تاریخ انتشار
سه شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۴۹
کد مطلب : ۴۶۹۷۹۴
در بازدید فرماندار بویراحمد و مسئولان استانی مطرح شد؛

ضرورت تزریق اعتبار برای سه پروژه مهم شهرستان بویراحمد / تکمیل پروژه پل سریز نیازمند نقدینگی است / فرماندار: چهارخطه شدن محورهای یاسوج تحول بزرگی در توسعه مرکز استان ایجاد خواهد کرد

۰
کبنا ؛
علیرغم تلاش های زیاد پس از انقلاب اما کهگیلویه و بویراحمد هنوز به شدت نیازمند کار است، یکی از مولفه های اصلی توسعه هر استانی جاده سازی است، تا زمانی که راه های مواصلاتی استان به حدی از استاندارد خود نرسند، نمی توانیم پذیرای توسعه استان باشیم، سه پروژه مهم راه‌سازی در شهرستان بویراحمد نیازمند تزریق اعتبار هستند.
به گزارش کبنا نیوز، علی‌محمد روستا معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه محمد راستا مدیرکل راه و شهرسازی استان و شهرام مهدوی‌مطلق فرماندار شهرستان بویراحمد از سه پروژه مهم راه‌سازی در شهرستان بویراحمد بازدید کردند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این بازدید گفت: پروژه پل سریز در باند دوم محور یاسوج سمیرم، شروع به کار شده و به نسبت اعتبارات پیشرفت خوبی داشته است، تنها مشکل این پروژه کمبود اعتبار است که اگر به موقع تزریق نشود ممکن است کار کند یا تعطیل شود.
محمد راستا افزود: دومین پروژه‌ای که از آن بازدید شد، تقاطع غیرهمسطح مهریان در جاده یاسوج است که پیشرفت ۴۰ درصدی دارد، این پروژه مشکل کمبود اعتبار دارد که پیگیریم و نیازمند تخصیص به موقع اعتبارات هستیم، مشکل دیگر این پروژه معارضات مردمی است.
راستا تصریح کرد: پروژه سوم، پل دوم محور یاسوج سمیرم در بنسنجان است، که مبلغ قرارداد آن ۸۳ میلیارد تومان است، کیفیت کار خوب است و تنها مشکل کمبود اعتبار است، چون هزینه‌های راه‌سازی بسیار بالا است و نیاز به تزریق و تخصیص به موقع اعتبار هستیم. اگر اعتبار به موقع نرسد، پیشرفت پروژه با مشکل مواجه می‌شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان، با بیان اینکه راه و شهرسازی بیشترین پروژه و اعتبار را در دست اجرا دارد از تخصیص  اعتبارات قطره چکاتی به پروژه های بزرگ انتقاد کرد و گفت مشکل اساسی ما کمبود نقدینگی است که روند تملک ها را کند و کل پروژه را معطل می کنند.
علی‌محمد روستا معاون عمرانی استاتدار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این بازدید، مشاور، پیمانکار و تیم کاری پروژه را مورد سئوال قرار داد و نکات فنی بسیار مهمی را به آنها یادآور شد.
بعد از آن پروژه های پل مهریان و پل بنسنجان، نیز مورد  بررسی قرار گرفتند و از نزدیک مشکلات آنها مورد بازدید و بازرسی قرار گرفت.
روستا اظهار کرد: محل احداث پل سریز در جاده یاسوج به اصفهان یکی از نقاط حادثه خیز و خطرناک استان است که در این سال‌ها شاهد بروز تصادفات و حادثه تلخ و دلخراش زیادی بودیم.
وی افزود: این مسیر یکی از حادثه‌خیزترین مسیر‌های استان است و به عنوان کریدور شمال به جنوب، بار ترافیکی بسیار زیادی را محتمل می‌شد.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این پروژه بعد از سال‌ها معطلی در سفر اول دولت سیزدهم به استان جزء مصوبات سفر قرار گرفت و کلنگ آن ۲۰ بهمن ماه سال گذشته با اعتبار اولیه ۷۷۰ میلیارد ریال به زمین‌زده شد و در حال حاضر پروژه فعال و کار با کیفیت خوبی در حال انجام است.
