تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۵۱
کد مطلب : ۴۵۵۳۴۰
مراسم روز دانشجو در دانشگاه تهران با حضور رئیس جمهور برگزار شد

رئیسی در دانشگاه تهران: : در کردستان یک آقایی شکلاتی به من داد، چه کردند با این بیچاره / می‌گویند دیکتاتوری، شما این موضوع را ببینید، کی دیکتاتور است؟ / برخی توصیه کردند امروز دانشگاه نیایم و یا حداقل دانشگاه تهران نیایم / اعتراضات را باید شنید / اعتراض با اغتشاش فرق دارد / آمریکایی‌ها می‌خواهند اینجا سوریه و افغانستان شود

۱
۰
کبنا ؛آئین گرامیداشت روز دانشجو با حضور سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در تالار فردوسی دانشگاه تهران آغاز شد. رئیسی پیش از ورود به مراسم، به شهدای دانشگاه ادای حترام کرد.
به گزارش کبنا، صبح امروز (16 آذرماه 1401) مراسم گرامیداشت روز دانشجو با حضور سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در تالار فردوسی دانشگاه تهران برگزار می‌شود. رئیس جمهور وارد دانشگاه تهران شد و در سالن تالار فردوسی حاضر و آماده شنیدن صحبت‌های دانشجویان شد.
 در این برنامه که به میزبانی دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی برگزار می‌شود، دانشجویان دانشگاه‌های مختلف حضور دارند.
رئیس‌جمهور که به دعوت تشکل‌های مختلف دانشجویی در دانشگاه تهران حضور یافته، پیش از حضور در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه تهران، با حضور بر مزار شهدای گمنام و قرائت فاتحه، نسبت به مقام این شهیدان والامقام ادای احترام کرد.
در فیلم کوتاهی که از حاشیه این مراسم منتشر شده است، رییسی برای دریافت نامه و شنیدن مطالبه یکی از حاضران جلسه مراسم روز دانشجو نزد آن فرد رفت و نامه او را شخصا دریافت کرد.
         
متن صحبت‌های رئیسی، رئیس جمهور در دانشگاه تهران به شرح زیر است.
رئیس جمهور با اشاره به ارتباط مستمر دولت با جامعه دانشجویی کشور در همه ایام و روزهای سال گفت: بنده ارتباط دولت با دانشگاه را یک ضرورت می‌دانم و حقیقتا باور دارم دانشگاه به عنوان اتاق فکر دولت می‌تواند در مسئله‌شناسی و حل مسائل کشور یاریگر دولت باشد و به دولتمردان نیز تاکید کرده‌ام ارتباط با جامعه نخبگانی توامان با حضور در میان مردم مورد توجه باشد.
 سید ابراهیم رئیسی صبح امروز چهارشنبه در آیین گرامیداشت روز دانشجو که در دانشگاه تهران برگزار شد، این روز را نماد دشمن‌شناسی، دشمن‌ستیزی، بصیرت و احساس مسئولیت جامعه دانشجویی کشور عنوان کرد و افزود: حقیقتاً شانزدهم آذر باید به عنوان نماد و نمود بالندگی و شناخت شرایط و وضعیت کشور از سوی دانشگاه‌ها همواره گرامی داشته شود.
ارتباط دولت با دانشگاه را یک ضرورت می‌دانم
وی با اشاره به ارتباط مستمر دولت با جامعه دانشجویی کشور در همه ایام و روزهای سال گفت: بنده ارتباط دولت با دانشگاه را یک ضرورت می‌دانم و حقیقتا باور دارم دانشگاه به عنوان اتاق فکر دولت می‌تواند در مسئله‌شناسی و حل مسائل کشور یاریگر دولت باشد و به دولتمردان نیز تاکید کرده‌ام ارتباط با جامعه نخبگانی توامان با حضور در میان مردم مورد توجه باشد.
