تاریخ انتشار
دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۲۴
کد مطلب : ۴۶۶۱۱۰
اعلام موجودیت جامعه هتل‌داران و واحد‌های اقامتی و بومگردی؛

فرماندار بویراحمد: اقامت گاه‌های غیر رسمی با کمک جامعه هتل‌داران ساماندهی خواهند شد

۰
کبنا ؛با توجه به مشکلاتی که در واحد‌های اقامتی غیر رسمی و فاقد مجوز در استان و خصوصاً در شهر یاسوج وجود داشته و دارد، فرماندار بویراحمد در جلسات متعدد به این موضوع پرداختند و بار‌ها حتی شبانه به همراه معاون دادستان به این اقامت گاه‌ها و باغات سرکشی نمودند، اما برای ساماندهی و نظم و امنیت در این صنف، نیازمند یک بازوی اجرایی و صنفی قانونی بود که در استان و شهرستان وجود نداشت.
از این جهت فرماندار بویراحمد از هتل‌داران و واحد‌های اقامتی و بومگردی که دارای مجوز بود؛ درخواست داشتند که یک تشکل رسمی را ثبت و به صورت ایجابی به ساماندهی این صنف کمک کنند.
در همین راستا بعد از طی مراحل قانونی؛ جامعه هتلداران و واحد‌های اقامتی و بومگردی استان دیروز با حضور فرماندار بویراحمد رسما اعلام موجودیت و از لگوی این جامعه رونمایی شد.
فرماندار بویراحمد در جمع اعضای این تشکل صنفی گفت: خلاء این تشکل در استان و شهرستان بسیار مشهود بود و از آقای توکل آزادی و دیگر مدیران هتل و واحد‌های بومگردی به خاطر اهتمام و ورود به این موضوع تشکر می‌کنم و‌ امید است این تشکل صنفی در کنار پلیس اماکن، اداره گردشگری و مرکز بهداشت شهرستان بتوانند نسبت به ساماندهی واحد‌های اقامتی غیر رسمی و فاقد مجوزات لازم اقدام کنند.
مهدوی مطلق با اشاره به بازدید می‌دانی خودشان از برخی باغات و اقامت گاه‌های آبشار و تنگه‌های مهریان و گنجه‌ای و محمود آباد و... گفتند متأسفانه مشکلات غیر قابل بیانی وجود دارد.
فرماندار بویراحمد در این خصوص گفت: دادستانی مرکز استان و دستگاه قضایی چندین بار و چندین باغ تفریحی و محل‌های اقامتی را پلمپ نمودند و هم‌اکنون هم تعدادی پلمپ هستند، اما این آخرین راهکار هست که در نهایت باید تعیین تکلیف شود.
فرماندار بویراحمد تنها راه سازماندهی این واحد‌ها را شناسنامه دار کردن آن‌ها دانست تا در مرحله اول مدیران این واحد‌ها شناسایی و برای این کار مجوز لازم را براساس فرآیند‌های قانونی اخذ نمایند و بعد از آن تمام امور این واحد‌ها تحت نظر جامعه هتل‌داران فعالیت خواهند کرد و از طرفی یک شبکه‌ی سالم از واحد‌های اقامتی و بومگردی شکل خواهد گرفت.
در این نشست آقای توکل آزادی دبیر جامعه هتلداران و واحد‌های اقامتی و بومگردی استان از حضور و پیگیری فرماندار در این خصوص تشکر و قول مساعد دادند که برای سالم‌سازی و ساماندهی همه واحد‌های اقامتی با کمک سازمان‌های قانونی مثل امور صنفی و فرمانداری و پلیس اقدام خواهند کرد.
در این جلسه برخی از مشکلات واحد‌های اقامتی نیز مورد بررسی قرار گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1