روستا با اشاره به اینکه باند دوم پل سریز به طول ۱۵۰ متر به همراه پنج دهنه است، ادامه داد: تأکید ما بر سرعت بخشی در روند اجرای این پروژه برای کاهش تلفات و حوادث جاده‌ای بوده اما کمبود اعتبار مشکل جدی این پروژه است.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: پروژه دوم تقاطع غیرهمسطح مهریان در جاده یاسوج - اقلید دیگر پروژه‌ای بود که مورد بازدید قرار گرفت، مبلغ مطالبات پیمانکار ۷۲۰ میلیارد ریال اعلام شده که مربوط به سال‌های قبل است.
وی با اشاره به پیشرفت ۴۰ درصدی تقاطع مهریان، ابراز کرد: مطالبات پیمانکار در این پروژه انباشته شده است اما با وجود این مشکلات پروژه فعال و پیمانکار در حال انجام کار است.
روستا بیان کرد: معارض مردمی اطراف پروژه وجود دارد که ارزیابی انجام شده است اما بخشی از طلب مردم به خاطر اراضی واگذاری همچنان مانده است.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: پل دوم بنسنجان به جاده یاسج اصفهان متصل می‌شود که ۸۳۰ میلیارد ریال قرارداد پروژه بوده که در سال جاری منعقد شده و پیمانکار محلی در حال کار است.
روستا عنوان کرد: مشکل کمبود اعتبار و معارض در این پروژه مانند سایر پروژه‌ها هم وجود دارد و پیمانکار هم هیچ پولی دریافت نکرده اما علی رغم عدم اختصاص اعتبار پروژه فعال است، ‌امیدواریم با تخصص اعتبار شاهد شتاب در روند احداث این پروژه‌ها باشیم.
وی تصریح کرد: در دولت سیزدهم تمام مسیر‌های منتهی به یاسوج تبدیل به کارگاه عمرانی شده است و طرح‌هایی همچون کمربندی یاسوج، ورودی یاسوج از سمت سرآبتاوه، جاده تنگاری، جاده یاسوج به سپیدار تا سادات، مسیر یاسوج به شیراز، پل‌های سوم و چهارم یاسوج، پروژه‌های مسکن ملی و سایر پروژه‌ها از جمله پروژه‌های بزرگ حوزه یاسوج هستند.
روستا تأکید کرد: با تکمیل این پروژه‌ها و شروع چهارخطه شدن‌محور‌های یاسوج، تحول بزرگی در توسعه مرکز استان ایجاد خواهد شد.
شهرام مهدوی مطلق فرماتدار بویراحمد، در این بازدید با تشکر از معاون عمرانی استاندار گفت: بازدید های سرزده  از پروژه ها و خصوصا پروژه های بزرگ به طور مرتب ادامه خواهد داشت.
مهدوی مطلق افزود: در متمم سفر اول ریاست جمهوری و در سفر دوم ریاست جمهوری اعتبارات بسیار خوبی برای راه های ورودی و خروجی مرکز استان پیش بینی و مصوب شده که به تدریج ابلاغ خواهند شد.
فرماندار بویراحمد در این خصوص اضافه کرد که علی رغم همه مشکلات موجود، ولی الحمدالله در حوزه راه و شهرسازی، در این دولت کلیه مسیرهای منتهی به یاسوج تبدیل به کارگاه عمرانی شده است.
مهدوی مطلق پل های مهریان، بنسنجان و سریز، کمربندی یاسوج، ورودی یلسوج از سرابتاوه، جاده تنگاری، جاده یاسوج به سپیدار تا سادات، جاده یاسوج به شیراز، پل های سوم  و چهارم یاسوج، پروژه های مسکن ملی  و ... را از جمله پروژه های بزرگ حوزه یاسوج بر شمرد و گفت با تکمیل این‌ پروژه ها و شروع چهارخطه شدن‌ محورهای یاسوج، تحول بزرگی در توسعه مرکز استان ایجاد خواهد کرد.
