تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۵۸
کد مطلب : ۴۵۵۳۳۹
گردهمایی دانشجویان دانشگاه علم و صنعت تهران برگزار شد

پرسش و پاسخ چالشی بهادری جهرمی با دانشجویان / دیوار بین دولت و مردم برداشته شده است ( + فیلم و تصاویر )

۰
کبنا ؛سخنگوی دولت در آستانه روز دانشجو به دانشگاه علم و صنعت تهران رفت و در جمع دانشجویان ضمن بیان دستاوردها و موفقیت‌های دولت سیزدهم گفت که دیوار بین دولت و مردم برداشت شده و صدای اعتراض را هم می‌شنویم.
علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت عصر امروز در گردهمایی دانشجویان دانشگاه علم و صنعت که به‌مناسبت روز دانشجو برگزار شد، طی سخنانی ضمن تبریک روز دانشجو اظهار داشت: این دانشگاه جزو نگین‌های افتخارآفرین دانشگاه‌های کشور است.
وی خطاب به دانشجویان گفت: چه خوب است که بدانیم آینده چگونه رقم می‌خورد و جامعه ایرانی این‌گونه است که می‌خواهد خودش آینده‌اش را رقم بزند. جوان ایرانی در سال 57 آینده‌ای متفاوت از آینده‌ای که نظم جهانی برایشان تدوین کرده بود رقم زد. آن زمان نظم نوین جهانی بر مبنای شورای امنیت و حق وتو و هم‌چنین به پشتوانه دلار شکل گرفته بود؛ البته به دروغ گفتند که پشتوانه‌ی دلار، طلا خواهد بود ولی پشتوانه‌ی دلار، بمب اتمی بود که در هیروشیما استفاده شده بود.
             
سخنگوی دولت ادامه داد: نظم نوین جهانی در نظر گرفته بود که کشور ما باید ژاندارم منطقه باشد. مردم کشور ما که عادت داشتند آینده‌شان را بسازند، قیام کردند و این قیام هندسه قدرت جهانی و نظم جهانی طراحی شده را بهم زد. جایگاه ایران مهم و خاص است. نیروی انسانی و منابع معدنی هم که دارد مهم و خاص است. از این رو مردم آن چیزی که برای ایران طراحی کرده بودند، برنتابیدند و گفتند استقلال کشور باید از درون صورت بگیرد.
آلمان به صدام بمب شیمیایی داد
بهادری‌جهرمی بیان کرد: پس از اینکه مردم ایران تصمیم گرفتند مستقل باشند، دشمنان به مقابله با کشور پرداختند. در جنگ 8 ساله بیش از 40 کشور علیه ما نقش داشتند. عربستان سعودی 35 میلیارد دلار به صدام داد و از یک دیکتاتور و جنایتکار حمایت کرد. آلمان نیز به صدام و رژیم بعث عراق بمب شیمیایی داد.
وی خاطرنشان کرد: این اقدامات و حمایت‌ها صورت گرفت تا نظم جهانی مدنظرشان دوباره شکل بگیرد و ایران به نقش قبلی خود بازگردد. اما ملت ایران ایستادگی کرد.
بین دولت و مردم دیوار کشیدند
این عضو دولت سیزدهم در ادامه اظهار داشت: امروز هم استمرار همان روز است؛ جنگ نظامی جواب نداد و جنگ اقتصادی و رسانه‌ای به راه انداخته‌اند. از این رو تحریم‌های فلج‌کننده بر ملت ایران تحمیل کردند. از نگاه دشمنان، مردم ایران باید همیشه تلخ کام باشند.
سخنگوی دولت عنوان کرد: علی‌رغم دشمنی‌های بسیار کشور به سمت آرمان‌های انقلاب پیش رفته و موفقیت‌های زیادی به دست آورده، اگرچه برخی اوقات مسیر حرکت مدیران خلاف حرکت پیش‌برنده‌ی انقلاب بوده است؛ به‌جای اینکه خودمان رشد کنیم و پیش برویم، از کسانی که به دنبال تحمیل نظم‌شان بودند، کمک خواستند. در یک دهه گذشته برخ از مدیران در مسیر خلاف حرکت کردند. در شهریور 1400 تورم 60 درصد بود و شاهد بودیم که بین دولت و مردم دیوار کشیده شد.
بهادری‌جهرمی خاطرنشان کرد: در یک سال اخیر مسیر تغییر کرد. دولت گفت می‌خواهم مسیر را به سال 1357 برگردانم و نگاهم به‌جای شرق و غرب دنیا، به شرق و غرب کشورم باشد. دولت می‌خواهد به مردم تکیه کند تا کشور پیش برود.
رشد اقتصادی تقریباً صفر بود