ایران قوی مطلوب آمریکایی‌ها نخواهد بود
وی با بیان این‌که «پیش از حضور در این مراسم برخی توصیه کردند در این مراسم شرکت نکنم»، تصریح کرد: بنده در پاسخ گفتم کسانی که به دنبال تعطیلی علم هستند به دانشگاه نمی‌روند و بنای دولت سیزدهم از ابتدا تقویت علم و علم‌افزایی در دانشگاه‌ها بوده است و از این جهت بود که پس از بهبود شرایط کرونایی کشور دولت اولین اولویت خود را از سرگیری فعالیت دانشگاه‌ها قرار داد چرا که نشاط و پویایی کشور و همچنین پیشرفت‌ها و افتخارات دانشمندان کشور محصول دانشگاه است.
رئیس‌جمهور افزود: امروز دانشگاه ما به دشمن ضربه زده و به همین دلیل می‌خواستند در این فضا آشوب ایجاد کنند و کلاس‌های درس را به تعطیلی بکشانند اما اساتید و دانشجویان فرهیخته چنین اجازه‌ای به آنها ندادند.
وی با تاکید بر تفاوت میان اغتشاش و اعتراض، با بیان این‌که «اعتراض به دنبال خود اصلاح امور و سازندگی را دارد، اما پیامد اغتشاش، تخریب و ناامنی است»، تصریح کرد: قطعاً یک ایران قوی مطلوب آمریکایی‌ها نخواهد بود و آنها به دنبال یک ایران ویران شده همانند افغانستان، سوریه، لیبی و دیگر کشورهای مورد تجاوز قرار گرفته از سوی این کشور هستند، اما ایران متفاوت از دیگر کشورها و سرزمین‌ها، زنان و مردانی با عزت و باغیرت دارد که هرگز اجازه تحقق چنین توطئه‌هایی را به آمریکایی‌ها نخواهند داد.
وی در بیان چرایی عصبانیت و ناامیدی دشمنان از دانشگاه و جامعه دانشجویی کشور، گفت: دانشگاه‌های ما امروز سرمنشاء همه پیشرفت‌ها در کشور بوده و افتخارات دانشمندان ما در علم و فناوری، صنعت هسته‌ای، هوافضا و دستاوردهای دفاعی و امنیتی محصول دانشگاه است، از این جهت دشمن به دنبال تعطیل کردن دانشگاه‌ها، از بین بردن نشاط دانشجویی و مقابل هم قرار دادن دانشجویان برآمد، اما جامعه دانشجویی ما نشان داد صدای واقعی دانشجوی ایرانی صدای ضد استکباری است.
حجم تجارت خارجی کشور ۴۸ درصد افزایش یافته است
رئیسی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در جمع دانشجویان با اشاره به تلاش دشمنان برای ممانعت از ایجاد تحول در مدیریت اجرایی کشور، از جمله تلاش برای متوقف کردن صادرات نفتی و غیرنفتی، سنگ‌اندازی در برقراری ارتباط موثر با کشورهای همسایه و جلوگیری از افزایش حجم تجارت خارجی ایران تصریح کرد: برغم همه تلاش‌ها و توطئه‌ها امروز صادرات نفت ما به میزان پیش از تحریم‌ها افزایش یافته، ارتباطات ما با زیرساخت‌های آسیا از طریق پیمان‌های شانگهای و اوراسیا برقرار شده، حجم تجارت خارجی کشور ۴۸ درصد افزایش یافته و صدها کارخانه نیمه تعطیل یا تعطیل به چرخه تولید بازگشته و یا در حال راه‌اندازی است.
وی با اشاره به تشکیل «اردوهای راهیان پیشرفت» برای آشنایی دانش‌آموزان با دستاوردها و پیشرفت‌های کشور در حوزه‌های مختلف، اظهار داشت: شما جامعه دانشجویی کشور نیز باید راویان این پیشرفت‌ها برای عموم مردم باشید.
وی با اشاره به دیدار خود با دبیرکل سازمان ملل و عذرخواهی او به خاطر ناتوانی در رفع تحریم‌ دارویی کشورمان در دوران کرونا گفت: بنده خطاب به دبیرکل سازمان ملل گفتم امروز به رغم همه فشارها و تحریم‌ها ما نه‌ تنها با تولید شش نوع واکسن به دست متخصصان کشورمان از واردات واکسن کرونا بی‌نیاز شدیم، بلکه به صادرکننده واکسن نیز تبدیل شده‌ایم، اما زشتی و روسیاهی این مسئله برای مدعیان حقوق بشر باقی خواهد ماند.
