تاریخ انتشار
جمعه ۳ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۶
کد مطلب : ۴۶۹۶۶۳
کبنا گزارش می‌دهد

بازگشت آوارگان غزه به منازلشان (+ فیلم و تصاویر )

۰
کبنا ؛ رژیم صهیونیستی برگزاری جشن توسط خانواده‌های اسرای فلسطینی و فیلمبرداری از آنرا ممنوع اعلام کرد.
به گزارش کبنا، شبکه تلویزیونی الجزیره از محاصره منازل مسکونی اسرای فلسطینی در قدس اشغالی توسط پلیس رژیم صهیونیستی خبر داد.
خبرنگار الجزیره همچنین از ممانعت پلیس برای پوشش زنده جشن آزادی اسرای فلسطینی خبر داد و نوشت: پلیس مانع تجمع اعضای خانواده، بستگان و همسایگان برای برگزاری جشن می شود.
این رسانه قطری نوشت: هدف پلیس اسرائیل از ممانعت از برگزاری جشن توسط فلسطینی ها و فیلمبرداری از آن، جلوگیری از انتشار پیام پیروزی است.
    
روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» نیز از حمله پلیس رژیم صهیونیستی به خانواده‌های اسرای فلسطینی در نزدیکی زندان «اوفر» در کرانه باختری و تلاش برای پراکنده کردن آنها با گاز اشک آور خبر داد.
 حمله رژیم صهیونیستی به خانواده های فلسطینی با گاز آشک آور
براساس گزارش رسانه‌ها، اسرای فلسطینی به زندان «اوفر» منتقل شده اند تا از آنجا آزاد و به منازل خود در کرانه باختری یا قدس اشغالی برگردند.
ساعاتی پیش، اداره امور اسرای فلسطینی در بیانیه‌ای اعلام کرد که اولین گروه از اسرای فلسطینی که ۳۹ نفر هستند امروز ‌و بر اساس توافق آتش بس انجام شده، آزاد خواهند شد.
منابع خبری اعلام کردند که این اسرا ۲۴ زن و ۱۵ کودک هستند.
یش از هفت دهه اشغالگری رژیم صهیونیستی و پایبند نبودن آن به معاهدات بین المللی و اصول انسانی نشان داد که چیزی جز مقاومت مسلحانه، پاسخ اشغالگری نیست.
مقاومت فلسطین، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و دیگر مناطق سرزمین های اشغالی، در هفت اکتبر(۱۵ مهر) عملیات طوفان الاقصی را علیه این رژیم آغاز کرد.
رژیم صهیونیستی مطابق معمول با قتل عام غیرنظامیان و بمباران مناطق مسکونی به عملیات رزمندگان مقاومت پاسخ داد.
جنایات رژیم صهیونیستی واکنش شدید مردم آزاده جهان و مسلمانان را در سراسر جهان در پی داشت و بسیاری از دولت ها و نهادهای بین المللی نیز مجبور به تبعیت از افکار عمومی و محکوم کردن این جنایات شدند.
علیرغم فشار افکار عمومی جهان، بسیاری از دولت های غربی از جمله دولت های انگلیس، فرانسه، آلمان و آمریکا بر حمایت همه جانبه و بی قیدوشرط از جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین تاکید کردند.
رژیم اشغالگر اواخر هفته گذشته، شکست در عملیات خود علیه مقاومت فلسطین را پذیرفت و تسلیم مقاومت شد.
آتش‌بس چهار روزه بین رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت حماس در نوار غزه از ساعت ۷ صبح امروز جمعه (به وقت محلی) آغاز شد.
سرایاالقدس: هرگونه نقض آتش بس با پاسخ مناسب مواجه خواهد شد
گردان‌های سرایاالقدس اعلام کرد که ما به توافق آتش‌بس پایبند هستیم اما هرگونه نقض توافق با پاسخ مناسب مواجه خواهد شد.
به نقل از المیادین، ابوحمزه، سخنگوی نظامی سرایاالقدس در اظهاراتی گفت که در طول ۴۸ روز مقاومت فلسطین شهرها ومناطق صهیونیست‌نشین را با صدها راکت و خمپاره هدف قرار داد.
وی تاکید کرد که مقاومت لبنان ضربات مهلکی به دشمن زد و اتفاقات آینده بزرگ‌تر خواهد بود.
ابوحمزه افزود: در عراق پایگاه‌های آمریکایی مورد هدف قرار گرفتند و یمنی ها نیز دریای سرخ را به آغوش عربی باز گرداند .یمنی‌ها به به دشمن گفتند که حق تصرف قانونی در دریای سرخ برای ما بوده و برای شما نبوده ونخواهد بود.
وی در بخش دیگری خاطرنشان کرد: کرانه باختری بخش جدایی‌ناپذیر نبرد دفاع از شرف عربی و اسلامی بوده و خواهد بود.
سخنگوی سرایاالقدس همچنین گفت: توقف عملیات نظامی در مدت آتش‌بس انسانی را تا زمان پایبندی دشمن اعلام می‌کنیم و هرگونه نقض توافق با پاسخ مناسب مواجه خواهد شد.
پیش از این اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در اظهاراتی گفت که که ملت بزرگ فلسطین با استقامت ‌و پایداری حماسه آفرید و مبارزان ما به دشمن ضربه زدند.
وی تاکید کرد: با عزت و افتخار توانستیم با دشمن مقابله کنیم و اراده آن را بشکنیم و طرح‌هایش را با شکست مواجه کنیم.
هنیه خاطرنشان کرد که شهدا بهای آزادی و استقلال هستند.
رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: دشمن شرط بسته بود که اسرایش را با سلاح، قتل ونسل‌کشی بازگرداند. اکنون دشمن شروط مقاومت را پذیرفت اراده ملت شجاع ما منجر به آتش بس شد.
هنیه در بخش دیگری تاکید کرد: تحت نظارت برادرانمان در قطر و مصر وارد مذاکرات سختی شدیم و آن را با مسئولیت‌پذیری و توازن اداره کردیم. تاکید می کنیم که تا زمان پایبندی دشمن به اجرای توافق پایبند هستیم. از قطر ومصر تقدیر و تشکر می‌کنیم و بر ضرورت تداوم تلاش‌های بین‌المللی برای برآورده کردن حقوق ملت فلسطین تاکید می‌کنیم.
اسماعیل هنیه با تاکید بر وحدت ملت فلسطین از موضع عربی و اسلامی در عدم دخالت در سرنوشت غزه تقدیر کرد.
وی گفت که ملت فلسطین وارد نبرد آزادی در غزه، قدس اشغالی و تمام مناطق فلسطینی شده است.
هنیه همچنین از مقاومت لبنان، یمن و عراق تقدیر و تشکر کرد.
بازگشت آوارگان غزه به منازلشان
به نقل از شبکه المیادین، ارتش رژیم صهیونسیتی با نقض آتش بس، همچنین اقدام به تیراندازی و شلیک گلوله توپ برای جلوگیری از بازگشت آوارگان از طریق جاده صلاح الدین کرده است. صدای تیراندازی شدیدی هم در گذرگاه کرم ابوسالم در شرق شهر رفح شنیده شده است.
خبرگزاری سما نیوز در خبری فوری اعلام کرد: نیروهای اشغالگر اقدام به تیراندازی به طرف صدها آواره فلسطینی کرده است که درصدد بازگشت به منازلشان در شرق المغازی واقع در مرکز نوار غزه بوده اند.
این خبرگزاری به نقل از منابع محلی همچنین گزارش داد بر اثر شلیک تک تیراندازهای صهیونیست در چهارراه مجتمع تفریحی النور در اتوبان صلاح الدین (از شمال به جنوب غزه) به طرف فلسطینی هایی که درصدد بازگشت به خانه هایشان در شهر غزه و شمال نوار بودند، دو فلسطینی زخمی شدند.
خبرگزاری فلسطینی سما نیوز، نیز با اعلام بازگشت خانواده های فلسطینی به خانه هایشان پس از آغاز اجرای آتش بس موقت، گزارش داد این خانواده ها اعلام کرده اند: تهدیدات رژیم صهیونیستی نمی تواند باعث ارعاب و جلوگیری از بازگشت ما به شهرها و خانه هایمان شود.
    
