تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۵۱
کد مطلب : ۴۵۸۱۶۰
گزارش مقامات ترکیه ای و سوری نشان می دهد

اخبار لحظه به لحظه از زلزله ترکیه و سوریه / شمار قربانیان به ۱۱۷۷۹ نفر رسید / / خطر سرمازدگی در کمین افراد زیر آوار / سد آتاتورک در خطر ( + فیلم)

۱۱
کبنا ؛مقامات ترکیه و سوریه می‌گویند تعداد قربانیان زلزله ویرانگر این دو کشور به دستکم ۱۱ هزار و ۱۰۴ نفر رسیده است.
به گزارش کبنا، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، چهارشنبه در یک نشست تلویزیونی در جریان بازدید از مناطق زلزله‌زده گفت تعداد کشته‌شدگان این کشور به حداقل ۸ هزار و ۵۷۴ نفر رسیده و نزدیک به ۵۰ هزار نفر دیگر هم زخمی شده‌اند.
این در شرایطی است که به گفته مقامات سوریه در این کشور نیز حداقل ۲ هزار و ۵۳۰ نفر در مناطق تحت کنترل دولت و مخالفان جان خود را از دست داده‌اند.
       
آژانس‌های امدادی و کادر اورژانس می‌گویند که تعداد کشته‌شدگان احتمالاً بیشتر خواهد شد چرا که بسیاری از مردم همچنان در سرمای هوا در زیر آوار محبوس هستند.
خطر سرمازدگی در کمین افراد زیر آوار
مریم اصلان، سخنگوی نهاد خیریه آکسفام در ترکیه، گفت: «سرما وجود دارد دارد، اما زمان نیز به سرعت در حال گذشتن است. وقتی هوا سرد است، تلاش‌ها برای نجات بیشتر تحت تاثیر قرار می‌گیرد.»
او اضافه کرد: «هنوز مناطقی وجود دارد که مردم سعی می‌کنند با دستانشان آواربرداری کنند. تیم های امداد هنوز نتوانسته‌اند به همه جا برسند. این خیلی خیلی دشوار است. ما با زمان در حال مسابقه هستیم.»
آتش‌سوزی کانتینرهای بندر اسکندرون ترکیه مهار شد
مقامات دریانوردی ترکیه روز چهارشنبه اعلام کردند که آتش‌سوزی کانتینری در بندر اسکندرون در جنوب این کشور تحت کنترل قرار گرفته و ماموران توانسته‌اند آتش را خاموش کنند.
بندر اسکندرون در استان هاتای این کشور به دلیل تخریب در اثر زلزله به طور موقت از مدار فعالیت خارج شده است.
آیا سد «آتاتورک» در خطر فروریختن است؟
به نظر می‌رسد زمین‌لرزه‌ای که به تازگی ترکیه و سوریه را لرزاند، به دو سد بزرگ در این کشورها آسیب‌رسانده و نگرانی ساکنین در مورد احتمال شکستن آنها و وقوع یک تراژدی مشابه زمین لرزه اخیر را برانگیخته است.
گزارش‌ها حاکی از آن است که در پی زمین‌لرزه‌های شدید، شکاف‌هایی در دیواره این سد ایجاد شده است و اگرچه مناطق اطراف این سد تا به این لحظه، تخلیه شده‌اند، اما به گفته‌ کاربران فضای مجازی، کارشناسان هشدار می‌دهند که سد «آتاتورک» ممکن است هر لحظه بشکند و ویرانی‌های ناشی از آن می‌تواند منطقه‌ای به وسعت ۳۰ کیلومتر مربع را تحت تاثیر قرار دهد.
دکتر نانسی گورور(Naci Görür)، استاد لرزه‌شناسی ترکیه هشدار داده است: از ذینفعان تقاضا می‌کنم سدهای منطقه را بررسی کنید.
سد آتاتورک سازه اصلی پروژه آناتولی جنوب شرقی است که یک پروژه‌ توسعه‌ چند بخشی شامل سدسازی گسترده در جنوب شرق آناتولی ترکیه بوده که بر اساس مفهوم توسعه‌ پایدار برای بهبود کیفیت زندگی ۹ میلیون نفر از ساکنان این منطقه آغاز شده‌ است که هدف آن استفاده از منابع آبی دجله و فرات است.
             