چرا به دروغ می‌گویید به دنبال زندگی و آزادی برای مردم ایران هستید؟
رئیس جمهور با بیان اینکه پشت پرده اغتشاشات اخیر و ناامنی‌ها در کشور، متوقف ساختن پیشرفت‌ها، تعطیلی دانشگاه‌ها و ناامید کردن مردم بوده است، افزود: در همین راستا تلاش همه ما مسئولان و شما جامعه دانشجویی کشور و اساتید دانشگاهی باید بر امیدوار کردن هر چه بیشتر مردم با کار جهادی و فعالیت شبانه‌روزی باشد که اگر چنین شود یقین بدانید دشمن روز به روز ناامیدتر و مردم روز به روز امیدوارتر خواهند شد.
وی با بیان این‌که «کسانی که دانشجوی ما و مدافعان امنیت همچون شهید آرمان علی‌وردی و روح‌الله عجمیان را به شهادت می‌رسانند، مسئله‌شان مشکلات اقتصادی نیست»، تصریح کرد: مردم ما و جامعه دانشجویی کشور به خوبی تفاوت میان اعتراض و اغتشاش را می‌فهمند و به همین دلیل آنها را ناکام گذاشتند.
وی با اشاره به سفر اخیرش به کردستان و حضور در بازار سنندج و مشکلاتی که در پی آن برای برخی از بازاریان از سوی اغتشاشگران ایجاد شد، تصریح کرد: چرا به دروغ می‌گویید به دنبال زندگی و آزادی برای مردم ایران هستید؟ شما دیدید که با آن بنده خدا که یک شکلات به ما تعارف کرد چه کردند، چه کسی دیکتاتور است؟ امروز ادعای کسانی که شعار زندگی و آزادی می‌دهند، اما با فشار و تحریم زندگی را از مردم ایران سلب کرده‌اند، ادعایی مضحک است!
رئیسی تاکید کرد: امروز مستبدترین و دیکتاتورترین حکومت دنیا هیئت حاکمه ایالات متحده آمریکاست و ۱۶ آذر روز مبارزه با ابردیکتاتور عالم یعنی آمریکاست. لعن و نفرین الهی بر آنها که داعش را پایه‌گذاری کردند و جنایاتی نظیر جنایات حرم مطهر حضرت شاهچراغ را رقم زدند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره برخی سوالات دانشجویان درباره نحوه انتصاب مدیران در دولت سیزدهم، میزان پیشرفت نهضت ملی مسکن، اشتغال، اینترنت، حذف ارز ترجیحی، بازار خودرو، بازار سرمایه و همچنین استفاده دولت از ظرفیت کانون‌های فرهنگی و دانشگاهی توضیحاتی ارائه کرد.
وی با بیان این‌که «دولت سیزدهم تنها دولتی پس از پیروزی انقلاب اسلامی است که برنامه‌ای مدون برای حل مشکلات کشور دارد و برنامه خود را نیز به بوته نقد کارشناسان، نخبگان و فرهیختگان گذاشته است»، افزود: معتقدیم با توجه به ظرفیت‌های عظیم موجود در کشور و حمایت و پشتیبانی مردم، مشکلات قابل حل است و اقتصاد کشور و معیشت مردم نیز بهبود خواهد یافت.
رئیس جمهور در پایان ضمن قدردانی از دانشجویان و اساتید با بصیرت دانشگاه که با رونق کلاس‌ها و پافشاری بر ارزش‌ها اجازه ندادند فضای دانشگاه به محلی برای جولان اغتشاشگران تبدیل شود، به روح پاک همه شهدا به ویژه شهدای دانشجو و شهدای مدافع امنیت درود فرستاد.