وی گفت: در یک دهه گذشته رشد اقتصادی تقریباً صفر بود که اکنون به حدود 5 درصد رسیده است. در ماجرای کرونا در سال 1400 حدود 700 نفر در روز فوت  می‌کردند و تعطیلی‌های گسترده وجود داشت، اما فوتی‌ها به صفر رسید و بازگشایی‌ها صورت گرفت. دولت به توان خودش اعتماد کرد و به‌صورت متوازن با جهان تعامل کرد. برخی درباره واکسن‌های کرونا که نتیجه آن را در صفر شدن آمار می‌بینیم گفتند که آب مقطر است ولی نتیجه واکسیناسیون عمومی امروز دیده می‌شود.
سخنگوی دولت اظهار داشت: در یک سال گذشته و حتی در دو سه ماه گذشته دستاوردهای متعدد و خوبی داشتیم. ما در این چند ماه جزو چند کشور معدود دارای تلسکوپ و ژن‌درمانی شدیم. ما به سمت نظمی حرکت خواهیم کرد که از بازیگران اصلی آن باشیم.
نرخ اشتغال به 8.9 درصد رسید
بهادری‌جهرمی هم‌چنین در پاسخ به سوالات دانشجویان عنوان کرد: نرخ رشد در حوزه صنعت و معدن در سه ماهه اول امسال، 5 درصد بود؛ البته نیازمند فعالیت و رشد بیشتری هستیم. نرخ اشتغال نیز در تابستان امسال به 8.9 درصد رسید.
وی درباره نگاه دولت به مذاکرات و رفع تحریم‌ها هم گفت: دولت از ابتدا اعلام کرد که حل مسائل را به یک میز گره نمی‌زند؛ حتی مشکل آب خوردن! دولت هم برای رفع تحریم‌ها و هم برای خنثی‌سازی تحریم‌ها تلاش می‌کند. آمریکایی‌ها خودشان اعتراف کردند که تحریم‌ها بی‌اثر شده و باید تغییری در تحریم‌ها به وجود بیاورند.
        
سخنگوی دولت همچنین اظهار داشت: مردم در طول 43 سال گذشته عزت و اقتدار خود را نشان دادند. دولت وظیفه دارد که درخدمت آنان باشد. دولت اثبات کرده که صدای اعتراض را می‌شنود، رتبه‌بندی معلمان را این دولت بعد از 11 سال اجرا کرد. کسی به معلمان عزیزی که برای رتبه‌بندی اعتراض کردند، اغتشاشگر نگفت. صدای اعتراض کشاورزان اصفهانی نیز شنیده و برای آن برنامه تدوین شد. دولت صدای کارگران را هم شنید و افزایش حقوق 57 درصدی اعمال کرد. سفرهای استانی و سفر به اقصی نقاط کشور نیز به معنای حضور بین مردم و برداشتن دیوارهای بین دولت و مردم است.
بهادری‌جهرمی گفت: بنده سخنگوی دولت سیزدهم هستم و از تصمیمات و عملکردهای این دولت را پاسخ می‌دهیم؛ دولت مردم را مَحرم می‌داند و با مردم صادقانه صحبت می‌کند. مثلا ماهواره‌بر قائم در این سه ماه گذشته رونمایی شد ولی دشمن نخواست که خبر آن به خوبی به مردم برسد و سعی میکند که در اذهان مردم ابهام‌آفرینی کند‌.