۱۹:۳۰-رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه شامگاه چهارشنبه اعلام کرد که تعداد کشته‌های زلزله در این کشور به ۹ هزار و ۵۷ نفر رسیده است. اردوغان افزود: تعداد مصدومان حادثه زلزله به ۵۲ هزار و ۹۷۹ نفر رسیده است و و ۶ هزار و ۴۴۴ ساختمان‌ در اثر زلزله ویران شده است.
۱۹:۱۰-برخی منابع از کشته و زخمی شدن بیش از ۱۳۰ تن از شهروندان افغانستان در نتیجه زمین لرزه ترکیه و سوریه، خبر داده اند.
۱۹:۰۳-عبدالله بو حبیب وزیر خارجه لبنان در راس یک هیئت متشکل از وزرای کابینه دولت این کشور به سوریه سفر کرد و با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.
۱۸:۳۰-فلسطینیان شامگاه چهارشنبه زلزله دیگری را در شمال کرانه باختری احساس کرده‌اند.
۱۷:۳۰-آیت الله «سید علی سیستانی» مرجع عالیقدر شیعیان عراق خواستار تسریع کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان در سوریه و ترکیه شد.
۱۶:۱۰- ورود هواپیمای پاکستانی حامل کمک ها به فرودگاه بین المللی دمشق
۱۶:۰۴- نخست وزیر انگلیس: با مسئولان ترکیه و سوریه در تماس هستیم و همه کمک های لازم را ارایه می کنیم
۱۵:۳۰- وزیر بهداشت ترکیه از راه اندازی ۷۷ بیمارستان میدانی در ۱۰ شهر زلزله زده این کشور خبر داد
۱۵:۲۹- وزیر بهداشت سوریه خواهان کمک جامعه بین المللی و سازمان بهداشت جهانی به بخش بهداشتی این کشور شد
۱۴:۲۶- رئیس جمهور ترکیه: دولت به هر خانواده زلزله زده در مرحله اول ۱۰ هزار لیره پرداخت می کند

۱۴:۲۵- اردوغان: شمار تلفات زلزله به ۸۵۷۴ نفر و شمار مجروحان به ۴۹ هزار و ۱۳۳ نفر رسیده است
۱۳:۴۹- ورود یک هواپیمای ارمنی حامل کمک های انسانی به فرودگاه حلب
۱۳:۴۶- وزارت بهداشت روسیه از اعزام تیمی پزشکی به ترکیه خبر داد
۱۲:۵۹- اتحادیه اروپا: ۲۹ تیم جستجو و پنج تیم پزشکی از ۲۰ کشور را برای کمک به ترکیه بسیج کردیم
۱۲:۱۳- اداره حوادث غیرمترقبه ترکیه در جدیدترین آمار خود اعلام کرد که شمار قربانیان زلزله به ۷۱۰۸ و شمار زخمی ها به ۴۰۹۱۰ نفر افزایش یافت.
۱۲:۰۱- رسانه های ترکیه: زلزله جدیدی به قدرت ۵.۱ ریشتر در منطقه قهرمان ماراش روی داد

