تاریخ انتشار
جمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۱۶
کد مطلب : ۴۶۸۰۶۲
دور دوم سفرهای استانی هیئت دولت به استان فارس؛

رئیسی در اجتماع مردم شهرستان رستم: توصیف امام خمینی از عشایر به عنوان ذخایر انقلاب همچون مدالی بر سینه آنها می‌درخشد/ ایستادگی نسل جوان فلسطینی مقابل صهیونیست‌ها گواه آن است که جنایت و کشتار آرمان فلسطین را از بین نمی‌برد/ کمک نهادهای حمایتی و دولت به تامین مسکن و زمین برای خانواده‌های نیازمند

۰
کبنا ؛رئیس جمهور خاطرنشان کرد: بعد از 75 سال ظلم و جنایت، امروز نسل جدید فلسطینیان مقابل صهیونیست‌ها ایستادگی می‌کنند و این نشان می‌دهد که نه جنایت و کشتار و نه قراردادهای فریب‌کارانه نتوانسته مردم مظلوم فلسطین را از پیگیری حق خود ناامید و منصرف کند.
سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های روز دوم سفر استانی دولت به استان فارس، در اجتماع مردم شهرستان رستم، با ابراز خرسندی از حضور در جمع عشایر غیور و دلاور و حماسه‌ساز منطقه که بیش از 220 شهید و بیش از 500 جانباز و ایثارگر تقدیم انقلاب کردند، گفت: توصیف امام راحل که فرمودند «عشایر ذخایر انقلاب هستند» و بارها تکریم و تمجید رهبری از عشایر، همچون مدالی همواره بر سینه شما می‌درخشد.
رئیس جمهور افزود: با وجود کم‌برخورداری‌های منطقه اما مردم این سامان در حفظ ارزش‌ها و پایبندی به اصول مثال‌زدنی هستند. بنده حضور در جمع شما را برای خود افتخار می‌دانم و این ابراز محبت شما را نه خطاب به خودم بلکه به انقلاب و ارزش‌های اسلامی می‌دانم. بنده به عنوان یک سرباز ولایت و خدمتگزار در این جایگاه قرار دارم و البته به این جایگاه افتخار می‌کنم به همه مدیران و مسئولان تاکید می‌کنم که خدمتگزاری به مردم را برای خود افتخار بدانند و مبادا کوچک‌ترین کوتاهی نسبت به مردم روا شده یا روابط ناسالم جای روابط سالم را بگیرد.
دکتر رئیسی با بیان اینکه طبق آموزه‌های دینی کسب رضایت خدا به وسیله جلب رضایت مردم حاصل می‌شود، اظهار داشت: اقتدار و عزت امروز نظام اسلامی به پشتوانه همین مردم و حضور آنها در عرصه‌های مختلف است. امروز تهدید به حمله و تجاوز به خاک ایران دیگر حتی از ادبیات مستکبرین نیز حذف شده و رمز این اقتدار پشتوانه مردمی نظام جمهوری اسلامی است که این پشتوانه متکی و متصل به توکل بر خداست.
رئیس جمهور در ادامه با اشاره به تداوم جنایات جنگی رژیم کودک‌کش صهیونیستی در بمباران مردم بی‌گناه و بی‌دفاع غزه تصریح کرد: حامیان این رژیم بدانند که در همه جنایات آن شریک هستند. آیا تصور می‌کنید با کشتن مردم فلسطین خواسته به حق و ایستادگی آنان پایان خواهد یافت. مگر 75 سال ظلم، ویران کردن خانه‌های مردم، کشتار زنان و کودکان بی‌گناه فلسطینی توانست آرمان آزادی فلسطین را به فراموشی بسپارد یا فلسطینیان را وادار به عقب‌نشینی کند.
دکتر رئیسی خاطرنشان کرد: بعد از 75 سال ظلم و جنایت، امروز نسل جدید فلسطینیان مقابل شما ایستادگی می‌کنند و این نشان می‌دهد که نه جنایت و کشتار و نه قراردادهای فریب‌کارانه نتوانسته مردم مظلوم فلسطین را از پیگیری حق خود ناامید و منصرف کند.
رئیس جمهور با طرح این سوال که مگر آمریکایی‌ها توانستند بعد از 2 دهه جنایت و کشتار، حضورشان را در افغانستان پایدار کنند، گفت: شما کجا توانستید حرفتان را پیش ببرید، شاید امروز کشتار کنید اما بالاخره مردم فلسطین و جهان گریبان شما را خواهند گرفت. ظلم، ستم و تعدی هم حدی دارد و مردم فلسطین به ستوه آمده‌اند، مسئله فلسطین با ویران کردن خانه‌های مردم غزه تمام نمی‌شود و مردم فلسطین و ملت‌های آزاده جهان گریبان سران رژیم صهیونیستی را خواهند گرفت.
