تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۶ تير ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۱۹
کد مطلب : ۴۶۴۸۲۹
در ششمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی؛

هم اکنون رئیس جمهور وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شد + فیلم و تصاویر

۱
کبنا ؛رئیس جمهور در ششمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی و به منظور انجام سفری دو روزه وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شد.
به گزارش کبنا نیوز، سید ابراهیم رئیسی صبح امروز دوشنبه (26 تیرماه 1402) در دور دوم سفر هیئت دولت به کهگیلویه و بویراحمد، با استقبال نماینده ولی فقیه، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، استاندار و جمعی دیگر از مسوولان استانی وارد فرودگاه یاسوج شد.
    
رئیس جمهور و هیئت دولت با همراهی هیئتی از مسوولان استانی پس از حضور در فرودگاه یاسوج و جمع مردمی، به مارگون سفر و در همایش عشایر شرکت خواهند کرد. مقصد بعدی رئیس جمهور سفر به گچساران خواهد بود، سد و نیروگاه برقآبی چمشیر با حضور آیت الله رئیسی افتتاح خواهد شد. پس از آن آیت الله رئیسی از پتروشیمی گچساران بازدید خواهد کرد و این پروژه با دستور رئیس راه اندازی و به بهره برداری می‌رسد.  
در بعد از ظهر روز اول سفر ریاست جمهوری، جشن احیای کارخانه قند در یاسوج برگزار می شود، پس از آن در ورزشگاه تختی دیدار مردمی رئیس جمهور برگزار می شود. در انتهای برنامه سفر امروز آیت الله رئیسی نشستی با فعالان اقتصادی استان خواهند داشت.
در این سفر، 5 پروژه مهم پتروشیمی گچساران، جاده ملی پاتاوه دهدشت، بیمارستان 32 تختخوابی شهرستان بهمئی، سد چمشیر گچساران و احیاء مجدد کارخانه قند با حضور رئیس جمهور آغاز و به بهره برداری می رسند.
جاده ترانزیتی پاتاوه به دهدشت بطول ۱۳۶ کیلومتر مهم ترین پروژه راهسازی کشور در دولت سیزدهم محسوب می شود که در این مدت ۲ سال تمام تلاش دولتمردان به کار بسته شد تا این جاده ۲۹ ساله تکمیل شود، اکنون در آستانه سفر دور دوم رئیس جمهور به استان، پس از سال ها چشم انتظاری مردم این جاده آماده بهره برداری شده است.
جاده ترانزیتی ملی پاتاوه به دهدشت به طور ۱۰۰ درصد کوهستانی است و این مسیر ارتباط شمال به جنوب کشور است، یک قطعه از جاده شهرضا به بهبهان محسوب می شود و ارتباط جنوب کشور با مرکز را شکل می دهد.این مسیر حدود ۲۰۰ کیلومتر نسبت به راه های همجوار کوتاه تر است و بیش از ۲ ساعت زمان رسیدن جنوب به شمال را کوتاه می کند.
جاده ملی پاتاوه به دهدشت در سوخت، هزینه و زمان سفر به نفع مردم است و ۱۲ تونل بطول هشت هزار و ۲۰۰ مترو تعداد ۱۸ دستگاه پل بزرگ بالای دهانه ۱۶ متری در این جاده طراحی شده است.
جاده ملی پاتاوه به دهدشت سال ۷۴ کلنگ زنی شد و در این سال ها در سایه کم مهری ها و کمبود منابع کمر خم کرد تا اینکه در دولت سیزدهم با رویکرد تکمیل طرح های نیمه تمام مورد توجه قرار گرفت و این طرح در مصوبات سفر نخست رئیس جمهور دیده شد.
سد چمشیر، یکی از بزرگترین طرح های برق‌آبی در کشور است که با هدف ذخیره ۲/۳ میلیارد متر مکعب ، تولید ۴٨٠ گیگاوات ساعت انرژی برق آبی و بهبود کیفیت و کنترل سیلابها بر روی رودخانه زهره ساخته شده و در سفر رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد به بهره برداری رسید.
عملیات اجرایی احداث بیمارستان بهمئی از سال 1396 آغاز شد و در سال 1400 در زمان سفر ریاست جمهور پیشرفت پروژه به 55 درصد رسیده بود که پس از سفر آیت الله رئیسی مبلغ 50 ممیلیارد تومان تصویب و به مبلغ 20 میلیارد تومان تخصیص داده شد که موجب تسریع در عملیات اجرایی پروژه گردید به نحوی که اکنون ساختمان بیمارستان آماده بهره برداری است.
حجم کل سرمایه گذاری برای بهره برداری از طرح 125 میلیارد تومان است. افتتاح بیمارستان موجب دسترسی عادلانه جمعیت 41 هزار و 906 نفری شهرستان بهمئی به خدمات بهداشتی و درمانی عادلانه خواهد شد، همچنین باعث کاهش هزینه های تمام شده درمان و هزینه های ناشی از رفت و آمد به استان های همجوار برای دستیابی به خدمات درمانی و بهداشتی می شود.
شرکت فراورده های غذایی و قند یاسوج با تأمین 145 میلیارد تومان اعتبار توسط ستاد اجرایی فرمان امام و 25 میلیارد تومان تأمین اعتبار توسط بانک تجارت، با ایجاد اشتغال پایدار برای 146 نفر بصورت مستقیم و 100 نفر بصورت فصلی افتتاح شد.
طرح پتروشیمی گچساران در سال ۱۳۸۱ براساس مصوبه هیات وزیران در تاریخ ۳۱فروردین ۱۳۸۴ در اداره کل ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی به ثبت رسید و متعاقب آن طبق مصوبه مورخ ۱۱فروردین ۸۵ شرکت ملی صنایع پتروشیمی، این طرح جهت اجرای واحد الفین با ظرفیت ۱ میلیون تن در سال جهت تامین خوراک واحدهای پائین دستی پلی اتیلنی پتروشیمی های کازرون ، بروجن، ممسنی و دهدشت در فاصله ۷ کیلومتری شهرستان گچساران در زمینی به مساحت تقریبی ۱۵۷ هکتار و در منطقه گچساران واقع در کیلومتر ۲ جاده بهبهان در استان کهگیلویه و بویراحمد برنامه ریزی گردید.
سرمایه گذاری ارزی این پروژه 300 میلیون یورو ارزی و 45 هزار میلیارد تومان است، که به میزان 1.3 میلیارد یورو از سوی هلدینگ خلیج فارس تأمین اعتبار شده است. خوراک طرح به میزان یک میلیون و 250 هزار تن گاز اتان از طرح پالایشگاه گاز بیدبلند۲ از طریق خط لوله به طول ۹۵ کیلومتر تامین خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اونا کین که دور رئیس جمهورن چقد بی نظمی
همشهری
Iran, Islamic Republic of
خیلی بد حرف می زنی آقای کبنا
ریاست محترم جمهور ایران !!!!!!!
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
همشهری
Iran, Islamic Republic of
البته اشکالی نداره چون فهم رسانه ای مناسبی ندارید
برای خبر توقع بیشتر از این نیست
بهنام شفایی
Iran, Islamic Republic of
فهم داره همین شماها نمیزارید ایران رشد کنه استان رشد کنه حسودا..........
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
فایل های مرتبط
1