پیش از آغاز سخنان رئیس جمهور امیرمحمد پولانی دانشجوی کارشناسی ارشد مطالعات منطقه‌ای، محمد هوش‌چیان دانشجوی مهندسی مکانیک بیوسیستم، امیرحسین سیدرحیم‌زاده دانشجوی رشته اقتصاد، فاطمه سادات هوشمند دانشجوی مقطع کارشناسی رشته هوافضا، زهرا کمالی دانشجوی زبان و ادبیات عرب، محمدهادی نصر دانشجوی مدیریت دولتی و معین رضیعی دانشجوی حقوق عمومی به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود درباره مسائل مختلف کشور پرداختند.
رئیسی: برای پذیرش مسئولیت رسمی‌ چند بار به سعید جلیلی پیشنهاد کردم اما نپذیرفت / او همین الآن هم که در سایه است، به دولت کمک‌ می‌کند
رئیسی در پاسخ به سوال یک دانشجو درباره استفاده از سعید جلیلی در دولت گفت: من برای پذیرش مسئولیت رسمی‌ هم چند بار پیشنهاد کردم اما نپذیرفتند ولی همین الآن هم که در سایه هستند، به دولت کمک‌ می‌کنند.
رئیس جمهور در مراسم روز دانشجو در دانشگاه تهران شرط اصلی دولت را توانمندی مدیران برای انجام ماموریت دانست و اظهار داشت: نکته‌ای مطرح کردند درباره انتصاب وزیر مریض؛ این وزیر مریض نبود، مریض شد! چکار کنیم؟ ایشان در این مدت اگر عملکردش را به شما گزارش دهد در حوزه‌های مختلف هوایی، ریلی، مسکن و شهرسازی اقدامات بسیار خوبی داشته است. در هر صورت به مریضی سختی مبتلا شد که زمینگیر شد.
سید ابراهیم رئیسی در پاسخ به سوال یک دانشجو درباره استفاده از سعید جلیلی در دولت گفت: من برای پذیرش مسئولیت رسمی‌ هم چند بار پیشنهاد کردم اما نپذیرفتند ولی همین الآن هم که در سایه هستند، به دولت کمک‌ می‌کنند.

 رئیسی: نسخه‌ای که برای سوریه پیچیده شده بود، عینا برای ایران هم پیچیده شده
          

رئیسی در دانشگاه تهران: نسخه‌ای که برای سوریه پیچیده شده بود عینا برای ایران هم پیچیده شده است؛ زنان و مردان فرهیخته ایران اجازه فتنه‌گری به کشورهای غربی را نمی‌دهد.

 دلیل محدودیت‌های اینترنتی ناامنی و اختلالی است که دشمن در کشور ایجاد کرده / حرفم درمورد اینترنت در انتخابات را یادم هست
            
سید ابراهیم رئیسی در دانشگاه تهران: سخن ما این است که اگر دشمن آمد در فضا و بستزی دشمنی کرد و خواست کشور را بهم بریزد شما می‌گویید به او اجازه بدهیم؟ محدودیت‌های ایجاد شده به دلیل اخلال دشمن و ایجاد ناامنی است که در آن ایجاد کرد؛ محدودسازی شده و حتما بدانید با شرایط امن، وضعیت متفاوت خواهد بود.
 در کردستان یک آقایی شکلاتی در بازار به من داد، چه کردند با این بیچاره! / می‌گویند دیکتاتوری، شما این موضوع را ببینید، کی دیکتاتور است؟
    
---------------------------------------------------------------------
بنا بر این گزارش، آئین روز دانشجو با حضور رئیس جمهور در دانشگاه تهران در شرایط حساس این روز‌ها، تنها یک پیام دارد که رسانه‌های فارسی زبان خارج ایران تقلا می‌کنند آن را در سیاه‌نمایی‌های خود پنهان کنند: دولتمردان سیزدهم «شنیدن» صدای مردم را حتی اگر از منتقد و مخالف باشد، انتخاب کرده و در میدان و همراه آن‌ها هستند.
 سخنران هفتادمین سالگرد بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه تهران، آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» است و رئیس جمهور میان دانشجویان حضور می‌یابد تا انتقاد‌ها، اعتراض‌ها، راه‌حل‌ها و درد و دل‌های دانشجویان را بشنود.
