تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۳۷
کد مطلب : ۴۵۸۱۴۵
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛

پس از گذشت 6 سال کلینیک‌های سیار دندانپزشکی کهگیلویه و بویراحمد تجهیز شد / اجرای ۵۲ پروژه عمرانی بهداشتی در استان / آغاز طرح خدمات رایگان دندانپزشکی در شهرستان باشت

۰
کبنا ؛معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بعد از ۶ سال کلینیک‌های سیار دندانپزشکی تجهیز و پلاک گذاری شدند.
به گزارش کبنا، دکتر محمد ملک‌زاده در جشن میلاد با سعادت امام علی(ع)  و تجلیل از کارکنان بازنشسته معاونت بهداشت استان به اقدامات سه ماه اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: تشکیل کمیته اقتصاد و بهداشت یکی از اقدامات انجام شده است.
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، افزود: با تشکیل این کمیته در هزینه‌های حوزه بهداشتی صرفه‌جویی کردیم.
وی بیان کرد: با صرفه‌جویی در هزینه‌ها توانستیم یونیت‌های دندانپزشکی برای مناطق محروم خریداری و ارسال کنیم.
محمد ملک زاده، با اشاره به برگزاری آزمون مصاحبه بهورزی عنوان کرد: با رایزنی با سازمان‌های  بیمه گر در طرح جامع دندانپزشکی خدمات رایگان دندانپزشکی به ۸۲ هزار دانش‌آموز ۶ تا ۱۴ سال، زنان باردار و شیرده در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد ارائه می‌شود.
ملک‌زاده عنوان کرد: به مناسبت دهه فجر استارت این کار از روستاهای باشت زده شد و طی روزهای آینده دو هزار نفر از جمعیت هدف در شهرستان باشت خدمات دریافت می‌کنند.
رییس مرکز بهداشت استان، در ادامه با اشاره به وضعیت نامناسب آمبولانس‌های مراکز بهداشتی از ساماندهی آنها خبر داد و گفت: جذب اعتبارات طرح پزشک خانواده و توزیع عادلانه میان همه مراکز از دیگر اقدامات است.
ملک‌زاده بیان کرد: رادیولوژی شهرستان‌های چرام، قلعه رئیسی، مارگون و پاتاوه همواره دارای مشکلاتی بودند که با اختصاص اعتبار این مراکز به دستگاه رادیولوژی دیجیتال مجهز شدند که در ایام دهه فجر مورد افتتاح قرار می‌گیرند.
وی در ادامه عنوان کرد: علاوه بر طرح بزرگ دندانپزشکی در روستا، برنامه فشار خون و  دیابت در دستور کار معاونت بهداشت قرار گرفته که شاخص‌های شناسایی شده سه برابر  ۹ ماه گذشته است.
معاون دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از مجهز شدن مراکز بهداشتی سه شهرستان مارگون، لنده و باشت به آزمایشگاه میکروبی آب با اعتباری بالغ بر ۷میلیارد تومان خبر داد و گفت: این طرح‌ها ایام دهه فجر افتتاح می‌شوند، ضمن اینکه آزمایشگاه میکروبی آب یاسوج در کلینیک شهید مفتح راه‌اندازی می‌شود.
وی از اختصاص ۸ میلیارد تومان به حوزه آسیب‌های اجتماعی خبر داد و گفت: استان جایگاه مناسبی در حوزه آسیب‌های اجتماعی به ویژه سلامت روان ندارد و در تلاش هستیم برنامه‌هایی در این خصوص اجرا کنیم.
ملک‌زاده از امضای تفاهم نامه ۵۲ پروژه عمرانی بهداشتی با اعتبار ۵۶ میلیارد تومان با معاونت توسعه دانشگاه خبر داد و عنوان کرد: با انجام این تفاهم نامه مراکز بهداشتی دچار تغییر و تحول خواهند شد.
وی با اشاره به خرید یونیت دندانپزشکی برای شهرهای باشت و لنده  و خرید دستگاه اتوکلاو دندانپزشکی برای مرکز استان عنوان کرد: بعد از ۶ سال کلینیک‌های سیار دندانپزشکی تجهیز و پلاک گذاری شدند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و رییس مرکز بهداشت استان کهگیلویه و بویراحمد، از توجه معاونت بهداشت وزارتخانه به استان و اختصاص چند دستگاه‌ ماشین‌آلات سبک و سنگین به حوزه بهداشت خبر داد.
ملک‌زاده عنوان کرد: تدوین برنامه راهبردی بهداشتی از دیگر اقدامات است.
ملک‌زاده با بیان اینکه اقدامات صورت گرفته طی سه ماه اخیر نتیجه همدلی و همکاری کارکنان معاونت بهداشتی بوده،گفت: امیدواریم با  اقدامات صورت گرفته در شاخص های بهداشتی تحول عظیم ایجاد شود.
بر پایه این گزارش، چشن میلاد حضرت علی علیه السلام با حضور معاون بهداشتی، حجه الاسلام و المسلمین حسینی کارشناس برنامه دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی، دکتر مرادیان معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه، دکتر روایی معاون فرهنگی دانشجویی، دکتر یعقوبیان رییس حراست دانشگاه علوم پزشکی و کلیه مسولان مدیران کارشناسان واحدهای معاونت بهداشتی همراه با مداحی حاج مهدی رضایی، طنز پرداز صدا و سیمای مرکز استان در سالن اجتماعات دکتر کنعانی یاسوج برگزار شد.
گفتنی است در پایان این برنامه با سخنرانی سه نفر از بازنشستگان علیرضا عوض پور، سید محمد حکیمیان و سید محمد جلال مقدم ضمن بیان تشریح عملکرد بیش از سی سال خدمت خود از ۶ نفر از کارکنان بازنشسته و چهار نفر از کارکنان معاونت بهداشتی که سال جاری در طرح جوانی جمعیت صاحب فرزند شدند تجلیل شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

«شهرداری دیگر مماشات نکند و منابعی که در اختیارشان گذاشتیم را هرچه سریع‌تر برای رفع نقص ...
1