تاریخ انتشار
جمعه ۱ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۵۹
کد مطلب : ۴۷۰۶۵۲
استاندار کهگیلویه و بویراحمد؛

جوانب تپه دمالی سروک بررسی می شود / احمدزاده: مردم با یک امیدی این زمین ها را خریده اند ولی بلاتکلیف مانده اند

۱
کبنا ؛
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از تپه دمالی سروک شهرستان بویراحمد گفت: باید کار کارشناسی انجام گیرد و در جلسه ای جوانب موضوع از جمله برآورد هزینه ها و اعتبارات مورد نیاز و هزینه کرد مردم باید بررسی شود.
به گزارش کبنا نیوز، استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه فرماندار و بخشدار مرکزی بویراحمد، معاون بنیاد مسکن استان از تپه ۲۰ ساله دمالی سروک بازدید کردند.
در این بازدید استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال 1373 سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان کهگیلویه و بویراحمد برای ساخت 3 هزار واحد مسکن روستای استان دستور داده شد. در یاسوج تپه سروک را برای این کار انتخاب کردند، این زمین از منابع طبیعی به بنیاد مسکن واگذار شده، بنیاد مسکن بعد از مدتی خیابان کشی ها را آغاز کرده ولی نیمه تمام مانده است.
وی افزود: حدود 230 قطعه واگذار شده، تمام زمین ها نیازمند خاکبرداری و ایجاد زیرساخت است، همه مطالعات دیده نشده و هنوز بررسی فنی پروژه تمام نشده است، همچنین باید ابعاد کار را در جلسات بعدی بررسی کنیم.
  
احمدزاده اظهار کرد: در دولت های گذشته به این پروژه ورود کرده اند ولی نتیجه ای نگرفته اند، مردم با یک امیدی این زمین ها را خریده اند ولی بلاتکلیف مانده اند، باید تصمیم بگیریم و اگر با حمایت دولت امکان ساخت و ساز هست هر چه سریعتر مردم را از بلاتکلیفی دربیاوریم.
وی گفت: قبلا مردم روستای سروک نسبت به این پروژه معترض بودند ولی معارض حل شده، شورای روستای سروک نیز اعلام حمایت کرده است، این تپه استعداد داشته که به یک تفرجگاه عمومی برای مردم ایجاد شود ولی در هر حال این کار انجام نگرفته و مردم باید تعیین تکلیف شوند.
احمدزاده بیان کرد: در دوره ای قرار بوده مردم را جابجا کنند و این منطقه به تفرجگاه عمومی تبدیل شود، ولی این کار انجام نگرفته است. باید کار کارشناسی انجام گیرد و در جلسه ای جوانب موضوع از جمله برآورد هزینه ها و اعتبارات مورد نیاز و هزینه کرد مردم باید بررسی شود و این تپه تعیین تکلیف شود.

صالح پور رئیس شورای روستای سروک نیز در خصوص این پروژه گفت: بنیاد مسکن 21 هکتار زمین واگذار کرده است، یکی از ایرادات این است که بنیاد مسکن سرانه ها را به صورت استاندارد رعایت نکرده است.
متأسفانه از 750 قطعه ای که در اینجا واگذار شد، فقط 11 قطعه به مردم سروک داده شد، در حالی که وقتی پروژه ای در زمینی واگذار می شود باید مردم همان منطقه در اولویت باشند.
وی گفت: اعتراضات مردم روی این است که این فضا را برای یک پروژه عام المنفعه مثل بیمارستان یا پارک تفریحی قرار دهند.
وی بیان کرد: یکی دیگر از مسائل این است که اگر مردم بخواهند زمین خود را تسطیح کنند حداقل باید بالاتر از 200 میلیون تومان هزینه کنند. با توجه به شرایط سختی که وجود دارد، هیچ دستگاه خدمات رسانی نمی تواند به این منطقه خدمات رسانی کنند، بنابراین مردم نگران این وضعیت هستند.

یکی از اهالی سروک گفت: بیشتر از 20 سال است که ما بلاتکلیف این تپه هستیم، از جمله مشکلاتی که این منطقه دارد این است که ایجاد فاضلاب امکان پذیر نیست، همچنین بحث زیرساخت های جاده ای، برق و گاز وجود دارد.
وی بیان کرد: ما 20 سال پیش برای قطعه زمین 150 هزار تومان پول دادیم، اگر همان موقع از جای دیگری زمین می خریدیم، برایمان فایده بیشتری داشت.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
جناب
تپه ، تپه است
باید تپه بماند .
هنوز درخت های آن معلوم است .
با این کار مجوز تپه خواری را باب می کنید .
بیایید شمال یاسوج ،ببینید که بعضی چطور دارند درخت های بلوط را کم کم می برند و برای تصرف در آینده آماده می شوند .
سیسخت
Iran, Islamic Republic of
پول وخسارت مردم رابه نرخ روزحساب کنندبهشون بدن...بیشترازچای دبش که نمیشه🤔
احسان
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای استاندار زمین خواری را قانونی می کند ...
حسین
Iran, Islamic Republic of
این دونفر بعد ازعید انشالله نیستند بغیراز تغیر هیچ چیزی ذوای درمان نیست ضعیف و ناتوان در هرکاری....
محمد
Iran, Islamic Republic of
تمام زمینها به قوم خویش مسئولان قبلی از نقاط دیگر استان داده شده.این تپه را تخریب کرده اند .جاده دسترسی نداره اب برق گاز از کجا باید تامین بشه.یک پارکی در آنجا ایجاد کنید
Iran, Islamic Republic of
به جابی این همه هزینه برای خیابان کشی و ....یه جای دیگه زمین صاف می خریدید این همه مشکلات هم پیش نمی امد تپه دمالی جز منابع طبیعی هست نه جای ساخت و ساز
دهیار
Iran, Islamic Republic of
اقای اکبری تبار تا حالا چه کار مثبتی انجام دادی
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
فایل های مرتبط
1