تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۷
کد مطلب : ۴۵۸۱۰۲
همراه با مسوولان استانی؛

بازدید مشاور عالی رئیس سازمان شهرک های صنعتی ایران از شهرک صنعتی 3 یاسوج / 95 درصد استعلامات منطقه ویژه اقتصادی گچساران اخذ شد

۲
کبنا ؛
مشاور عالی رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران به همراه مسوولان استان کهگیلویه و بویراحمد از شهرک صنعتی 3 یاسوج بازدید کردند.
به گزارش کبنا، در بازدید روز سه شنبه (18 بهمن ماه 1401) محسن ضامن فر مدیرکل جذب سرمایهگذاری استان به «اهمیت افتتاح سوله‌های شهرک صنعتی یاسوج 3» اشاره کرده و اظهار کرد: رویکرد استان حمایت از شهرک‌های صنعتی و سرمایه‌گذاران است، اغلب سرمایه‌گذاران می‌توانند سوله‌های اجاره‌ای و واحد‌های راکد را در اختیار بگیرند، این سوله‌ها فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری است، ریسک سرمایه‌گذاری را پایین می‌آورد و حتی اگر سرمایه‌گذار ورشکسته شود، سرمایه زیادی را از دست نمی‌دهد.
رئیس سازمان صمت استان بیان کرد: با توجه به اینکه مشکلاتی در شهرک‌های صنعتی به لحاظ تردد و عبور و مرور وجود دارد، قرار شد ورودی شهرک‌های صنعتی با پایش تصویری کنترل شوند، که اگر مشکلی پیش بیاید قابل پیگیری شود.

مشاور عالی رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک
های صنعتی ایران نیز در این بازدید اظهار کرد: در این استان کار کرده‌ام و با ظرفیت‌های استان اشنا هستم، استان کهگیلویه و بویراحمد استعداد بالایی در زمینه‌های مختلف دارد.
علی بلالی افزود: در زمینه‌های صنعتی برای استان‌هایی مثل کهگیلویه و بویراحمد که سرمایه‌گذار آنچنانی ندارد، آمادگی داریم مسوولیت سازمان مسوولی منطقه ویژه اقتصادی را برعهده بگیریم.
وی بیان کرد: انتظار هست پروسه‌های اداری این منطقه طی شود، ما تجربه‌های خوبی در ایجاد مناطق ویژه در سطح کشور داریم، استان یزد بهترین منطقه ویژه اقتصادی را دارد که درآمدزایی خوبی هم دارد و شورای عالی مناطق آزاد هم از این منطقه راضی است.
وی گفت: یک شهرک صنعتی را در بروجرد استان لرستان تبدیل به منطقه ویژه اقتصادی کردیم و در این استان هم می‌توانیم مسوولیت منطقه ویژه اقتصادی گچساران را برعهده بگیریم.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان نیز در خصوص وضعیت «منطقه ویژه اقتصادی گچساران» گفت: بیش از 95 درصد استعلامات این منطقه ویژه اخذ شده، ولی در طی مراحل اداری مشکلاتی منطقه ایجاد شده، تقاضا‌هایی که دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور از ما داشتند نامعقول بود و ظرف چند روز آینده در این خصوص با استاندار نیز گفت و گو و تصمیم‌گیری می‌شود، برای این موضوع زمان اهمیت زیادی دارد، باید تلاش کنیم که زمان را از دست ندهیم تا بخشی از این کار از دست ما خارج نشود.
مراد نژاد با اشاره به میزان اراضی «هزاروپانصد و 96 هکتاری» شهرک‌های صنعتی استان اشاره کرده و افزود: شهرک صنعتی کوثر در گچساران تا چند ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد و به اراضی شهرک‌های صنعتی استان الحاق می‌شود و میزان اراضی شهرک‌های صنعتی به 2 هزار هکتار افزایش پیدا می‌کند.
افتتاح یا کلنگ زنی 3 پروژه شرکت شهرکهای صنعتی استان
مرادنژاد به پروژه‌های دهه فجر شرکت شهرک‌های صنعتی استان پرداخت و گفت: سه پروژه شامل خاک‌برداری و خاک‌ریزی شهرک صنعتی سقاوه، شبکه توزیع برق دومداره شهرک صنعتی گچساران، افتتاح 8 باب مجتمع کارگاهی شهرک صنعتی 3 یاسوج افتتاح خواهند شد.
وی اظهار داشت: میزان سرمایه‌گذاری برای این سه طرح جمعا 310 میلیارد ریال است.
مرادنژاد بیان کرد: 8 مجتمع کارگاهی شهرک صنعتی 3 یاسوج با 2350 متر مربع زیربنا و 130 میلیارد ریال اعتبار افتتاح خواهد شد.
وی گفت: توزیع برق دو مداره شهرک صنعتی گچساران به طول 4 کیلومتر و با اعتبار 30 میلیارد ریال، همچنین پروژه خاک‌برداری و خاکریزی شهرک صنعتی سقاوه به طول 3 کیلومتر و اعتبار 150 میلیارد ریال وارد فاز اجرایی می‌شود.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1