این خبرگزاری همچنین تصاویر تهیه شده توسط شهروند خبرنگاران فلسطینی از پل وادی غزه را منتشر کرده است که آوارگان با پای پیاده در حال بازگشت به خانه هایشان هستند.
    
از سوی دیگر، شبکه صهیونیستی "کان" گزارش داد که ارتش رژیم اشغالگر 13 کارگر فلسطینی از اهالی غزه را در منطقه الخلیل در کرانه باختری بازداشت کرده است.
 آتش‌بس چهار روزه بین رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت حماس در نوار غزه از ساعت ۷ صبح امروز جمعه (به وقت محلی) آغاز شد.
این آتش بس قرار بود روز پنج‌شنبه ساعت ۱۰ به وقت محلی در غزه اجرایی شود که به دلیل آنچه مسائل فنی و لجستیک عنوان شده با یک روز تاخیر از امروز جمعه در غزه اجرایی شد. مقاومت فلسطین، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و دیگر مناطق سرزمین های اشغالی، در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) گذشته عملیات طوفان الاقصی را علیه این رژیم آغاز کرد. رژیم صهیونیستی مطابق معمول با قتل عام غیرنظامیان و بمباران مناطق مسکونی به عملیات رزمندگان مقاومت پاسخ داد. این رژیم در نهایت، شکست در عملیات خود برای آزادسازی اسرایش را پذیرفت و تسلیم مقاومت شد.
   
 تصاویر هوایی از ویرانی‌ها در غزه و بازگشت شماری از ساکنان به محله‌های خود
    
 بازگشت شماری از فلسطینی ها به غزه پس از اعلام آتش بس
  
 انتقال اولین دسته از اسرای فلسطینی برای مبادله اسرا
نام شما

آدرس ايميل شما

مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

در دو انتخابات اخیر (۱۳۹۸ و ۱۴۰۰) رکورد کاهش مشارکت شکسته شد و اصولگرایان پیروز میدانی ...
عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در زمانی که بسیاری از جوانان در مکان ‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک نمی‌توانند راهی ...
1