تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۲۰
کد مطلب : ۴۵۳۳۲۲
گزارشی از نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان گچساران؛

داستان دنباله دار تغییر کاربری آموزشی به مسکونی در گچساران و شائبه تخلف / دست بسته آموزش و پرورش و زمین های از دست رفته / چرا پس از سالها این معضل حل ناشده باقی مانده است!؟

۱
کبنا ؛
تغییر کاربری آموزشی برخی از مناطق شهرستان گچساران یکی از معضلاتی است که از چند سال گذشته در این شهرستان وجود داشته، در دوره های گذشته در جلساتی به این معضل پرداخته شد و ضمن مبهم ماندن تخلفات در این حوزه، جلسات بی نتیجه ماند. قیطاسی رئیس اداره آموزش و پرورش در نشست شورای آموزش و پرورش امروز خواستار شد تصمیمی قاطع در خصوص تعیین تکلیف این زمین ها گرفته شود، اما به دلیل نبود مسئولان قضایی و نظارتی و مسکن و شهرسازی، این مبحث پیش نرفت و تلویحا گفته شد در جلسه ای دیگر به این موضوع رسیدگی شود.
به گزارش کبنا از گچساران، امروز چهارشنبه (۲۰ مهرماه ۱۴۰۱) رئیس اداره آموزش و پرورش در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان گچساران که با حضور مسئولان شهرستانی برگزار شد، گفت: 26 هزار دانش آموز مدارس داریم، بنابراین در ابتدای سال باید 26 هزار دست لباس مدارس آماده می داشتیم، در طول هفته بازرسی های صبح و بعدازظهر زیادی برای کنترل قیمت و رسیدگی به شکایات احتمالی والدین انجام گرفت.
انوشیروان قیطاسی اظهار کرد: سرویس مدارس یکی از معضلات مدارس بوده، که علاوه بر شهرداری، پتروشیمی، راهنمایی و رانندگی نیز همکاری خوبی با ما در این خصوص کرد.
وی گفت: در مدارس پر رفت و آمد سطح شهر، سرعت عبور و مرور خودروها باید حداکثر 30 کیلومتر باشد، اما درب برخی از مدارس در خیابان و بولوارها باز می شود و سرعت خودروها بالا است که نیاز است اداره نوسازی برای مدارس تازه تاسیس درب داخل کوچه درنظر بگیرد.
قیطاسی با اشاره به آشوب ها در برخی از شهرها اظهار کرد: ایمان و باور قلبی ام بر این است که هر شهری در هر جای دنیا بدون امنیت غیرممکن است ولی متاسفانه برخی حواشی و جوسازی ها اقتدار نیروهای ارزشمند انتظامی را نشانه گرفته و هم به طریقی به دنبال تخطئه و تخریب هستند.
انوشیروان قیطاسی افزود: انتظار ما به عنوان متولیان آموزش و پرورش این است که در هر شرایطی مدافع نیروهای امنیتی باشیم و اجازه ندهیم که شیطنت هایی، تلاش شبانه روزی نیروی انتظامی را زیر سوال ببرد.
رئیس آموزش و پرورش گچساران گفت: برخی افراد به دنبال اختلاف افکنی بین شیعه و سنی هستند، باید به تفاوت ها احترام گذاشته شود و از اختلافات پرهیز شود. به بهانه های مختلف شیطنت هایی می شود، به گفته مقام معظم رهبری حتی اگر مرگ خانم مهسا امینی نبود، دشمنان سعی می کردند به طریقی اول مهر را به کام مردم تلخ کنند.
وی گفت: 26 ماه وقفه آموزشی ایجاد شد اما آموزش و پرورش و همه ادارات برای بازگشایی به موقع مدارس دست از کار و تلاش برنداشتند.
قیطاسی بیان کرد: تلاش و مجاهدت آموزشی مسئولان قابل تقدیر و ستایش است. 26 هزار و 500 دانش آموز در بهترین شرایط در شهرستان گچساران با تجهیزات ممکن سر کلاس حاضر شدند.
قیطاسی اظهار کرد: تا جایی که توان وجود داشت مدارس تجهیز شدند، با همه محدودیت هایی که وجود داشت سرویس دهی مدارس صورت گرفت.
وی گفت: مشکل سرویس دهی مدارس حل شده و اگر باز هم مدرسه ای از این نظر درخواستی داشت موضوع را بررسی و حل خواهیم کرد.
قیطاسی اظهار کرد: امنیت مدارس در شبانه روز تحت نظر نیروهای انتظامی قرار دارد، که باید از این اشراف اطلاعاتی ماموران انتظامی تقدیر کنیم، انتظار هست در بحث امنیت مدارس بیشتر از گذشته تلاش شود.
رئیس آموزش و پرورش گفت: دشمن حوزه های آموزشی را نشانه رفته است، انتظار هست که دوستان از جمله حوزه علمیه در مدارس حضور پیدا کنند و آگاه سازی بیشتری صورت بگیرد.
معضل تغییر کاربری فضاهای آموزشی
قیطاسی گفت: افرادی زمین های آموزش و پرورش در سالهای گذشته با کمترین قیمت یا حتی به رایگان خریداری کرده اند، بعد از مدتی اقداماتی شده، این فضا از کاربری آموزشی به مسکونی تغییر داده اند، زمین 2 هزار متری آموزش و پرورش  را به قطعه های کوچک 200 متری تقسیم کرده اند، الان به ما مراجعه می کنند و می گویند که آموزش و پرورش رضایت دهد.