این دومین حضور آیت‌الله رئیسی در دانشگاه در روز دانشجو و در مقام رئیس‌جمهور است. حضوری که امسال کمی متفاوت‌تر و البته مهم‌تر از سال گذشته بوده و به همین دلیل است که دستگاه نظام رسانه‌ای وابسته به غرب با تمام قوا به پیشواز این حضور رفته‌اند تا از آب‌گل‌آلود ناشی از برخی رویداد‌های اخیر، ماهی خود را شکار کنند.
۱۶ آذر و مرور چهار دهه گرامیداشت آزادی‌خواهی
۱۶ آذر ۱۳۳۲ و به فاصله چهارماه از کودتای ۲۸ مرداد آمریکا و انگلیس در ایران که منجر به سقوط دولت قانونی وقت شد، محمدرضا پهلوی میزبان «ریچارد نیکسون» معاون وقت رئیس‌جمهور آمریکا بود. مهمانی شاه و حامی کودتاگرش برای دانشجویان آزادی‌خواه آسان نبود و اعتراضات به این سفر منجر به شهادت سه تن از دانشجویان دانشکده فنی شد. این مناسبت گرچه در دولت پهلوی دوم، اهمیتی نداشت اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به عنوان نمادی از مبارزه برای استقلال و آزادی، گرامی داشته شد.
حضور رؤسای جمهور دولت‌های مختلف در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه‌ها، از دولت اصلاحات مرسوم شد و رئیس این دولت ۴ بار در دانشگاه‌های مختلف تهران حضور یافت و سخنرانی کرد که ماحصل آن‌ها تأکید بر قانونمداری، رواداری و البته تصریح بر بی‌اعتمادی ایران به آمریکا بود.
پس از دولت اصلاحات این رویه ادامه یافت. «محمود احمدی‌نژاد» آذر سال ۸۵ در دانشگاه‌امیرکبیر حضور یافت و دانشجویان را دعوت به سعه صدر و شنیدن سخنان مخالف کرد. حسن روحانی در طول دو دوره مسئولیت خود در مقام رئیس جمهور، هفت بار در دانشگاه‌های مختلف ایران حضور یافت که دعوت به نقادی درست از سوی دانشجویان و ضرورت فضای امن برای این نقادی در دانشگاه، پاسخ به انتقادات از برجام و مشکلات معیشتی و گرانی بنزین، مهمترین محور سخنرانی‌های وی در دانشگاه‌ها بود.
دولتی که دانشگاه را باور دارد
می‌توانست به بهانه شرایط حساس، مشغله کاری یا حتی سفری پیش‌بینی نشده، ۱۶ آذر به دانشگاه نرود اما انتخاب آیت‌الله رئیسی این نیست. سال هاست که از شنیدن صدای مردم حتی اگر مخالف و منتقدش باشند، واهمه‌ای ندارد. سال‌هاست که دانشجویان را فرزندان خود می‌داند و حضور در میان آن‌ها را نه برای رفع تکلیف و از سر تکلف که با‌ایمان به راهگشا بودن این حضور، می‌پذیرد. هم در دوره ریاست بر قوه قضائیه به جوانان و راهگشایی آنان باور داشت و هم در دوره ریاست بر قوه مجریه. بار‌ها تأکید کرده که با روحیه و اقتضائات جوانی آشناست و از این روست که شور و حرارت و حتی عصبانیت و تندی آن‌ها را درک می‌کند.
آیت‌الله رئیسی آذرماه گذشته و در نخستین سال مسئولیت خود در حالی به دانشگاه صنعتی شریف رفت که مطمئن بود، پس از دو سال کرونایی، با سیل خواسته‌ها و مطالبات دانشجویی و البته انتقادات و اعتراض‌های تند آن‌ها روبرو خواهد شد. با این همه کنار آن‌ها نشست و دغدغه‌های آنان را که طیف گسترده‌ای از انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم تا ارز و یارانه را در برمی‌گرفت، شنید. در میانه دیدار برخی دانشجویان تند شدند، انتقاد کردند، صریح و شفاف حرف زدند. عده‌ای هم از ۱۰۰ روز کار و تلاش دولتش تقدیر کردند آیت‌الله رئیسی نکات، سخنان و دغدغه‌های همه را یادداشت و تأکید کرد که آمده است، اول خوب بشنود و بعد خوب پاسخ دهد.
