تاریخ انتشار
شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۰۱
کد مطلب : ۴۶۲۰۰۷
با حضور مسوولان کشوری و استانی برگزار شد

آیین تجلیل از معلمان نمونه کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج ( + صحبت‌های وشنفکر و تصاویر )

۰
کبنا ؛آیین تجلیل از معلمان نمونه استانی با حضور  مسوولان کشوری و استانی روز شنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه در سالن شهید مطهری اداره کل آموزش وپرورش استان  برگزار شد.
 حسنعلی عزت خواه (مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد) ضمن تبریک روز معلم و خوشامدگویی به میهمانان برنامه گفت: به قول دکتر سمیعی زمانی که برج خلیفه در دبی ساخته شد، افتخارشان این بود که بلندترین برج جهان است به تفاوت فکری فکر کردم که ما باید افتخارمان به برج هایی باشد که معلمین در ذهن دانش آموزان ساخته شود که مصالح آن تربیت، فضا، تحهیزات وفناوری، پژوهش و ارزسیابی،برنامه ریزی  صحیح و... است.


عزت‌خواه در ادامه گفت: برای اواین بار در تاریخ آموزش و پرورش شاهد حضور هفت تن از مدیران کل دوره های گذشته آموزش و پرورش هستیم ما قدردان زحمات شما هستیم و علاقمندم از تجربیات و علم شما استفاده کنم. 
مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به وضعیت علم خاطر نشان کرد: امروز روح حاکم بر آموزش و پرورش بهره گیری از نظر همه صاحب نظران برای اعتلای علم و رسیدن به اهداف نظام و جمهوری اسلامی است.
نماینده ولی فقیه در این برنامه ضمن گرامی داشت مقام معلم گفت:رنج هایی از آغاز زندگی بر دوش انسان بود که علم و آموزش انسان را از این رنج خارج کرد. 
آیت‌الله سید نصیر حسینی_ امام جمعه یاسوج و نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد_ گفت: نقش معلمین و آموزگاران و تعلیم و تربیت در جامعه انسانی آشکار است که اگر اینها نباشد انسان‌ها در نقطه صفر خواهند ماند. 
وی افزود: اگر این فطرت پاک آدمی تحت تعلیم آموزش های معنوی و عالمانه قرارنگیرد پیشرفتی نخواهد داشت. این تاثیر آموزش و پرورش در جامعه انسانی است و جامعه انسانی بدون آموزش و تعلیم و تربیت تعریف ندارد. تربیتی که اول بار خدا به بنده خاص وبرگزیده اش آموخت و پس از آن رسولان خدا تربیت را به جامعه و انسانی که در شهوت و جنگ، جاه و مقام به وسیله تعلیم به برترین جایگاه‌ها برد. 
نماینده ولی فقیه افزود: امروز معلمان ما کار انبیا را انجام می دهند و درس آنها در مسیر و سایه اسلام است و وسیر را برای دانش آموزان نورانی می کنند.  علم و اندیشه انسان را شکثفا می کند و یت برکت نظام جمهوری اسلامی ایران اندیشه های طاغوتی کنار رفت و اندیشه های اسلامی حایگزین شد و اپدیشه های مادی تبدیل به اندیشه های الهی شد و مسیر آموزش و پرورش را ترسیم کرد. هر آموزشی که بر خلاف دستورات الهی باشد آموزش نیست چون آموزش باید در راستای اندیشه الهی و سعادت دنیا و اخرت باشد. 
امروز از جهت علمی پیشرفت های زیادی داریم. 



وی در ادامه گفت: اگر این پیشرفت ها همراه با تعلیم انسان در اخلاق نباشد و نتیجه علم خشم و غضب خدا باشد به درد نخواهد خورد. همان‌طور که حضرت علی(ع) فرمودند: هیچ خیری خیر نیست اگر نتیجه آن آتش جهنم باشد.
آیت‌الله حسینی در پایان گفت: اگر فرزندان ما در این حامعه رشد کنند از آموزش و پرورش است،  اگر کسی در دانشگاه رشد کند نتیجه تربیت درست آموزش و پرورش است حوزه آموزش و پرورش حوزه بسیار مهمی است و باید همه مسوولان و دولت توجه ویژه ای به آموزش و پرپرش داشته باشد و خود آموزش و پرورش نیز باید قدر خود را بداند چرا که در مسیر هدایت و آموزش صحیح قرار گرفته اند.
مصطفی عطاران_نماینده عالی وزارت آموزش و پرورش در ادامه این برنامه با اشاره به شخصیت والای شهید مطهری گفت: شهید مرتضی مطهری به واسطه داشتن ویژگی های منحصر به فرد از جمله زمان شناسی، دارای احاطه علمی، اهل ضیانت از نفس، انسانی پخته، اهل پیش مطالعه و دیگر موارد معلم انقلاب نام نهاده شده است.
وی افزود: شهید مطهری با نشر کتاب های پرمحتوا و به دلیل زمان شناسی مناسب از انحراف بسیاری از افراد در آن دوران جلوگیری کرد.
نماینده وزیر آموزش و پرورش گفت: اهل مبارزه با انحرافات، راستگویی، آزاده بودن، تواضع، شجاع بودن، با انصاف بودن و مشورت با شاگردانش از دیگر ویژگی های ایشان بود. شهید مطهری اول خود را شناخت، سپس خود را ساخت و پس از آن به تعلیم و تربیت پرداخت و معلمان ما امروز باید شهید مطهری را الگوی خود در امر تعلیم و تربیت قرار دهند.



