تاریخ انتشار
شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب : ۴۶۸۸۵۵
کبنا گزارش می‌دهد

مراسم یوم الله ۱۳ آبان در یاسوج (+ تصاویر و فیلم )

۱
کبنا ؛
مراسم یوم الله ۱۳ آبان «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد و تمامی شهرستان های استان، با شعار محوری «نظم نو جهانی با نسل آرمانی» برگزار شد.
  

به گزارش کبنا نیوز، صبح امروز (13 آبان 1402) با حضور آحاد مردم استان کهگیلویه و بویراحمد مراسم یوم الله ۱۳ آبان «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» برگزار شد.
    
سید محمد حسینی_ معاون پارلمانی رئیس جمهور_ در این آئین،گفت: کشور‌هایی همچون اسرائیل، آمریکا و ایادی استکبارش که تا دیروز خود را حامی حقوق زنان و کودکان میدانستند امروز مردم بی‌دفاع فلسطین به ویژه زنان و کودکان مظلوم را به فجیع‌ترین شکل ممکن قتل عام می‌کنند.
 حسینی اظهار کرد: ۱۳ آبان ۱۳۵۷ خورشیدی یکی از خاطره انگیزترین روز‌های انقلاب شکوهمند اسلامی است که دانش‌آموزان در اعتراض به رژیم پهلوی و دخالت‌های آمریکا به صحنه آمدند و مورد آماج حملات قرار گرفتند و فرزندان این مرز و بوم به خاک و خون کشیده شدند.
وی افزود: در چنین روزی حدود ۴۵ سال قبل، تعدادی از دانش‌آموزان به شهادت رسیدند و این خون‌ها سبب سرنگونی طاغوت شد و شهادت حدود ۳۶ هزار دانش‌آموز در راه انقلاب کم نیست.
حسینی بیان کرد: امروز در بیش از ۱۲۰ شهر ایران اسلامی علیه ظلم‌های آمریکا و اسرائیل شعار سر داده می‌شود، آمریکایی که در همین یک ماه اخیر چه حمایت‌هایی که از صهیونیست انجام داده است.
معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: نیرو‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه عملیات غافلگیر‌کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز و شکست سنگینی به ارتش اسرائیل وارد کردند و این شکست قابل جبران نیست.
وی ادامه داد: این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت در حال بمباران این منطقه است.
حسینی اضافه کرد: امروز فلسطین به سلاح‌های مختلف تجهیز شده است و همچون سال‌های گذشته نیست که جواب بمباران و حمله اسرائیل را با دست خالی و سنگ می‌داد، اکنون با پهپاد جواب اسرائیل را می‌دهد.
وی گفت: امروز محور‌های مقاومت از جمله یمن، عراق و سوریه و لبنان بر علیه رژیم صهیونسیتی به میدان آمده‌اند و برای بسیاری از کشور‌ها در غرب و شرق، جنوب و شمال اثبات شده که این حمله محکوم است.
مدعیان حقوق بشر؛ قاتل امروز زنان و کودکان فلسطینی شده‌اند
معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: بمب‌های یک تنی بر سر زنان و کودکان بی‌دفاع فلسطین ریخته می‌شود و تنها جرم آنها‌ایمان است و اینکه تنها در کشورشان زندگی می‌کنند، هرکس در برابر زیاده خواهی آنها‌ایستادگی کند لقب تروریست به آن‌ها داده می‌شود.
حسینی ابراز کرد: سال گذشته نیز استکبار سعی داشت ایران را به آشوب بکشد اما ورق برگشت و همه دسیسه‌های آن‌ها با شکست مواجه شد.
وی تأکید کرد: مردم ایران در سراسر کشور اسلامی مطالبه جدی برای پایان حضور اسرائیل در فلسطین و اخراج سفرای آن‌ها در کشور‌های مختلف دارند.
معاون پارلمانی رئیس جمهور در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: اگر کودتای ۲۸ مرداد سال ۳۲ و جنایات آمریکا در سایر نقاط جهان و حمایت از داعش را هم نادیده بگیریم، حمایت آمریکا در یک ماه گذشته از اسرائیل به خوبی هویت آن‌ها را نمایان کرد.
محمد حسینی افزود: امروز فلسطین به سلاح‌های مختلف تجهیز شده است و مثل سال‌های گذشته نیست که جواب بمباران و حمله اسرائیل را با دست خالی و سنگ می‌داد، اکنون با پهپاد جواب اسرائیل را می‌دهد.
وی ادامه داد: امروز محور‌های مقاومت از جمله یمن، عراق و سوریه و لبنان بر علیه رژیم صهیونسیتی به میدان آمده‌اند و برای بسیاری از کشور‌ها در غرب و شرق، جنوب و شمال اثبات شده که این حمله محکوم است.
حسینی با بیان اینکه اسرائیل، چون یک شکست مفتحانه را پذیرفته‌است با حمایت آمریکا، انگلیس و فرانسه دست به جنایات وسیع بر علیه فلسطینیان‌زده است گفت: نزدیک به چهار هزار کودک و دو هزار زن در فلسطین به شهادت رسیده‌اند و کشور‌های مدعی حقوق بشر و حقوق زن یا سکوت کرده یا هم در حال حمایت از این جنایات هستند.
معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: همه مردم کشور‌های مسلمان خون‌شان به جوش آمده‌است، اما دولت‌های این کشور‌ها تحرک خاصی ندارند، باید بدانیم که رزمندگان اسلام و حزب‌الله توان مقابله دارند و به گفته مقام معظم رهبری اسرائیل به نزدیکی نابود شده است.
حسینی افزود: هفت سرویس اطلاعاتی متعلق به اسرائیل و چهار سرویس متعلق به متحدانش ادعا داشتند که همه چیز را زیر نظر دارند، اما رزمندگان فلسطینی این دیوار اطلاعات را در روز جشن اسرائیل شکستند و باعث شکست مفتضحانه اسرائیل شدند.
وی با بیان هدف اسرائیل و حامیان آن بیرون راندن مردم فلسطین و آواره کردن آن‌ها بوده است، ادامه داد: مردم فلسطین و رزمندگان فلسطینی امروز به این باور رسیده‌اند که قدرت اسرائیل پوشالی است و این رژیم در حال سقوط است.
حسینی گفت: باید حوادث به خصوص در دهه ۶۰ به گونه‌ای برای نوجوانان و جوانان تبیین شود که دیگران توان تحریف و عوض کردن جای جلاد و شهید را نداشته باشند.
وی با تأکید بر اینکه باید مانع تحریف تاریخ توسط دشمنان شویم، افزود: از تحریف تاریخ جلوگیری کنیم تا روحیه و فرهنگی که سال ۵۷ باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد تداوم داشته باشد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آئین گفت: سال ۱۳۴۳ سخنان کوبنده و تاریخی حضرت امام (ره) موجب شد تا رژیم پهلوی تصمیم به تبعید‌ایشان بگیرد و حضرت امام خمینی(ره) به ترکیه تبعید شد.
علی احمدزاده افزود: به شهادت رسیدن دانش‌آموزان پیرو خط امام و همچنین تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان ۵۷ و ۵۸ موجب شد تا ۱۳ آبان یک روز مهم در تاریخ انقلاب اسلامی ایران باشد.
وی با بیان اینکه این روز بیانگر ظلم و بیدادی است که استکبار جهانی علیه ملت مظلوم ایران آغاز کرد، ادامه داد: ظلم و ستم استکبار جهانی در حق ملت ایران و سایر کشور‌های مسلمان ادامه دارد که می‌طلبد همه مردم به ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان در راستای تقویت روحیه ظلم ستیزی با ظلم و استبداد آمریکا آگاه شوند.
استاندار بیان کرد: دانشجویان پیرو خط امام با تسخیر لانه جاسوسی در سال ۱۳۵۸ ضربه مهلکی بر استکبار جهانی وارد کردند.
وی ادامه داد: اسرایل و امریکای جنایت کار در کشور فلسطین بدترین جنایات علیه بشریت انجام را انجام داده است در حالی که دم از حقوق بشر می‌زند.
استاندار ضمن تشکر از حضور پر شور مردم در راهپیمایی امروز افزود: حضور امروز مردم نشان از آن دارد که با استکبار ستیزی مبارزه می‌کنند و در مقابل ظلم‌ایستاده‌اند.
نادر منتظریان_ کارشناس مسائل سیاسی_ در حاشیه راهپیمایی امروز یاسوج گفت: از رسانه ها تشکر می‌کنم که پل ارتباطی مهمی بین مردم و مسئولان هستند.
منتظریان اظهار کرد: مردم امروز با انگیزه خاصی در صحنه حضور پیدا کردند، سه واقعه مهم در 13 آبان ماه قبل از انقلاب اتفاق افتاده است.
وی گفت: اولین اتفاق در سال 1343 تبعید امام خمینی بنیانگذار انقلاب اسلامی در 13 آبان ماه اتفاق افتاد، همچنین در سال 1357 تعداد 56 نفر از دانش آموزان در دانشگاه تهران به دست رژیم شاهنشاهی شهید شد، و سومین اتفاق تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در 13 آبان 1358 بود و همراه با این اتفاق بود که 13 آبان ماه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شد.
منتظریان افزود: امروز هم اقدامات جنایتکارانه رژیم غاصب صهیونیستی را شاهد هستیم و مردم با انگیزه خاصی در این مراسم حضور پیدا کرده اند.
وی گفت: سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری در خصوص فلسطین و اسرائیل برای کشورهای عربی حکم جهاد را داشته و یقیناً در ایران اسلامی نیز خیلی از مردم آمادگی جهاد با استکبار را دارند.
  