رئیسی دفاع از غزه را دستور کار همیشگی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران عنوان و تأکید کرد: دفاع از فلسطین و مردم مظلوم غزه را وظیفه خود می‌دانیم و با صدای بلند فریاد می‌زنیم که ما مدافع حقوق فلسطینی‌ها هستیم.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به مطالبات و دغدغه‌های مردم شهرستان رستم و ممسنی اشاره کرده و گفت: حضور ما در شهرستان رستم و ممسنی بزرگ در پاسخ به خواسته‌هایی است که یکی از اساسی‌ترین آنها سلامت و درمان مردم منطقه است. با توجه به فاصله زیاد با مرکز استان، دسترسی مردم این منطقه به بیمارستان و مراکز درمانی و پزشک در سال‌های متمادی با مشکل و زحمات زیادی مواجه بود.
دکتر رئیسی به افتتاح بیمارستان شهرستان رستم اشاره و خاطرنشان کرد: این بیمارستان مجهز که در این سفر به بهره‌برداری می‌رسد و تمام تجهیزات آن نیز از تولیدات ایرانی است، مشکلات مردم در دسترسی به درمان و پزشک را مرتفع خواهد کرد و در خدمت مردم این شهرستان خواهد بود.
رئیس جمهور با اشاره به مسئله اشتغال به عنوان یکی از دغدغه‌های مردم شهرستان‌های رستم و ممسنی گفت: کارخانه قند ممسنی به‌زودی احیا خواهد شد و نیروهای لازم را برای راه‌اندازی خط تولید جذب خواهد کرد و در مرحله بعدی نیز این کارخانه به طور کامل عملیاتی و فعال می‌شود.
رئیسی صنایع تبدیلی در کنار کشاورزی را از ضرورت‌های اجتناب‌ناپذیر این منطقه برشمرد و تأکید کرد: همراه بودن صنایع تبدیلی و باغات و کشاورزی می‌تواند ارزش افزوده فراوانی داشته باشد و تکمیل این امر ضروری نیز در دستور کار است. در این راستا احداث کارخانه آرد از اقداماتی است که تمهیدات مقدماتی آن پیش‌بینی و انجام شده است.
سد پارسیان نیز از دیگر مطالبات مردم بود که رئیس جمهور از عملیاتی و اجرایی شدن آن با هماهنگی وزیر نیرو و استاندار فارس خبر داد.
رئیس جمهور با اشاره به برخی مشکلات در راه‌های مواصلاتی روستایی استان فارس گفت: طبق قراردادهایی با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) که به قطعیت رسیده، این راه‌ها بهسازی و مشکل روستائیان حل خواهد شد.
دکتر رئیسی به اجرای نهضت ملی مسکن به عنوان دستور کار و دغدغه دولت اشاره و تصریح کرد: مسکن مسئله مهم و دغدغه جدی دولت است. در این مناطق که مشکل تأمین زمین وجود ندارد، به خانواده‌هایی که امکان پیش‌پرداخت دارند تسهیلاتی برای ساخت مسکن اعطا می‌شود.
رئیس جمهور در همین زمینه با تأکید بر اهتمام دولت برای تأمین مسکن تمام اقشار مردم، گفت: خانواده‌هایی که امکان پیش‌پرداخت ندارند، نباید از داشتن مسکن محروم و از لیست حذف شوند چون دولت تأمین مسکن خانواده‌های نیازمند مسکن را مأموریت خود می‌داند و در این زمینه کمیته امداد و سازمان‌هایی از این دست می‌توانند در کنار حمایت دولت به کمک مردم بیایند.
رئیسی در بخش دیگری از سخنانش حضور و نقش‌آفرینی مردم در عرصه‌های مختلف را مثال‌زدنی دانست و خطاب به مدیران سازمان‌ها و نهادها تأکید کرد: مسئولین باید درد و رنج مردم را درد و رنج خود بدانند و اگر مسئولی از رنج مردم، رنج نکشد جایی در این دولت ندارد.
رئیس جمهور در همین زمینه افزود: مدیر و مسئولی که نگاه تحولی نداشته باشد و درد مردم را حس نکند، نمی‌تواند مدیر و مسئول مردمی باشد که در همه صحنه‌ها حاضر و نقش‌آفرین هستند.
رئیسی ضمن تأکید بر اینکه هیچ مشکل حل‌ناشدنی در کشور وجود ندارد، خاطرنشان کرد: برای حل مشکلات و بازکردن گره‌ها نگاه‌مان به دستان بیگانگان نیست، بلکه نگاه‌مان به دست‌های توانمند مردم و جوانان غیورمان است.
رئیس جمهور با تأکید بر اینکه دولت در انجام تعهدات و وعده‌های خود صادق‌الوعد است، تصریح کرد: شخصاً پیگیر اجرای قطعی و کامل تمام وعده‌هایی که در این سفر داده شده هستم و امیدوارم در سفر بعدی به استان فارس و این شهرستان آنچه که دولت متعهد شده عملیاتی شده باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1