۱۱:۳۴- اداره حوادث غیرمترقبه ترکیه اعلام کرد که شمار قربانیان زلزله به ۶۹۵۷ و شمار زخمی ها به ۳۸۲۲۴ نفر رسیده است.
۱۱:۲۶- نخست وزیر مالزی از کمک بیش از دو میلیون دلاری به ترکیه و سوریه خبر داد
۱۰:۲۱- اعزام تیم دیگری از امدادرسانان روس به ترکیه
۱۰:۱۳- اداره حوادث غیرمترقبه ترکیه اعلام کرد که شمار قربانیان زلزله به ۶۲۳۴ و شمار زخمی ها به ۳۷۰۱۱ نفر رسیده است.
۰۸:۱۷- تیم های امداد و نجات چین وارد ترکیه شدند
۶:۲۰- کیم جونگ اون رهبر کره شمالی پس از زلزله مرگبار ۷.۸ ریشتری با ارسال پیامی، فاجعه مرگبار زمین لرزه را به بشار اسد رئیس جمهوری سوریه تسلیت گفت.
۵:۴۷- آمریکا در بحبوحه فاجعه انسانی در سوریه به لفاظی‌ها علیه دمشق ادامه داد و اعلام کرد که کمک‌های واشنگتن به مردم زلزله‌زده می‌رسد، نه نظام سوریه.
۵:۱۰- آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطین (آنروا) اعلام کرد که زلزله مرگبار ۷.۸ ریشتری حدود ۵۷ هزار نفر از آوارگان فلسطینی را در سوریه تحت تاثیر قرار داده است.
۳:۲۸ - جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا اعلام کرد که ۷.۴ میلیون دلار کمک فوری به ترکیه و سوریه ارائه می‌کند و این کمک ها تا تغییر وضعیت پس از زلزله در دو کشور ادامه خواهد یافت.
۲:۵۵ - شمار قربانیان زلزله در سوریه به ۲ هزار و ۳۷۰ نفر افزایش یافت.

۲:۱ - مصر پنج هواپیمای ترابری نظامی حامل کمک های پزشکی اضطراری برای کمک به زلزله زدگان، به سوریه و ترکیه اعزام  کرده است.
۱:۵۶- شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله گفت:  تعصب بین‌المللی علیه مردم سوریه با پایین‌ترین استانداردهای بشردوستانه سازگار نیست.
۱:۳۶ - ناتو بیش از یکهزار و ۴۰۰ امدادگر به ترکیه اعزام کرد
۱:۲۹ - سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد وضعیت دسترسی به سوریه برای کمک به زلزله زدگان چالش برانگیز است
۱:۱۵ - بسام صباغ نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت که امکان دریافت و رساندن کمک‌های بشردوستانه کشورهای دیگر به زلزله‌زدگان فراهم است.
۰۰:۲۶ - دانیل مارتینوف، مشاور وزیر وضعیت بحرانی روسیه روز سه‌شنبه گفت که مسکو در کمک به آنکارا عملیات امداد و نجات در مناطق زلزله زده ترکیه را گسترش می دهد.
۰۰:۰۳ - فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه هشدار داد که کمک‌هایی که برای زلزله‌زدگان ارسال می‌شود، نباید به دست تروریست‌ها برسد.

به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا، اخبار و تحولات لحظه به لحظه مربوط به زلزله ترکیه و سوریه را می‌توانید در زیر دنبال کنید.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز در پی وقوع زلزله مرگبار بامداد دوشنبه، ساعاتی پیش در سراسر این کشور ۷ روز عزای عمومی اعلام کرد.
۲۲:۵۰ - سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در حلب (شمال غرب سوریه) اعلام کرد: ۱۵هزار پرس غذای گرم امروز (سه شنبه) در میان آسیب دیدگان زلزله در حلب توزیع شد.  
۲۲:۴۶- علی نادری مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در پیام‌هایی جداگانه به روسای خبرگزاری‌های آناتولی ترکیه و سانای سوریه جان‌باختن شهروندان ترکیه ای و سوری در زلزله اخیر را تسلیت گفت.
۲۱:۴۲ - حجت الاسلام و المسلمین "حمید صفار هرندی" نماینده مقام معظم رهبری در سوریه طی پیامی حادثه ناگوار زلزله بامداد دیروز (دوشنبه) شمال غرب سوریه را به مردم و دولت سوریه تسلیت گفت.
۲۱:۰۰-عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر در تماس تلفنی با رئیس جمهوری ترکیه جانباختن شمار زیادی از مردم ترکیه را به اردوغان تسلیت گفت و برای کمک به زلزله زدگان اعلام آمادگی کرد.
۲۰:۵۷-شبکه خبری المیادین اعلام کرد که شمار جانباختگان زلزله سوریه به ۱۷۸۲ نفر رسیده است.

