تاریخ انتشار
پنجشنبه ۸ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۵۱
کد مطلب : ۴۵۶۳۰۲
شیرازی‌ها چگونه از قهرمان جهان استقبال کردند؟

استقبال خاص از هادی چوپان (+ تصاویر )

۳
کبنا ؛مردم و مسئولان استان فارس امروز پنجشنبه با حضور در فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب از هادی چوپان قهرمان مستر المپیای سال ۲۰۲۲ در بازگشت به زادگاهش استقبال کردند.
به گزارش کبنا، چوپان که در مسابقات آمریکا، نخستین مدال طلای تاریخ پرورش اندام ایران و آسیا در مهمترین مسترالمپیا را به دست آورد، با استقبال گسترده مردم و مسئولان استان فارس وارد شیراز شد.
در این آیین اسماعیل محبی پور معاون استاندار فارس به نمایندگی از استاندار با حضور در فرودگاه بین‌المللی شیراز به هادی چوپان ورزشکار اهل استان فارس تبریک و خیرمقدم گفت و وی را به خاطر احتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در رقابت‌های مسترالمپیا در آمریکا ستود.
در آیین استقبال از این نابغه ایرانی پرورش اندام که به گرگ ایرانی شهره است، مدیرکل ورزش و جوانان و رؤسای هیأت‌ها و ورزشکاران و مقامات ارشد نظامی و انتظامی استان فارس نیز حضور داشتند.
هادی چوپان سال ۱۳۶۶ در شهرستان بیضا از توابع استان فارس متولد شد و پیش از این مدال‌های ارزشمندی در رقابت‌های بین‌المللی کسب کرده است.
چوپان نخستین بار در سال ۲۰۱۹ موفق شد مدال برنز مستر المپیا را از آن خود کند و برنده جایزه صد هزار دلاری این مسابقات شد.
وی در سال ۲۰۲۱ نیز موفق به کسب مدال برنز شد. هادی چوپان با قهرمانی در مستر المپیا، جایزه ۴۰۰ هزار دلاری را به خود اختصاص داد.
چوپان پس از سه دوره حضور در مستر المپیا موفق شد بالاتر از تمام رقیبان جهانی به مدال طلای پرورش اندام جهان دست پیدا کند و نشان ساندو را برای ورزش ایران به ارمغان بیاورد. ساندو مجسمه‌ای از فردریش مولهلم میلر معروف به اویگن ساندو، پدر بدنسازی مدرن است که به قهرمان مستر المپیا داده خواهد شد.
هادی چوپان که ۲ عنوان سومی مستر المپیا را در کارنامه دارد بار‌ها اعلام کرده بود کسب مجسمه ساندو، نشان از آخرین و بالاترین تناسب عضلات جهان توسط یک ورزشکار دارد. او اکنون در قلب آمریکا نام ایران را در سالن مستر المپیا طنین‌انداز کرده و به نخستین آسیایی قهرمان مستر المپیا تبدیل شد. او بار‌ها در مصاحبه‌های خود در رسانه‌ها و فضای مجازی از عشق به مردم ایران سخن به میان آورده و آرزو داشت تا با کسب مدال طلای مستر المپیا نام یک ایرانی را در تاریخ این مسابقات ثبت کند.
هادی چوپان سرمایه بزرگ ورزش ایران و آسیا در پرورش اندام جهان است که به سلطه بزرگانی مانند بیگ رامی در این تورنمنت بزرگ پایان داد. وی در چهار دوره گذشته با هزینه شخصی راهی مستر المپیا شده است.
مستر المپیا رقابت بین‌المللی و حرفه‌ای پرورش‌اندام مردان است که هر ساله توسط فدراسیون جهانی پرورش اندام برگزار شده و به نفر برتر آن مجسمه ساندو و جوایز نقدی اهدا می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Babak
Iran, Islamic Republic of
افتخاری داداش، انشاالله که حال دلت همیشه خوب باشه.
United Arab Emirates
خدا قوت پهلوان ،خسته نباشی ،دمت گرم هادی جان ،افتخار وطن
قوت لایموتی که دیگر ارزان نیست/ نان و پنیر هم گران شد/ هزینه صبحانه یک خانواده کارگری 3 نفره چقدر می شود؟/ جدول

قوت لایموتی که دیگر ارزان نیست/ نان و پنیر هم گران شد/ هزینه صبحانه یک خانواده کارگری 3 نفره چقدر می شود؟/ جدول

قصد داریم مروری بر قیمت اجناس مورد استفاده در وعده صبحانه داشته باشیم. شاید عجیب باشد ...
سرنوشت پله و دلگرمی ما ایرانیان

سرنوشت پله و دلگرمی ما ایرانیان

حمید رضا صدر درباره پله و نسل او نوشته است:پله جوهره فوتبال از رکورد درآمده بعد از جنگ ...
ثبت یک رکورد در تورم خدمات عمومی

ثبت یک رکورد در تورم خدمات عمومی

داده‌های مرکز آمار نشان می‌دهد پولی که دولت از روستاییان به منظور ارائه کالا و خدمات ...
1