دیدار‌های دانشجویی رئیس‌جمهور و دولتمردان، محدود به ۱۶ آذر نماند و آیت‌الله رئیسی در سفر‌های استانی، ضیافت‌های رمضان و مناسبت‌های مختلف، مهمان و میزبان دانشجویان و دانشگاهیان بود. حضور صمیمانه در خوابگاه دانشجویان دانشگاه خوارزمی و نشستن پای سفره افطار آن‌ها تصویر جذابی است از رئیس‌جمهوری که انتخاب کرده میان جوانان باشد و حرف‌های آن‌ها را بشنود. این حضور سرزده برای دانشجویان خوابگاه خوارزمی هم شیرین آمده بود و در شبکه‌های اجتماعی از غافلگیری خود حکایت کرده بودند.
رئیس‌جمهور ۲۴ فروردین سال جاری بیش از ۳ ساعت میزبان فعالان و تشکل‌های دانشجویی بود و با دقت به دغدغه‌ها، گلایه‌ها و انتقادات اغلب تند آن‌ها گوش سپرد. دیداری که «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت آن را گرم و صمیمی و همراه با سؤالات صریح و نقد‌های بدون لکنت دانشجویان و پاسخ‌های روشن آیت‌الله رئیسی توصیف کرد. پس از این دیدار دانشجویان حاضر هم در توصیف نشست خود با رئیس‌جمهور، مطالبی را در شبکه‌های اجتماعی مطرح کردند که نقطه کانونی آن، تأکید بر سعه‌صدر آیت‌الله رئیسی در شنیدن سخنان و انتقادات بود.
آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها، همزمان با برخی تنش‌ها و اعتراضات در جامعه بود و کلاس‌های درس برخی دانشگاه‌ها تعطیل یا نیمه تعطیل بود. فشار‌های رسانه‌ای از یک سو و برخی اقدامات نامعقول از سوی دیگر، جو برخی از دانشگاه‌ها را بهم ریخت و حضور دولتمردان برای شنیدن صدای دانشجویان را ضروری کرد.
آیت الله رئیسی۱۶ مهرماه به مناسبت آغاز سال تحصیلی۱۴۰۲- ۱۴۰۱ دانشگاه‌ها، مؤسسات و مراکز آموزش عالی مهمان دانشجویان دانشگاه الزهرا (س) بود. رئیس جمهور همچنین در دو ماه گذشته با اساتید و مسئولان دانشگاه صنعتی شریف و رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی دیدار و با دغدغه‌های دانشگاه آشنا شد. دولتمردان و اعضای کابینه هم میدان‌دار گفت‌وگو با دانشجویان بودند. بهادری جهرمی مهرماه و در بحبوحه اعتراضات دانشجویی به دانشگاه‌های علامه طباطبایی، خواجه نصیرالدین طوسی، قم، صبورانه عصبانیت‌ها و انتقادات تند دانشجویان را شنید و از آن‌ها خواست اجازه مصادره خواسته‌هایشان را به بیگانگان ندهند.
در ادامه تلاش دولتمردان برای گفت‌وگو با جوانان، دانشگاهیان و دانشجویان، معاونان حقوقی و پارلمانی رئیس‌جمهور هم دیدار‌هایی با این گروه‌ها برگزار کردند. «محمد دهقان» معاون حقوقی و «محمد حسینی» معاون امور مجلس رئیس‌جمهور هم با دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی دیدار و گفت‌وگو کردند. در آستانه روز دانشجو هم وزرا، معاونان و مدیران دولتی با حضور در دانشگاه‌های مختلف کشور، میان دانشجویان حضور یافتند و دغدغه‌های آنان را شنیدند.