۲۰:۴۰-سخنگوی جنبش انصارالله یمن در سخنانی خواستار لغو تحریم‌های ظالمانه آمریکا و غرب علیه ملت سوریه شد و گفت: فاجعه‌ای که ملت سوریه درپی زلزله با آن مواجه شده‌اند، مستلزم لغو تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه سوریه در چارچوب قانون موسوم به "سزار" است.
۲۰:۲۳-پادشاه اردن امروز در تماس تلفنی با بشار اسد رئیس جمهور سوریه بر آمادگی کشورش برای حمایت از دولت و ملت این کشور در شرایط فاجعه‌باز زلزله تأکید کرد.
۲۰:۲۰- مرکز مدیریت حوادث اضطراری ترکیه (آفاد) از افزایش شمار جان باختگان زلزله بامداد دوشنبه این کشور به بیش از ۴ هزار و ۵۴۴ نفر خبر داد. تاتار گفت که تعداد مجروحان به ۲۶هزار و ۷۲۵نفر رسید و مساحت متاثر از زلزله حدود ۱۱۰ هزار کیلومتر مربع است.
۲۰:۰۰-صندوق اضطراری سازمان ملل متحد ۲۵ میلیون دلار برای کمک به ترکیه و سوریه اختصاص داد.
۱۹:۵۰-سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه با بازدید از منطقه پازارجیک شهر قهرمان ‌ماراشطی طی سخنانی بین خبرنگاران گفت: پس از وقوع زلزله تاکنون ۱۸ هزار نیروی ژاندارمری و نزدیک به ۱۰ هزار مامور پلیس از سرتاسر ترکیه به منطقه زلزله زده اعزام شده‌اند.
۱۹:۰۸-رئیس جمهور ترکیه در ۱۰ استان زلزله‌زده به مدت سه ماه وضعیت فوق‌العاده اعلام کرده است.
۱۹:۰۵-رئیس امارات امروز سه شنبه دستوری را مبنی بر اختصاص ۱۰۰ میلیون دلار برای امداد رسانی به زلزله زدگان در سوریه و ترکیه صادر کرد.
۱۹:۰۰-رئیس جمهوری الجزایر در تماس تلفنی با همتای سوری خود بر آمادگی کامل این کشور برای کمک به ملت سوریه تاکید کرد.
       
۱۸:۳۰- در پی حادثه زلزله روز گذشته در ترکیه، رئیس جمهوری ایران با همتای ترکیه ای خود تلفنی گفت و گو کرد.
۱۸:۱۰-دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در پیامی به رئیس جمهوری سوریه با ملت و دولت این کشور در فاجعه زمین لرزه اعلام همبستگی و همدردی کرد.
۱۸:۰۰-رئیس جمهوری مصر در تماس تلفنی با همتای سوری خود ضمن تسلیت به مناسبت جان باختن شماری از شهروندان این کشور در جریان زلزله ویرانگر بامداد دوشنبه، برای ارایه کمک هایی به سوریه و امداد رسانی به آسیب دیدگان اعلام آمادگی کرد.
۱۷:۴۰-سخنگوی رسمی و رئیس شورای سیاسی جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء در پیام‌هایی جداگانه ضمن تسلیت به ملت‌های سوریه و ترکیه، برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان اعلام آمادگی کردند.
۱۷:۲۰-در زلزله ویرانگر ترکیه و سوریه، ۵۵ فلسطینی جان باخته و شماری دیگر نیز زخمی شدند.
۱۶:۲۳- کمیسیر اتحادیه اروپا در امور بحران: ۲۸ تیم نجات از ۲۱ کشور اروپایی به ترکیه اعزام شدند
۱۶:۱۵- بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در تماس تلفنی رئیس جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت ایران به خاطر ارسال کمک برای زلزله زدگان سوریه تقدیر و تشکر کرد
۱۵:۲۷- رییس جمهوری ترکیه به مدت سه ماه در مناطق زلزله زده این کشور وضعیت فوق العاده اعلام کرد.
۱۵:۲۲- بازدید وزیر دفاع سوریه از روند امداد و نجات در مناطق زلزله زده حلب
۱۴:۵۰- یونیسف: زلزله ترکیه و سوریه قویترین زلزلهِ منطقه از نزدیک به یکصد سال پیش تاکنون است 
۱۴:۴۶- وزیر خارجه آلمان: نیاز شدیدی به رساندن کمک های انسانی به شمال غربی سوریه وجود دارد