وی گفت: اگر مخالفت کنیم، که مخالفت ما قانونی است، مسئولیتی برای ما دارد، اگر رضایت دهیم، اینطور تصور می شود که این زمین ها مال ما نیست و ما بدون حق می شویم.
مشکلات منازل فرهنگیان
وی گفت: 1800 پرسنل شاغل و 2 هزار پرسنل بازنشسته داریم. 80 دستگاه و 13 دستگاه از حوزه نفت به آموزش و پرورش هدیه شده است. اگر تملک این منازل به آموزش و پرورش داده شود، خدمات دهی به این منازل شفاف می شود، چون شرکت نفت خدمات دهی به این منازل را تقبل نمی کند.
وی گفت: 80 دستگاه و 13 دستگاه روبروی دبیرستان امام داریم، 30 دستگاه بنیاد شهید را داریم، 17 دستگاه در منطقه رادک داریم. این منازل سه ساله هستند،  اگر نیرویی وارد این منازل شود و بیش از 8 سال و 10 سال بماند و تخلیه نشوند تکلیف چیست. باید اهرم قدرتی باشد که این حق به دیگران هم داده شود.
قیطاسی اظهار کرد: متأسفانه برخی افراد به هر دلیلی منازل را تخلیه نمی کنند، انتظار هست که دادستان نیز به این قضیه ورود کنند تا مشکل حل شود. تخلیه منازل سازمانی اموزش و پرورش زمان مشخصی دارد، گاها تاریخ آن گذشته و تخلیه نشده اند.
وی با اشاره به مشکلات برخی از مدارس شهرستان گفت: برخی از مدارس ما مثل مدرسه فراشبندی، مریم، فضیلت، مشکل فشار برق پایین و دیگر مدارس مثل مدرسه فاطمه زهرا، شاهد، بعثت مشکل فشار پایین آب دارند که انتظار هست مسئولان ادارات به این امور رسیدگی کنند.
افراد قانون را دور زده اند و سند دارند
قشقایی شهردار دوگنبدان گفت: طبق قانون وقتی زمینی برای طرح خاصی مثل طرح آموزشی درنظر گرفته شده، تغییر کاربری آن ممکن نیست.
قشقایی اظهار کرد: سال 95 طرح تفضیلی شهرستان گچساران مصوب شد، برخی از زمین ها کاربری داشته اند و کاربری جدیدی در این طرح تفضیلی پیدا کردند، مغایرت هایی در طرح تفصیلی ایجاد شد. بنابراین مالکان از طریق مراجعه به دیوان عدالت اداری نسبت به این تغییرات مطالبه حق می کنند.
وی بیان کرد: زمین های کوچک قواره برای آموزش و پرورش ارزش آموزشی ندارند، مالکان رای دیوان عدالت اداری را آورده اند و ما طبق قانون باید رسیدگی کنیم.
وی گفت: آموزش و پرورش اگر این زمین ها را نیاز دارد باید آن را تملک کند، اگر نیاز ندارد باید رضایت دهد.
وی گفت: بهتر است که در جلسه ای با حضور مسئولان راه و شهرسازی، ثبت اسناد و همچنین مسئولان نظارتی مثل دادستان شهرستان این موضوع بررسی شود.
قشقایی گفت: زمین هایی که کاربری عمومی دارند و در تملک راه و شهرسازی هستند بصورت رایگان برای فضایآموزشی مورد نیاز درنظر گرفته می شوند، ولی زمین هایی که مالکیت خصوصی دارند، تعیین تکلیف آن در اختیار آموزش و پرورش است.
قیطاسی گفت: افراد به هر شکل راه گریزی پیدا کرده و قانون را دور زده اند، سند دارند، چون سند دارند ما باید آن را امضا کنیم؟
مسئول حقوقی آموزش و پرورش گچساران اظهار کرد: بحث مفصلی است، بحث تغییر کاربری بحث مفصلی است که آموزش و پرورش در آن هیچ نقشی ندارد.
تخلفات و اقدامات گسترده ای صورت گرفته، بطور مثال در تپه آفتابگردان 23 قطعه آموزشی برای تغییر کاربری به مسکونی فرستاده اند.
حاذق پور اظهار کرد: مسکن مهرها در این منطقه در حال گسترش است و فضای آموزشی برای این منطقه درنظر گرفته نشده است. مواردی داشتیم که به دلیل اعلام نیاز به زمین فضای آموزشی، آموزش و پرورش 6 میلیارد تومان محکوم شد.


 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
مدارس سمپاد کارکنان فاقد سرویس است
حیدرنژاد
Iran, Islamic Republic of
باعث و بانی اصلی این تخلفات و پارتی بازیها و بی عدالتی ها کسی نیست جز علامرضا تاجگردون.
بنای کجی که هشت سال بنا گذاشت متاسفانه حالا حالاها درست بشو نیست که نیست.
Iran, Islamic Republic of
لطفا سامانهای بارسی و نهادهای امنیتی واطلاعاتی ورود کنند مدارس را با بی قانونی غارت می کنند مدرسه ابتدایی روستایی ده بزرگ را با اعمال نفوذ تبدیل وضعیت شد واقعا تحصیل و تهذیب مهمتر از بوم گردی و آتش و قلیان است بهتر از شب نشینی ها و دور همی های و قلیان کشیدن بچه های جوان است ای مسئولین جهت رضای خدا ورود کنید و جلوی غارت مدارس را بگیرید
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1