مهدی روشنفکر _نماینده مردم شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون_ در این مراسم گفت: معلمان و تلاش گران عرصه آموزش سرمایه‌های کشور هستند وهم آن‌ها برای دست‌یابی به آرمان‌های انقلاب تلاش کنند.
وی با تبریک هفته معلم و همچنین با گرامی‌داشت و یاد ونام همه‌کسانی که در ریل آموزش و تربیت مجموعه آموزش‌و پرورش استان تلاش داشتند، تقدیروتشکر کرد و افزود: معلم عزیز زنده‌یاد خواهش نیک، تلاش و یادش هرگز فراموش نخواهد شد و در مناسبت‌های مختلفی او از فعالان آموزش‌وپرورش و مطالبه گری می‌کرد.
نماینده مردم شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون با اشاره به تحول و آموزش خاطرنشان کرد: امثال دکتر ملک حسینی‌ها، نیک اقبال‌ها، شهید ایزدپناه‌ها از چهره‌های ماندگار فرهنگی و معلمی در استان هستند و کسانی هستند که آوازه ملی و فراملی پیدا کردند. امثال مرحوم آیت‌الله ملک حسینی و مرحوم آمیراحمد تقوی از پیشگامان عرصه فرهنگ و دین‌داری هستند و باوجود زمینه‌ها مختلف برای حضور دیگر مناطق کشور ترجیح دادند در همین استان درراه اعتلای فرهنگ و اخلاق و معنویت استان تلاش کردند.
وی با اشاره به مناسبت دوازدهم اردی‌بهشت‌ماه ادامه داد: اینکه چرا به این نام، (روز معلم) نام‌گذاری شده است، شهید مطهری در کتاب انسان در قرآن به فضیلت‌های انسان مانند تقوا، دین‌داری و اخلاق او اشاره می‌کند، شهید مطهری با نگاه جامع خود ارزش و وزن انسان را توصیف می‌کند و جایگاه معلم باوجودی چنین انسانی ارزشمند و فرهیخته تعریف‌شده است. نگاه  به آموزش و پرورش نباید هزینه‌ای باشد بلکه هزینه‌ها سرمایه‌گذاری برای کشور است.


روشنفکر با اشاره به طرح رتبه‌بندی معلمان گفت: در ۱۲ سال گذشته پیش‌بینی از اجرای معلمان را سخت می‌دانستند اما با کمک مجلس و آموزش و تحقیقات مجلس و دولت سرانجام این طرح اجرایی شد و در این طرح هرچند گلایه‌هایی وجود دارد؛ اما تلاش برای رفع مشکلات ادامه دارد.
روشنفکر افزود: تا امروز بیش از ۴۲ هزار میلیارد تومان برای این طرح رتبه‌بندی تخصیص پیداکرده است، نظام رتبه‌بندی به موضوع افزایش کیفیت آموزش و اقتصاد معلمان توسط دولت و مجلس موردتوجه قرارگرفته است، آیین‌نامه رتبه‌بندی ۲۷ بار چکش‌کاری شد و اشکالات بعد از تبادل‌نظر موردبررسی و سعی در حل مشکلات قرارگرفته است تا وضع امروزی مشاهده شود و سبب رضایت ۷۰ درصدی شود و تلاش برای رضایت ۳۰ درصد مابقی وجود دارد.
 وی افزود:: حدود ۳۰۰ هزار نفر در حوزه آموزش، معلم و نیروهای اداری کمبود وجود دارد که از طریق‌های مختلف سعی در جذب داشتند اما این موضوع زیبنده آموزش‌وپرورش نیست بلکه باید به سمت دانشگاه فرهنگیان حرکت کرد.
گفتنی است که در پایان این مراسم از ۱۰ معلم و مدیر نمونه استان کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1