۱۴:۲۹- کمیته بین المللی صلیب سرخ: اوضاع انسانی در سوریه هولناک است و نمی توان این واقعیت را نادیده گرفت
۱۴:۲۷- اعزام تیم امداد و نجات لبنان به سوریه
۱۴:۲۶- رئیس تیم اطفای حریق شهر حماه سوریه از پایان عملیات تخلیه و خارج کردن اجساد قربانیان از زیر آوارها خبر داد و گفت که هم اکنون کار ارزیابی خسارت های ناشی از زلزله آغاز شده است
۱۴:۲۵-هواپیمای حامل ۱۷ تن کمک های الجزایر وارد فرودگاه حلب شد
۱۴:۰۸- خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که نزدیک به ۲۰۰۰ هزار ساختمان در معرض فرو ریختن قرار داد و براساس آمار اولیه ۳۰۰ نفر در این شهر جان خود را از دست داده و ۶۰۰ نفر دیگر زخمی شده اند.
۱۴:۰۶- شبکه المیادین تعداد قربانیان زلزله در سراسر سوریه تاکنون را ۲۳۰۰ نفر گزارش کرد
۱۴:۰۵- ورود تیم های نجات و امداد روسیه به سوریه
۱۳:۴۵- یک مسئول سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که تعداد آسیب دیدگان زلزله در ترکیه و سوریه ممکن است به ۲۳ میلیون نفر برسد

۱۳:۲۷- اداره حوادث غیرمترقبه ترکیه از افزایش شمار قربانیان زلزله این کشور به ۳۴۳۲ و زخمی ها به ۲۱۱۰۳ نفر خبر داد
۱۳:۰۵- وزارت خارجه ترکیه از اعزام یک تیم امداد و نجات ۱۱۰ نفری به ترکیه خبر داد
۱۲:۵۶- معاون رئیس جمهور ترکیه از نجات بیش از ۸ هزار نفر از زیر آوار خبر داد
۱۲:۴۵- معاون رئیس جمهور ترکیه: تیم های نجات ۱۴ کشور وارد شده و کار میدانی را آغاز کرده اند و تیم های ۷۰ کشور دیگر در ساعات آینده وارد خواهد شد
۱۲:۴۳- هلال احمر سوریه خواهان رفع محاصره و تحریم اقتصادی علیه این کشور برای مقابله با پیامدهای زلزله شد
۱۲:۱۵- معاون رئیس جمهور ترکیه از افزایش شمار قربانیان زلزله این کشور به ۳۴۱۹ نفر و شمار زخمی ها به ۲۰۵۳۴ نفر خبر داد 
۱۲:۰۱-  وزیر محیط زیست، شهرسازی و تغییرات اقلیم ترکیه اعلام کرد که ۱۳.۵ میلیون نفر از شهروندان این کشور در ۱۰ استان به طور مستقیم تحت تأثیر زلزله قرار گرفته‌اند.
۱۱:۵۹- سازمان بهداشت جهانی از سه پرواز حامل کمک های پزشکی به سوریه و ترکیه خبر داد
۱۱:۴۴- مرکز زلزله نگاری اروپا از وقوع زلزله جدیدی به قدرت ۵.۷ ریشتر در منطقه شرق ترکیه خبر داد
۱۱:۰۴- وزارت بهداشت سوریه از افزایش شمار قربانیان زلزله این کشور به ۸۱۲ و شمار زخمی ها به ۱۴۴۹ نفر خبر داد
۱۰:۵۹- معاون وزیر بهداشت سوریه شمار قربانیان زلزله این کشور تاکنون را ۷۹۶ و شمار زخمی ها را ۱۴۴۸ نفر اعلام کرد

