تاریخ انتشار
شنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۱۹
کد مطلب : ۴۶۰۷۴۹
کبنا گزارش می‌دهد

مردم سیلاب و کلوار: مردم از حجم مشکلات جان به لب شده‌اند / روشنفکر خطاب به پیمانکار: نارضایتی مردم پذیرفتنی نیست / شهامت: در صورت نیاز خلع ید پیمانکار انجام می‌شود / فرماندار مارگون: طرح مطالعاتی گازرسانی به سیلاب و کلوار هفته آینده آغاز می‌شود

۱
کبنا ؛جاده مناسب درخواست اصلی مردم منطقه سیلاب و کلوار می‌باشد که در سفر مسوولان کهگیلویه و بویراحمد به شهرستان مارگون این مطالبه مهم بارها از سوی مردم مطرح شد تا جایی که مهدی روشنفکر_ نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون_ و عیسی شهامت_ سرپرست معاونت عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد_ تلویحاً پیمانکار پروژه جاده دسترسی منطقه سیلاب و کلوار را تهدید به خلع ید کردند.
به گزارش کبنا، مهدی روشنفکر_ نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون_ با همراهی جمعی از مسوولان به شهرستان مارگون سفر کرد. او در جمع مدیران و مردم منطقه سیلاب و کلوار، اظهار داشت: مردم منطقه مشکلات را با تمام وجود لمس کرده‌اند و مطالبه‌گری آن‌ها بخاطر گذران زندگی در رفاه و آرامش است.
وی افزود: هدف از حضور مدیران لمس و شنیدن مشکلات از زبان مردم است، اما باید توجه داشته باشیم که خدمات‌رسانی به مناطق سردسیری بویراحمد، دنا و مارگون هم از لحاظ هزینه هم از لحاظ زمان اجرا با مناطق گرمسیری فرق دارد.
نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: منبع تأمین آب در منطقه سیلاب و کلوار مشخص و کار کارشناسی انجام شود، در مورد تأمین اعتبار کمک لازم خواهد شد.
وی افزود: به پروژه گازرسانی به زیلایی ۱۷۴ میلیارد تومان اعتبار به غیر از اعتبار خود پروژه اختصاص داده شد و برای گازرسانی به هر خانواده بیش از پنجاه میلیون تومان هزینه لازم است که 100 میلیارد تومان اعتبار لازم برای گازرسانی به منطقه سیلاب و کلوار در نظر گرفته شده است.
وی خطاب به پیمانکار پروژه جاده دسترسی منطقه سیلاب و کلوار گفت: مردم منطقه نسبت به پیشرفت کار معترض هستند و با اینکه نسبت به شما شناخت دارم، اما کم‌کاری که باعث ناراحتی و نارضایتی مردم نسبت به نظام شود پذیرفتنی نیست و خواستار تعیین تکلیف و تسریع در روند کار هستیم.
درخشان نماینده مردم منطقه سیلاب و کلوار در جمع مسوولان، گفت: مردم منطقه سیلاب و‌ کلوار از حجم مشکلات جان به لب شده‌اند، مردم در قبال نظام وظیفه خود را انجام داده‌اند و مسوولان باید برای آسایش و رفاه مردم بیش از گذشته تلاش کنند.
وی افزود: از عمده مشکلات مردم سیلاب و کلوار جاده دسترسی از امامزاده شاه غالب به سمت روستای عدور در مرز کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری است.
وی گفت: زائرین بیشماری از استان‌های همجوار به منطقه سیلاب و کلوار می‌آیند و امامزاده شاه غالب بعد از بی‌بی‌حکیمه زائرپذیرترین امامزاده در استان است، قطعاً با حل مشکلات دسترسی و ارتباطی در این امر شاهد رشد و رونق هستیم.
درخشان بیان کرد: آب آشامیدنی منطقه با مشکلات متعدد روبرو هست و در زمان بارش‌ها گل آلود می‌شود و اغلب پمپ‌های آب آشامیدنی فرسوده و از کارأفتاده هستند.
وی افزود: مطالبه مهم دیگر مردم منطقه موضوع گازرسانی به خانواده‌ها است و با اینکه وعده اختصاص 100 میلیارد تومان داده شده، اما تا کار اجرا نشود مردم این وعده‌ها را قبول نمی‌کنند.
