تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب : ۴۵۵۶۴۳
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد:

پیشرفت مطلوب اولین سد احداثی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد

۰
کبنا ؛
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: فازهای تکمیلی سدهای ایلی‌آباد بهمئی و کوهبرد کهگیلویه شدت گرفته و به زودی مردم و کشاورزان آثار این خدمت ماندگار در بخش کشاورزی را لمس می‌کنند.
به گزارش کبنا، سید علی معتمدی‌پور امروز در بازدید از چند پروژه مهم کشاورزی در سه شهرستان کهگیلویه، لنده و بهمئی که معاون عمرانی استاندار و فرمانداران این دو شهرستان حضور داشتند اظهار کرد: تامین اعتبار پروژه‌های مهم بخش کشاورزی از جمله سد کوهبرد در این دولت شتاب خوبی داشته که نشان از توجه دولتمردان ارشد کشوری و استانی به این بخش مولد و اقتصادی است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: بعد از سفر پربرکت هیئت دولت به استان، حمایت‌های استاندار و تخصیص اعتبار، پیشرفت فیزیکی مجموع فازهای این سد مهم از ۴۰ درصد به ۶۵ درصد رسیده است و در دهه فجر با افتتاح فاز اصلی آن زمینه آبیاری ۳۵۰ هکتار از اراضی این منطقه فراهم می‌شود.
وی این سد را نخستین سد احداثی سازمان جهاد کشاورزی دانست و ادامه داد: همچنین در دهه مبارک فجر امسال اجرای سیستم آبیاری تحت فشار و شبکه سوم و چهارم این اراضی کشاورزی زیر دست این سد کلنگ‌زنی می‌شود.
قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی همچنین در بازدید از سد ایلی‌آباد در شهرستان بهمئی نیز گفت: در دهه مبارک فجر، فاز دوم و سوم این سد شامل خط انتقال و اجرای شبکه‌های ۳ و ۴ آبیاری تحت‌فشار اراضی تحت پوشش آن کلنگ‌زنی می‌شوند که با تکمیل این دو سد مهم، علاوه بر تاثیر آن بر کاهش فرسایش خاک و مهار روان‌آب‌ها، شاهد رونق گرفتن کشاورزی در این مناطق خواهیم بود.
معتمدی‌پور همچنین از محل احداث مجتمع دامپروری در منطقه دوپرنظری نیز بازدید کرد و گفت: ایجاد مجتمع‌های بزرگ و زنجیره‌های تولید در گوشت مرغ، آبزیان و ماهی، گلخانه و همچنین گوشت قرمز یکی از سیاست‌های اولویت‌دار وزارت جهاد کشاورزی است که در یکسال گذشته با جدیت دنبال شد و اکنون در چندین جبهه شاهد عملیاتی شدن این سیاست‌های راهگشا بوده‌ایم.
وی تصریح کرد: عملیات اجرایی یک زنجیره کامل مرغ شامل کارخانه خوراک، سالن پرورش جوجه یک روزه، مرغ مادر، کشتارگاه و سردخانه در شهرستان بهمئی آغاز خواهد شد و در شهرستان گچساران این زنجیره کامل احداث و به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.
معتمدی‌پور همچنین از احداث یک زنجیره کامل تولید گوشت قرمز در شهرستان گچساران نیز خبر داد.
بازدید از مجتمع گلخانه ای غدیر شهرستان بهمئی از دیگر برنامه‌های این سفر یک‌روزه بود که دستوراتی برای رفع موانع تولید از جمله اعطای تسهیلات به سرمایه‌گذاران، راه‌اندازی ایستگاه پمپاژ شماره ۲ این مجتمع و همچنین خرید ساماندهی شده محصولات تولیدی این مجتمع صادر شد.
پروژه‌های تامین آب ۱۴۰ هکتاری ایدنک و ۵۸۰ هکتاری دشت بن لنده، نیز در این بازدید مورد بررسی قرار گرفتند تا در بهره‌برداری از آنها تسریع شود.
بازدید از طرح صنعتی پرورش بره ۵۰۰ راسی در بهمئی پایان بخش این سفر یک روزه مقامات ارشد استان به ۳ شهرستان گرمسیری کهگیلویه، لنده و بهمئی بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1