۱۰:۳۹- وزارت خارجه جمهوری آذربایجان از ارسال دو هواپیمای جدید حامل کمک های پزشکی و انسانی فوری و یک بیمارستان صحرایی خبر داد
۱۰:۳۵- اسکان موقت بیش از ۲۳۶ هزار نفر از زلزله زدگان در ترکیه
۱۰:۳۱- اداره حوادث غیرمترقبه پاکستان از اعزام تیم های نجات و کمک های انسانی و پزشکی فوری به ترکیه و سوریه خبر داد
۱۰:۲۰-اداره حوادث غیرمترقبه ترکیه اعلام کرد که ۵۷۷۵ ساختمان فروریخته و گزارش هایی از فروریخته شدن ۱۱۳۰۲ ساختمان دریافت کرده که هنوز تایید نشده است
۱۰:۱۹- اداره حوادث غیرمترقبه ترکیه از افزایش شمار قربانیان به ۳۳۸۱ نفر و زخمی ها به ۲۰۴۲۶ نفر خبر داد
۱۰:۱۱- وزارت خارجه استرالیا اعلام کرد که کمک های بشردوستانه به مبلغ ۱۰ میلیون دلار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه ارایه می کند
۱۰:۱۰- دیدار نماینده سوریه با دبیرکل سازمان ملل برای بررسی راههای کمک به زلزله زدگان سوری
۱۰:۰۸- خبرگزاری فرانسه از فرار داعشی‌ها از زندان تحت سیطره نیروهای مسلح مورد حمایت ترکیه در شمال سوریه خبر داد