درخشان گفت: بعضی از مسئولان می‌گویند که در این منطقه چگونه زندگی می‌کنید در حالی که مرقد مطهر امامزاده شاه غالب در منطقه ملجأ‌ امید مردم است و رودخانه جاری در دل منطقه می‌تواند منبع درآمد عالی برای مردم باشد.
وی عنوان کرد: تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد امام خمینی با نرخ 4 درصد به مردم ارائه می‌شود که با‌ یک حساب ساده متوجه می‌شویم که سود این تسهیلات به بیش از 30 درصد می‌رسد که انتظار داریم در ارائه تسهیلات و همچنین سود تسهیلات نظارت و بررسی لازم صورت بگیرد.
یکی اعضای شورای سیلاب و کلوار نیز در ادامه نسبت به روند کار در جاده دسترسی با اعتراض به پیمانکار گفت: پیمانکار پروژه جاده دسترسی این منطقه را ر‌ها کرده و با شنیدن خبر سفر مسئولان به منطقه به صورت نمادین ماشین‌آلات را به کار انداخت، در حالی که ما برای یک دستگاه بیل یا لودر بار‌ها مراجعه کردیم و به نتیجه نرسیدیم.
عیسی شهامت_ معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد_ گفت: جاده دسترسی به عنوان یکی از مهمترین اولویت‌های مجموعه اجرایی و مشکل مردم منطقه است، بنده به دستور استاندار استان‌یه منطقه آمدم تا روند کار را از نزدیک ببینم و در صورت نیاز خلع ید پیمانکار انجام شود، در بازدید امروز شاهد رشد کار بودیم و قرار شد تا پایان اردیبهشت پنج کیلومتر از جاده آسفالت شود.
وی افزود: جاده مورد بحث دارای شیب تند و غیر استاندارد است و کار کردن در این شرایط با توجه به بارش‌های سنگین سخت است، اما از این به بعد با توجه به فراهم شدن شرایط عذری پذیرفتنی نیست.
شهامت بیان کرد: چهار کیلومتر باقی مانده نیز تا پایان اردیبهشت و با انتخاب پیمانکار باید به پایان برسد.
وی افزود: جهت حل مشکل آب آشامیدنی روستا اگر چشمه مورد نظر اهالی منطقه مناسب استفاده است تا ده روز آینده اداره متبوع برآورد و مطالعه لازم را به استانداری ارائه کنند.
شهامت تصریح کرد: نرخ خدمات‌رسانی در استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به شرایط جغرافیایی بسیار بالاتر از دیگر مناطق است و در همین استان برای ایجاد یک کیلومتر جاده ۸۰ میلیارد تومان اعتبار گذاشتیم.
وی افزود: جنس مطالبه‌گری باید طوری باشد که در حق نظام و خدمات ارائه شده اجحاف نشود و باید شرایط موجود را نیز در نظر گرفته شود.
شهامت گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد قریب به نه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه در دست اقدام و اجرا داریم.
مختار اندرخور_ فرماندار شهرستان مارگون_ نیز گفت: تشکیل میز خدمت در مناطق تأکید مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری است و مزیت این کار رو در رو صحبت کردن مردم و مسئولان است.
وی افزود: در سیل گذشته در موضوع پایداری برق سیلاب و کلوار شرکت برق با تمام کمبود‌ها پای کار بودند و دو خانواده در این مورد دارای مشکل هستند.
اندرخور گفت: تخصیص بودجه و اعتبارات به صورت کند انجام می‌شود که این کار دست استان نیست، در سیل مانسون گذشته ۶۰ مورد خرابی شبکه آب داشتیم و پاکسازی و لایروبی، تعمیر پمپ، در منطقه سیلاب و کلوار انجام شد.
فرماندار شهرستان مارگون بیان کرد: امسال ۴۰ میلیارد تومان به تنش آبی شهرستان مارگون اختصاص داده شده که‌امیدواریم بخشی از تنش آبی منطقه برطرف شود.