حضور رئیسی مهم است
همزمانی روز دانشجو با اعتراضات در دانشگاه‌ها و شرایط خاص کشور، آیت‌الله رئیسی را از حضور میان دانشجویان منصرف نکرد و رئیس‌جمهور تصمیم به حضور در دانشگاه تهران گرفت. تصمیمی که چندان به مذاق رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور خوش نیامده است. با توجه به محتوی خبر‌ها و تحلیل‌های منتشر شده در این رسانه‌ها، به نظر می‌رسد آن‌ها‌ امیدوار بودند رئیس‌جمهور از حضور در دانشگاه و میان دانشجویان با توجه به شرایط خاص اشاره شده، انصراف دهد تا آن‌ها سوژه جدیدی به دست آوردند و تریبون‌های خود را آماده تاختن به رئیس‌جمهور به بهانه عدم حضور کنند. حالا اما داستان تفاوت کرده است و آیت‌الله رئیسی صبح چهارشنبه ۱۶ آذرماه در دانشگاه تهران حضور خواهد یافت و به صدای دانشجویان؛ حتی اگر بلند و فریاد هم باشد، گوش خواهد سپرد.
نوع مواجهه و پیشوازی که رسانه‌های فارسی زبان خارج از ایران برای این گوش‌سپاری رئیس‌جمهور، داشتند به خوبی نشان می‌دهد که آن‌ها هرگز خواستار این گوش‌سپاری نبوده و نیستند. از همان مرداد ۱۳۳۲ تا به امروز، ایجاد فاصله میان دولت و ملت در ایران بزرگترین هدف و خواست لندن‌نشینان و اهالی کاخ سفید است.
آن‌ها به خوبی می‌دانند که رسیدن صدای منتقد و دانشجو به گوش مسئولان می‌تواند آغازی بر پایان سوءتفاهمات و فاصله میان آن‌ها باشد و با کم شدن این فاصله، اغتشاشات و اعتراضات ناشی از آن، به پایان رسد و مردم ایران روی آرامش ببینند. غرب این آرامش را برای مردم ایران نمی‌پسندد و نشانه روشن آن تحمیل جنگ، ترور و تحریم است.
دولت آیت‌الله رئیسی اما با آگاهی از این موضوع مطمئن است که می‌تواند چالش‌های کشور را به دست دانشجویان و دانشگاهیان حل کند. مطمئن است که با تداوم گفت وگو‌ها میان دولت و مردم می‌توان راهکار عبور از شرایط سخت را پیدا کرد، مطمئن است که آگاهی سیاسی دانشجویان و نه سیاست‌زدگی دانشگاه‌ها می‌تواند در توسعه ایران اثرگذار باشد.
۶ بار حضور رئیس‌جمهور در دانشگاه‌های سراسر کشور در یک‌سال گذشته نشانه واضح این اطمینان است که به دیگر دولتمردان هم تسری پیدا کرده و سخنگوی کابینه را هم ۸ مهمان دانشگاه‌های مختلف ایران کرده است.
آیت‌الله رئیسی هراست از حقوق مردم و شنیدن صدای همه را اولویت خود و دولتش می‌داند، درصدد فرافکنی یا فرار از شنیدن این صدا نیست و برعکس دولتش از اصحاب حضور در میدان مشکلات و انتقادات مردم است. کیفیت حضور رئیس‌جمهور و جزئیات رویداد‌های دانشگاه، در برابر اصل حضور در مراسم بزرگداشت روز دانشجو، در اولویت دوم است و همین حضور بسیاری از بهانه‌ها و خوراک‌های خبری را از استودیو‌های سعودی و انگلیسی خواهد گرفت.
گرامیداشت ۱۶ آذر، گرامیداشت مقام قشری است که برای آبادی و آزادی ایران از جان خود گذشتند و این گرامیداشت را با تمام فراز و فرود‌های آن می‌توان از برجسته‌ترین نقاط کارنامه نظام جمهوری اسلامی در چهل سال گذشته دانست.
نام شما

آدرس ايميل شما

United Kingdom
آقای ریسسی بایه دخترکه ازکردستان به تهران آمده بود دیدید چه کردید با جوانی که فقط بوق زد درماشینش چه کردیدوووووووو
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1