تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب : ۴۵۵۲۳۱
به مناسبت روز جهانی معلولان؛

جشن ویژه معلولان در یاسوج برگزار شد / مدیرکل بهزیستی استان: درد معلولین درد معلولیت نیست، درد معلولین بخاطر تبعیض است / برخی دستگاه ها نسبت به اجرای قوانین سهل انگاری دارند

۰
کبنا ؛جشن روز معلولان در کهگیلویه و بویراحمد با حضور مدیرکل بهزیستی استان، نماینده ولی فقیه در استان، سردار خرمدل فرمانده سپاه فتح استان، هدایتخواه مسوول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی استان، سردار مصطفایی فرمانده نیروی انتظامی استان برگزار شد.
به گزارش کبنا، امروز یکشنبه (۱۳ آذرماه ۱۴۰۱) در این جشن مدیرکل اداره بهزیستی استان ضمن خیر مقدم به میهمانان و تبریک روز جهانی معلول، گفت: در روزی که به نام معلولان است، حضور عزیزانی که وزن و عیار یک مملکت هستند و در این برنامه حضور پیدا کردند نشان از دغدغه این افراد دارد.
محمدکریم آریا با بیان اینکه «در یک استان کم برخوردار، سازمان بهزیستی با مشکلاتی مواجه است و سختی کار بسیار بالا است» اظهار کرد: دوست داریم این موضوع تفهیم شود که سازمان بهزیستی یک سازمان تسهیل گر است، اما برخی دستگاه ها که وظایفی نسبت به این قشر از جامعه دارند نسبت به جامعه هدف ما کم لطفی می کنند.
آریا بیان کرد: ۳۰ درصد افزایش مستمری در افراد تحت پوشش بهزیستی داشتیم ولی مشکلات جامعه هدف ما که در حال حاضر ماهیانه حدود ۵۰۰ هزار تومان مستمری دریافت می کنند با این رقم گرهی از مشکلات آنها باز نمی شود.
آریا اضافه کرد: جای تعجب دارد که چرا بسیاری از دستگاه ها ترک فعل می کنند و دستگاه های نظارتی این موضوع را پیگیری نمی کنند، ما میراث دار صدها هزار جانباز از جنگ 8 ساله هستیم و معلولان زیادی داریم چرا باید بر سر مبلمان شهری ویژه معلولین با دستگاه های متولی که وظیفه ذاتی نسبت به این موضوع دارند چانه زنی کنیم.
وی افزود: صفر تا صد کارهای این جشن را به معلولین سپرده ایم و آنها نیز توانایی انجام کار را دارند، ولی درد معلولین درد معلولیت نیست، درد معلولین بخاطر تبعیض در جامعه است، نگاه برخی افرادی است که به توانایی معلولین اعتقادی ندارند.
مدیرکل بهزیستی استان گفت: در حوزه اشتغال از دستگاه ها انتظار می رود با جامعه هدف ما همراهی بیشتری داشته باشند، در برنامه های توسعه ای کشور قوانین بسیار خوبی وضع شده ولی متاسفانه برخی دستگاه ها نسبت به اجرای قوانین سهل انگاری دارند.
آریا بیان کرد: در ۸ ماهه امسال رشد ۱۱ هزار درصدی مشارکت مردمی را نسبت به سال قبل داشتیم. در بسیاری موارد شاهد تغییر و تحول هستیم، برخی دستگاه هایی که وظیفه ای ندارند می بینیم که پای کار هستند، می بینیم سردار خرمدل و حکمتیان پا به پای ما درگیر رساندن بسته معیشتی به معلولان هستند.
مدیرکل بهزیستی استان ضمن تقدیر و تشکر از مسوولان خاطرنشان کرد: دکتر هدایت‌خواه بدون اینکه وظیفه ای داشته باشند ولی همه مجموعه های زیرنظر بهزیستی را می شناسند و سرزنی می کنند در حالی که هیچ وظیفه ای ندارند.
حجت الاسلام سیدنصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان نیز گفت: معلولیت محدودیت نیست، اگر افراد معلولیت دارند ولی خداوند قدرت دیگری به او می دهد، گاهی دست را از کسی می گیرد ولی همت عالی به او می دهد.
حجت الاسلام حسینی بیان کرد: شما یک جامعه توانمند هستید و ظرفیت خوبی برای رشد در عرصه های مختلف دارید؛ در اشتغال، تولید، کارافرینی، حوزه های دینی و مذهبی، حوزه تحصیلی ظرفیت رشد دارید.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
آقای آریا اگرهدایتخواه وظیفه ندارن چرا دعوتش می کنی تو برنامه ..جنابعالی باحمایت وپیگیری های دکترروشنفکربه این جایگاه رسیدی حالا تعریف ازهدایتخواه می کنه ...جنابعالی را هنوز مسئولین ارشداستان نشناختن ..لطفا دست ازاین کارهای زرنگ بازی بکش..
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1