وی افزود: طرح مطالعاتی گازرسانی به سیلاب و کلوار در هفته آینده آغاز می‌شود و با توجه به پیگیری نماینده محترم مرکز استان در مجلس و استاندار استان صد میلیارد تومان اعتبار اولیه پیش‌بینی شده و گازرسانی به «مورغم زیلایی» «رِوِن» و «سیلاب و کلوار» توأم با هستند.
سید علی معتمدی‌پور_ ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد_ گفت: بر اساس سطح زیر کشت هر منطقه کود شیمیایی توزیع می‌شود، براساس سرانه‌ در تخصیص آرد و کود شیمیایی این منطقه را ویژه نگاه کردیم.
وی افزود: بحثی که وجود دارد قاچاق کود و آرد است و قطعاً توزیع این دو کالا مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت نیاز سهمیه افزایش خواهد یافت.
معتمدی پور گفت: کار‌های جهاد کشاورزی بدون مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست، حاضر هستم که تمام اراضی کشاورزی دیم را پوشش بدهیم و حتی آماده هستیم اراضی ملی را به کشت کشاورزی دیم اختصاص بدهیم.
وی افزود: مردم پیگیر باشند و معارضات محلی را حل کنند ما حاضر به همکاری هستیم.
روح‌الله عمادی_ مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد_ گفت: بنیاد مسکن استان آمادگی ارائه تسهیلات برای ساخت هزار واحد مسکونی در منطقه سیلاب و کلوار را دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

جوکار
Iran, Islamic Republic of
آخ وبختم سی این همه گپ مفت
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر گفت یو شهامت گفت وو
کو جمع کنید بساطتونه
Iran, Islamic Republic of
از عکسها مشخص هست استقبالی نبوده کار نماینده تمامه انشاله
زیلایی
Iran, Islamic Republic of
جمع کن بساطت را
این مرررررررردم دیگه خوب تو را شنافتند
سیلارستان
Iran, Islamic Republic of
هی جون ول ایکنی😅 کارت تمومه. باید د ورگردی تنگ نار
Iran, Islamic Republic of
وت دیاره زیاد درد داره سیت هم سیلارستان هم تنگ نار
لوداب
Iran, Islamic Republic of
حقیقتا ما از انتخاب روشنفکر شرمساریم.
همه ما کمک خواهیم کرد که ایشان از بهارستان به تنگ نار نقل مکان کند.
مارگون
Iran, Islamic Republic of
آخی تا قیومت. تازه ایخا طرح مطالعات گاز رسانی انجام وابو. ک به خدا قسم کارت تمومه. باید بری زیلایی معلم وابی
دره دراز چین
Iran, Islamic Republic of
ما منتظران منتظر منتظریانیم. باید ورگردی تنگ نار
شفا
Iran, Islamic Republic of
آقای نماینده شما در مجلس چه اقدامی برای افزایش سهم حوزه انتخابیه ازبودجه کشورداشتید .وقتی لال وبی سروصدا نظاره گر تقسیم بودجه بودید وتوان دفاع ازمحرومیت حوزه بویراحمدرانداشتید، انتظاررفع مشکلات ومحرومیتها هم امری عبث وبیهوده است.به جای غرزدن دراستان درتهران داد وفریاد کنید.
Iran, Islamic Republic of
سلام نماینده محترم
خدایی با چه رویی میری در بین مردم
و در تمام سفرهات جالبه اقای صبحانی اداره کل اموزش و پرورش هم همراهی میکنه خدایی،، 6 رای برات نداره
Germany
باید خود از جنس مستضعفان باشی تا درد مستضعفان را لمس کنی درود برخادم واقعی مردم مردی از جنس مردم برای مردم
سیلو کلوار
Germany
این خدمت بی منت ای پیگیری وهمدردی را این مردم فراموش نمیکنند
saeedniksefat
Netherlands Antilles
درود بر نماینده مقتدر ،مردمی و انقلابی شهرستانهای بویراحمد ، دنا و مارگون ،انصافا اگر عموم مردم تعصبات ایلی و سنتی را کنار بگذارند کمتر نماینده ای اینچنین درکنار مردم و به فکر مردم بوده باشد.در همه حال و در هر زمان و مکانی درد مردم را با آغوش گرم پذیراست.خداوندگار حکیم و دانا حافظ و نگهدارتان باد
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1