۰۹:۴۳ - تی. آر. تی. خبر: آتش سوزی کانتینرها که پس از زلزله روز گذشته در بندر اسکندرون ترکیه آغاز شده، همچنان ادامه دارد.
۰۹:۴۰- استانداری مالاتیای ترکیه اعلام کرد که آب موجود در مخزن سد "سلطان‌سویو" به منظور جلوگیری از تخریب احتمالی و تامین امنیت در پایین دست به تدریج تخلیه می شود
۰۹:۱۴- اسماعیل هینه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در پیامی به بشار اسد رئیس جمهوری سوریه ضمن عرض تسلیت جان باختن گروهی از مردم سوریه در زمین لرزه اخیر، بر آمادگی این جنبش و مردم فلسطین برای کمک به مردم سوریه تاکید کرد.
۰۹:۰۱- سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که آمار تلفات زلزله ترکیه ممکن است تا ۸ برابر افزایش یابد
۰۸:۵۴- رسانه های ترکیه از ریزش ساختمانها بر اثر پس لرزه های زلزله خبر دادند. ۲۴۳ پس لرزه شدید بیشتر از ۶ ریشتری در ۲۴ ساعت گذشته ثبت شده است.
۰۸:۵۰ - جمهوری آذربایجان اعلام کرد که امروز ۲ هواپیمای دیگر حامل کمک های امدادی این کشور به مناطق زلزله زده ترکیه اعزام می کند.
۰۸:۲۷- وزارت خارجه مالزی از ارسال تیمی متخصص به ترکیه برای عملیات امداد و نجات خبر داد
۰۸:۰۹- رسانه های ترکیه به نقل از مرکز مدیریت حوادث اضطراری ترکیه (آفاد) اعلام کردند که با تلاش امدادگران، هفت هزار و ۳۴۰ نفر از زلزله زدگان از زیر آوار به صورت زنده نجات یافته‌اند.
۰۷:۳۱- شبکه الجزیره شمار قربانیان زمین لرزه در سراسر مناطق زلزله زده سوریه را ۱۵۰۴ کشته و ۳۵۴۸ زخمی گزارش کرد.
زلزله ترکیه  و سوریه
۰۷:۲۶- یونان نیروهای امداد و نجات خود را به ترکیه اعزام کرد.
۰۷:۱۷- دولت مالزی دستور اعزام تیم امداد و نجات این کشور را برای مأموریت امدادرسانی در ترکیه و سوریه صادر کرد.
۰۷:۰۶- مرکز لرزه نگاری اروپا دقایقی پیش از وقوع زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۶ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) در مرکز ترکیه خبر داد.
۰۶:۴۹- وزارت خارجه چین: به هلال احمر ترکیه و سوریه در حمایت از تلاش‌های امدادی، کمک‌های مالی بشردوستانه ارائه خواهیم کرد.
۰۶:۳۷- وزارت بهداشت سوریه اعلام کرد شمار قربانیان زلزله اخیر در استان‌های حلب، ادلب، لاذقیه، حومه حماه و طرطوس به ۷۶۴ کشته و ۱۴۴۸ زخمی رسیده است.
۰۵:۵۸: تیم‌های امداد و نجات ازبکستان به همراه خودروهای ویژه از فرودگاه تاشکند به ترکیه اعزم شدند.
۰۵:۴۳- آژانس مدیریت سوانح و حوادث غیر مترقبه ترکیه بامداد سه‌شنبه اعلام کرد، در پی زلزله اخیر در این کشور تاکنون ۲ هزار و ۹۲۱ نفر کشته شدند.
زلزله ترکیه  و سوریه
۰۵:۰۸- کوزوو یک تیم جستجو و نجات ۳۰ نفره را به ترکیه اعزام کرد.
۰۴:۴۸- ند پرایس سخنگوی کاخ سفید: آمریکا دو تیم نجات و بازیابی به ترکیه اعزام می‌کند.
۰۴:۲۷- مجارستان یک تیم جستجو و نجات ۵۵ نفره را به ترکیه اعزام کرد.
۰۴:۰۹- یون سوک یول رئیس جمهور کره جنوبی دستور اعزام تیم‌های امداد و نجات به مناطق زلزله زده در ترکیه را داد.
۰۳:۴۸- عبدالمجید تبون رئیس جمهور الجزایر دستور اعزام تیم‌های امداد و نجات به سوریه برای کمک به هلال احمر این کشور را داد.
۰۳:۳۷: نایب بوکله رئیس جمهور السالوادور: السالوادور طی چند ساعت آینده یک هواپیمای کمکی به همراه تیم‌های جستجو و نجات، آتش نشانان و سگ‌های نجات را برای زلزله زدگان ترکیه ارسال خواهد کرد.
۰۳:۱۳- سانا: ۲ هواپیمای حامل کمک‌های بشر دوستانه عراق وارد فرودگاه دمشق شدند.
۰۳:۰۷- «بسام صباغ» نماینده سوریه در سازمان ملل متحد عصر دوشنبه به وقت محلی با آنتونیو گوترش دبیر کل این سازمان درباره زلزله در شمال این کشور و وضعیت زلزله‌زدگان دیدار و گفت وگو کرد.
۰۳:۰۲- گرجستان تیم امداد و نجات خود را به همراه تجهیزات لازم امدادی به ترکیه اعزام کرد.
۰۲:۴۹- «فؤاد اکتای» معاون رئیس جمهور ترکیه بامداد سه‌شنبه در گزارشی اعلام کرد که تاکنون ۷ هزار و ۸۴۰ نفر از زیر آوارهای زلزله جنوب این کشور نجات یافتند.