مولایی پیمانکار پروژه پل سریز نیز گفت: مبلغ اولیه پروژه پل سریز ۷۴ میلیارد تومان است، که با کمی تعدیل پروژه با مبلغ قرارداد ۲۰۰ میلیارد تومان به اتمام می‌رسد، پروژه از تیرماه ۱۴۰۲ شروع شد و تاالان ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
مولایی اظهار کرد: پروژه مشکلات و معارضات زیادی داشت، در شرایط سخت کار انجام گرفت و محل حادثه خیزی است، کف رودخانه کاملاً سنگی است و برای حفاری زمان‌بر است، تا الان دو پایه اصلی پل حفاری شده و یکی از پایه‌ها قرارداده شده است، در کل ۱۳ شمع کوبی داریم که باید انجام گیرد.
مولایی افزود: یکی از مشکلات این پروژه کمبود اعتبار است، تا الان مبلغ ۴ میلیارد تومان اوراق اسناد خزانه سال ۱۴۰۵ داده شده، با وجود اینکه پروژه نیاز به نقدینگی دارد، کار کردن با اسناد خزانه بسیار سخت است، پروژه ۲۵ میلیارد تومان کارکرد دارد، مبلغ ۸ میلیارد تومان ضمانت نامه پیش پرداخت ارائه دادیم، ۳ درصد آن پرداخت شده و ۱۱ درصد آن باقی مانده است.
پیمانکار پروژه اظهار کرد: با توجه به اهمیت پروژه که در نقطه حادثه خیزی در حال کار هستیم، توقع داریم کارفرما نهایت همکاری را با این پروژه انجام دهد و با مدیریت آقای راستا که واقعاً پای کار هستند، صورتجلسات و کارکرد پیمانکار به موقع انجام شود تا روند پروژه به سرانجام برسد.
نام شما

آدرس ايميل شما

برای ثبت درتاریخ
United States
آیا مسایل مطالعاتی از نظر مهندسی واستحکام و مصالح ومطالعات خاک شناسی آب و.... انجام میشود؟!!!!؟؟
Iran, Islamic Republic of
خیلی عجیبه معاون عمرانی داره با متر، قطر میلگرد رو اندازه میگیره
Iran, Islamic Republic of
معاون عمرانی با متر قطر میلگرد رو اندازه میگیره
محند
Iran, Islamic Republic of
الان ۷ماه حقوق نگرفتیم تو همین شرکتای ک دارین تبلیغشون رو میکنید ازمهندسش بگیر تا کارگرش خجالتم خوبه ادعای کارگاه کردن استان اونم موقعی ک هیچ پولی نیست بهتره دوستانی ک نمیتونن پولی جذب کنن برای استان برن کنار شده استان فقط رانت و پست و مقام رانت از خدا بترسین کبنا نیوز بهتره مستقل بری تو همین کارگاه ها ک گفتی ببینی چ خبره
تنگ سه ریر
Iran, Islamic Republic of
سلام ما راخدمت استاندار محترم برسانید بفرمایید درمراسم کلنگ زنی این پل فرمودید مژده به مردم تنگ سه ریز بدهید که بودجه راه ورودی تنگ سه ریز اماده هست وهمزمان باشروع پل ورودی این روستا هم کار می شود اما بعد از حدود حدود ۱۱ ماه مسولین هنوز جاده بسته هست ومی گویند نه طرحی برای این ورودی اماده شده ونه بودجه ای اختصاص داده شده بعداز چهار سال هنوز ورودی روستا بسته هست
تنگ سه
Iran, Islamic Republic of
مجدد سلام کبنا لطفا پیامم راحذف نکنید
درکلنگ زنی این پروژه استاندار محترم فرمودند به مردم تنگ سه ریز مژده دهید همزمان باشروع پل ورودی تنگ سه ریر هم شروع می شود.بهمن تاالان هیچ کاری نشد تازه می گویند نه بودجه ای برای این ورودی اختصاص داده شده ونه طرحی برای این ورودی اماده شده ما مژده به مردم دادیم طبق فرمایش شما اما....
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
فایل های مرتبط
1