تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۳ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۴۶
کد مطلب : ۴۵۰۳۱۴
مديرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد:

 راه‌اندازی قرارگاه جهادی تربیتی با هدف ارتقا عدالت آموزشی 

۰
کبنا ؛مديرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: عدالت تربیتی پررنگ‌ترین و حیاتی‌ترین محور عدالت اجتماعی در  جامعه وبه تبع آن در استان است.
به گزارش کبنا، حسنعلی عزت خواه در نشست با اعضای قرارگاه جهادی تربیتی، متشکل از نمایندگان سایر دستگاه‌های متولی 
با اعلام این خبر، گفت: ارتقای عدالت تربیتی و افزایش دسترسی افراد جامعه به خدمات آموزشی و افزایش مشارکت اجتماعی-تربیتی اولیا، معلمان، نهادهای دولتی و عمومی، مردمی، خیریه و غیردولتی از مهمترین اهداف تشکیل و راه اندازی قرارگاه جهادی در استان است.
وی با بیان اینکه عدالت تربیتی پررنگ ترین و حیاتی‌ترین محور عدالت اجتماعی به شمار می رود افزود: این قرارگاه در اسفندماه پارسال در سطح وزارت راه‌اندازی و فعالیت خود را آغاز نموده و پس از آن با تاکید وزیر آموزش و پرورش در بقیه استان ها هم تشکیل و راه اندازی شد.
آقای عزت خواه گفت: نقش اصلی این قرارگاه نیاز سنجی، امکان‌سنجی، تنظیم گری، تسهیل گری مدیریت درون آموزش و پرورش و بسیج ظرفیت های سایر نهادها و سازمان‌های کشور برای عدالت تربیتی در مناطق محروم و کم برخوردار می باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به تشریح مهمترین وظایف قرارگاه جهادی استان افزود: شناسایی و اولویت‌بندی نیازهای مناطق هدف در حوزه نیروی انسانی، کلاس درس، ارتقای کیفیت فرآیند تعلیم و تربیت، تجهیزات اولیه آموزش و پرورش و ارائه برنامه سالیانه برای رفع نیازها و کمبودها، شناسایی و به کارگیری ظرفیت های دولتی-غیردولتی، مردمی، خیریه و گروه‌های جهادی استان و منطقه برای دسترسی به جامعه هدف، عملیاتی کردن برنامه‌های ملی ابلاغی از طرف قرارگاه جهادی، ایجاد و تشکیل جلسات منظم کارگروه‌های عملیاتی ذیل قرارگاه جهادی استان و برنامه ریزی برای عملیاتی نمودن تفاهم نامه‌های بین وزارت آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌ها از جمله این وظایف است.
وی همچنین احصا مسائل و مشکلات مناطق هدف و ارائه راهکار، سازماندهی معلمان جهادی و استفاده از ظرفیت فرهنگیان و دانشجو معلمان برای خدمت در مناطق محروم دیشموک، لوداب،مارگون و دیگر مناطق استان، ارائه گزارش های مستند و تحلیلی آن به قرارگاه جهادی مرکزی را از دیگر وظایف این کارگروه عنوان کرد و گفت: ۱۲ مدرسه سمپاد در استان وجود دارد که این مدارس باید حومه شهر خود را به صورت یک روز در هفته زیر پوشش حمایتی خود قراردهند. 
عزتخواه در بخش دیگری از سخنان خود به برخی برنامه‌های آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: یکی از مهمترین اقدامات تهیه سند ۲۰۲۰ در مقابل سند ۲۰۳۰ است.
وی گفت: آموزش وپرورش در سند۲۰۲۰طرح شناسایی ۲۰۲۰ محله نيازمند حمایت  را در دستور کار دارد که پس از شناسايي اقداماتی در راستای حمایت های همه جانبه در دستور کار قرار خواهد داد.
وی ادامه داد: در خصوص حرکت به سمت تحقق اهداف سند ۲۰۲۰، کارگروهی از قرارگاه جهادی مسئولیت شناسایی جامعه هدف و برنامه ریزی برای ارتقاء شاخص‌های مشخص شده در این سند را، بر عهده دارد و باید در سریعترین زمان ممکن این مهم اقدام شود.
گفتنی است؛ در این جلسه، معاونین مدیر کل آموزش و پرورش و نمایندگان برخی دستگاههای عضو قرارگاه حاضر در جلسه، نکته نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
خیلی وقته ازاین برنامه ها اجرا میشه کمیته امداد بسیج وآلان هم قرارکاه جهادی به نظر میرسه براساس تجربه آنوزشی معلمان تنها زمانی آنوزش رشد میکنه که اولیا درکنار ندرسه باشند وقتی بدون انگیزه دانش آنوز درکلاس حاصر میشه چه انتظاری میره که این طرح ها مثمر واقع بشه.مگه میشه یه کتاب درسی مانند علوم پایه را در یک ماه یا چند هفته تمام کرد .این هزیته ها را بدید به خود مدارس خودشان درطول سال برنامه ریزی کنند دوروسی که نیاز پیدا میکنه کلاس بزاره برای دانش آنوزان.
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1