۰۲:۱۸- هلال احمر عراق: ۱۵۰ داوطلب از تیم‌های امداد و نجات برای کمک به هلال احمر ترکیه برای انجام عملیات آواربرداری و نجات به این کشور اعزام شدند.
۰۲:۰۳- حسن شیخ محمود رئیس جمهور سومالی در تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه جان باختن شماری از شهروندان ترکیه بر اثر زلزله را به وی تسلیت گفت و برای مصدومان آرزوی بهبودی کرد.
۰۱:۵۴- اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در پیامی به بشار اسد رئیس جمهور سوریه با قربانیان زلزله در شمال این کشور ابراز همدردی و اعلام همبستگی کرد.
۰۱:۴۳- بلغارستان ۲ فروند هواپیمای ترابری نظامی اسپارتان را به همراه تیم‌های امداد و نجات به ترکیه می‌فرستد.
۰۱:۲۹- رئیس سازمان هواپیمایی سوریه گفت که امروز سه‌شنبه ۴ فروند هواپیما حامل کمک‌های بشردوستانه از روسیه، هند و امارات متحده عربی به فرودگاه دمشق و لاذقیه می‌رسند.
۰۱:۲۷- منابع خبری بامداد سه‌شنبه از وقوع زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۴ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) در جنوب ترکیه خبر دادند.
۰۱:۰۹- ۶۵ امدادگر و ۸ سگ زنده‌یاب از هلند برای عملیات جستجو و نجات عازم ترکیه شد.
۰۱:۰۳- منابع خبری بامداد سه‌شنبه از ورود هواپیمای حامل کمک‌های بشردوستانه ایران برای مردم سوریه به فرودگاه دمشق خبر دادند.
Play
00:00
00:10
Mute
Settings
۰۰:۵۶- پاکستان امروز سه‌شنبه ۵۲ امدادگر مجهز به تجهیزات تخصصی را برای مشارکت در تلاش‌های امداد و نجات در ترکیه و سوریه به استانبول اعزام می‌کند.
۰۰:۴۷- نارندرا مودی نخست وزیر هند گفت که ما آماده ارائه تمام کمک‌های ممکن به زلزله‌زدگان ترکیه و سوریه هستیم.
۰۰:۳۹- جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در پی زلزله ویرانگر و مرگبار در سوریه و ترکیه با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت وگو کرد.
۰۰:۳۹- آژانس مدیریت سوانح و حوادث غیر مترقبه ترکیه اعلام کرد، شمار قربانیان زلزله در جنوب این کشور به ۲ هزار و ۳۱۶ نفر کشته و ۱۳ هزار و ۲۹۳ نفر زخمی رسیده است.
زلزله ترکیه  و سوریه
۰۰:۲۲- سخنگوی سازمان ملل در پی زلزله ویرانگر در سوریه و ترکیه گفت که امیدواریم بتوانیم به سراسر سوریه کمک کنیم و تلاش خواهیم کرد با هر ابزار ممکن کمک‌ها را ارائه کنیم.
۰۰:۱۸- آتش‌نشانان و تیم‌های امدادی جمهوری چک برای کمک به جستجوی بازماندگان، آماده پرواز به سمت ترکیه شدند.
۰۰:۱۳- روسیه ۲ فروند هواپیمای ترابری ایلوشین ۷۶ حامل ۱۰۰ متخصص جستجو و نجات را برای کمک به ترکیه و سوریه فرستاد.
۰۰:۰۹- تیم نجات آژانس بین‌المللی امداد ژاپن برای کمک به عملیات جستجو و نجات عازم ترکیه شد.
۰۰:۰۲- صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) با صدور ‌بیانیه‌ای هشدار داد که در پی وقوع زمین لرزه در ترکیه و سوریه هزاران کودک در معرض خطر هستند.
زلزله ترکیه  و سوریه
  •  
نام شما

آدرس ايميل شما

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
1