تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۳ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب : ۴۶۰۵۱۲
کبنا گزارش می‌دهد

قلعه نادر؛ تلفیقی از تاریخ و طبیعت ( + تصاویر )

۵
کبنا ؛مکان‌های گردشگری و تفریحی شهرستان بهمئی را بیشتر بشناسید.
به گزارش کبنا، شهرستان بهمئی با داشتن آثار تاریخی و اماكن زیارتی، پوشش گیاهی متنوع، آب و هوای معتدل، جاذبه‌های طبیعی و چشم انداز‌های زیبا هر ساله پذیرای گردشگران زیادی از نقاط مختلف كشور است یکی از این مکان‌های تفریحی و چشم نواز قلعه نادر است،
از لحاظ جغرافیایی قلعه نادر در شمال غربی شهر لیكك واقع شده است و از لحظه ورود به شهرستان بهمیی قلعه آن نمایان می‌شود و چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند،
این قلعه تاریخی که از نمای دور همچون عقابی است که بال‌هایش را گشوده و آماده‌ی پرواز است در قدیم دژی نظامی محسوب می‌شد.
اطراف این قلعه توسط كوه‌های مرتفع و تپه‌های كوچك محصور است و فقط یك راه برای عبور و رفتن به نوک قلعه‌ی آن وجود دارد.
قلعه تاریخی نادر دارای هشت بخش می‌باشد كه طبقه اصلی آن در بالای بخش هشتم با ساختمان‌هایی از گچ و ساروچ برای مقامات و فرماندهان ساخته شده است كه پی‌ها و آثار آن هم اكنون وجود دارد و عرض دیوار‌های آن به یك و نیم تا دومتر می‌رسد.
منطقه گردشگری قلعه نادر بهمئی با قدمتی هزار ساله با تلفیقی از تاریخ و طبیعت باشکوه از چشم نوازترین و بهترین طبیعت‌های استان کهگیلویه و بویر احمد در شهرستان بهمئی بشمار می‌رود و از جاذبه‌های بکر و خرم برای پذیرایی از مهمانان نوروزی است.
قلعه نادر بهمئی با توجه به موقعیت استراتژیک جغرافیایی، کوهستانی و تسلط بر مناطق اطراف تا شهرستان‌های همجوار در استان خوزستان، از دیرباز مورد توجه مردم این منطقه بوده است.
برای رفتن به قلعه نادر که یکی از طبیعت‌های بکر شهرستان بهمئی است باید از شهر لیکک رد شده و وسط روستای سیدصفی عبور کنیم تا به آن منطقه زیبا و چشم نواز برسیم.
قلعه نادر به صورت طبقاتی است که فقط یک ورودی دارد. و اگر این راه مسدود شود، هیچ انسانی نمی‌تواند پیاده و به صورت عادی به قلعه‌ی آن برسد. در بالا‌ترین قسمت قلعه، مکان‌هایی ساخته شده است که هنوز آثار آن به صورت دیوار‌های بزرگ و با عرض حدود یک متر و نیم تا دو متر وجود دارند. در طبقه‌های پایین‌تر محل استقرار همراهان و نگهبانان و در طبقات پایین‌تر قبرستان و دیگر امکانات لازم وجود دارد. در قسمت پایین قلعه چشمه‌ی آب گازاران وجود دارد که مورد استفاده قلعه نشینان قرار می‌گرفت. قلعه نادر طبیعت بسیار زیبایی در هنگام بهار دارد و می‌توان با ایجاد پارک و امکانات گردشگری صنعت جهانگردی و توریستی را توسعه داد. همچنین برای ورزش کوهپیمایی این قلعه بسیار مناسب است. صحرای بزرگ مسطح و سرسبز پایین این قلعه در فصل بهار مکانی بسیار زیبا برای جشن‌ها و مراسمات به شمار می‌رود که تا کنون بسیار مورد استفاده و استقبال قرار گرفته است، مردم می‌همان نواز و خونگرم بهمئی با آغوشی باز از گردشگران و دوستداران طبیعت دعوت می‌کنند تا از این مکان زیبا دیدن و از جاذبه‌های آن لذت ببرند.
--------------------------------
سید یوسف فخرایی
نام شما

آدرس ايميل شما

چرا رابطه آمریکا و اسرائیل دیگر معنی ندارد؟

چرا رابطه آمریکا و اسرائیل دیگر معنی ندارد؟

اگر اسرائیل و حامیان‌اش می‌خواهند که این کشور به دریافت کلان آمریکا ادامه دهد باید روایت ...
آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده قرن بعد نیست، آینده همین فردا است. اگر برای ۵ یا ۱۰ یا ۲۰ سال بعد هم آینده‌نگری ...
روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

سیاستگذاری‌های ارزی که در خلال نوسانات نیمه دوم سال انجام شد، به تشدید نوسانات ارز منجر ...
1