محمد بهرامی_ فعال سیاسی اصلاح طلب کهگیلویه و بویراحمد_ نیز با حضور در جمع مردم یاسوج در راهپیمایی 13 آبان ماه گفت: همه مردم دنیا نگران شرایط سخت مردم غزه هستند، امروز هم مردم به صحنه امده اند ضمن گرامی داشت روز 13 آبان ماه، انزجار خود را از استکبار جهانی از جمله امریکا و اسرائیل اعلام کنند.
    
نام شما

آدرس ايميل شما

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
از مردم عکس نگرفتید از اونایی که مسئولن و امدن برای عکس
مردم مردم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
عکاستون همی دنبال فرماندار و بنکوش
شهروند
Iran, Islamic Republic of
این عکاس فقط از فرمانداری و شورای نگهبان عکس گرفته
متن خبررا بنویسید .راهپیمایی فرمانداری و شورای نگهبان در روز ۱۳ آبان خلاص
چرا اسرائیل از حماس وحشت دارد؟

چرا اسرائیل از حماس وحشت دارد؟

نیرو‌های حماس در قالب گروه‌های مختلف و بعضا به صورت مستقل وارد میدان عملیات علیه اسرائیل ...
مدرسه‌داری برای مدیرسازی؟

مدرسه‌داری برای مدیرسازی؟

مدارس نزدیک به چهره‌های حاکمیتی از محل‌هایی هستند که مسوولان‌شان امید دارند نسل‌های بعدی ...
سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

 مرکز آمار ایران در جدیدترین گزارش اعلام کرد نرخ بیکاری به رقم ۷.۹درصد رسیده است. بررسی ...
1