وی در پاسخ به سوالی درباره میزان مشارکت در انتخابات گفت: حکومت جمهوری یعنی حکومتی که به مردم تحویل داده شده و این حکومت در سال 1357 به مردم تحویل داده شده است. شما پرسیدید چرا مردم مانند سال‌های گذشته در انتخابات مشارکت نداشتتد؟ این سوال درستی است؛ مردم وقتی خدمت ببینند پای صندوق می‌آیند و اگر خدمت نبینند، پای صندوق نمی‌آیند. مردم در سالهای گذشته خدمت ندیدند و کام‌شان تلخ بود و اگر دولت بتواند وظیفه خود را ایفا کند مانند گذشته و بیشتر پای صندوق خواهند آمد.
سخنگوی دولت هم‌چنین در پاسخ به انتقادی درخصوص عدم بکارگیری شایستگان در مناصب بیان کرد: این دولت برادر رییس‌جمهورش در نهاد ریاست جمهوری نیست و سعی کرده بر مدار انتخاب نیروهای کارآمد حرکت کند و یک کارگروه ویژه‌ای برای انتصاب در سطوح مختلف شکل گرفته است. چندین مورد بوده که پیش از انتصاب، جلوگیری شده و انجام نشده است.
بهادری‌جهرمی عنوان کرد: 61 اقتصاددان در مرداد 1401 نامه‌ای نوشتند که خودشان از عاملان همین تورم کنونی هستند. در دولت سابق بر آمار تورم 59 درصدی مهر محرمانه زده شد تا مردم از آن مطلع نشوند. مشخص است که دولت سیزدهم بر مدار اقتصاددانانی که عاملان وضع موجود هستند عمل نمی‌کند.
وی هم‌چنین بیان کرد: در این دولت برای اولین‌بار، حدود 6 میلیون نفر تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و امروز هیچ شهروندی نداریم که جزو سه دهک پایین کشور باشد و بیمه نباشد.
سخنگوی دولت ادامه داد: این دولت وعده ساخت 4 میلیون مسکن در 4 سال را داده و اگر هم این وعده داده نمی‌شد، تکلیف قانونی است. امروز بسیاری از مسکن‌هایی را تکمیل می‌کند که قبل از سال 99 مسکن مهر نهایی می‌شده و وزیر دولت سابق گفت که ما تعهدی در این زمینه نداریم و تولید مسکن متوقف شد. حدود 1.400.000 واحد مسکونی در مراحل ساخت است و در سفرهای استانی افتتاح‌های پروژه‌های مسکن را خواهیم داشت و تکمیل می‌شود. بیش از این تعداد هم تخصیص زمین انجام شده است تا سندها آماده اقدام اجرایی شود. ان‌شاءالله با جوان‌گرایی در وزارت راه، این زمینه با تسریع روبرو خواهیم بود.
بهادری‌‌جهرمی در پاسخ به سوالی اظهار داشت: در نظام جمهوری تفاوتی میان مردم و مسئولان نیست و مسئولان از همین دانشگاه آمده و در همین‌جا درس خوانده‌اند. کسی از آسمان نمی‌آید و در جمهوری مسئول نمی‌شود. اتفاقا این حرف ما هم هست که طرف مقابل دشمن در واقع مردم ایران هستند. اگر دشمن ما را تحریم می‌کند، دولت را تحریم نمی‌کند بلکه مردم را تحریم می‌کند و مثلاً دارو به مردم نمی‌رسد. پس دشمن می‌خواهد خود را پشت نقاب تحریم دولت پنهان کند در حالی که حقیقت غیر از این است.

وی هم‌چنین خاطر نشان کرد: بله؛ مردم گله دارند و نتیجه عملکرد گذشته باعث گله مردم شده ولی صدای اعتراض شنیده می‌شود؛ به‌عنوان مثال بازنشستگان نامه‌ای به دولت نوشتند و شخص رییس‌جمهور دستور داد که جلسه گذاشته شود و حرف آنان شنیده شد و اتفاقا به خواسته آنان هم عمل شد. اعتراضاتی در موضوعات مختلف مطرح شده و می‌شود و در جلسات دولت پیگیری و دنبال می‌شود.
سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درخصوص گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت راه، عنوان کرد: فرد معرفی شده جوان است و سابقه مدیریت در حد معاونت رییس‌جمهور، ریاست شرکت‌های بزرگ ملی و هم‌چنین سابقه نمایندگی مردم را دارد. بدون نگاه سیاسی، اگر از چنین شخصی با این سوابق استفاده نشود، پس از چه کسی استفاده خواهد شد؟
وی عنوان کرد: در دولت سیاست بر مقابله با فساد پیشگیری بود و پیشگیری بهتر از درمان است. در این دولت قبل از انتصاب هر مدیری از 5 نهاد استعلام گرفته می‌شود و بسیاری از انتصابات جلوگیری می‌شود اما در این دولت یک مشاور وزیر را دستگیر کرد و رسانه‌ای شد. دولت خط قرمزی برای مقامات ندارد بلکه سختگیری بیشتری دارد. دولت دو معاون وزیر را نه به‌خاطر فساد بلکه به علت کوتاهی در برخورد با متخلفین برکنار کرده است.  
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1