایت به ورود به سال تحصیلی برای ترویج فرهنگ نماز نسل نو وتحکیم پیوند خانه ومدرسه ومسجد ودانشگاه به تدابیر واقدامات زیل عنایت فرمایند:
1-روحانی فاضل آشنا به روانشناسی کودک و نوجوان برای اقامه نماز جماعت رهسپار مدارس و مراکز علمی شود .
2-طلاب علوم دینی و معلمان و مربیان امور تربیتی با دانش آموزان ارتباط دوجانبه برقرار کنند و به پرسش‌ها و شبهات آنان پاسخ دهند .
3- اتاق فکر و یا هیئت اندیشه ورز مدارس برای ترویج نماز فعال شود
4- فلسفه نماز و دلیل اقامه آن به آینده سازان تعلیم داده شود.
 5- تعلیم درست خوانی اذکار نماز در دستور کار مدارس قرار گیرد .
6- دانش آموزان در معیت مدیر و مربی امور تربیتی و یا همراه با خانواده خود در نماز جمعه و جماعت شرکت کنند و مدارس با مساجد در تعامل در تعامل باشند.
7- تشویق وتکریم نماز گزاران در مدارس ومراکز علمی مد نظر قرار گیرد.
 ۸ ترویج کتابخوانی و مطالعه و مسابقه پیرامون نماز در اولویت قرار گیرند .
9- در جلسات رسمی انجمن واولیا و مربیان برای اقامه نماز جماعت و لوازم آن در مدرسه و بهبود نمازخانه برنامه‌ریزی شود .
10- امامان جماعت مساجد و مدیران و مربیان مدارس جلسات مشترک هم‌اندیشی داشته باشند .
11- از علمای حوزه‌های علمیه و امامان جماعت مساجد در ایام الله و مناسبت‌های دینی و انقلابی برای حضور در مدارس و دانشگاه دعوت شوند .
12- از طریق فضای مجازی و رسانه‌ها اخبار مراسم اقامه نماز جماعت مدارس پخش شود .
13- مدیریت امور نمازخانه‌های مدارس به کودکان و نوجوانان واگذار شود.
 ۱۴- سخنرانی‌ها حد فاصل نماز ظهر و عصر و یا بعد از فریضه نماز کوتاه و روشن و سازنده باشد.
 15- به دانش آموزان و دانشجویان فرصت نوآوری و خلاقیت اعطا شود تا پیرامون نماز مقاله و شعر و داستان و خاطره بنویسند و یا آثار هنری دیگر تولید کنند و از آثار برتر تجلیل شود.
 16- مدیران ارشد شهرستان و عالمان و استادان دانشگاه و خیرین برجسته دینی و ورزشی و فرهنگی و علمی در صفوف نماز جماعت مدارس و مراکز علمی شرکت کنند.
 ۱۷- تمرکز مدیران و مربیان امور تربیتی و معلمان مدارس روی ایجاد انگیزه در نسل نو برای اقامه نماز باشد و از اکراه و اجبار استفاده نشود.
 لازم است دو موضوع نماز قرار گیرد.
 اول: عمل بر مبنای سند تحول اقامه نماز در افق ۱۴۰۱ الی ۱۴۲۰ ستاد و سند و برنامه ۵ ساله نماز استان در اولویت واقع شود. خوشبختانه با همت همکاران عزیز سند تحول اقامه نماز در استان تدوین شده است.
 دوم: در برگزاری دوره‌های آموزشی و جشنواره فجر تا فجر و اجرای سایر برنامه‌های مصوب با تامین و مشارکت مردم و دستگاه‌ها و حمایت شورای اقامه نماز استان و شهرستان اهتمام شود.
 توفیق همکاران گرامی را از خداوند حکیم خواستارم.
در ادامه اجلاس نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: نماز کلید بهشت خداوند است و اگر برای رسیدن به بهشت تلاش نکنیم و جامعه را به‌سوی بهشت هدایت نکنیم بدون شک ضرر بزرگی خواهیم کرد و جهنم در انتظارمان خواهد بود.
 آیت‌الله سید نصیر حسینی افزود: هدف انسان باید به آرامش رسیدن آن‌هم در پرتو تعالیم الهی باشد ولی برخی‌ها مسیر را بد انتخاب می‌کنند و فکر می‌کنند که با ظلم و ستم می‌توان به آرامش رسید درحالی‌که راه رسیدن به آرامش و بهشت همین نماز است.
آیت‌الله حسینی بیان کرد: بنابراین اگر بخواهیم زندگانی دنیا زیبا شود و از این مشکلات و معضلات هم دوری‌کنیم، پس راهش نماز است چراکه قلب‌ها باید با نماز به آرامش برسد. مهم این دست که به آرامش حقیقی برسیم که این مهم با ذکر خداوند به دست می‌آید و بالاترین ذکر خداوند هم نماز است.
نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: باید توجه کرد که مهم‌ترین عامل به آرامش رسیدن انسان معنویت است و نماز به دلیل تأثیرگذاری بر فرد و اجتماع و همچنین تربیت روح و روان در همه شرایط بر انسان واجب است چرا انسان می‌تواند همه حال خودش را در محضر خداوند ببیند.
وی در ادامه تصریح کرد: اگر بخواهیم موضوعاتی همچون بزهکاری، طلاق اعتیاد، ولنگاری، بی‌حجابی، فساد، فحشا و... را از جامعه دور کنیم باید تلاش کنیم و معنویت را گسترش داد و در جامعه نماز را برپا داریم چراکه نماز جامعه را از منکرات و فحشا پاک می‌کند.
آیت‌الله حسینی خاطر نشان کرد: بااین‌وجود نیز نماز رشد فکری، علمی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را به همراه دارد و از تقوا به‌عنوان مهم‌ترین پایه تقوا یاد می‌شود و آن موضوعی که انسان را به سمت خداوند هدایت می‌کند نماز است و نماز است که جامعه را به‌سوی توسعه و پیشرفت سوق می‌دهد.
نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد:باید توجه کرد که در مسائل اقتصادی تلاش، کوشش و رعایت فرمول‌های اقتصادی لازم است اما بخشی هم به رعایت تقوای الهی برمی‌گردد.امروز 60 درصد از مناطق غزه زیر بمباران رژیم صهیونیستی ویران‌شده است در جنگ جهانی دوم ۷۵ میلیون انسان کشته شد و عمده کشورها ویران شد آن‌هم به دست خود انسان‌ها ولی در کنار رشد علمی و صنعتی جوامع، اخلاق و معنویت رشد نکرده است و امروز هم به‌راحتی نظام سلطه و کشورهای مستکبر دست به کشتار انسان‌ها در عالم می‌زنند.
وی در ادامه افزود: اینکه بخواهیم به آرامش و توسعه برسیم و جامعه عاری از معضلات اجتماعی و ناهنجاری‌ها باشد باید فرزندانی اهل نماز تربیت کنیم، چراکه همه احکام خداوند در راستای منافع انسان‌ها و سعادت حقیقی بشر است.
آیت‌الله حسینی گفت: یکی از اوصاف امام معصوم علیه‌السلام این است که امام از خود انسان به انسان دلسوزتر است. مقاومت در مقابل دستورات خداوند یک مقاومت جاهلانه است و خداوند می‌خواهد انسان‌ها در پرتو نماز و احکام الهی به سعادت دنیا و آخرت برسند و امروز ترویج معنویت در جامعه راهکار مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است.
وی تصریح کرد: عده‌ای که امروز شعار زن، زندگی و آزادی سر می‌دهند بدانند که زن و آزادی مقدس هستند و کلمات حقی هستند که دشمن می‌خواهد با افکار باطلش آن‌ها را خدشه‌دار، زنان مسلمان را تحقیر و درنتیجه ترویج برهنگی کند. آزادی که در آن حجاب نباشد هیچ معنایی ندارد و انسانی که بخواهد با معنوی زندگی کند چنین اجازه‌ای به خودش نمی‌دهد که بی‌حجاب باشد.
نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: لذا آن آزادی که حکومت منحوس پهلوی از آن دم می‌زد بازور چادر را از سر زن مسلمان می‌کشید؛ اما آزادی در بیان امام علی علیه‌السلام آن است که هرکسی شهوت‌ها را پشت سر گذاشت و تابع هوای نفس نشد آزاد است و نه آنکه خودش را اسیر هوای نفس و شیطان کند.
گفتنی است در پایان از فعلان عرصه نماز
حوزه پزشکی:دکتر حسین عسکری رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران، دکتر ساسان مرادی، دکتر علی اکبر صابری نژاد، دکتر طیبه باباویی
حوزه خبر و رسانه: حبیب الله قلندری اصل از کبنانیو
دستگاه های اجرایی:عبدالله روشن ضمیر(معاون برنامه ریزی فرماندار) سید نوید حسینی(امور فرهنگی شهرداری ) و حکیمه حسینی(فرمانداری گچساران)
حوزه نفت و گاز:غلامرضاکمالی مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز و ملک حسین شیخ ممو (رئیس روابط عمومی نفت گچساران)
همچنین ازفعالان عرصه نمازدر حوزه بازار و اصناف، دانشجویی، کارگران نیز با لوح تقدیر، تجلیل بعمل آمد.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه ،حتی دربحث نماز،هم قومی عمل می شود ، بنظر می رسد جهت ترویج عدالت،وایجاد انگیزه موضوع عبادت ونماز،،تشکیلات نماز شهرستان نیاز به تغییر وتحول جدی دارد تااین فریضه الهی دجار انحصار وتنگ نظری نگردد ..
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1