تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۲۱
کد مطلب : ۴۵۸۴۷۷
کبنا گزارش می‌دهد

سفر دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور به کهگیلویه و بویراحمد؛ تنها استانی که داروخانه هلال احمر ندارد / دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور: 57 نفر فوتی و 11 نفر مجروح و زنده را در زلزله ترکیه بیرون کشیدیم / استقرار قریب به 48 هزار چادر برای اسکان بیش از 130 هزار نفر در زلزله «خوی»

۰
کبنا ؛یعقوب سلیمانی_ دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور_ با حضرت آیت‌الله سید نصیر حسینی_ نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد_ دیدار کرد.
به گزارش کبنا، قبل از ظهر امروز ( چهارشنبه 26 بهمن‌ماه 1401) یعقوب سلیمانی_ دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور_ به یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد. وی بعد از دیدار با استاندار کهگیلویه و بویراحمد به دیدار نماینده ولی فقیه استان در کهگیلویه و بویراحمد رفت.
کاظم فلاحی‌دوست _ مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار به گزارشی از آخرین اقدامات جمیعت هلال احمر در استان پرداخت و اظهار داشت: در سیل مانسون اخیر به 4500 خانوار امدادرسانی کردیم و همچنین در برف اخیر بیش از 2 هزار رهاسازی در سطح راه‌های ارتباطی و مواصلاتی داشتیم.
وی افزود: 3500 داوطلب جمعیت هلال احمر داریم. حدود 6 میلیارد تومان کمک‌های بلاعوض به بیماران خاص پرداخت شد. 
فلاحی‌دوست در ادامه به ابطال پروانه مرکز درمانی جمعیت هلال احمر استان در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: این پروانه را به مدت 5 سال مجدد احیا شد. همچنین داروخانه جمعیت هلال احمر که از اهمیت بسیار بلایی برخوردار است، توانسته‌ایم مجوز کمیسیون ماده 20 داروخانه را از استان بگیریم، اما در سطح کشور نزد سازمان غذا و دارو با مشکل مواجه شدیم. در همین حین سلیمانی_ دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور_ گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد تنها استانی است که داروخانه هلال احمر ندارد که این موضوع را به جد پیگیری خواهیم کرد.
فلاحی‌دوست ادامه داد که ساختمان داروخانه در حال تکمیل شدن است و ان شاء الله به زودی داروخانه راه اندازی شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد در سخنان پایانی خود، گفت: 12 هزار و 500 نفر را آموزش تخصصی امداد و نجات داده‌ایم.

یعقوب سلیمانی_ دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور اظهار کرد: در زلزله خوی کمتر از 5 ساعت عملیات جستجو و نجات پایان یافت، 73 روستا و 350 هزار نفر درگیر زلزله شدند، استقرار قریب به 48 هزار چادر برای اسکان بیش از 130 هزار نفر در 72 ساعت کار بزرگی بود که در نگاه مردمی و جهادی اتفاق می افتد.
دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور گفت: در جریان زلزله ترکیه و سوریه ترکیه انگیزه ای نداشت که تیم ایران ورود کند، ولی وقتی سه تیم اردبیل و آذربایجان شرقی حضور پیدا کردند و عملکرد این سه تیم را دیدند درخواست افزایش تیم های ایرانی را دادند، تیم های عملیات جستجوی ایرانی 57 نفر فوتی و 11 نفر مجروح و زنده را در زلزله ترکیه بیرون کشیدند.
مجموعه هلال احمر استان هم افزایی خوبی دارد، با توجه به کوهستانی بودن استان کهگیلویه و بویراحمد تأمین خودروهای جمعیت هلال احمر نیاز بود که با همکاری استاندار اتفاقات خوبی صورت گرفت.
وی گفت: امروز هم اتفاقات خوبی در استان ها در حوزه آموزش در حال انجام است، ترویج فرهنگ آموزش که به پیشگیری کمک می کند اهمیت دارد، ما باید در هر خانه ای یک امدادگر داشته باشیم.
دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور گفت: جوانان داوطلبی که با جمعیت هلال احمر همکاری دارند باید آموزش های تخصصی را ببینند تا از این جوانان استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه  بیان کرد: در زلزله خوی پس از سه ساعت وزیر کشور، مسوول بحران، و دیگر مسوولان کشوری در صحنه حضور داشتند.
وی با اظهار اینکه «در زلزله هرمزگان نیز برنامه ها لغو شد و در صحنه زلزله هرمزگان حضور پیدا کردیم» افزود: در هرمزگان متأسفانه ساختمان‌هایی که چند سال قبل ساخته شده بود، تخریب شد، در مهندسی ساختمان ها مسائل ایمنی و استاندارد رعایت نمی شود.
سلیمانی بیان کرد: در زلزله سی سخت نیز ساختمان های نوساز بسیار بیشتر از ساختمان های قدیمی تخریب شده بودند.
دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور خاطرنشان کرد: اگر یک سوم هزینه ها در بحث آموزش و پیگشیری داشته باشیم، بسیاری از معضلات در این حوزه رفع می شود، در خصوص ایمنی سازی و پیشگیری با وزیر کشور، با مدیر بحران کشور و مسوولان مربوطه صحبت کرده ایم، و باید بیش از پیش به این موضوع توجه شود.
وی بیان کرد: طرحی داریم که با توافق مسوولان بالارتبه و مصوبه مجلس برای اینکه جوانان پایگاه های هلال احمر بتوانند برای سربازی وارد حوزه هلال احمر شوند، در حال حاضر 611 پایگاه امداد و نجات جاده ای داریم که نیاز به داوطلب امداد و نجات دارند. ظرفیت 21 هزار نفری جمعیت داوطلب امداد و نجات در کشور داریم.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در زلزله هایی که اتفاق می افتد امدادگران جمعیت هلال احمر و نیروهای امدادی دست خدا برای کمک رسانی و امدادرسانی به زلزله زدگان هستند.
آیت الله سید نصیر حسینی بیان کرد: دشمن 44 سال است که با تمام تجهیزات و تمام تلاش خود و به هر بهانه ای مشکلات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی برای مردم ایران ایجاد می کنند.
آیت الله حسینی اظهار کرد: عده ای که هزاران انسان را در جنگ جهانی دوم و در ژاپن کشتند، حالا ادعای حقوق بشر را دارند و عده ای فریب می خورند.
آیت الله حسینی افزود: مردم در روز 22 بهمن علاقه خود را به نظام و انقلاب نشان دادند و تودهنی محکمی به آمریکا و دشمنان دادند.
نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: دشمن تعمدا مشکلاتی را ایجاد می کند و اگر از دستش بر بیاید حتی سیل و زلزله هم ایجاد می کند.
وی به تاریخ حمایت مردم بویراحمد و استان از انقلاب اشاره کرد و گفت: مردم از شما انتظار دارند که در سفری که به استان دارید، منشأ خیر و برکت برای مردم باشید.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

آگاه
Belgium
هلال احمردنا بایددراسرع وقت تغییرات مدیری واداری ایجادبشه...سالها حول محور یه عده خاصی میچرخه....قابل توجه ندای وحدت....
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1