تاریخ انتشار
يکشنبه ۸ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب : ۴۵۳۹۱۶
مراسم تشییع دو شهید حادثه تروریستی شاهچراغ در یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

پدر و پسر «خوب» بدرقه شدند ( + فیلم و تصاویر )

۴
کبنا ؛آیین تشییع دو شهید حادثه تروریستی شاهچراغ شیراز، پدر و پسر شهید «هوشنگ خوب» و «امید خوب» امروز با حضور اقشار مختلف مردم یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد و مسئولان کشوری و استانی در یاسوج برگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، امروز یکشنبه (۸ آبان ماه ۱۴۰۱) پیکر‌های مطهر ۲ شهید حادثه تروریستی شاهچراغ پس از تشییع روز شنبه در شیراز و پس از آن طواف در حرم امام رضا (ع) در مشهد، امروز نیز در جمع مردم یاسوج تشییع شد.
علاوه بر تشییع این دو شهید هم استانی، اقشار مختلف مردم، دانشجویان، فرهنگیان، روحانیون، بازاریان و... با شعارهای همانند؛ مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، الله اکبر، ما همه سربازان ولایتم و... این حمله تروریستی و آشوب‌های اخیر در کشور اعلام انزجار کردند.
گفتنی است؛ روز چهارشنبه (چهارم آبان ۱۴۰۱) فردی مسلح با حمله به زائران و خادمان حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در شهر شیراز ۱۳ نفر از جمله چند کودک و زن را به شهادت رساند و بنا بر آخرین اعلام مسئولان استان فارس، ۳۰ نفر را مجروح کرد.

حضرت آیت‌الله سید نصیر حسینی_ نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد_ در این آیین به سخنرانی پرداخته و گفت: آمریکا در هر دوره‌ای از تاریخ ملت ایران، در دوره تحمیلی و جنگ تحمیلی به دنبال شکست ملت ایران بود ولی خود شکست خورد، کسی که سرافراز و پیروز شد ملت شریف ایران بود.
آیت‌الله حسینی اظهار داشت: در میان شکست‌های سنگین و تلخی که نصیب شما شد، دست به حرکت‌های مذبوحانه‌ای زدید، کشتار مردم رفتار بزدلانه‌ای است که انجام دادید.
وی بیان کرد: شما در شاهچراغ جوی خون راه انداختید، شلیک به یک زن، به یک کودک مردانگی نیست، عزیزان ما در محضر حضرت احمدبن موسی (ع) جان دادند، و از خون این شهیدان لاله‌ها می‌روید. پسری در اغوش پدر جان داد، مادری در کنار فرزندش جان داد، این‌ها هنر نیست، این‌ها برای شما شکست است.
وی خاطرنشان کرد: ببینید که امروز این جوانان در صحنه ما چگونه حاضر شدند و در تشییع دو شهید چگونه خروشیدند. دانش‌آموزان ما امروز حماسه خلق کردند. ما راه امام، شهیدان، رهبری و راه عزت و استقلال را ادامه خواهیم داد.
           
آیت الله حسینی گفت: ما تا رسیدن به اهداف عالیه انقلاب و در هم کوبیدن دسیسه‌های دشمنان در میدان می‌مانیم، مقاومت می‌کنیم و می‌جنگیم. ما انتقام خون شهیدان، انتقام این اغتشاش‌ها و ناامنی‌ها را خواهیم گرفت.  
وی در انتها گفت: انقلاب و اسلام شکست ناپذیر است، تلاش‌های آمریکا تلاش‌های کور و مذبوحانه‌ای است که هیچ گاه به نتیجه نخواهد رسید.

سید علی احمدزاده_ استاندار کهگیلویه و بویراحمد_ نیز در این آیین در جمع مردم یاسوج گفت: مردم یاسوج برای تشییع دو شهید عزیز به میدان آمده‌اند و جمعیت آنقدر زیاد است که انتهای جمعیت را نمی‌توان دید.
احمدزاده اظهار داشت: دو شهید گرانقدر ما که نه مسلح بودند و نه در جنگ بودند، به جرم مسلمانی و خداپرستی در یک مکان مقدس به رگبار بسته شدند.
استاندار گفت: برای دشمنان ما، نه مسلمان بودن، بلکه ایرانی بودن دلیلی است برای اینکه افراد را به هر نحوی بکشند.  
انتقامی که می‌خواهند از ما بگیرند، بخاطر مسلمان بودن و ایرانی بودن ما است، همه را به رگبار می‌بندند و برایشان فرقی نمی‌کند که چه کسی را نشانه بگیرند.
احمدزاده اظهار کرد: دشمن در خارج از کشور برنامه بسیار پیچیده‌ای را علیه انقلاب اسلامی آغاز کرد، تا به ملت و انقلاب ما آسیب بزند.
وی گفت: آغاز حمایت‌های حماسی مردم در شهر‌های مختلف دشمن را ناامید کرد، با حضور مردم در صحنه، دشمن فهمید که امکان اینکه بتواند در ایران سوریه‌سازی کند وجود ندارد.
            
احمدزاده بیان کرد: وقتی دشمن از حضور مردم انقلابی و نجیب ایران اسلامی ناامید شد به فتنه‌های داخلی روی آورد، چون از جنگ رو در رو با سپاه و بسیج و ارتش ما ناامید شده است، تمام ایادی خود را به کشور آورده‌اند و تمام تلاش خود را بکار بستند تا به کشور آسیب بزند.
وی گفت: حضور مردم امروز نشان می‌دهد ما بر عهدی که بستیم پایبندیم، ما به صف شیطان پرستان نمی‌پیوندیم، تا آخر از انقلاب و نظام دفاع می‌کنیم. همه ما بر عهدی که با ولی زمان بستیم، می‌مانیم.
وی در انتها گفت: شهادت در وجود ما نهادینه است، ما شیعه علی (ع) هستیم، الگوی ما امام حسین (ع) است، همه جوانان و نوجوانان دهه هشتادی ما هم در این میدان هستند و از امام حسین (ع) آموخته‌ایم که اگر نیاز باشد، ما حتی طفل ۶ ماهه را هم به میدان می‌آوریم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پایان خطاب به جوانان، نوجوانان و زن و مرد شرکت کننده در این آئین، گفت: راه شهدا، راه انبیاء، راه ائمه اطهار و راه خدا است. راه عاقبت بخیری و سعادتمندی راه شهدا است.













 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
شهادت گوارایتان باد ای زائرین عزیز فاطمه...
خوشا ب سعادتتان..
کاش من هم در کنارتان بودم..
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
روزنه‌های احیای برجام

روزنه‌های احیای برجام

دلايل متعددي وجود دارند که نشان مي‌دهند بهتر است امريکا به دنبال احياي برجام باشد و به ...
بحران بدهی دولت؛ بدهکاری چه بر سر دولت می‌آورد؟

بحران بدهی دولت؛ بدهکاری چه بر سر دولت می‌آورد؟

انتشار صورت‌های مالی بانک‌ها دولتی در سال گذشته، حاکی از زیان انباشته قابل توجه آن‌ها ...
1